4v. ei anna vauvojen nukkua

elisabet79

meidän 4v. tytär ei anna nukuttaa vuoden ikäisiä pikkuveljiään, vaan häiriköi vieressä tai pitää muuten kovaa meteliä, viskoo tavaroita tai tulee halimaan poikia, juuri kun yritän niitä nukuttaa päiväunille, muuten on kiltti tyttö ja saa kyllä tarpeeksi huomiota, sekä hetkiä jolloin leikin vain tytön kanssa, mitä tehdä?

10

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeä jos osaat

      nukkumassa vauvojen kanssa? Montako sinulla niitä on?
      Eiköhän pitäisi olla juuri niin, että aika jolloin vauva nukkuu, on isompien siskosten ja vanhempien sitä laatu aikaa.
      On tosi tylsää kun äiti nukkuu vauvan kanssa ja muutenkin esikoinen joutuu leikin sijasta vain avustamaan vauvan hoidossa; vie tuo, hae se, mene pois, ole hiljaa.

      • elisabet79

        kaksoset on ja tytön kanssa yleensä pelataan joko pelejä tai leikitään ulkona silloin kun pojat nukkuu:) ei tarvi avustaa hoidossa, mutta jos itse tahtoo hoitaa veljiä tottakai saa auttaa:)


      • ...
        elisabet79 kirjoitti:

        kaksoset on ja tytön kanssa yleensä pelataan joko pelejä tai leikitään ulkona silloin kun pojat nukkuu:) ei tarvi avustaa hoidossa, mutta jos itse tahtoo hoitaa veljiä tottakai saa auttaa:)

        minäkin häiriköisin


      • 69
        elisabet79 kirjoitti:

        kaksoset on ja tytön kanssa yleensä pelataan joko pelejä tai leikitään ulkona silloin kun pojat nukkuu:) ei tarvi avustaa hoidossa, mutta jos itse tahtoo hoitaa veljiä tottakai saa auttaa:)

        on vanhempien taskussa, eikä siltä hievahda.


    • adaSs

      on silloin jotain toooosi mukavaa omaa puuhaa, jota osaa itsenäisesti tehdä:pujottelee helmikaulanauhoja, piirtää, maalaa, katsoo videota, kuuntelee satukasetteja, tekee puuhavihkoa tms. Tätä hän jaksaa hyvin sen 20min puolituntia ja kun kakkonen on uinahtanut, koittaa minun laatuaikani hänen kanssaan-epäilemättä päivän parhaita hetkiä ja hän tietää san, ja malttaa odottaa omaa vuoroaan.

      • elisabet79

        ..mutta ei yleensä mikään kelpaa, joka asiaan sanoo: ei voi:( hiljaa meillä ei olla, koska halutaan että pojat tottuvat ääniin myös nukkuessaan. nukutan toisen pojan syliin sohvalla istuen, sillä välin kun toinen poika on kävelytuolissa tai koliikkikeinussa... ja tosiaan tuo avustaminen on sellaista, että ikinä emme pyydä auttamaan, mutta toisinaan tyttö itse pyytää esim. saanko minä juottaa vauvaa ja tottakai annamme olla mukana hoitamassa, kun kerran itse pyytää:) Mutta kävi mielessä, voisiko olla että hemmottelemme tytön pilalle, hän kun on saanut aina melkein kaiken mitä haluaa, lelujakaan kaupasta enää vaikeaa uusia löytää, kun kaikkea on jo osteltu:( ja muissakin asioissa annamme paljon periksi... emmekä ikinä käytä mitään rangaistuksia, ainoastaan koitamme selittää asiat puhumalla...


      • 21
        elisabet79 kirjoitti:

        ..mutta ei yleensä mikään kelpaa, joka asiaan sanoo: ei voi:( hiljaa meillä ei olla, koska halutaan että pojat tottuvat ääniin myös nukkuessaan. nukutan toisen pojan syliin sohvalla istuen, sillä välin kun toinen poika on kävelytuolissa tai koliikkikeinussa... ja tosiaan tuo avustaminen on sellaista, että ikinä emme pyydä auttamaan, mutta toisinaan tyttö itse pyytää esim. saanko minä juottaa vauvaa ja tottakai annamme olla mukana hoitamassa, kun kerran itse pyytää:) Mutta kävi mielessä, voisiko olla että hemmottelemme tytön pilalle, hän kun on saanut aina melkein kaiken mitä haluaa, lelujakaan kaupasta enää vaikeaa uusia löytää, kun kaikkea on jo osteltu:( ja muissakin asioissa annamme paljon periksi... emmekä ikinä käytä mitään rangaistuksia, ainoastaan koitamme selittää asiat puhumalla...

        4v. ei ole millään tavalla valmis ihminen.

        Hän kasvaa ja kehittyy ja sieppaa reagointinsa asioihin aikuisen ilmeistä ja äänen sävystä.

        Jokainen kasvava lapsi on oikeutettu saamaan huomiota hyväksyntää ja hellyyttä. HÄN 4v. ei ole apuriaikuinen. Kasvatus on tapahtuma, jolla ohjataan lapsen (4v.) käytöstä ja toimintaa haluttuun suuntaan. Et voi millään oikeudella vaatia neljävuotiasta käyttäytymään ajattelevan aikuisen tavoin.


        Nykyään ei saisi tehdä kuin yhden lapsen uusavuttomuus on surkeaa.


      • --------------------
        21 kirjoitti:

        4v. ei ole millään tavalla valmis ihminen.

        Hän kasvaa ja kehittyy ja sieppaa reagointinsa asioihin aikuisen ilmeistä ja äänen sävystä.

        Jokainen kasvava lapsi on oikeutettu saamaan huomiota hyväksyntää ja hellyyttä. HÄN 4v. ei ole apuriaikuinen. Kasvatus on tapahtuma, jolla ohjataan lapsen (4v.) käytöstä ja toimintaa haluttuun suuntaan. Et voi millään oikeudella vaatia neljävuotiasta käyttäytymään ajattelevan aikuisen tavoin.


        Nykyään ei saisi tehdä kuin yhden lapsen uusavuttomuus on surkeaa.

        ikävä kyllä lasten kanssa on oltava myös tiukka. Lapsi kyllä uskoo, jos vanhempi laittaa rajoja. Mutta tarvii kuitenkin rajoja. Siis vaikka tekee mieli antaa periksi, niin silti aikuisena asetat rajat lapselle. Jos ei tekemiset kelpaa, niin pitää olla edes hiljaa.


      • Kaksosten äiti
        elisabet79 kirjoitti:

        ..mutta ei yleensä mikään kelpaa, joka asiaan sanoo: ei voi:( hiljaa meillä ei olla, koska halutaan että pojat tottuvat ääniin myös nukkuessaan. nukutan toisen pojan syliin sohvalla istuen, sillä välin kun toinen poika on kävelytuolissa tai koliikkikeinussa... ja tosiaan tuo avustaminen on sellaista, että ikinä emme pyydä auttamaan, mutta toisinaan tyttö itse pyytää esim. saanko minä juottaa vauvaa ja tottakai annamme olla mukana hoitamassa, kun kerran itse pyytää:) Mutta kävi mielessä, voisiko olla että hemmottelemme tytön pilalle, hän kun on saanut aina melkein kaiken mitä haluaa, lelujakaan kaupasta enää vaikeaa uusia löytää, kun kaikkea on jo osteltu:( ja muissakin asioissa annamme paljon periksi... emmekä ikinä käytä mitään rangaistuksia, ainoastaan koitamme selittää asiat puhumalla...

        No eiköhän tuossa vastauksessasi ollutkin ongelman siemen. Nyt ne lelut kaappiin piiloon, ja annat niitä sieltä vain muutaman kappaleen tai lelusetin kerrallaan. Sama niille askartelu/itsenäisen työskentelyn tavaroille, mitä voit antaa sitten, kun yrität niitä kaksosia nukuttaa. Jos kaikki on aina saatavilla, väkisinkin tylsistyy...

        Eiköhän ala tekemiset kiinnostaa, kun harvoin saa. Ja anna toki tuon ikäiselle sitä vastuuta. Jotain helppoja avustustehtäviä kaksosten suhteen.


      • pahamaailma
        elisabet79 kirjoitti:

        ..mutta ei yleensä mikään kelpaa, joka asiaan sanoo: ei voi:( hiljaa meillä ei olla, koska halutaan että pojat tottuvat ääniin myös nukkuessaan. nukutan toisen pojan syliin sohvalla istuen, sillä välin kun toinen poika on kävelytuolissa tai koliikkikeinussa... ja tosiaan tuo avustaminen on sellaista, että ikinä emme pyydä auttamaan, mutta toisinaan tyttö itse pyytää esim. saanko minä juottaa vauvaa ja tottakai annamme olla mukana hoitamassa, kun kerran itse pyytää:) Mutta kävi mielessä, voisiko olla että hemmottelemme tytön pilalle, hän kun on saanut aina melkein kaiken mitä haluaa, lelujakaan kaupasta enää vaikeaa uusia löytää, kun kaikkea on jo osteltu:( ja muissakin asioissa annamme paljon periksi... emmekä ikinä käytä mitään rangaistuksia, ainoastaan koitamme selittää asiat puhumalla...

        Olen aina sanonut,että lasten kasvatus on siitä mukava laji,että kaikki virheet osuvat taatusti omaan nilkkaan.Minkä jossain asiassa oikaiset,esim periksi antamisen,sen korkojen kanssa löydät oman nokkasi edestä.Samoin lelujen osto,helppo ostaa ja ajatella että on sit tekemistä,mut pieni lapsi ei osaa keskittyä ja lelut ei tunnu miltään,lopuksi niistä katoaa koko alunperin tarkoitettu nautinto.
        Kannattaa miettiä,jos ei pärjää oman lapsensa kanssa esim 4vuotiaana,miten kuvitteleekaan pärjäävänsä hänen kanssaan 10 tai 14 vuotiaana?Kokemusta on,nyt jo vanhin 22v. Lapsen keinot senkun kovenee ja takautuvasti et auktoriteettiä saa.
        Eli jokainen minun puolestani kasvattakoon lapsensa miten vapaasti haluaa,ilman rangaistuksia ja sääntöjä,mutta maailma ei siitä säännöttömäksi muutu eikä rangaistukset yhteiskunnastamme poistu,joten päin kasvoja tulevat ennemmin tai myöhemmin.On tullut kuunneltua näitä vanhempia,erilaisissa vanhempainilloissa valittamassa,kun meidän prinsessa ei ole tottunut siihen ei tähän ja häntä nyt sit kiusataan tai kavereita ei ole,kun itsekeskeisyys on huipussaan eikä yksikään täyspäiseksi kasvatettu lapsi jaksa prinsessaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe