Ahmintaongelma(ko)

njet

Olen kärsinyt erilaisista syömishäiriön muodoista jo kauan. Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, olisinko mahdollisesti sairastunut ahmintahäiriöön. Ennen kituutin (tai no olin pienemmällä energialla, en nyt anaruokavaliolla) viikot ja sitten lauantaina, voi luoja sitä tavaramäärää mikä muhun uppos ilman mitään ongelmaa. Vaikka olis tullu huono olo, niin söin silti jäätelön loppuun enkä lopettanut. Sitten kun herkut loppu kaapistan niin tuhosin leipävarastoja jne. Tuo toistui joka viikonloppu... Luulen, että se johtui seuraavanlaisesta ajattelutavasta: "en saa syödä viikolla mitään hyvää, kiellän itseltäni kaiken, vaan lauantaina saan syödä niin paljon kun napa vetää" ja söin vaikkei ois ees mieli tehny, ku ajattelin et viikolla sit en saa.

Pyrkiydyin eroon tosta ajattelusta. No tilanne on nyt se, etten suunnittele herkkupäiviä juurikaan etukäteen. Silti edelleen kerran viikossa ainakin menee ihan täysin överiksi. Eilenkin meni:
-pari palaa kinkkupiirasta
-pähkinöitä 200(?)grammaa
-suklaata 50-100grammaa levystä
-irttareita (jossa myös siis suklaata) 200grammaa
-jäätelötuutti
-neljä leipää ja päällyset
-omena
-jukurttia öljyssä ja siemenissä
.varmaa jotai muutakin

Ja tuo on siis todellakin pienimmästä päästä. En vedä noita tuntiin tai kahteen, koska en saa "kohtausta" eli kaikkihetialasmullenyt! Mussuttelen yksinkertaisesti pitkin päivää. Olisi helpompaa saada ahmimiskohtaus, koska veikkaan että kalorimäärät voisi jäädä pienemmäksi. Onko tää teistä ahmintaa? Mun on todella vaikea saada vedetyksi raja milloin ahmin ja millon vaan..ylensyön.

1

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulda123

Ei tuo ihan täysin normaaliltakaan kuulosta. Miten sinä sitten muuten syöt? Syötkö säännöllisesti neljän tunnin välein ja saatko tarpeeksi esim. proteiineja? Tuntuu myös, että ajattelutavassasi on ainakin korjattavaa, eli olit aivan oikeassa mitä sanoit. Kokeile tehdä kaksi asiaa:
      1. anna itsellesi lupa syödä herkkuja joka päivä (niinhän se menee, että jos jokin on kielletty, se houkuttelee vain entistä enemmän).
      2. älä osta herkkuja varastoon. Paha tietysti on, jos lähikauppa on oikeasti kulman takana..

Sitten jos se siti meinaa taas mennä siihen että alat syömään ihan kirjaimellisesti jauhoja, niin mieti: miksi minä syön? Syönkö suruun, tylsyyteen tai kenties yksinäisyyteen?

Suosittelen, että varaisit ajan lääkärille. Vaikket ehkä olisikaan sairastunut, niin kyllä tuossa ainekset siihen on. Kannattaa puuttua asioihin ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      165
      8410
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      447
      7543
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      156
      3619
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      114
      3033
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2735
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      42
      2046
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1621
    Aihe