Astman parantuminen

booooooooooooooo

Voiko astma nuorella ihmisellä parantua? Itse olen tällä hetkellä 16 vuotta, ja minulla on ollu astma 10 vuotiaasta lähtien. Lääkettä olen otellut aamuin illoin enkä koskaan ole saanut astmakohtauksia yms muutakanan. Kysymykseni on siis, että pystyykö astma minulta vielä paranemaan nuoruusiän aikana?

16

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13

      Astma on krooninen sairaus, joka ei parane koskaan. Mutta astma voi hyvinkin mennä oireettomaan tilaan, ja olla oireettomana kymmeniä vuosiakin. Toivottavasti sinun astmasi on muuttunut oireettomaksi! :)

      Mutta älä missään nimessä lopeta tai ala vähentää lääkkeitä omin päin, lääkitysasiat pitää hoitaa aina lääkärin kautta.

    • D3

      Ei parane.

      Mutta siihen auttaa D-vitamiini.

      Toivottavasti syöt sitä.

      Huoletta voit ottaa 50µg/vrk ainakin talvikuukaudet, jos olet kesällä auringossa keskipäivällä.

      • juujust

        On kyllä eka kerta kun kuulen noin hullun jutun, että d-vitamiini auttaa. Miten? Oletko päässyt lääkkeistä eroon tai niitä vähentämään? Kerro vähän tarkemmin, että osaa edes oikeasti ihmetellä.

        Tiedätkö, että joidenkin astmaan auttaa eräs leikkauskin, josta en täällä ole nähnyt kirjoiteltavan. Mutta minulle se on tehty v.1962 ja nyt tapasin erään henkilön, joka hämmästyksekseni kertoi hänelle tehdyn saman Meilahdessa 3 vuotta sitten.

        Olen sairastanut astmaa 6-vuotiaasta asti. Ei-allergista. Silloin ei tiedetty astman perusteista sitä mitä nyt, siis ei ollut nykylääkkeitäkään. Lehti-ilmoituksen perusteella ostin Mendaco-tabletteja. Ne eivät auttaneet sen paremmin kuin nyt syömäni d-vitamiinit ihan tavalliseen tarkoitukseensa. Minulle tehtiin em. leikkaus kun olin ollut astmaatikko 17 vuotta. Sen jälkeen se vähitellen helpotti ja sain olla oireeton 20 vuotta, kunnes se puhkesi uudelleen 20 vuotta sitten. "Vaikeahoitoinen, sanoi yksi fiksu lääkäri. Tuskinpa siitä eroon pääsen, mutta onhan noita lääkkeitä.

        Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja jos tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä.

        Ehkä pitää siirtyä tutkimaan tuon maitohappobakteeri-kirjoittajan konsteja, jos ne vaikka saisivat astmanhoidon mullinmallin. Mikäs sen parempaa olisi. Syönyt olen säännöllisesti mh-bakteerikapseleita 5 vuotta, mutta omavalintaisesti, kuitenkin lääkärin kehotuksesta, mutta muuhun syyhyn kuin astmaan.


      • D3
        juujust kirjoitti:

        On kyllä eka kerta kun kuulen noin hullun jutun, että d-vitamiini auttaa. Miten? Oletko päässyt lääkkeistä eroon tai niitä vähentämään? Kerro vähän tarkemmin, että osaa edes oikeasti ihmetellä.

        Tiedätkö, että joidenkin astmaan auttaa eräs leikkauskin, josta en täällä ole nähnyt kirjoiteltavan. Mutta minulle se on tehty v.1962 ja nyt tapasin erään henkilön, joka hämmästyksekseni kertoi hänelle tehdyn saman Meilahdessa 3 vuotta sitten.

        Olen sairastanut astmaa 6-vuotiaasta asti. Ei-allergista. Silloin ei tiedetty astman perusteista sitä mitä nyt, siis ei ollut nykylääkkeitäkään. Lehti-ilmoituksen perusteella ostin Mendaco-tabletteja. Ne eivät auttaneet sen paremmin kuin nyt syömäni d-vitamiinit ihan tavalliseen tarkoitukseensa. Minulle tehtiin em. leikkaus kun olin ollut astmaatikko 17 vuotta. Sen jälkeen se vähitellen helpotti ja sain olla oireeton 20 vuotta, kunnes se puhkesi uudelleen 20 vuotta sitten. "Vaikeahoitoinen, sanoi yksi fiksu lääkäri. Tuskinpa siitä eroon pääsen, mutta onhan noita lääkkeitä.

        Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja jos tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä.

        Ehkä pitää siirtyä tutkimaan tuon maitohappobakteeri-kirjoittajan konsteja, jos ne vaikka saisivat astmanhoidon mullinmallin. Mikäs sen parempaa olisi. Syönyt olen säännöllisesti mh-bakteerikapseleita 5 vuotta, mutta omavalintaisesti, kuitenkin lääkärin kehotuksesta, mutta muuhun syyhyn kuin astmaan.

        """Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja jos tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä. """

        Lääkärit määräävät lääkkeitä, eivät vitamiineja.


      • juujust
        D3 kirjoitti:

        """Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja jos tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä. """

        Lääkärit määräävät lääkkeitä, eivät vitamiineja.

        """Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja JOS tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä. """

        "Lääkärit määräävät lääkkeitä, eivät vitamiineja."

        Kyllä lääkärit vitamiinejakin määräävät, JOS on aihetta.

        Selvitä itsellesio mitä sana JOS tarkoittaa.


      • virheen mhb.n käytös
        juujust kirjoitti:

        On kyllä eka kerta kun kuulen noin hullun jutun, että d-vitamiini auttaa. Miten? Oletko päässyt lääkkeistä eroon tai niitä vähentämään? Kerro vähän tarkemmin, että osaa edes oikeasti ihmetellä.

        Tiedätkö, että joidenkin astmaan auttaa eräs leikkauskin, josta en täällä ole nähnyt kirjoiteltavan. Mutta minulle se on tehty v.1962 ja nyt tapasin erään henkilön, joka hämmästyksekseni kertoi hänelle tehdyn saman Meilahdessa 3 vuotta sitten.

        Olen sairastanut astmaa 6-vuotiaasta asti. Ei-allergista. Silloin ei tiedetty astman perusteista sitä mitä nyt, siis ei ollut nykylääkkeitäkään. Lehti-ilmoituksen perusteella ostin Mendaco-tabletteja. Ne eivät auttaneet sen paremmin kuin nyt syömäni d-vitamiinit ihan tavalliseen tarkoitukseensa. Minulle tehtiin em. leikkaus kun olin ollut astmaatikko 17 vuotta. Sen jälkeen se vähitellen helpotti ja sain olla oireeton 20 vuotta, kunnes se puhkesi uudelleen 20 vuotta sitten. "Vaikeahoitoinen, sanoi yksi fiksu lääkäri. Tuskinpa siitä eroon pääsen, mutta onhan noita lääkkeitä.

        Astma ei ole mikään kaavamainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen ja jos tietyn d-vitamiinin syöminen siihen huomattavasti auttaisi, se olisi yleisesti lääkäreiden suosittelema ja käytössä.

        Ehkä pitää siirtyä tutkimaan tuon maitohappobakteeri-kirjoittajan konsteja, jos ne vaikka saisivat astmanhoidon mullinmallin. Mikäs sen parempaa olisi. Syönyt olen säännöllisesti mh-bakteerikapseleita 5 vuotta, mutta omavalintaisesti, kuitenkin lääkärin kehotuksesta, mutta muuhun syyhyn kuin astmaan.

        >>>>Ehkä pitää siirtyä tutkimaan tuon maitohappobakteeri-kirjoittajan konsteja, jos ne vaikka saisivat astmanhoidon mullinmallin. Mikäs sen parempaa olisi. Syönyt olen säännöllisesti mh-bakteerikapseleita 5 vuotta, mutta omavalintaisesti, kuitenkin lääkärin kehotuksesta, mutta muuhun syyhyn kuin astmaan.


      • juujust
        virheen mhb.n käytös kirjoitti:

        >>>>Ehkä pitää siirtyä tutkimaan tuon maitohappobakteeri-kirjoittajan konsteja, jos ne vaikka saisivat astmanhoidon mullinmallin. Mikäs sen parempaa olisi. Syönyt olen säännöllisesti mh-bakteerikapseleita 5 vuotta, mutta omavalintaisesti, kuitenkin lääkärin kehotuksesta, mutta muuhun syyhyn kuin astmaan.

        MH-bakteerit ovat tehonneet siihen mihin pitikin.


    • kivuton

      Pystyn parantaman Sun. Sinun täytyy todella haluta sen.

    • nykytiedoilla TÄYSIN

      parannettavissa noilla kolmella tärkeimmällä bakteerilla! Tee varuilta se "oiretesti", jos kvht-altistus on probiootti pulan aiheuttaja.
      Lue tuolta valmiita tekstejä:
      ----------------------------------------------------

      >>>>>>>>>>>
      Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan nämä määrätyt kolme tärkeintä probiootti-bakteeria:
      1. Lactobacillus asidophilus,
      2. Lactobacillus bulgaricus ja
      3. Bifidobacterium.
      Joita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 5(suositus on 10)-miljardia bakteeria/vrk - joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon tarvitaan juuri Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella "antibioottikuurilla"!

      Huomioi tämä:
      - Ylläolevat bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kyseessä ei olisikaan allamainittu(B.) kvht-altistus!

    • D3

      D-vitamiinin terveysvaikutukset voivat olla huomattavan laajat!

      D-vitamiinin vaikutukset ihmisen terveyteen saattavat olla huomattavan laajat, Oxfordin yliopiston geenitutkimus vihjaa. Sen mukaan D-vitamiini vaikuttaa mm. MS-tautiin, nuoruustyypin diabetekseen ja Crohnin tautiin liittyviin geeneihin sekä yli 200 muuhun geeniin.

      Genome Research -lehdessä tutkijat kertovat DNA-sekvensoinnin avulla löytäneensä ihmisen genomista 2 776 paikkaa, joihin D-vitamiinin reseptoriproteiini sitoutuu, ja havaitsivat niiden kasautuvan monien autoimmuunitauteihin liittyvien geenien lähettyville. Havainto viittaa siihen, että D-vitamiini saattaa vaikuttaa mm. SLE-taudin (systeeminen lupus erythematosus), nivelreuman ja useiden syöpien syntyyn.

      Tutkijat havaitsivat lisäksi D-vitamiinin vaikuttavan huomattavasti 229 geenin aktiivisuuteen, joista mm. IRF8-geeni on yhdistetty MS-tautiin ja PTPN2 nuoruustyypin diabetekseen ja Crohnin tautiin.

      Tulosten käytännön merkitys on vielä epäselvä, mutta ne vahvasti viittaavat siihen, että D-vitamiini vaikuttaa hyvin monien sairauksien kehittymiseen.


      http://www.poliklinikka.fi/ruoansulatuskanava/uutiset/3616699

    • tsemppiä paranemisee

      Tällä palstalla kyllä saa jos jonkinlaista huu haata vastaukseksi.. mutta minulla on ollut astma ihan pienestä ja kovalla urheilulla ja murrosiän kasvun myötä oireet katosivat kokonaan 17- vuotiaana, joten sinulle voi hyvin käydä ihan samoin. Oireet voivat palata vaikka 30-vuoden päästä, mut nauti siihen asti. Onnea!

      • teervee

        mun astma parani keuhkoembolian jälkeen
        en tiedä olliko astma diagnoosi aikanaan väärä
        mutta nyt 2vuotta ollut tåysin terve


    • typerysm

      Minulla todettiin rasitusastma 16-vuotiaana. Käytin lääkkeitä noin vuodenpäivät ja kyllästyin. Jätin ne itse pois ja päätin ettei miulla astmaa olekaan.
      Nyt nelikymppisenä se on "taas" ja lääkkeitä menee paljon. :(

      Toki näiden vuosien aikana, tässä välillä, olen sairastanut kymmeniä keuhkoputkentulehduksia ja viitisen keuhkokuumetta. Taas olen flunssassa :(

    • KokemustaOnAstmasta

      Itse otin astamlääkkeitä viimeksi 8 vuotiaana ja olen nyt 17 eli kylle se voi tavallaan lieventyä mutta talvella tuntuu siltä että olisi palattava lääkksisiin mutta itse olen pärjännyt ilman avavaa tai hoitavaa astma lääkettä jo 9 Vuotta

    • ihanomavalintasion

      Allergiat, astma ja atopia ovat elimistön immuunijärjestelmän ylireagointia vieraisiin aineisiin, jonka todellinen syy voi olla sopimaton (yleensä viljat ja/tai maito) ruokavalio joka pitää hälytystilaa yllä kehossa. Kun elimistön pommittaminen väärällä ravinnolla lopetetaan, myös immuunijärjestelmä rauhoittuu.

      Kannattaa perehtyä aiheeseen, sillä voit päästä kaikista allergioista eroon vain muuttamalla ruokavaliotasi.

      Lasten allergiat ja autoimmuunisairaudet ovat lisääntymässä huimaa vauhtia. Ei nuo sairaudet taivaasta tipu vaan jotain tehdään todella väärin.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/astma.htm

    • huuhaatah

      Älkää viitsikö puhua palturia! Viljoilla ja maidolla ei ole mitään tekemistä astman kanssa. Myöskään d-vitamiini tai maitohappobakteerit eivät paranna astmaa. Mistä mv-lehdestä te oikein saatte terveystietonne? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7779
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4462
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2178
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1746
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe