19 vuotias

Fuih.

Pitäisikö 19 vuotiaan jo asua omassa kämpässä? Jotenkin hävettää asua porukoiden luona kun niin moni tuttu asuu jo omillaan.

6

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ophin

No ei todellakaan vielä ton ikäisenä pakko ole. Moni nuori asuu omillaan, koska niiden vanhemmat heittävät pihalle.

• jätkä239vee

No varsinaisesti pidä. Riippuu miten tahtoo elää. Jos tahtoo tuoda himaan yhen illan suhteita yms. elämäntyyliä mitä vanhemmat ei siedä , niin sitten ehkä.

Jos tahtoo kerätä rahaa ja käy töissä ja asuu himassa, niin on sekin järkevää.

Heti muuttaminen vuokralle on mun mielestä hulluinta.

• Vuokranantajana

Kuitenkaan aiheuta kotona asuessasi yhtä paljon harmia toisille.Ongelmat siellä yleensä missä nuoret asuu varsinkin jos asuvat aikuisille tarkoitetuissa asunnoissa..

• dfghdfhgfhgdfhg

Mä täytän tänä vuonna 19 ja en ollu vielä muuttamassa kotoa kuin ehkä vuoden päästä, pitää käydä armeija vielä (myöhäinen lähtijä ;D) ja sieltä pääsen joskus kesällä. Sit jos opiskelupaikan saa niin ens syksynä ois varmaan sitten sen takia muutettava, varmaan lentäisin jo muutenkin pesästä ainakin töiden perässä, en halua roikkua täällä liian kauaa...

• dfafewafdacxz

elämän tilanteesta. Jos opiskelet samalla paikka kunnalla, niin asuminen porukkoitten luona on ihan tavallista, koska tuloja ei liene runsaasti. Jos opiskelet toisella paikkakunnalla, niin opiskelijakämpästä riippuen kotona vieraillaan aikas usein.

Jos seurustelet on tilanne eri. jne...

valtaosa esim. lukio-opiskeljiloista asuu porukoitten luona

• diipadaapa1

Mitään muuta ei pidä kuin kuolla ja..
      Noniin. Itsehän olen 21 v tyttönen ja asun vielä kotona. Tämä siksi, että lukio samalla paikkakunnalla, lukion jälkeiset työt samalla paikkakunnalla. No, nyt sitten reilu kaksykkösen ikäisenä lähden tänä syksynä muuttamaan ensimmäiseen omaan kämppääni, kun opiskelut taas jatkuvat.
      Noloa? En tiedä, ei kiinnosta. Järkevää? Joo. Kaikki raha talteen ja plussana vielä auton käyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe