Talopaketin valinta avaimet käteen toimituksella

RakentajaRane123

On tullut kahlattua talovalmistajien malleja läpi. loppusuoralle olen valinnut:

kastelli economy 100
mittava satu 95
älvsby pihlajatar
herrala easy turva
helmitalo kotihelmi 102

rahaa käytössä n.130t€ tontti liittymät maatyöt.
rakentavia kommentteja/ideoita/kokemuksia?

millaisia alennusprosentteja olette saaneet avaimet käteen paketeista?

30

2154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta tästä

Sen verran on kokemusta ja tietoa, että Kastellin kyseinen versio EI MAHDU lähellekään tuohon budjettiin. Ei vaikka täällä varmasti joku talomyyjä muuta väittää. Vain kyseisen mallin rakennuttanut sen tietää...

• Haadidi

Edellinen vastaaja on oikeassa. Nim.merk cityeconomyn rakentaja

• Vitsi vai?

Laita 100 000 € lisää budjettiin, niin ollaan oikealla hehtaarilla.

• Heikki J

Lienet lukenut nämä muut ketjut, eli unohda se älvari nyt ainakin ensin, jos et verta halua kerjätä nenästäsi. Ja jos et rakentamisesta mitään tiedä, niin unohda se kastellikin saman tien.

Sen jälkeen on valitettavasti sanottava, että budjetti vaikuttaa liian pieneltä joka tapauksessa, ei oikein realistiselta. Parasta varmaan olisi, kun investoisit ensin siihen, että menet jonkun vastaavan mestarin kanssa juttelemaan tuosta budjetista ja siitä paljonko realistisesti oikeasti menee enemmän. Ei se tunti keskustelua niin kovin paljon maksa. Ja jos et tiedä ketään rakentavaa mestaria, niin käy jossain rakennusinsinööritoimistossa, sovi parin tunnin konsultaatioaika ja hinta sille etukäteen ja kerää kasa kysymyksiä valmiiksi.

• RakentajaRane123

kastelli economy 100:n avaimetkäteen hinta 121t€. mitä pakollista tuohon vielä pitää sijoittaa, että en pysyisi budjetissa???

• tarkkuutta peliin
        RakentajaRane123 kirjoitti:

kastelli economy 100:n avaimetkäteen hinta 121t€. mitä pakollista tuohon vielä pitää sijoittaa, että en pysyisi budjetissa???

Samasta kohdasta kun luit hinnan kastellin sivuilta, löytyy jo kastellinkin myöntämät lisäkulut. Yksin näillä mennään yli että paukkuu. Lisäksi tarkalla luvulla löytyy toimitukseen kuulumattomia muitakin pakollisia kuluja. LähtöHinta ei muuten ole se 121 Ke vaan pakollisen toimituskulun kanssa jo yli 124 KE.

• RakentajaRane123
        tarkkuutta peliin kirjoitti:

Samasta kohdasta kun luit hinnan kastellin sivuilta, löytyy jo kastellinkin myöntämät lisäkulut. Yksin näillä mennään yli että paukkuu. Lisäksi tarkalla luvulla löytyy toimitukseen kuulumattomia muitakin pakollisia kuluja. LähtöHinta ei muuten ole se 121 Ke vaan pakollisen toimituskulun kanssa jo yli 124 KE.

voisiko joku kertoa mitä nämä pakolliset kulut ovat kastelli eco100:ssa, mitä en ole ottanut huomioon?
        olen kyllä lukenut sivut läpi.

• Haadidi

voisiko joku kertoa mitä nämä pakolliset kulut ovat kastelli eco100:ssa, mitä en ole ottanut huomioon?
        olen kyllä lukenut sivut läpi.

Tontin hinta, paljonko maksaa? Meillä meni pohjiin paljon enemmän,mitä oli budjetissa, sitä on mahdoton täysin arvioida. Paljonko olet siihen varannut? Liittymät maksoi meillä sähkö vesi n.6000€ . Rakennusvalvoja laskuttaa omansa, sähkö ja putkitöille pitää olla oma valvoja, se maksaa. Jos et ota perussettiin(taloon) mitään muutoksia, on se melko raakaversio. Kastellin takka on todella pieni lämmitysalaltaan, ikkunoissa ei ole tuuletusluukkuja, eikä sälekaihtimia. Tuo 130tuhatta riittää pelkkään taloon kyllä. Siis ilman muutoksia.

• SPV
        Haadidi kirjoitti:

Tontin hinta, paljonko maksaa? Meillä meni pohjiin paljon enemmän,mitä oli budjetissa, sitä on mahdoton täysin arvioida. Paljonko olet siihen varannut? Liittymät maksoi meillä sähkö vesi n.6000€ . Rakennusvalvoja laskuttaa omansa, sähkö ja putkitöille pitää olla oma valvoja, se maksaa. Jos et ota perussettiin(taloon) mitään muutoksia, on se melko raakaversio. Kastellin takka on todella pieni lämmitysalaltaan, ikkunoissa ei ole tuuletusluukkuja, eikä sälekaihtimia. Tuo 130tuhatta riittää pelkkään taloon kyllä. Siis ilman muutoksia.

Olisiko sittenkin parempi asua kerrostalossa, jos ei mitään kiinteistön rakentamisesta ja hoitamisesta tiedä?
        Akat perkeles vaatii kodinhoitohuonetta, jossa pestään pyykkiä. Monta neliötä siihen menee. Kuivatakki ne pitää. siihen taas muutama tuhat.
        Koko sakin vaaterytkyt maksaa muutaman tuhannen euroa.
        Ukot tekee samaan aikaa pihalla polovenpäällä rännin putsaustyökalua ja hoitaa kolomensarantuhannen kiinteistöä olemattomissa tiloissa. Joku raja! ...tana.

• RakentajaRane123
        SPV kirjoitti:

Olisiko sittenkin parempi asua kerrostalossa, jos ei mitään kiinteistön rakentamisesta ja hoitamisesta tiedä?
        Akat perkeles vaatii kodinhoitohuonetta, jossa pestään pyykkiä. Monta neliötä siihen menee. Kuivatakki ne pitää. siihen taas muutama tuhat.
        Koko sakin vaaterytkyt maksaa muutaman tuhannen euroa.
        Ukot tekee samaan aikaa pihalla polovenpäällä rännin putsaustyökalua ja hoitaa kolomensarantuhannen kiinteistöä olemattomissa tiloissa. Joku raja! ...tana.

eipä noita kerrostaloja joka kunnassa ole, semmoisen rakentaminen vasta kalliiksi tulisikin.

tontin hinnalla ei ole mitään merkitystä, tässä laskelmassa, sehän voi olla mitä vaan 0-1Milj.€. (vakio perustuksinen tontti).

kaikkia valvoja maksuja en ole ottanutkaan huomioon.

K.Eco100(lisäverusteineen)135 maatyöt 20 liittymät 10 valvojat 10 muu(maalit, vesiputket, kaivot) 10 = 185t€ ( tontti), budjetissa ollaan. vieläkö tähän tulee pakollisia kuluja ?

älvsbyyn ja helmitalojen malli näyttäisi menevän tuohon samaan hintaluokkaan 135€t pakolliset kulut.

mittavan ja herralan taloista kellään tietoa? meneekö yli vai ali 135t€?

• Haadidi

eipä noita kerrostaloja joka kunnassa ole, semmoisen rakentaminen vasta kalliiksi tulisikin.

tontin hinnalla ei ole mitään merkitystä, tässä laskelmassa, sehän voi olla mitä vaan 0-1Milj.€. (vakio perustuksinen tontti).

kaikkia valvoja maksuja en ole ottanutkaan huomioon.

K.Eco100(lisäverusteineen)135 maatyöt 20 liittymät 10 valvojat 10 muu(maalit, vesiputket, kaivot) 10 = 185t€ ( tontti), budjetissa ollaan. vieläkö tähän tulee pakollisia kuluja ?

älvsbyyn ja helmitalojen malli näyttäisi menevän tuohon samaan hintaluokkaan 135€t pakolliset kulut.

mittavan ja herralan taloista kellään tietoa? meneekö yli vai ali 135t€?

Meille tulossa cityeconomy 120 ja ei taida 200tuhatta riittää. Luulin että sulla on siis toi 135tuhatta käytettävissä vain,mutta nyhtän laskit jo 185... jos et muutoksia ota taloon, niin kyllä sää tolla hinnalla ton economyn saat. Meillä oli 158000 talon hinta muutoksineen(paitsi takan muutos ja jotain pientä) ja siihen sitten tontti, maatyöt,jotka teki samanverran kuin itse tontti, ja ne muut pakolliset.

• RakentajaRane123
        Haadidi kirjoitti:

Meille tulossa cityeconomy 120 ja ei taida 200tuhatta riittää. Luulin että sulla on siis toi 135tuhatta käytettävissä vain,mutta nyhtän laskit jo 185... jos et muutoksia ota taloon, niin kyllä sää tolla hinnalla ton economyn saat. Meillä oli 158000 talon hinta muutoksineen(paitsi takan muutos ja jotain pientä) ja siihen sitten tontti, maatyöt,jotka teki samanverran kuin itse tontti, ja ne muut pakolliset.

asuinrakennuksen hintoja asumiskunnossa olen vertailemassa/keräämässä tietoja. tällä hetkellä erityisesti kiinnostaisi tietää mitä herralan ja mittavakodin mallit, mahtaisivat maksaa...

muut pakolliset kulut olen jättänyt siitä pois jotta hinnat olisivat vertailukelpoisia. (saman talon kustannus paikasta riippuenhan voi olla 200t€-1,2M€)

• Haloo?

Vai että 130t rahaa käytössä?

No mistäs aiot ottaa sen puuttuvan 100-140t euroa?

• RakentajaRane123

130-140t€ rahaa budjetoitu asuinrakennusta varten, nuo muut kulut pysyy suht vakiona talomallista riippumatta, eikö?

• 27

130-140t€ rahaa budjetoitu asuinrakennusta varten, nuo muut kulut pysyy suht vakiona talomallista riippumatta, eikö?

Varmimmin saat Helmitalon. Siihen kuuluu perustukset ja maatyöt. Tontin raivaus itsellä. Kysele sieltä lisää, niin pääset vielä varmemmin vertailemaan.

• helpompaa kaikille

Sulla ei ole siis vielä tonttiakaan? Hinta ehkä 20 000 - 500 000 e.

Jos joudut paaluttamaan yms. ei noiden halpatalojen vakioperustus käy eikä missään tapauksessa ehdottomasti käy älvsbyn perustus oikeastaan millekään tontille. Jollet jostain löydä tonttia joka on aina täysin kuiva, mistäs sellaisen löytäisi?

Ja mitä sä vouhkaat noilla alennusprosenteilla? Tyypillinen suomalainen alennusprosenttien ostaja =)

Hei katsos ymmärrätkö tätä :

Myyjä A laittaa tuotteen hinnaksi 1000 e mutta myöntelee auliisti 20% alennuksia ihan tosta vaan jos huomaa kysyä.

Myyjä B laittaa tuotteen hinnaksi 749e ja ei vittu myönnä yhtään alennuksia paska tana.

Tyypillinen suomalainen ostaa sen 1000e tuotteen kun sai edullisesti.

Sitten on tää mitä touhutaan taloja kaupitellessa. Myydään halpataloja halvalla ja ihmiset ostaa innoissaan. On kivaa kun talon saa nopeasti ja itse ei tarvitse nähdä paljonkaan vaivaa, joissakin ei jopa tarvitse etukäteen edes maksaa mitään =) Talon valmistuttua alkaa kiroilu ja syyttely kun talo ei vastaakaan odotuksia. Tehdään halvalla mutta korjataan kalliilla ja luvatut 10 vuoden takuusysteemit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Perustukset on homeessa ja lattiat notkuu, ikkunat ja ovet eri tasoissa, listoituksia korjaillaan ja hävetään kun kosteissa tiloissa ei ole edes laattojakaan. Laitetaan talo myyntiin ja yritetään vedättää samaa hintaa kuin naapurin 100 000 enemmän maksaneesta kunnolla tehdystä talosta. Jollakin hintaa se saadaan myytyä ja sitten tehdään se parempi talo. Eikö olisi kannattanut kerralla tehdä kunnollinen, olisi päässyt loppujen lopuksi älyttömän paljon helpommalla ja sitä paitsi myös halvemmalla kun olisi välttynyt monilta varainsiirtoveroilta, tontit ovat siinä välissä kallistuneet ja uuden rakentamisen aikaiset tuplat asumiskulut ovat taas hillittömiä. Lisäksi painaa niskassa sen myydyn halpatalon vastuut : myyjä on 5 vuotta vastuussa myymästään talosta. Sinä aikana kun sen pohja vetää homeeseen niin sinä maksat.

Hyvä neuvo persaukisille : jos ei ole varaa rakentaa kunnollista taloa niin sitten on ehdottoman paljon parempi olla rakentamatta yhtään mitään. Säästyy monelta murheelta. Kiinteistön rakentaminen ei nimittäin ole ihan yhtä helppo juttu kuin osakkeen ostaminen kerrostalosta.

• RakentajaRane123

ale prosentteja kysyin siksi, koska en ole niistä kuullun puhuttavan valmistalojen osalta. ainoastaan tyyliin: saatiin pölynimuri kaupanpäälle...

'halpis'-talojen laadukkuudesta minulla on sellainen käsitys, että kastellin economy-mallisto olisi laadukkain (kestää vertailun hieman kalliinpiin taloihin) ja älvsbyyn huonoin. herrala, mittava ja helmitalo jotakin siltä väliltä?

• RakentajaRane123 kirjoitti:

ale prosentteja kysyin siksi, koska en ole niistä kuullun puhuttavan valmistalojen osalta. ainoastaan tyyliin: saatiin pölynimuri kaupanpäälle...

'halpis'-talojen laadukkuudesta minulla on sellainen käsitys, että kastellin economy-mallisto olisi laadukkain (kestää vertailun hieman kalliinpiin taloihin) ja älvsbyyn huonoin. herrala, mittava ja helmitalo jotakin siltä väliltä?

Mitä osaa ette ymmärtäneet ensimmäisestä viestistä?

"rahaa käytössä n.130t€ tontti liittymät maatyöt."

Huomatkaa nuo plussat tuolla summan perässä! Asialliseen tiedusteluun tulee kauheaa vouhkaamista, ihan kuin olisi kateus huutamassa päällimmäisenä kun Rane aikoo rakentaa talon ja mulla ei ole varaa tai mua ahdistaa omat lainat tai oma surkea mökki ja nyt Rane onkin rakentamassa hienompaa taloa ku mulla!

Hahahahahaaaa, kyllä olette hauskoja! :DDD

• Haadidi
        Dixie kirjoitti:

Mitä osaa ette ymmärtäneet ensimmäisestä viestistä?

"rahaa käytössä n.130t€ tontti liittymät maatyöt."

Huomatkaa nuo plussat tuolla summan perässä! Asialliseen tiedusteluun tulee kauheaa vouhkaamista, ihan kuin olisi kateus huutamassa päällimmäisenä kun Rane aikoo rakentaa talon ja mulla ei ole varaa tai mua ahdistaa omat lainat tai oma surkea mökki ja nyt Rane onkin rakentamassa hienompaa taloa ku mulla!

Hahahahahaaaa, kyllä olette hauskoja! :DDD

Tää kateellinen rakennuttaa juur kastelli cityeconomia, ettei tässä senkummempaa tietoa ole...

• rouva vaan
        Haadidi kirjoitti:

Tää kateellinen rakennuttaa juur kastelli cityeconomia, ettei tässä senkummempaa tietoa ole...

meillä tilattu avaimet käteen- talopaketti viime syyskuussa muurametalolta. muuttamaa päästiin toukokuussa. koko homma meni juuri niinkun toivottiin. ei tullut ongelmia vaikka AINA tulee jotain rakennusprojektin aikana. kuten huomattiin että joitain muutoksia haluttiin vielä tehdä ynm. näistäkään meiltä ei otettu lisähintaa. joten ihan mahtava homma ja koko projektista jäi hyvä mieli.

kastellin osalta haisteltiin heti alkuun että ongelmia tulis. ne on niin olevinaan ehdottomia kaiken suhtee mm eivät antaneet millään hinnasta alas "koska heillä kiinteet hinnat" kun loppuenlopuksi ilmoitettiin ettei kauppoja tule niin hinnasta alettiin sittenkin tinkimään. muutamalla naapurilla tulossa kastelli ja kaikki valittavat jostain. ei toki mitään isoa mutta kuitenkin. mm tavarat (ikkunat, ovet, puutavaraa) lojunut jo monta kuukautta tossa tontilla ja näkee heti ettei oo kovin hyvässä kunnossa. (naapurit pääsee muuttamaan vasta joulukuuntienoilla) kastellihan vaatii että asukkaat käy itse ottamassa tavarat vastaan ja suojaa ja siivoo ynm. no tuolla ne naapurit häärää aamusta iltaan ja ketutuksen voi aistia. kukin tavallaan mutta kannattaa tosiaan kysellä paljon ihmisiltä ja käyttää aikaa kilpailuttamiseen. hinnoista en osaa sanoa koska me tilattiin talo talvea vastaan joten oli useita kymppitonneja halvempaa kun nyt :/

suosittelen ottamaan tarjouksen yhdestä paikasta. sitten toisesta, jos enemmän ku edellisen niin sanoo että nää tarjoo tätä. jollon ne tarjoo halvemmalla ja vie taas halvemman tarjouksen ekaan paikkaan ja tätä niin kauan kun on tosiaan kiristetty ne vikatkin eurot sieltä alas..

tsemppiä projektiin ja käy toki tutustumassa muurametalojen talopaketteihin.ehkä hiukka kalliimmalla tuli talo sielt kun kastellilta mut perustukset kuulu hintaan, saat itse valita kaikki sisustukseen liittyvät itse (keittiön, maalit, kaakelit, lattian KAIKKI) ja myyjät joustaa ja työmiehet on suomalaisia rehtejä miehiä! :)

• 38terqe2
        rouva vaan kirjoitti:

meillä tilattu avaimet käteen- talopaketti viime syyskuussa muurametalolta. muuttamaa päästiin toukokuussa. koko homma meni juuri niinkun toivottiin. ei tullut ongelmia vaikka AINA tulee jotain rakennusprojektin aikana. kuten huomattiin että joitain muutoksia haluttiin vielä tehdä ynm. näistäkään meiltä ei otettu lisähintaa. joten ihan mahtava homma ja koko projektista jäi hyvä mieli.

kastellin osalta haisteltiin heti alkuun että ongelmia tulis. ne on niin olevinaan ehdottomia kaiken suhtee mm eivät antaneet millään hinnasta alas "koska heillä kiinteet hinnat" kun loppuenlopuksi ilmoitettiin ettei kauppoja tule niin hinnasta alettiin sittenkin tinkimään. muutamalla naapurilla tulossa kastelli ja kaikki valittavat jostain. ei toki mitään isoa mutta kuitenkin. mm tavarat (ikkunat, ovet, puutavaraa) lojunut jo monta kuukautta tossa tontilla ja näkee heti ettei oo kovin hyvässä kunnossa. (naapurit pääsee muuttamaan vasta joulukuuntienoilla) kastellihan vaatii että asukkaat käy itse ottamassa tavarat vastaan ja suojaa ja siivoo ynm. no tuolla ne naapurit häärää aamusta iltaan ja ketutuksen voi aistia. kukin tavallaan mutta kannattaa tosiaan kysellä paljon ihmisiltä ja käyttää aikaa kilpailuttamiseen. hinnoista en osaa sanoa koska me tilattiin talo talvea vastaan joten oli useita kymppitonneja halvempaa kun nyt :/

suosittelen ottamaan tarjouksen yhdestä paikasta. sitten toisesta, jos enemmän ku edellisen niin sanoo että nää tarjoo tätä. jollon ne tarjoo halvemmalla ja vie taas halvemman tarjouksen ekaan paikkaan ja tätä niin kauan kun on tosiaan kiristetty ne vikatkin eurot sieltä alas..

tsemppiä projektiin ja käy toki tutustumassa muurametalojen talopaketteihin.ehkä hiukka kalliimmalla tuli talo sielt kun kastellilta mut perustukset kuulu hintaan, saat itse valita kaikki sisustukseen liittyvät itse (keittiön, maalit, kaakelit, lattian KAIKKI) ja myyjät joustaa ja työmiehet on suomalaisia rehtejä miehiä! :)

"ketutuksen voi aistia" jos tekee diilin siten, että tiedostaa materiaalin suojauksen, niin miten se sitten voi ketuttaa. Ja onko se nyt koko projektissa niin helvetillinen homma suojata materiaali. Keksimällä keksittyä juttua, kun yrität selittää itsellesi, että tulipa tehtyä hieman huono valinta kun Kastelli on kuitenkin jälleenmyynnissä ym. omaa luokkaansa.

• rouva vaan
        38terqe2 kirjoitti:

"ketutuksen voi aistia" jos tekee diilin siten, että tiedostaa materiaalin suojauksen, niin miten se sitten voi ketuttaa. Ja onko se nyt koko projektissa niin helvetillinen homma suojata materiaali. Keksimällä keksittyä juttua, kun yrität selittää itsellesi, että tulipa tehtyä hieman huono valinta kun Kastelli on kuitenkin jälleenmyynnissä ym. omaa luokkaansa.

niin on naaurit varmaan sen tiennyt että tavarat tulee suojata muttei ole sitten iahn ymmärtänyt millasta se käytännössä on. kuitenkin on ihmisiä jotka käy omassa työssä päivisin, on lapsia ynm.. niin lähinnä tarkoitin että hyvä tämäkin ottaa huomioon ja miettiä kunnolla. tavallaan sillekkin ajalle kun tontilla tulee oltua kannttaa laskea joku "arvo".

itse toki olimme tontilla lähes päivittäin vaikka muurametalon valitessa talolla on käytävä kolme kertaa eri tarkastusten aikana. tietenkin se on kiva käydä siellä mutta plussaa on ettei mistään sieltä trvitse ottaa stressiä. pysty siivoo pihaa ja rakentaa samalla autotallia, terassia, uima-allas terassia ynm.

ja mitä jälleenmyyntiarvoon tulee niin kyllä se kastelli on toki tunnettu muttei jälleenmyynnissä ole sen kalliimpi kun esim tämä meidän, tai muitakin laadukkaita vaihtoehtoja on. tontti on se mikä jälleenmyynti hintaan enemmän vaikuttaa.

ja se on vielä pakko sanoa että miksei voi asiallisesti antaa vinkkejä taloprojektia alottelevalle vaan kauheesti tässäkin ketjussa tollasta ilkeilyä ja " vain minä tiedän mikä on oikein"
        ihan naurettavaa kun jokainen kuitenkin tekee niinkun itse näkee parhaaksi. miksei voi antaa hyviä vinkkejä ilman vittuilua niin siitä saa joku jotain irtikin...

• ....
        rouva vaan kirjoitti:

niin on naaurit varmaan sen tiennyt että tavarat tulee suojata muttei ole sitten iahn ymmärtänyt millasta se käytännössä on. kuitenkin on ihmisiä jotka käy omassa työssä päivisin, on lapsia ynm.. niin lähinnä tarkoitin että hyvä tämäkin ottaa huomioon ja miettiä kunnolla. tavallaan sillekkin ajalle kun tontilla tulee oltua kannttaa laskea joku "arvo".

itse toki olimme tontilla lähes päivittäin vaikka muurametalon valitessa talolla on käytävä kolme kertaa eri tarkastusten aikana. tietenkin se on kiva käydä siellä mutta plussaa on ettei mistään sieltä trvitse ottaa stressiä. pysty siivoo pihaa ja rakentaa samalla autotallia, terassia, uima-allas terassia ynm.

ja mitä jälleenmyyntiarvoon tulee niin kyllä se kastelli on toki tunnettu muttei jälleenmyynnissä ole sen kalliimpi kun esim tämä meidän, tai muitakin laadukkaita vaihtoehtoja on. tontti on se mikä jälleenmyynti hintaan enemmän vaikuttaa.

ja se on vielä pakko sanoa että miksei voi asiallisesti antaa vinkkejä taloprojektia alottelevalle vaan kauheesti tässäkin ketjussa tollasta ilkeilyä ja " vain minä tiedän mikä on oikein"
        ihan naurettavaa kun jokainen kuitenkin tekee niinkun itse näkee parhaaksi. miksei voi antaa hyviä vinkkejä ilman vittuilua niin siitä saa joku jotain irtikin...

Meidän perheellä kastelli, lämmitysvalmiiksi toimitettuna ja lout sitten itse kirvesmiehen kanssa...
        Meillä kaikki toimi tuli toimittajalta virheitä, mutta ne korjattiin... hinta ei ollut edullisin mutta ei todellakaan kallein. Näin tehtynä (-07) talo tuli maksaan n.1000€/neliö, eikä materiaaleista tarvinnut tinkiä (lapsi perheelle, kulutusta kestävät materiaalit.)

Kokemuksesta voin sanoa että kilpailuttaminen ei ole helppoa, toimitussisällöt vaihtelivat tai ratkaisut vaihtelivat. Kastelli oli meille se järkevin ja valintaa en ole katunu.

Sen verran vielä, en tiedä miksi aloittaa taloprojekti jos meinaa oman aikanasa tontilla hinnoitella. Rakensit itse tai rakennutit jollain, rakennuksella pitää minun mielestä käydä joka päivä. Jokainen ihminen pystyy ajatteleen ja huomaa heti jos asiat ei ole kohdallaan. Tehän sen maksatte, joten valvokaa vaikka on valvojat ja avaimetkäteen toimitukset.

• Haadidi
        rouva vaan kirjoitti:

Nyt puhut puppua! Kertaakaan ei ole tarvinnut olla vastaanottamassa mitään, timpurit on sen tehneet ja katsoneet, ettei tavarat ole maata vasten,vaan asiallisesti irti maasta, sekä peitelleet huolellisesti. Kaikki materiaali on säilynyt hyvänä, sateelta suojattuina. Siivoominen on jäänyt meille, olen LAKAISSUT lattialta roskat ja pölyt, timpurit on siivonneet omat jälkensä ja kun lähtivät maalareitten alta, siivosivat talon niin, että se oli kuin imuroitu. Kaikki kalusteet tulee avaimet käteen talossa sisään kannettuna Kastellilla, ainoastaan laminaatitja takan matskut pitää hoitaa sisälle, syystä että laminaattia ei voi säilyttää kosteassa ja takan matskut on oltava valmiina kuivassa,kun muurari tulee. Olemme päässeet todella helpolla,mitään ongelmia ei ole tullut ja jälki on ollut erinomaista.

• Haadidi
        Haadidi kirjoitti:

Nyt puhut puppua! Kertaakaan ei ole tarvinnut olla vastaanottamassa mitään, timpurit on sen tehneet ja katsoneet, ettei tavarat ole maata vasten,vaan asiallisesti irti maasta, sekä peitelleet huolellisesti. Kaikki materiaali on säilynyt hyvänä, sateelta suojattuina. Siivoominen on jäänyt meille, olen LAKAISSUT lattialta roskat ja pölyt, timpurit on siivonneet omat jälkensä ja kun lähtivät maalareitten alta, siivosivat talon niin, että se oli kuin imuroitu. Kaikki kalusteet tulee avaimet käteen talossa sisään kannettuna Kastellilla, ainoastaan laminaatitja takan matskut pitää hoitaa sisälle, syystä että laminaattia ei voi säilyttää kosteassa ja takan matskut on oltava valmiina kuivassa,kun muurari tulee. Olemme päässeet todella helpolla,mitään ongelmia ei ole tullut ja jälki on ollut erinomaista.

ja tämä oli siis "rouvalle.."

• roskatoope
        Haadidi kirjoitti:

ja tämä oli siis "rouvalle.."

mulla kastelli economy 100 tulossa. aika paljon ongelmia ollut mutta mennt ok ku itse pitänyt tiukkaa linjaa. tosiaan päivittäin on PAKKO käydä talolla seuraamassa jotta työ tulee tehtyä. tämä toki ei kastellin vika vaan virolaisen raksa porukan. toki aluksi kastelli ilmoitti että talo valmistuu aikaisemmin kun sovittu ja yhtäkkiä hommat tyssäsi täysin ja homma ei edistynyt millään. koko ajan joutuu olla vahtimassa ja soittelemassa myyjälle. näin jälkikäteen minä olisin valinnut toisin.
        toki uskon että arpapeliä pelataan, kaikissa valinnoissa voi käydä samoin, valitsee minkä talopaketti valmistajan tahansa.

ja ylläolevaan komenttiin niin lisämaksulla timpurien kanssa sain sovittua että ottavat tavarat vastaan mikäli en ole lähellä (asun pohjoisessa ja talo tulee etelään) joten itsellä ei mahdollisuutta olla työmaalla koko ajan.
        osalla kilpailuttamillani talopaketeilla koko homma kuului pakettiin, myös siivous mutta menin ja valitsin kastellin.

• Haadidi
        roskatoope kirjoitti:

mulla kastelli economy 100 tulossa. aika paljon ongelmia ollut mutta mennt ok ku itse pitänyt tiukkaa linjaa. tosiaan päivittäin on PAKKO käydä talolla seuraamassa jotta työ tulee tehtyä. tämä toki ei kastellin vika vaan virolaisen raksa porukan. toki aluksi kastelli ilmoitti että talo valmistuu aikaisemmin kun sovittu ja yhtäkkiä hommat tyssäsi täysin ja homma ei edistynyt millään. koko ajan joutuu olla vahtimassa ja soittelemassa myyjälle. näin jälkikäteen minä olisin valinnut toisin.
        toki uskon että arpapeliä pelataan, kaikissa valinnoissa voi käydä samoin, valitsee minkä talopaketti valmistajan tahansa.

ja ylläolevaan komenttiin niin lisämaksulla timpurien kanssa sain sovittua että ottavat tavarat vastaan mikäli en ole lähellä (asun pohjoisessa ja talo tulee etelään) joten itsellä ei mahdollisuutta olla työmaalla koko ajan.
        osalla kilpailuttamillani talopaketeilla koko homma kuului pakettiin, myös siivous mutta menin ja valitsin kastellin.

Olen kerran ollut paikalla, kun tuli tavaraa tontille, minun ei tarvinnut tehdä mitään, kaikki on asiallisesti nostettu lavojen päälle ja jopa peitelty. Tänään tuli kattopaneelit, oli pressu päällä,kun menin raksalle. Niin helpolla on päässyt, etten olisi uskonutkaan ja todella siistiä työtä, mutta suomalainen porukka. Olen yllättynyt, että kastelli käyttäisi ulkomaista porukkaa??

• tietäjäxxxxx
        Haadidi kirjoitti:

Olen kerran ollut paikalla, kun tuli tavaraa tontille, minun ei tarvinnut tehdä mitään, kaikki on asiallisesti nostettu lavojen päälle ja jopa peitelty. Tänään tuli kattopaneelit, oli pressu päällä,kun menin raksalle. Niin helpolla on päässyt, etten olisi uskonutkaan ja todella siistiä työtä, mutta suomalainen porukka. Olen yllättynyt, että kastelli käyttäisi ulkomaista porukkaa??

Eli tässä tullaan taas siihen tunnettuun tosiasiaan, että talomerkin perusteella ei pitäisi arvioida kotimaisen talon laatua, vaan sen ratkaisee pystytysporukan ja timpurien laatu !!!

Isommat toimijat käyttävät surutta ulkomaalaisia työmiehiä, halusi tilaaja tai ei.

Kun vertailet näitä toimijoita, kysy myös pystytysporukka ja timpurit etukäteen, ainakin yhdellä näistä vain kotimaisia näissä töissä !!!

• keif

budjettisi varmaan ok jos itse kaiken rakennat.
      valmiiksi rakennettuna tarvitset n.100 tuhatta lisää.

• lukutaito

Miten niin? Jos vaikka luettais se aloitusviesti ennen vastaamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      265
      2418
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      75
      2396
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1568
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      1412
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1029
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe