Onko vaarallista?

allerginen:(

Hei! Olen huomannut että olen koirille allerginen, silmät rupeaa vuotamaan sekä nenä. Mutta hevosille olen vielä pahemmin allerginen. Huomasin sen eilen kun kävin hevostallilla niin noin 10 minuutin jälkeen rupesi tuntumaan kun kurkku kipeytyi, limaa erittyi, silmät rupes vuotamaan sekä nenä. Mitään hengenahdistusta ei kuitenkaan ilmennyt.

Kysymys kuuluu onko vaarallista jos on eläimien kanssa tekemisissä ja kestää oireet. Itellä ei ole lemmikkejä tms, mutta tyttöystävä ratsastaa ja haluan käydä katsomassa sillon tällön eli onko haitallista jos altistuu?

Kiitos sille joka viitsii vastata!

4

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ast.

voi paheta ja pahimmassa tapauksessa puhjeta astma...

• allerginen:(

Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?

• allerginen:)
        allerginen:( kirjoitti:

Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?

Allergeeneille altistuminen on pahasta. Vältä siis turhia eläinkontakteja.

Mutta älä jätä elämää elämättä. Allergian pahenemisen ja esim. astman riski on olemassa, mutta et voi jäädä kotiin loppuiäksesi.

Olet oman allergiasi paras asiantuntija, ja tiedät, kuinka paljon oireita siedät.

Ja hevostallien epähygienia on terveellistä!

Allergioistaan ei kannata tehdä suurta numeroa. Asiaa ei tarvitse salailla, mutta sairaudelle ei kannata antaa pääosaa elämässään. Itse olen allerginen eläimille, mutta joskus tuntuu, että olen enemmän allerginen kotikutoisille ”allergia-asiantuntijoille”, jotka luulevat tietävänsä, miten minun tulee elää.

• rattastaja
        allerginen:( kirjoitti:

Allergeeni itse liian suurina määrinä voi myös aiheuttaa allergisen oireilun, reaktion.

Ajattelin tässä ,että luin joku aika sitten siedätyshoidoista, joita on kokeilumielessä tehty, että kun on erillään allergiaoireiden poistumiseen asti, voisi olla hyvä aloittaa kokeilut aiheella itsellään, eli siedätellä.

maatilathan ovat oiva paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      108
      2727
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1321
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      98
      1156
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      997
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      987
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      948
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      833
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      663
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      648
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      625
    Aihe