vetimetön vai ei, mielipiteitä!

valinnan vaikeus

Eli ottaako ovimalli, jossa on jyrsitty ura, eli ei vedintä. Tämä malli olisi läpi koko talon. Eli vessat, kodinhoitohuone, makuuhuone, eteinen ja tietenkin keittiö. Tuleeko liian tylsä, eleetön?

Toinen vaihtoehto on melkein samanlainen, eli integroitu alumiinivedin. Sellainen missä se alumiini tulee kuitenkin näkyville ja sieltä urasta avataan. Näitäkin kun on monenlaisia.

Ovimateriaali on valkojen kiiltävä maalattu ja lakattu.
Keittiöön on tulossa lisäksi musta kivitaso. Kodinkoneet tulisivat olemaan valkoiset.

Itse pyörittelee mielessään ja ei osaa päättää...
Mielipiteitä otetaan siis vastaan :)

11

5728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän_xxyy

Laita yläkaapit vedinuralla, siis ilman vedintä.
      Alakaapit/laatikostot reilulla näkyvällä vetimellä.
      Tällä hetkellä ilman vetimiä on "HOT". mutta onko näin ensi vuonna?
      Yksinkertaisuus näyttäisi olevan kuitenkin tulevaisuus.

• Loppuiäksi keittiö

niin, mutta käytännöllisyys? Itsekin mietin koska tykkään eleettömästä, mutta päädyin tästä tykkimismallista kuitenkin yksinkertaiseen selkeeään vetimeen.

• kvikistä
        Loppuiäksi keittiö kirjoitti:

niin, mutta käytännöllisyys? Itsekin mietin koska tykkään eleettömästä, mutta päädyin tästä tykkimismallista kuitenkin yksinkertaiseen selkeeään vetimeen.

itse mietin myös keittiöön kumpaista vaihtoehtoo...mutta en tykkää metallinväristä mitenkään niin ottaisin näkymättömän uralaatikoston...
        metallinväriä joutuu kyllä katella rosterinvärisessä tuulettimessa...

• 17

Myös voisin ottaa ilman yläosan vetimiä, mutta alas suosittelisin koko sivun mittaisia vetimiä. Niissä voi kuivattaa pyyhkeen. Vaikka ei pyyhkeitä paljon enää tarvitse. Ilman ihmeitä uria, ne keräävät likaa ja pöpöjä.

• siinäpä pulma

vetimetön mekanismi väsyy vuosien saatossa (ns pomppusalpa) eikä varmaankaan ole kivan näköistä, kun koko ajan painetaan ovea samasta kohtaa - joskus sekin kohta kuluu. Kannattaa miettiä myös, että kun laatikko on täynnä tavaraa, mitä se painaa, riittääkö sormivoimat laatikon avaamiseen (pienet lapset, heikkosormiset, vanhukset..´) ura kerää kaiken tippuva vesinoroista muruihin ja kaiken niiden yhdistekmän, pölyn ym. Reilusta vetimestä on helppo ottaa kiinni. Mutta kai se päätös itse pitää tehdä, itsehän siellä keittiössä eniten olet, ei kukaan muu tätä palstaa seuraava....

• kromittar

Itse laitoin uuteen keittiööni reilun kokoiset reelinkirivat. Jo sinällään sisustuselementti. Mielestäni tosi hyvät, kun ovat isot, niin kaapin oviin ei jää laikaan sormenjälkiä. Aina siistin näköiset ovet. Keittiöni on valkoinen, mustat kivitasot ja kiiltävät kromi vetimet. Ripauksena ripojen väriset leipälaatikko, kahvinkeitin, leivänpaahdin ja muuta kivaa sälää. Hintaa niillä oli kyllä keskivertoa enemmän, mutta olen tyytyväinen valintaani. pelkistetyn tyylikästä. Saatte kyllä olla eri mieltä.

• .............

osaa vaihtaa poropeukalokin, eivätkä salvat ole edes kalliita kun osaa hakea oikeasta paikasta. Makuasiahan tuo vetimillä tai ilman kuitenkin on, nyt on muotia, ettei vetimiä ole.

• keittiötä myös
        kromittar kirjoitti:

Itse laitoin uuteen keittiööni reilun kokoiset reelinkirivat. Jo sinällään sisustuselementti. Mielestäni tosi hyvät, kun ovat isot, niin kaapin oviin ei jää laikaan sormenjälkiä. Aina siistin näköiset ovet. Keittiöni on valkoinen, mustat kivitasot ja kiiltävät kromi vetimet. Ripauksena ripojen väriset leipälaatikko, kahvinkeitin, leivänpaahdin ja muuta kivaa sälää. Hintaa niillä oli kyllä keskivertoa enemmän, mutta olen tyytyväinen valintaani. pelkistetyn tyylikästä. Saatte kyllä olla eri mieltä.

on ennen pitkää täynnä sormenjälkiä. Ruokaa valmistaessa sormissa on öljyä, tomaattia, punajuurta, lihasnesteitä, marinadia , punaviiniä... Minulla ainakin, vaikka välillä kuinka huuhtaisee vedellä ja pyyhkii.

• valinnan vaikeus
        ............. kirjoitti:

osaa vaihtaa poropeukalokin, eivätkä salvat ole edes kalliita kun osaa hakea oikeasta paikasta. Makuasiahan tuo vetimillä tai ilman kuitenkin on, nyt on muotia, ettei vetimiä ole.

Siis ei ole tarkoitus laittaa pomppusalpoja, vaan ne urat on kaikissa; laatikoissa, kaapeissa ja isoissa komeroissakin. Komeroihin sen saa sivuun, samoin kuin kaappeihin.

keittiöstä tulisi varmaan ihan kiva uralla, mutta nyt mietityttää, että on jos laittaa koko talon samaan linjaan niin tuleeko tylsä. Ja haluan koko taloon samaa linjaa.
        Ehkä noi vetimet tuo kuitenkin ryhtiä ja ilmettä...

• Höpsisti
        valinnan vaikeus kirjoitti:

Siis ei ole tarkoitus laittaa pomppusalpoja, vaan ne urat on kaikissa; laatikoissa, kaapeissa ja isoissa komeroissakin. Komeroihin sen saa sivuun, samoin kuin kaappeihin.

keittiöstä tulisi varmaan ihan kiva uralla, mutta nyt mietityttää, että on jos laittaa koko talon samaan linjaan niin tuleeko tylsä. Ja haluan koko taloon samaa linjaa.
        Ehkä noi vetimet tuo kuitenkin ryhtiä ja ilmettä...

Itsellä oli sama valinta viime vuonna. Itse (ja varsinkin vaimo) olin kovasti vetimettömyyden kannalla, oli toteutus mikä tahansa. Sitten loppujen lopuksi yksi keittiömyyjä kyseli aika tarkasti keittiönkäyttötapojamme ja totesi että kun laitamme paljon ruokaa niin hänen kokemuksensa mukaan reilut vetimet ovat kuitenkin paljon käytännöllisemmät jokapäiväisessä käytössä kuin urat tai pomppusaranat. Yksinkertaisuus on trendikästä ja hienon näköistä. Kuitenkin keittiö on paljon muutakin kuin vain näyttelyesine. Jos tekee kalliin remontin niin sen olisi parempi toimia hyvin myös kymmenen vuoden päästä.
        Lopulta päädyimme sitten kuitenkin vetimiin (vaikka emme ottaneetkaan tuon meille vinkanneen myyjän tarjoamaa keittiötä...). Laitettiin pitkät melken koko laatikon/kaapin levyiset yksinkertaiset alumiinin väriset vetimet. Muuten keittiö pidettiin hyvin minimalistisena alkuperäisen idean mukaan.
        Ja täytyy sanoa että nyt en enää kadu vaikka aluksi ulkonäkö ei ollut niin hyvä kuin olisin halunnut. On helppo "huseerata" keittiössä vähän kovemmallakin vauhdilla ja jauhoisilla käsillä kun laatikot saa aina helposti auki ilman tiettyyn kohtaan tähtäämistä. Ja ovia ei paljon tarvitse putsailla kun niihin ei tule niin helposti rasvaisin jälkiä.
        Joku muu voi painottaa ulkonäkö/käytännöllisyys-jakoa toisellakin tavalla mutta kannattaa ainakin miettiä asiaa.

• Keittiö tulossa
        Höpsisti kirjoitti:

Itsellä oli sama valinta viime vuonna. Itse (ja varsinkin vaimo) olin kovasti vetimettömyyden kannalla, oli toteutus mikä tahansa. Sitten loppujen lopuksi yksi keittiömyyjä kyseli aika tarkasti keittiönkäyttötapojamme ja totesi että kun laitamme paljon ruokaa niin hänen kokemuksensa mukaan reilut vetimet ovat kuitenkin paljon käytännöllisemmät jokapäiväisessä käytössä kuin urat tai pomppusaranat. Yksinkertaisuus on trendikästä ja hienon näköistä. Kuitenkin keittiö on paljon muutakin kuin vain näyttelyesine. Jos tekee kalliin remontin niin sen olisi parempi toimia hyvin myös kymmenen vuoden päästä.
        Lopulta päädyimme sitten kuitenkin vetimiin (vaikka emme ottaneetkaan tuon meille vinkanneen myyjän tarjoamaa keittiötä...). Laitettiin pitkät melken koko laatikon/kaapin levyiset yksinkertaiset alumiinin väriset vetimet. Muuten keittiö pidettiin hyvin minimalistisena alkuperäisen idean mukaan.
        Ja täytyy sanoa että nyt en enää kadu vaikka aluksi ulkonäkö ei ollut niin hyvä kuin olisin halunnut. On helppo "huseerata" keittiössä vähän kovemmallakin vauhdilla ja jauhoisilla käsillä kun laatikot saa aina helposti auki ilman tiettyyn kohtaan tähtäämistä. Ja ovia ei paljon tarvitse putsailla kun niihin ei tule niin helposti rasvaisin jälkiä.
        Joku muu voi painottaa ulkonäkö/käytännöllisyys-jakoa toisellakin tavalla mutta kannattaa ainakin miettiä asiaa.

Toisessakin ketjussa (korotettu apk) sinulla järkevä mielipide

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe