Ahmintaongelma(ko)

njet

Olen kärsinyt erilaisista syömishäiriön muodoista jo kauan. Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, olisinko mahdollisesti sairastunut ahmintahäiriöön. Ennen kituutin (tai no olin pienemmällä energialla, en nyt anaruokavaliolla) viikot ja sitten lauantaina, voi luoja sitä tavaramäärää mikä muhun uppos ilman mitään ongelmaa. Vaikka olis tullu huono olo, niin söin silti jäätelön loppuun enkä lopettanut. Sitten kun herkut loppu kaapistan niin tuhosin leipävarastoja jne. Tuo toistui joka viikonloppu... Luulen, että se johtui seuraavanlaisesta ajattelutavasta: "en saa syödä viikolla mitään hyvää, kiellän itseltäni kaiken, vaan lauantaina saan syödä niin paljon kun napa vetää" ja söin vaikkei ois ees mieli tehny, ku ajattelin et viikolla sit en saa.

Pyrkiydyin eroon tosta ajattelusta. No tilanne on nyt se, etten suunnittele herkkupäiviä juurikaan etukäteen. Silti edelleen kerran viikossa ainakin menee ihan täysin överiksi. Eilenkin meni:
-pari palaa kinkkupiirasta
-pähkinöitä 200(?)grammaa
-suklaata 50-100grammaa levystä
-irttareita (jossa myös siis suklaata) 200grammaa
-jäätelötuutti
-neljä leipää ja päällyset
-omena
-jukurttia öljyssä ja siemenissä
.varmaa jotai muutakin

Ja tuo on siis todellakin pienimmästä päästä. En vedä noita tuntiin tai kahteen, koska en saa "kohtausta" eli kaikkihetialasmullenyt! Mussuttelen yksinkertaisesti pitkin päivää. Olisi helpompaa saada ahmimiskohtaus, koska veikkaan että kalorimäärät voisi jäädä pienemmäksi. Onko tää teistä ahmintaa? Mun on todella vaikea saada vedetyksi raja milloin ahmin ja millon vaan..ylensyön.

1

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulda123

      Ei tuo ihan täysin normaaliltakaan kuulosta. Miten sinä sitten muuten syöt? Syötkö säännöllisesti neljän tunnin välein ja saatko tarpeeksi esim. proteiineja? Tuntuu myös, että ajattelutavassasi on ainakin korjattavaa, eli olit aivan oikeassa mitä sanoit. Kokeile tehdä kaksi asiaa:
      1. anna itsellesi lupa syödä herkkuja joka päivä (niinhän se menee, että jos jokin on kielletty, se houkuttelee vain entistä enemmän).
      2. älä osta herkkuja varastoon. Paha tietysti on, jos lähikauppa on oikeasti kulman takana..

      Sitten jos se siti meinaa taas mennä siihen että alat syömään ihan kirjaimellisesti jauhoja, niin mieti: miksi minä syön? Syönkö suruun, tylsyyteen tai kenties yksinäisyyteen?

      Suosittelen, että varaisit ajan lääkärille. Vaikket ehkä olisikaan sairastunut, niin kyllä tuossa ainekset siihen on. Kannattaa puuttua asioihin ajoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe