Mites on kelpaako se ?
Onko oikein se että peltoja "pakkolunastetaan".
Isojako tuloo ?
4
297
Vastaukset
- tyyuuuyttr
ei ole oikein.
Ajat sitten. 1990 luvun alussahan kaurasta maksettiin viljavarastoilla n.2,70 markkaa kilolta ja äkkiä hinta putosikin kuuteenkymmeneen penniin kilolta. Silloin tämä maan uusjako alkoi. Pikkutilalliset syötiin pois kaikilla aloilla, myös lihantuottajat. Nyt tehtiin ennuste että jäljelle jääneet tilat vielä puoliintuvat joten heikot ovat näkymät tavallisen kansalaisen kohdalla kun ruoanhinta vaan jatkaa kohoamistaan. Kansa kuitenkin näköjään hyväksyy kaiken häikäilemättömyyden joka poliitikkojemme taholta kansaamme kohdistuu.
- pilkku puol kaks
Minun nuoruuvessa isojako alkoi aina valomerkin jälkeen Puustellissa...
- Potut maassa
Jos on vaikka perunapelto ja kasvimaa keittiön ikkunnan alla, niin sen voi joutua antamaan pois. Tilalle voi saada jonkun kivisen kasken jostain Nevadasta. Tämäkin on mahdollista jos se kasvimaas sopii hyvin naapurin peltokuvioon.
Mitenhän tämäkin on mahdollista, onko suomi enää oikeusvaltio.
Pitää muistaa ettei maanviljelijät juuri halua moista vaan herrat pakottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703063
- 922855
- 512095
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201545- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131253Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222- 181220