Tervehdys E-Mersu-asiantuntijat. Auton hankinta tulee itselle ajankohtaiseksi ja yksi vaihtoehto voisi olla W211-mallista vuosilta 2006-2007 oleva 200cdi tai 220cdi, alle 50000 km ajettuna ja automaattivaihteisena. Tuollaisia nyt jokunen löytyy markkinoilta. Tarkoitus olisi tuommoisesta saada autoa useammaksi vuodeksi.
Tuohon 2006-2007 ajoittui suunnilleen tuo W211:n facelift. Mutta mistä erottaa helpoimmin noiden versioiden erot? Moottorin tehoihin tuli ilmeisesti muutoksia, että ainakin siitä eroaa. Onko korin ulkoisissa olemuksissa jotain helppoa tapaa nähdä malliero? Itse en ainakaan juurikaan isoja eroja huomaa ja automyyjät kyllä osaa uunottaa.
Sisuskaluihin väitetään tehdyn paljon muutoksia. Onko ne aidosti sellaisia parannuksia, että facelift-mallia kannattaa etsiä? Onko enemmän mahdollisia ongelmia tietyissä komponenteissa (kuten esim. jarrujärjestelmissä) tiedossa vanhemmalla versiolla? Tai sitten tietysti päinvastoin.
Ja muutenkin kokemukset mallista kiinnostaa.
Kiitokset jo etukäteen vastaamaan vaivautuville.
W211 facelift
6
5034
Vastaukset
- mrsue222
Suosittelen kyllä ehdottomasti ostamaan kyseisen facelift mallin. Helpoitenhan auton tunnistaa uudesta keulan ilmeestä. Autossa on keulamaski korkeampi ja esim. ajovaloissa vilkkujen kohdalla lamellimainen viimeistely. Samoin sivupeileistä erottaa helposti faceliftin sillä siinä ne ovat varren päässä eivätkä kiinni a-pilarissa kiinteästi.
Faceliftissähän on jarrujärjestelmä täysin uusittu myös ja palattu tavanomaiseen alipainetehostukselliseen järjestelmään. Samoin myös alustan osat kestävät kokemuksesta huomattavasti pidempään kuin ainakin alkupään autoissa 2002-2005.
Moottorit 200 cdi ja 220 cdi ovat uusia moottoreita om 646 EVO. Ne ovat myös identtiset molemmissa malleissa ja teho muunnos tehty ainoastaan ohjelmallisesti, toisin kuin pre-faceliftissä, jossa 200 cdi ja 220 cdi ovat kokonaan omia moottoreita. Samalla myös faceliftin yhteydessä moottorin käyntiääni on laskenut huomattavasti, ainakin jos verrataan vanhaan 200 cdi malliin.- Mesekuskiksiko?
Jostain muualta olen lukenut ja sitten myöhemmin itsekin havainnoinnut kun autoja on tarkemmin katsellut, että facelift-mallissa etusäleikön alaosa on voimakkaammin v-mallinen. Tuo mallimuutos ajoittunee jonnekin vuoden 2006 puolen välin tienoille, vuoden 2006 autoissa on molempia versioita. Sivupeilit on tosiaan helppo merkki.
Itsellä olisi vastaavanlainen menopeli kenties harkinnassa, farmari versiona. Pitäisi olla tilaa ja autoa useiksi vuosiksi eteenpäin.
- Mb huoltomies
Sama paska eri paketissa
- Mossemiehen poika
:) noin juuri vastasi eräs Forssalainen katsastusmies kun isäni joskus -70 luvulla meni katsastamaan mossen Elite mallia, se oli silloin juuri tullut markkinoille ja ensimmäisiä katsastuskonttorilla. Katsastusmies sanoi auton nähtyään että: "Mosse", isäni siihen että se on Elite (ylpeänä uuden auton omistajana)" Siihen katsastusmies totesi juuri noin: "sama paska eri paketissa"
- mese-hese
uskoisin että ongelma on löytää alle 50tkm ajettu 2006-2007 mersu, tuppaavat ajamaan yli 20tkm vuodessa.
- Entäs uudempi malli?
Jos meinaat ostaa tuollaisen esim. 2007 vuoden mallia olevan, vähän ajetun E-Sarjalaisen, niin oletko harkinnut suoraan uudemman W-212 korimallia olevan auton hankkimista? Hintaeroahan tuollaisessa W211 "helmessä" verrattuna W212 mersuun ei enää hirveästi ole!!
Vai onko tuo vanhempi malli kestävämpi / parempi hankinta??
Ilmeisesti w211 korimallista kannattaa ehdottomasti valita se facelift-malli. Siinähän on palattu mm. perinteisiin hydraulijarruihin ja niissä sähköhydraulisissa jarruissahan on ollut paljon ongelmia......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265