excel 2003 käytän ja tarkoitus olisi laskea investoinnin nettonykyarvo NNA funktiolla.
Olen tehnyt harjoituksen excelin ohjetaulukon mukaisesti. Kuitenkaan en saa siinä samaa tulosta kuin ohjeen esimerkissä.
Kysyisin miten ko funktioon arvot syötetään?
jos taulukon soluun 1 A laittaa korkoprosentin esim 10
2A soluun esim -4000
3A soluun esim 1000
4A soluun esim 2000
5A soluun kursori ja sen jälkeen lisää funktio NNA, aukeaa ikkuna jossa kysytään korkoprosentti
syötän siihen 10
arvo 2, arvo 3 jne syötän solujen luvut ja painan ok..antaa tuloksen joka poikkeaa
esimerkissa olevasta nykyarvosta? Mitä teen väärin?
kysymys kuuluu miten ko luvut pitää syöttää funktioon että saadaan oikea tulos?
haluaisin hyödyntää ko.funktiota investointien vertailussa mutta en saa samaa tulosta kuin
excelin oman ohjeen mukaan tehtynä.
NNA funktio
2
1587
Vastaukset
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel-help/nna-HP005209199.aspx?CTT=3
Niin tuo 10% on sitten sama luku kuin 0,1. Jos syötät luvun 10, niin arvatenkin tulee toinen tulos. Mutta ihan eri luvut sulla näkyy olevan muutenkin kuin tuossa linkin esimerkissä.
Mutta jospa se olisi kiinni tuosta prosenttiluvun syöttämisestä enimmäkseen?- prosentit talteen
siltä että jos ei ole muotoillut solua, ennen luvun syöttämistä, prosenttimuotoon, antaa kaava väärän vastauksen. "Oikein" muotoiltuna kaava antaa esimerkissä olevan vastauksen.
Ja aina kun tekee Excelissä prosenttilaskuja, kannattaa solu muotoilla ensin % muotoon ja sitten vasta syöttää luvun.
Jos kirjoittaa "tyhjään" soluun 10 ja muuttaa sen sitten %-muotoon, näkyy solussa 1000%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809