Hei! Olen huomannut että olen koirille allerginen, silmät rupeaa vuotamaan sekä nenä. Mutta hevosille olen vielä pahemmin allerginen. Huomasin sen eilen kun kävin hevostallilla niin noin 10 minuutin jälkeen rupesi tuntumaan kun kurkku kipeytyi, limaa erittyi, silmät rupes vuotamaan sekä nenä. Mitään hengenahdistusta ei kuitenkaan ilmennyt.
Kysymys kuuluu onko vaarallista jos on eläimien kanssa tekemisissä ja kestää oireet. Itellä ei ole lemmikkejä tms, mutta tyttöystävä ratsastaa ja haluan käydä katsomassa sillon tällön eli onko haitallista jos altistuu?
Kiitos sille joka viitsii vastata!
Onko vaarallista?
4
641
Vastaukset
- ast.
voi paheta ja pahimmassa tapauksessa puhjeta astma...
- allerginen:(
Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?
- allerginen:)
allerginen:( kirjoitti:
Entäs jos en mene lähellekään hevosia ja ainut altistuminen tapahtuisi pelkästään tyttöystävän vaatteiden kautta pienissä määrin, onko tämä niin paha?
Allergeeneille altistuminen on pahasta. Vältä siis turhia eläinkontakteja.
Mutta älä jätä elämää elämättä. Allergian pahenemisen ja esim. astman riski on olemassa, mutta et voi jäädä kotiin loppuiäksesi.
Olet oman allergiasi paras asiantuntija, ja tiedät, kuinka paljon oireita siedät.
Ja hevostallien epähygienia on terveellistä!
Allergioistaan ei kannata tehdä suurta numeroa. Asiaa ei tarvitse salailla, mutta sairaudelle ei kannata antaa pääosaa elämässään. Itse olen allerginen eläimille, mutta joskus tuntuu, että olen enemmän allerginen kotikutoisille ”allergia-asiantuntijoille”, jotka luulevat tietävänsä, miten minun tulee elää. - rattastaja
allerginen:( kirjoitti:
Allergeeni itse liian suurina määrinä voi myös aiheuttaa allergisen oireilun, reaktion.
Ajattelin tässä ,että luin joku aika sitten siedätyshoidoista, joita on kokeilumielessä tehty, että kun on erillään allergiaoireiden poistumiseen asti, voisi olla hyvä aloittaa kokeilut aiheella itsellään, eli siedätellä.
maatilathan ovat oiva paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409