Eli meitä on 4 nuorta naista, 3 on 20vuotiaita ja yksi on 22.
Ikäraja on 21vuotta.
Kuinka tarkasti näitä katsotaan? Onko mitään mahdollisuutta päästä torstaina risteilylle kun olemme tämän ikäisiä? Kyseessä siis to-la välinen Tukholma-Helsinki 2 yön risteily.
Tarvisimme siis valvojan/huoltajan? Mutta meitä on jo neljä, eli eihän hän mahtuisi edes samaan hyttiin.
Kertokaas mitä pitäisi tehdä? Jos jollakin on kokemuksia.
Silja Line-päivä Tukholmassa ikärajoista
20
4745
Vastaukset
- 32
menkää kotiin kasvakaan aikuisiksi niin kyllä sitten pääsette laivalle. Vielä vuosi nin ette enään ole tyttöjä vaan laivatyttöjä...............
- asdfghujikolö
sainkin jo paremman vastauksen tuohon.. pääsen kyllä risteilemään, että ei tarvi kasvaa 'aikuiseksi' mitä itse tosiaan tunnut olevan..
- nuorisolle
täytyyhän aikuisella olla oma rauhansa, maksaa tietysti hieman lisää.
Tietysti voitte ottaa kaksi reittimatkaa (HEL-STO ja STO-HEL), silloin on kyseinen ikäraja ehto alempi, tietysti maksaa taas hieman enemmän, mutta on ainoa keino kiertää ikäraja säännöt ilman valvojan mukana oloa- paitsi että
Muutenhan tuo reittimatka on käypäinen valinta, jos ikäraja ei täyty, mutta silloin täytyy laivasta poistua Tukholmassa ja takaisin pääsee vasta normaalin laivaannousun yhteydessä. Risteilymatkustajat kun pääsevät laivaan milloin vain päivän aikana, mutta reittimatkustajat vasta tietyn kellonajan jälkeen. Kaupungilla tai terminaalissa täytyy siis jaksaa notkua siihen asti, mutta jos virtaa riittää, niin eihän se ole ongelma.
- ootelkaa tenavat vuo
paitsi että kirjoitti:
Muutenhan tuo reittimatka on käypäinen valinta, jos ikäraja ei täyty, mutta silloin täytyy laivasta poistua Tukholmassa ja takaisin pääsee vasta normaalin laivaannousun yhteydessä. Risteilymatkustajat kun pääsevät laivaan milloin vain päivän aikana, mutta reittimatkustajat vasta tietyn kellonajan jälkeen. Kaupungilla tai terminaalissa täytyy siis jaksaa notkua siihen asti, mutta jos virtaa riittää, niin eihän se ole ongelma.
hieman aikuisten huveja, täytyyhän siitä kärsiä kun ei jaksa odottaa sitä yhtä vuotta.
Ei siellä terminaalissa saa roikkua, kyllä saatte pihalla sateessa kylpeä koko päivän malttamattomuuttanne odottaa tuo vuosi
Ettekö te urvelot osaa lukea niitä ikärajasääntöjä suoraan siljan tai viikkarin sivuilta??? Jos se lukutaito ja varsinkin ymmärtäminen ei piisaa, niin kasvakaa todellakin muutama vuosi siellä kotona ja risteilkää sitten.
- decoy
Eipä ole siitä kiinni, etteikö ihmiset osaisivat lukea sitä ikärajaa Siljan sivuilta. Kyse on siitä, että kuinka tiukkoja ollaan ikärajan noudattamisesta. Juurikin tapauksissa, missä suurin osa on yli 21 vuotta.
Itse olen menossa joulukuussa kolmen ystäväni kanssa Tukholmaan (kaksi heistä 21 ja yksi 40 vuotta) ja itse täytän vasta risteilyn ensimmäisenä yönä 21. Otan sen riskin, että pääsen laivaan. Synttärit sentään. - ajatellakin saa!!!
decoy kirjoitti:
Eipä ole siitä kiinni, etteikö ihmiset osaisivat lukea sitä ikärajaa Siljan sivuilta. Kyse on siitä, että kuinka tiukkoja ollaan ikärajan noudattamisesta. Juurikin tapauksissa, missä suurin osa on yli 21 vuotta.
Itse olen menossa joulukuussa kolmen ystäväni kanssa Tukholmaan (kaksi heistä 21 ja yksi 40 vuotta) ja itse täytän vasta risteilyn ensimmäisenä yönä 21. Otan sen riskin, että pääsen laivaan. Synttärit sentään.valvojakses jos se vaan luottaa sinuun, niin ei tarvi turhia jännitellä
- Tohelii
IKÄRAJA 18 VUOTTA
LAIVA / MATKA HUOM
Silja Europa, Silja Galaxy
23h risteily: su-aamu–
pe-aamu
http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/ageregulations.htm ja toi on kopioitu silja sivuilta!- Kova kontrolli
Noi oli reittimatkan ikärajat. Risteilylle on selkeesti suuremmat ja niitä nyt kesäaikaan kans valvotaan. Just viime keskiviikkona jäi melkoisen moni kakskymppinen nuori Olympiaterminaaliin puuttuvan iän takia. Nyt ei kandee ees mennä koittaa.
- systern
Meillä on sellanen ongelma, että oon itse 22v, sisko täyttää tänä vuonna 21 mutta vasta risteilyn jälkeen (risteily syyskuussa). Ei olla keksitty keinoa kiertää ikärajaa, kellään ideoita? Ja miten tota sukulaisuutta tarkistetaan, esim. että onko joku oikeesti jonkun täti? Siljan päivä Tukholmassa siis kyseessä.
- :)
Voin lähteä valvojasedäksi
- ei vaikiaa lain!
Käy helposti !
Ostatte reitti matkat mennen tullen, vähän kalliimpaa mutta laillinen tapa kiertää risteilyikärajoja!
Pitäs toimii tallink siljallakin, katso www-sivuilta tarkemmin - systern
ei vaikiaa lain! kirjoitti:
Käy helposti !
Ostatte reitti matkat mennen tullen, vähän kalliimpaa mutta laillinen tapa kiertää risteilyikärajoja!
Pitäs toimii tallink siljallakin, katso www-sivuilta tarkemminTää asia ratkesi ja sisko jää toistaiseksi rannalle :D Mutta kiitti neuvosta, pitää muistaa tuo keino vastaisuuden varalta.
Valvojasetääkään ei nyt sitten tarvita, kiitti vaan :)
(Tuo alempi viesti on muuten tullu väärään paikkaan)
- systern
Niin varmasti!
- asdasddas
Eipä ole henkkareita keneltäkään koskaan kysytty, kun ollaan risteilty porukalla. Esim. Matkapojilta varattiin joskus netin kautta risteily, jolloin parin tyypin syntymävuotta muutettiin, että pääsivät viikonloppuristeilylle. Täysikäsiä olivat kyllä muuten, joten alaikäsiä ei oltu matkalle viemässä. Missään vaiheessa ei kuitenkaan terminaalissa tai laivassa papereita kyselty keltään. Minä matkan varanneena kävin vain hakemassa hyttikortit varauslapun kanssa tiskiltä.
- miten on?
Entäs minne se sormi pannaan kun kysytään, loppuuko "ähäkutti, pääsimpäs" hehkutus pitkään poruun?
Lapsille kaikki kielletty kun on tunnetusti jännää - systern
miten on? kirjoitti:
Entäs minne se sormi pannaan kun kysytään, loppuuko "ähäkutti, pääsimpäs" hehkutus pitkään poruun?
Lapsille kaikki kielletty kun on tunnetusti jännääNiin ainahan voi yrittää ja ymmärtääkseni aika usein onnistuukin, mutta kun se riski jäädä kiinni on silti aina olemassa.
Ja varsinkin näin kun pitkän matkan päästä matkustaa Helsinkiin niin ehkä kaikesta huolimatta mieluummin noudattaa niitä sääntöjä kuin että jää satamassa kiinni ja kotiin matkaa yli 500 km :)
- kassu.
Siellä mitään valvota.alaikäiset temmeltää kännissä joka risteilyllä.Se on fakta
- tietäjä
Ja muutenkin nykyään KAIKKIEN TallinkSiljan ( lukuunottamatta Päivä saaristossa-risteilyjä ) risteilyjen ikäraja on 18 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102