uudet linssit silmälaseihin

nytjosokea

mitähän maksaa linssien vaihto silmälaseihin kun luin että voi tulla kalliiksikin jos ei osta kehyksiä samalla? en varmana vaihda uusiin kehyksiin koska pari vuotta sitten löysin juuri hyvät eikä ihan halvatkaan. Näkö vaan huonontunut paljon ja vaikea telkkariakin katsoa, pakko saada uudet linssit. muistan kun lapsena linssejä vaihdettiin useinkin näön heikkenemisen vuoksi ja samoilla kehyksillä mentiin yli 10 vuotta. jos en ota linsseihin mitään hienouksia, mitähän tulisi maksamaan uusi linssipari ja sen asentaminen vanhoihin kehyksiin? ja mistä saa halvimmalla, kun ei nyt mitään satasia tässä ole käytettävissä? (ja uudet piilaritkin saatava :O)

7

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivieläsokea

      Minkälaiset linssit sinä tarvitset, 1-tehot, 2-tehot vai monitehot? Pitääkö tummua, ohentaa, pinnoittaa jne.?

      • nytjosokea

        ihan normaalit 1-tehot, n.-4 olisi vahvuus enkä tarvitse linsseihin erityisominaisuuksia koska käytän kaupungilla aina piilareita, mutta tv`tä olisi tosiaan kiva katsoa ilman ryppyä otsassa ja auton ajaminen iltaisin alkaa olla mahdotonta. ihan siis halvinta vaihtoehtoa etsiskelen...


      • eivieläsokea
        nytjosokea kirjoitti:

        ihan normaalit 1-tehot, n.-4 olisi vahvuus enkä tarvitse linsseihin erityisominaisuuksia koska käytän kaupungilla aina piilareita, mutta tv`tä olisi tosiaan kiva katsoa ilman ryppyä otsassa ja auton ajaminen iltaisin alkaa olla mahdotonta. ihan siis halvinta vaihtoehtoa etsiskelen...

        Ohentamattomat, kovapintaiset luulisi löytyvän n.50-100€ hintaan. Kannattaa soitella ja kysellä paikallisista liikkeistä.


    • hjhkhj

      Paljonkohan pelkästä asennuksesta veloitetaan? Optikkoliikkeet varmaan pyrkii myymään aina uudet pokat ihan tarkoituksella, siksi työ saattaa olla kallistakin.

      Kun kaikenlainen kierrättäminen muutenkin on suosiossa, pitäisi saada myös laadukkaat kehykset kiertoon, eikä aina vanhoja roskiin lasien uusimistarpeen vuoksi. Tai viedäänhän niitä ulkomaille, mutta kotimaassakin olisi varmasti ottajia. Jos on heikkonäköinen, ei voi jättää rillejä liikkeeseen pitkäksi aikaa, kun ei ilmankaan pärjää. Uudet kehykset on siis otettava joka kerta, turhaan, jos vanhatkin on vielä hyväkuntoiset ja mieleiset. Mikähän optikkoliike alkaisi ensimmäisenä junailemaan kierrätyspörssiä?

      • eivieläsokea

        Jos hion jo olemassa olevat linssit vanhaan kehykseen, niin perin siitä 40 euroa, toki halvemmallakin saattaisin tehdä, mutta sitten aliarvioisin koulutustani ja tuntitaksoja, mitä tällä koulutuksella peritään. Ja linssien vaihdon teen vähintään puolessatunnissa, joten heikkonäköistenkään ei tarvitse oleilla ilman laseja kovinkaan pitkään :)


      • W
        eivieläsokea kirjoitti:

        Jos hion jo olemassa olevat linssit vanhaan kehykseen, niin perin siitä 40 euroa, toki halvemmallakin saattaisin tehdä, mutta sitten aliarvioisin koulutustani ja tuntitaksoja, mitä tällä koulutuksella peritään. Ja linssien vaihdon teen vähintään puolessatunnissa, joten heikkonäköistenkään ei tarvitse oleilla ilman laseja kovinkaan pitkään :)

        Tietääkö kukaan missä on hiomoita PK-seudulla jotka tekevät homman odottaessa? KIIRE! 8-)


      • hailuotolainen1
        W kirjoitti:

        Tietääkö kukaan missä on hiomoita PK-seudulla jotka tekevät homman odottaessa? KIIRE! 8-)

        www.silmalasikauppa.fi teki linssienvaihdon nopeasti ja edullisesti, olen tosi tyytyväinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe