mitähän maksaa linssien vaihto silmälaseihin kun luin että voi tulla kalliiksikin jos ei osta kehyksiä samalla? en varmana vaihda uusiin kehyksiin koska pari vuotta sitten löysin juuri hyvät eikä ihan halvatkaan. Näkö vaan huonontunut paljon ja vaikea telkkariakin katsoa, pakko saada uudet linssit. muistan kun lapsena linssejä vaihdettiin useinkin näön heikkenemisen vuoksi ja samoilla kehyksillä mentiin yli 10 vuotta. jos en ota linsseihin mitään hienouksia, mitähän tulisi maksamaan uusi linssipari ja sen asentaminen vanhoihin kehyksiin? ja mistä saa halvimmalla, kun ei nyt mitään satasia tässä ole käytettävissä? (ja uudet piilaritkin saatava :O)
uudet linssit silmälaseihin
7
1426
Vastaukset
- eivieläsokea
Minkälaiset linssit sinä tarvitset, 1-tehot, 2-tehot vai monitehot? Pitääkö tummua, ohentaa, pinnoittaa jne.?
- nytjosokea
ihan normaalit 1-tehot, n.-4 olisi vahvuus enkä tarvitse linsseihin erityisominaisuuksia koska käytän kaupungilla aina piilareita, mutta tv`tä olisi tosiaan kiva katsoa ilman ryppyä otsassa ja auton ajaminen iltaisin alkaa olla mahdotonta. ihan siis halvinta vaihtoehtoa etsiskelen...
- eivieläsokea
nytjosokea kirjoitti:
ihan normaalit 1-tehot, n.-4 olisi vahvuus enkä tarvitse linsseihin erityisominaisuuksia koska käytän kaupungilla aina piilareita, mutta tv`tä olisi tosiaan kiva katsoa ilman ryppyä otsassa ja auton ajaminen iltaisin alkaa olla mahdotonta. ihan siis halvinta vaihtoehtoa etsiskelen...
Ohentamattomat, kovapintaiset luulisi löytyvän n.50-100€ hintaan. Kannattaa soitella ja kysellä paikallisista liikkeistä.
- hjhkhj
Paljonkohan pelkästä asennuksesta veloitetaan? Optikkoliikkeet varmaan pyrkii myymään aina uudet pokat ihan tarkoituksella, siksi työ saattaa olla kallistakin.
Kun kaikenlainen kierrättäminen muutenkin on suosiossa, pitäisi saada myös laadukkaat kehykset kiertoon, eikä aina vanhoja roskiin lasien uusimistarpeen vuoksi. Tai viedäänhän niitä ulkomaille, mutta kotimaassakin olisi varmasti ottajia. Jos on heikkonäköinen, ei voi jättää rillejä liikkeeseen pitkäksi aikaa, kun ei ilmankaan pärjää. Uudet kehykset on siis otettava joka kerta, turhaan, jos vanhatkin on vielä hyväkuntoiset ja mieleiset. Mikähän optikkoliike alkaisi ensimmäisenä junailemaan kierrätyspörssiä?- eivieläsokea
Jos hion jo olemassa olevat linssit vanhaan kehykseen, niin perin siitä 40 euroa, toki halvemmallakin saattaisin tehdä, mutta sitten aliarvioisin koulutustani ja tuntitaksoja, mitä tällä koulutuksella peritään. Ja linssien vaihdon teen vähintään puolessatunnissa, joten heikkonäköistenkään ei tarvitse oleilla ilman laseja kovinkaan pitkään :)
- W
eivieläsokea kirjoitti:
Jos hion jo olemassa olevat linssit vanhaan kehykseen, niin perin siitä 40 euroa, toki halvemmallakin saattaisin tehdä, mutta sitten aliarvioisin koulutustani ja tuntitaksoja, mitä tällä koulutuksella peritään. Ja linssien vaihdon teen vähintään puolessatunnissa, joten heikkonäköistenkään ei tarvitse oleilla ilman laseja kovinkaan pitkään :)
Tietääkö kukaan missä on hiomoita PK-seudulla jotka tekevät homman odottaessa? KIIRE! 8-)
- hailuotolainen1
W kirjoitti:
Tietääkö kukaan missä on hiomoita PK-seudulla jotka tekevät homman odottaessa? KIIRE! 8-)
www.silmalasikauppa.fi teki linssienvaihdon nopeasti ja edullisesti, olen tosi tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412