Entäs hutja
Mikä on ranstakka
25
482
Vastaukset
- 2+2=4
Ranstakka on hiilihanko,jolla kouhitaan palamattomia kekäleitä uunissa,tahi takassa.
Hutjan luulisin olevan pitkähkö ruoska tai vastaava.- 2-2=0
mitäs ne tarkottaa ?
Hutjake on laihansorttinen vetelehtijä - pitkästä aikaa tääll
2-2=0 kirjoitti:
mitäs ne tarkottaa ?
Hutjake on laihansorttinen vetelehtijäPohojanmaalla ainakin. Polsterista en ole kuullukaan, ehkä joku viisas tietää.
- 6+12
pitkästä aikaa tääll kirjoitti:
Pohojanmaalla ainakin. Polsterista en ole kuullukaan, ehkä joku viisas tietää.
Sieltä löytyy.Minkätähden joku hakee suosiota näin heppoisin keinoin?
- karviainen se on
se tikkerperi meilläpäin ja polsteri on patja. Vaan mikä se on se rotvalli ?
- se edellinen
karviainen se on kirjoitti:
se tikkerperi meilläpäin ja polsteri on patja. Vaan mikä se on se rotvalli ?
niinhän se olikin. Miten tulikin mieleen rapaalperi, ehkä tuosta sanan loppuosasta.
- ajastin
se edellinen kirjoitti:
niinhän se olikin. Miten tulikin mieleen rapaalperi, ehkä tuosta sanan loppuosasta.
yksi neitonen lennähti rotvallin reunalle istumaan. Hame oli sellanen pallosensaatio jonka alareunassa oli polvien kohalta kapea kangasrinki. Hän yritti bussiin vaankun kangas ei myöntänyt, tuli vaan pyrstölle puttoominen. No, olihan sentään vappu, joten voihan sitä jalkakäytävän matalalla kivireunallakin levähtää. Eikä se hämmeenkarun rotvallinreunaka siit pahhoillaa ollu. Ohikulkijoitten ilo silmille koko tappaus.
ajastin kirjoitti:
yksi neitonen lennähti rotvallin reunalle istumaan. Hame oli sellanen pallosensaatio jonka alareunassa oli polvien kohalta kapea kangasrinki. Hän yritti bussiin vaankun kangas ei myöntänyt, tuli vaan pyrstölle puttoominen. No, olihan sentään vappu, joten voihan sitä jalkakäytävän matalalla kivireunallakin levähtää. Eikä se hämmeenkarun rotvallinreunaka siit pahhoillaa ollu. Ohikulkijoitten ilo silmille koko tappaus.
"Kun ,minä olin pikkanen poika, menin minä tyyttöjen aittaan.
Isä tuli peräs, oli ranstakka käres ja se löi mua vissihin paikkaan."
Se oli lastenkasvatusta ennenvanhaan; huitaistiin sillä, mikä sattui kädessä olemaan eli tässä tapauksessa hiilihangolla. Onneksi isä ei sentään hutkinut paljaalle pyllylle hutjalla eli ruoskalla.
Kaikki muut nimitykset olivat tuttuja, mutta rotvalliin törmäsin ensimmäisen kerran.
Kadun reunusta veikkaisin.
Nikille 6 12 terveisiä, että harvemmin sitä ruvetaan goolettamaan outoja sanoja. Tällainen aloitus on vaihteeksi ihan mukava.
Ja sitten jatkokysymys: mikä on nahkapaska?Venlastiina kirjoitti:
Se oli lastenkasvatusta ennenvanhaan; huitaistiin sillä, mikä sattui kädessä olemaan eli tässä tapauksessa hiilihangolla. Onneksi isä ei sentään hutkinut paljaalle pyllylle hutjalla eli ruoskalla.
Kaikki muut nimitykset olivat tuttuja, mutta rotvalliin törmäsin ensimmäisen kerran.
Nikille 6 12 terveisiä, että harvemmin sitä ruvetaan goolettamaan outoja sanoja. Tällainen aloitus on vaihteeksi ihan mukava.
Ja sitten jatkokysymys: mikä on nahkapaska?semne raut ko tehdä reikki nahkoihi. Ja tääll Raumall sanota pränstakaks hiilhankko,ja trotuvaaliks katukäytävi,ett sillai.
- Ramoona*
FlikklapsRaumalt kirjoitti:
semne raut ko tehdä reikki nahkoihi. Ja tääll Raumall sanota pränstakaks hiilhankko,ja trotuvaaliks katukäytävi,ett sillai.
Tiesin minäkin, mikä nahkapaska on, myös muodossa nahkapasko. Lapsena partiolaisten taitokursseilla valmistimme lipposenkannan sen avulla ja pujotimme ohutta nahkalankaa reikiin.Nythän sen korvaa revolveripihdit, joilla lisäreikiä (toivon mukaan ;) voi vyöhön puhkoa.
Googlesta koetin kyllä selvittää, mitä tekemistä tällä on paskan kanssa. Löytyi vain sepänpaska (sepänpajan jäänteet), jossa on alkuperänä ruotsin aska (tuhka).
Mitäs muuta moska on kuin roskaa ja sotkua ? - 2+2=4
Ramoona* kirjoitti:
Tiesin minäkin, mikä nahkapaska on, myös muodossa nahkapasko. Lapsena partiolaisten taitokursseilla valmistimme lipposenkannan sen avulla ja pujotimme ohutta nahkalankaa reikiin.Nythän sen korvaa revolveripihdit, joilla lisäreikiä (toivon mukaan ;) voi vyöhön puhkoa.
Googlesta koetin kyllä selvittää, mitä tekemistä tällä on paskan kanssa. Löytyi vain sepänpaska (sepänpajan jäänteet), jossa on alkuperänä ruotsin aska (tuhka).
Mitäs muuta moska on kuin roskaa ja sotkua ?Moska: On kaksipuoleinen lekan mallinen vasara. Käytetään paljon mm.rakennustyömailla.
- salaa kuukeloin
Ramoona* kirjoitti:
Mitäs muuta moska on kuin roskaa ja sotkua ?moska on myös erityisesti Itä-Suomessa pelattava korttipeli, joka muistuttaa paljon venäläistä Durak-korttipeliä.
Lipposenkantaa ei löydy kuukkeliltakaan, siellä on vain Paavo Lipposen kanta asioihin. - häääh
salaa kuukeloin kirjoitti:
moska on myös erityisesti Itä-Suomessa pelattava korttipeli, joka muistuttaa paljon venäläistä Durak-korttipeliä.
Lipposenkantaa ei löydy kuukkeliltakaan, siellä on vain Paavo Lipposen kanta asioihin.MUISTAISKO JOKU MIKÄ ON MARKKA??????
- hyvin muistetaan
häääh kirjoitti:
MUISTAISKO JOKU MIKÄ ON MARKKA??????
Mikä ennen maksoi 5 markkaa, maksaa nyt 5 euroo.
Mikäs on läpipasko ? (en tarkoita nyt sinua hääh..) häääh kirjoitti:
MUISTAISKO JOKU MIKÄ ON MARKKA??????
semmone jonkunkaltane plootunkappal,mitä Laihialaise venuttiva soikkiaks,mahdank ol oikkias?
- Ramoona*
salaa kuukeloin kirjoitti:
moska on myös erityisesti Itä-Suomessa pelattava korttipeli, joka muistuttaa paljon venäläistä Durak-korttipeliä.
Lipposenkantaa ei löydy kuukkeliltakaan, siellä on vain Paavo Lipposen kanta asioihin.Se on lipposen eli matalan kengän kannan muotoinen rahakukkaro.
Nyt joku varmasti vastaa, että olipa tärkeä tieto. :) - Franssu
Venlastiina kirjoitti:
Ja sitten jatkokysymys: mikä on nahkapaska?Vaihteeksi mukava ketju? Vaihteeksi?
Näitähän mukavasti tupsahtelee melko tiuhaan. SkillaNin vastaavaan ketjuun "Tiedätkö, arvaatko" on laitettu näitä ranstakkoja sun muita kommuuteja viimeksi 14. tätä kuuta.
Kohta täytyy aloittaa taas uusi ja tuoreempi vaikkapa kysymällä, mikä on Frans Takka. Vaihteeksi.
Ei se mitään. Pääasia että saadaan luritella:) - Maalaismies*
Venlastiina kirjoitti:
Ja sitten jatkokysymys: mikä on nahkapaska?Missähän tilanteessa karjalaispoika moittii äitiään noilla sanoilla?
- Maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Missähän tilanteessa karjalaispoika moittii äitiään noilla sanoilla?
Äitini tämän tositarinan kertoi: Vieras oli tullut kylään. Karjalaisen tavan mukaan pantiin pöytä koreaksi. Ruokailtaessa äiti kehotti vierasta käyttämään voita runsaasti. Pikkupoika tokaisi äidille: usuta viel, ilmanki mokkaa!
Voi oli arvokasta ja kotioloissa sitä tuskin raaskittiin käyttää lainkaan. Pikkupoika seurasi tarkkana ja torui äitiään: yllytä vielä, ilmankin rohmuaa! - Ts**
Maalaismies* kirjoitti:
Äitini tämän tositarinan kertoi: Vieras oli tullut kylään. Karjalaisen tavan mukaan pantiin pöytä koreaksi. Ruokailtaessa äiti kehotti vierasta käyttämään voita runsaasti. Pikkupoika tokaisi äidille: usuta viel, ilmanki mokkaa!
Voi oli arvokasta ja kotioloissa sitä tuskin raaskittiin käyttää lainkaan. Pikkupoika seurasi tarkkana ja torui äitiään: yllytä vielä, ilmankin rohmuaa!niinkuin sodan aikoina kun kaikesta oli pulaa, oli emäntä saanut jätetyksi hieman kermaa sunnuntaikahvin kanssa. Siihen piipahti naapurin isäntä, sai kahvia myöskin, ja kaataessaan kermanekasta huomautti emäntä, se on sitteen oikeaa kretaa, tarkoittaen ettei sitä niin paljon tarvitse laittaa! Jaa, meinasi naapuri, sittenhän sitä pitääkin lisätä, kiitoksia vaan!
Emännän ilmeen saattaa arvata... - pot35
Täkki, matrassi ja polsteri. Peitto, patja ja tyyny.
Hantuuki, nästyyki ja kartiini. Pyyheliina, nenäliina ja ikkunaverho.
Että nuin! Venlastiina kirjoitti:
Ja sitten jatkokysymys: mikä on nahkapaska?Sillä suutari tekee reiän nahkaa,Se "leikkaa" pyöreän reiän.
hyvin muistetaan kirjoitti:
Mikä ennen maksoi 5 markkaa, maksaa nyt 5 euroo.
Mikäs on läpipasko ? (en tarkoita nyt sinua hääh..)Se on mielestäni vähän leikillinen ilmaus henkilöstä,joka mene heti syönnin jälkeen vessa-asialle.
- Kieli puhtaana
pot35 kirjoitti:
Täkki, matrassi ja polsteri. Peitto, patja ja tyyny.
Hantuuki, nästyyki ja kartiini. Pyyheliina, nenäliina ja ikkunaverho.
Että nuin!en ymmärrä mikä noissa ruotsin väännöksissä viehättää, jääneet ovat arkikieleen ja murteisiin. uhhuh
- lipposet
Ramoona* kirjoitti:
Se on lipposen eli matalan kengän kannan muotoinen rahakukkaro.
Nyt joku varmasti vastaa, että olipa tärkeä tieto. :)Kyllä meilläkin lipposista puhuttiin, kumilipposet ostettiin kesäkengiksi.Niissä ei oikein kantaa ollut, semmonen röpelö kuminen pohja. Tummansiniset, valkoiset tereet ja nauhat,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801