Nuorisosäätiön vaalituet: Antti Kaikkonen ja Aki Haaro epäiltyjen listalla
17.08.2010 09:27, päivitetty 17.08. 09:58
Keskusrikospoliisi epäilee kaikkia Nuorisosäätiön hallituksessa vuosina 2004-2009 toimineita henkilöitä lahjuksen antamisesta ja luottamusaseman väärinkäyttämisestä.
Nuorisosäätiö antoi tuona aikana vaalitukea keskustalaisille poliitikoille vastoin säätiön sääntöjä.
Keskusrikospoliisin mukaan sääntöjen vastaista vaalitukea annettiin yli 100000 euroa. Aiemmin julkisuudessa on puhuttu kymmeniätuhansia euroja pienemmistä summista.
Tutkinnanjohtaja Veli Matti Räsäsen mukaan tuen saajia oli noin 30.
Epäiltyjen listalla ovat muun muassa hallituksen entinen puheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kaikkonen (kesk), keskustan hallintopäällikkö Aki Haaro, Jyri Järvihaavisto, Pasi Pönkä, Timo Reina ja Kirsti Handolin.
- Selvitykset jatkuvat vielä ja ulottuvat vuoteen 2002 asti, rikoskomisario Veli Matti Räsänen kommentoi IS:lle tänään.
Kansanedustaja, entinen pääministeri Matti Vanhanen (kesk) toimi Nuorisosäätiön hallituksessa vuosina 1981-2003. Säätiö tuki myös Matti Vanhasen presidentinvaalikampanjaa.
Mika Koskinen IS - STT
Keput ne ossaa
hujjata
1
116
Vastaukset
- yyyyyh
rikos ei kannata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203