Hei , hei

sp-09

KIZZ-3,HRO,Kevään kukka,kesänkukka ja muut syöpäpotilaat,mitä kuuluu- joko näillä "- kukilla" on sädehoidot aloitettu?
Syksyn tuntua alkaapi olla,vettä sataapi taivas harmaa:))

21

3923

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiukseton 1.

      löytyy hyviä huiveja syöpäpotilaalle?
      Olen etsinyt kaupoista ja katsellut netistä osoitteista :
      http://www.hattu.fi/huivit.htm
      www.Ultimage.fi

      Onko kenelläkään muita paikkoja mistä voisi tilata/ ostaa erilaisia huiveja??

    • Kiitos kysysmiästä,hyvää kuuluu mulle ja toivon että muillekin.Vietän nyt lääkevapaata viikkoa ja tunnen vointini paremmaksi kuin terveenä.Kävin eräänä päivänä työpaikallani ja sielläkin sanottiin,jotta näytän pirteämmältä kuin töissä ollessani.Ensi maaanantaina toinen tiputus,eli toinen erä alkaa tässä ottelussa.Olen tuohon peruukkiin totutellut.Kaverit sanovat,ettei edes huomaa peruukiksi,lienevätkö vaan kohteliaita,mene tiedä.Täällä Tampereella ei valitettavasti sada vaan aurinko paistaa edelleen.Odotan kovasti syksy'ä,lempivuodenaikaani.Kun viilenisi,sataisi,lentäisi puista lehdet vaan....

      • syöpäp.-09

        kuulla että sinulla menee hyvin:)))
        En usko että peruukkisi suhteen kaverit ovat vain kohteliaita,minäkään en erottanut ennen syöpää oliko jollakulla peruukki vai ei.
        Syöpä aikaan opin sen erottamaan,kai tuli syöpiksellä tarkkailtua kenellä on peruukki ja kenellä ei,eikä se erottaminen ollut aina ihan helppoa:)
        Itse käytin huivia ,siihen tottui myös nopeasti ja kyllästyikin,nykyään käytän korkeintaan kaulahuivia.
        Toivotaan ettei maanantainenkaan tiputus tuo mukanaan sinulle mitään pahempia sivuvaikutuksia ja sen jälkeen sinulla enää 4.tiputusta:))


    • Kevään kukka

      Kiitos kysymästä, tällä kukalla oli tänään viides sädetys menossa ,vielä olis jäljellä 18 kpl.
      Aika paljon helpompi juttu tämä sädehoito kuin sytostaatit, ainakin vielä.
      Toivottavasti iho kestää koko hoidon, ahkerasti olen rasvaillut, tiedä sitten onko siitä apua näin etukäteen.
      Kyllä se syksyn tuntu alkaa täälläkin olemaan, tällä hetkellä näyttää hyvin harmaalta ja sadekuuroja tulee vähän väliä, taivas tumma....tuleekohan ukkonen ?

      • syöpäp.-09

        kevään kukka,tänään sinulla sitten on kuudes sädetys ja enää 17.jäljellä:)
        Noudatat vaan saamiasi rasvailu ohjeita niin uskon,että ihosi kestää sädetyksen ja muistathan saunoessasi suojata sädealueen pyyhkeellä.
        Täälläpäin on kuulas jo vähän syksyntuntuinen aamupäivä ,aurinko paistaa eilisen sadepäivän jälkeen:)


      • Kevään kukka
        syöpäp.-09 kirjoitti:

        kevään kukka,tänään sinulla sitten on kuudes sädetys ja enää 17.jäljellä:)
        Noudatat vaan saamiasi rasvailu ohjeita niin uskon,että ihosi kestää sädetyksen ja muistathan saunoessasi suojata sädealueen pyyhkeellä.
        Täälläpäin on kuulas jo vähän syksyntuntuinen aamupäivä ,aurinko paistaa eilisen sadepäivän jälkeen:)

        saamme nähtävästi hieman erinlaista ohjeistusta eri paikoissa. Minulle sanottiin sädehoitopuolella ettei tarvitse rasvata ennenkuin tulee jotain näkyvää iho-oiretta, mutta maalaisjärjellä ajateltuna aloitin jo etukäteen rasvailemaan koko sädetys aluetta, miksi odotella ihon rikkoutumista ? Luultavasti iho tulee kärsimään muutenkin.
        Tuosta saunomisesta lääkäri vastaavasti sanoi, että jos mahdollista ei kävisi saunassa sädehoidon aikana ollenkaan eikä myöskään uimassa.Näin asiat muuttuu sairaanhoitopiireittäin.
        Onneksi asia ei ole tämän vakavampi, ettei tule turhaa päänvaivaa miettiessä mikä on oikein.
        Usein saa hieman erinlaista opastusta eri hoitajiltakin, siitä on sitten hyvä vetää itselle sopivat päätökset ja onneksi aina saa vastauksen kun jotain kysyy.
        Aurinkoista alkavaa syksyä ja nautitaan tästä kauniista päivästä, todellakin eilisen sadepäivän jälkeen :)


      • syöpäp.-09
        Kevään kukka kirjoitti:

        saamme nähtävästi hieman erinlaista ohjeistusta eri paikoissa. Minulle sanottiin sädehoitopuolella ettei tarvitse rasvata ennenkuin tulee jotain näkyvää iho-oiretta, mutta maalaisjärjellä ajateltuna aloitin jo etukäteen rasvailemaan koko sädetys aluetta, miksi odotella ihon rikkoutumista ? Luultavasti iho tulee kärsimään muutenkin.
        Tuosta saunomisesta lääkäri vastaavasti sanoi, että jos mahdollista ei kävisi saunassa sädehoidon aikana ollenkaan eikä myöskään uimassa.Näin asiat muuttuu sairaanhoitopiireittäin.
        Onneksi asia ei ole tämän vakavampi, ettei tule turhaa päänvaivaa miettiessä mikä on oikein.
        Usein saa hieman erinlaista opastusta eri hoitajiltakin, siitä on sitten hyvä vetää itselle sopivat päätökset ja onneksi aina saa vastauksen kun jotain kysyy.
        Aurinkoista alkavaa syksyä ja nautitaan tästä kauniista päivästä, todellakin eilisen sadepäivän jälkeen :)

        mennessä ei saa rasvata,ainakin näin minulle annettiin neuvo,mutta siinä vaiheessa,kun tuli punotusta,aloin rasvaamaan tietenkin sädetyksen jälkeen.
        Saunomista ei minullekaan suositeltu,mutta kävin saunassa silti mutta suojasin pyyhkeellä sädetetyn alueen löylyssä,tällainen himosaunoja kun olen. Uimaan en mennyt sädehoidon aikana,en muista kiellettinkö se vai oliko oma päätös..Eikä saunomisesta ollut haittaa,säteistä en saanut muuta kuin lievää punotusta joka parani pian kun hoidot loppui:)


      • Kevään kukka
        syöpäp.-09 kirjoitti:

        mennessä ei saa rasvata,ainakin näin minulle annettiin neuvo,mutta siinä vaiheessa,kun tuli punotusta,aloin rasvaamaan tietenkin sädetyksen jälkeen.
        Saunomista ei minullekaan suositeltu,mutta kävin saunassa silti mutta suojasin pyyhkeellä sädetetyn alueen löylyssä,tällainen himosaunoja kun olen. Uimaan en mennyt sädehoidon aikana,en muista kiellettinkö se vai oliko oma päätös..Eikä saunomisesta ollut haittaa,säteistä en saanut muuta kuin lievää punotusta joka parani pian kun hoidot loppui:)

        turiset, unohdin mainita ettei hoitoon mennessä saa rasvata.
        Uimakieltoa lääkäri perusteli sillä, jos kuitenkin iho on jostain rikki on tulehdusvaara suuri.
        Kyllä minäkin sitten menen saunaan kera kylmän pyyhkeen, tuntuu ettei se suihku pelkästään aina riitä kun on tottunut saunassa käymään noin 3 kertaa viikossa, lukeudunko himosaunojiin ?
        Toivottavasti pääsen yhtä helpolla kuin sinä, olen jostain lukenut ihmisten kokemuksia ja tuntuu, että muutamat ovat joutuneet todella koville iho-oireitten kanssa.
        Nyt nenu kohti sädetystä ja taas on yksi kerta plakkarissa..kirjoitellaan kuulumisia
        ( tällä hetkellä tuntuu palstalla olevan aika kireä tunnelma)


      • leikattu potilas.
        Kevään kukka kirjoitti:

        turiset, unohdin mainita ettei hoitoon mennessä saa rasvata.
        Uimakieltoa lääkäri perusteli sillä, jos kuitenkin iho on jostain rikki on tulehdusvaara suuri.
        Kyllä minäkin sitten menen saunaan kera kylmän pyyhkeen, tuntuu ettei se suihku pelkästään aina riitä kun on tottunut saunassa käymään noin 3 kertaa viikossa, lukeudunko himosaunojiin ?
        Toivottavasti pääsen yhtä helpolla kuin sinä, olen jostain lukenut ihmisten kokemuksia ja tuntuu, että muutamat ovat joutuneet todella koville iho-oireitten kanssa.
        Nyt nenu kohti sädetystä ja taas on yksi kerta plakkarissa..kirjoitellaan kuulumisia
        ( tällä hetkellä tuntuu palstalla olevan aika kireä tunnelma)

        pysytellä tässä hyvässä ketjussa ja jättää muut aiheet,kun ne ei niin hirveästi jaksa kiinnostaa ainakaan minua,jolla on vielä hoidot edessä.
        Tämä ketju on hyvä ja asiallinen ja olen lukenut aina uudet kirjoitukset mielenkiinnolla,kiitos teille kaikille tähän ketjuun osallistuneille.


      • syöpäpotilas.
        leikattu potilas. kirjoitti:

        pysytellä tässä hyvässä ketjussa ja jättää muut aiheet,kun ne ei niin hirveästi jaksa kiinnostaa ainakaan minua,jolla on vielä hoidot edessä.
        Tämä ketju on hyvä ja asiallinen ja olen lukenut aina uudet kirjoitukset mielenkiinnolla,kiitos teille kaikille tähän ketjuun osallistuneille.

        tällaiset ketjut joissa mm. HRO, KIZZ3, kevään kukka,sp-09,sp-08 ym. syöpää sairastavat kirjoittavat ,niin nämä ovat kiinnostavia kirjoituksia ja
        näistä kirjoituksista saa uudet tulokkaat paljon hyvää tietoa mitä edessä on joten jatkattehan samaan malliin,monet muut ketjut jää lukematta jos aloituksesta jo huomaa ettei ole ihan sitä,mitä hakee täältä.
        Tietenkin tänne kirjoittavat muitakin sairauksia potevat mutta ainkaan syövän akuutissa vaiheessa ei riitä kiinnostus kuin lähinnä syöpään sairastuneitten kirjoituksille.


      • syöpäp.-09
        Kevään kukka kirjoitti:

        turiset, unohdin mainita ettei hoitoon mennessä saa rasvata.
        Uimakieltoa lääkäri perusteli sillä, jos kuitenkin iho on jostain rikki on tulehdusvaara suuri.
        Kyllä minäkin sitten menen saunaan kera kylmän pyyhkeen, tuntuu ettei se suihku pelkästään aina riitä kun on tottunut saunassa käymään noin 3 kertaa viikossa, lukeudunko himosaunojiin ?
        Toivottavasti pääsen yhtä helpolla kuin sinä, olen jostain lukenut ihmisten kokemuksia ja tuntuu, että muutamat ovat joutuneet todella koville iho-oireitten kanssa.
        Nyt nenu kohti sädetystä ja taas on yksi kerta plakkarissa..kirjoitellaan kuulumisia
        ( tällä hetkellä tuntuu palstalla olevan aika kireä tunnelma)

        lukeudut himosaunojiin jos kylvet 3.kertaa viikossa,niin minäkin normaalisti mutta sädehoidon aikaan rajoitin yhteen kertaan viikossa,loppu aikoina yhteen kertaan kahdessa viikossa ja
        en ottanut kovia löylyjä kuten normaalisti,vain puilla lämmitettävän saunan lempeän miedon löylyn:-))


      • jeh,,,,,,,,,
        syöpäpotilas. kirjoitti:

        tällaiset ketjut joissa mm. HRO, KIZZ3, kevään kukka,sp-09,sp-08 ym. syöpää sairastavat kirjoittavat ,niin nämä ovat kiinnostavia kirjoituksia ja
        näistä kirjoituksista saa uudet tulokkaat paljon hyvää tietoa mitä edessä on joten jatkattehan samaan malliin,monet muut ketjut jää lukematta jos aloituksesta jo huomaa ettei ole ihan sitä,mitä hakee täältä.
        Tietenkin tänne kirjoittavat muitakin sairauksia potevat mutta ainkaan syövän akuutissa vaiheessa ei riitä kiinnostus kuin lähinnä syöpään sairastuneitten kirjoituksille.

        niitä "parempien ihmisten" ""hyviä ketjuja""...eiks nii????????????!!!!


      • 10+15
        jeh,,,,,,,,, kirjoitti:

        niitä "parempien ihmisten" ""hyviä ketjuja""...eiks nii????????????!!!!

        ihan hyvin,ettei ole tarkoitettu mitään " parempien ihmisten" ketjua vaan ja ainoastaan sitä,että he keskustelevat asiallisesti.


      • ex-syöppis.
        syöpäp.-09 kirjoitti:

        lukeudut himosaunojiin jos kylvet 3.kertaa viikossa,niin minäkin normaalisti mutta sädehoidon aikaan rajoitin yhteen kertaan viikossa,loppu aikoina yhteen kertaan kahdessa viikossa ja
        en ottanut kovia löylyjä kuten normaalisti,vain puilla lämmitettävän saunan lempeän miedon löylyn:-))

        sauna,huoks:))Pääsisi vielä elämänsä aikana puilla lämmitettävään saunaan,meillä täällä on sähkökiuas ja eihän sen löylyt ikinä ole yhtä ihania kuin puulämmitteisessä.
        Mitä kuuluu teille kaikille,jotka olette vielä hoitorumbassa,kuuma kesä on ohi ja illat pimenevät päivä päivältä aikaisemmin,on kynttilöiden ja tuikkujen aika:)


      • Huomattu
        ex-syöppis. kirjoitti:

        sauna,huoks:))Pääsisi vielä elämänsä aikana puilla lämmitettävään saunaan,meillä täällä on sähkökiuas ja eihän sen löylyt ikinä ole yhtä ihania kuin puulämmitteisessä.
        Mitä kuuluu teille kaikille,jotka olette vielä hoitorumbassa,kuuma kesä on ohi ja illat pimenevät päivä päivältä aikaisemmin,on kynttilöiden ja tuikkujen aika:)

        vielä monta kertaa puulämmitteiseen saunaan usko pois jo puolen vuoden kuluttua viimeistään.Kaikki aikanaan ensin hoidot loppuun asti ja sitten kuntoutuminen eikö vaan.Tstävien luokse odotat kutsua tai sukulaisten.


      • ,,,,,,,,,,,
        Huomattu kirjoitti:

        vielä monta kertaa puulämmitteiseen saunaan usko pois jo puolen vuoden kuluttua viimeistään.Kaikki aikanaan ensin hoidot loppuun asti ja sitten kuntoutuminen eikö vaan.Tstävien luokse odotat kutsua tai sukulaisten.

        ira¤,näin se on.


    • Pinjata

      Etsin siskoni kanssa huiveja jokin aika sitten, käytiin Sokokselta, Hm:stä, stockalta jne. Paljon lakkeja ja joitain huiveja, ostin jopa yhden mutta ei tuntunutkaan kivalta.

      Kesällä haluan peruukin sijaan huivin ja löysin vihdoin meille hiuksettomille sopivia malleja Christine Heedwear -mallistosta. Todella pehmeät materiaalit eikä hiosta, ja malleja todella monta. Jos jollain ajankohtaista huivin hankinta niin kannattaa tutustua.

      • Taisama

        Missähän noita huiveja myydään?


      • Taisia88
        Taisama kirjoitti:

        Missähän noita huiveja myydään?

        Google löytyi ainakin verkkokauppa www.hiusextra.fi
        Ehkä myös liikkeestä?


      • Taisama
        Taisia88 kirjoitti:

        Google löytyi ainakin verkkokauppa www.hiusextra.fi
        Ehkä myös liikkeestä?

        Kiitos linkistä. On siellä hyvännäköisiä päähineitä, hiuslisäkkeitä yms.
        liikkeessä en ole ainakaan koskaan käynyt, etten tiedä mitä siellä on.


    • Mirkku_82

      Toimitus oli ainakin nopea, tilasin eilen ja tänään sain kuoressa huivin sekä toisen päähineen! :)
      Peruukkia en käytä kesällä koska kuuma. Materialii on tosiaankin älyttömän pehmeää ja istuu hyvin, ei näytä sellaiselta superkireältä uimalakilta. Mukana tuli myös kuvasto mutta verkkokaupasta löyty samat tuotteet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe