Canon Ixus 100 - videoiden editointi ei onnistu‏

Editorrr

Eli ostin tämän uuden Canonin digikameran, kuvailin videoita ja yritin sitten editoida niitä normaaliin tapaan Movie makerilla ja Sony vegasilla. Mutta ei.

Movie maker herjaa jotain käsittämätöntä, ei anna esim. ladata videota ohjelmaan ennen kuin jo sekoaa tai ei tunnista sitä lainkaan.
Sitten jos se antaa tehdä videon ja katsoo valmiin videon, se on puoliksi vihreää palkkia! Alkaa keittämään :(

Sony vegas myös antaa tehdä videon, mutta valmis video on hidastettuna.

Mikä tämän kameran videoissa siis mättää, onko kukaan selvittänyt?

Olisin todella kiitollinen avusta, harrastus joutui tämän takia jäihin.

17

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Editorrr

Eli olen yrittänyt säätää Movie makerin asetuksia ja ties mitä kodekkeja ladannut ja poistanut.

Mikä ihme siinä on, että edellisen tuon kameran version videot kyllä pelittivät hyvin...

• muuntanut..
      • uteliasMuutenVaan

koskeeko tuo sama homma kaikkia kameroita jotka tallentaa Quicktime .MOV H.264 muodossa videot?

että siis pitää konvertoida video ensin vaikkapa pakkaamattomaksi AVI:ksi, editoida sitten ja ja sitten takaisin johonkin toiseen vähemmän tila vievään formaattiin?

että tuota .MOV H.264 formattia ei voi suoraan editoida?

jos noin on niin siinähän videon laatu oletettavasti heikkenee moneen kertaan.

• Editorrr

Mistähän kohtaa tuo pitää ladata... No täytyy tutkia kun on paremmin hereillä :)

• uteliasMuutenVaan kirjoitti:

koskeeko tuo sama homma kaikkia kameroita jotka tallentaa Quicktime .MOV H.264 muodossa videot?

että siis pitää konvertoida video ensin vaikkapa pakkaamattomaksi AVI:ksi, editoida sitten ja ja sitten takaisin johonkin toiseen vähemmän tila vievään formaattiin?

että tuota .MOV H.264 formattia ei voi suoraan editoida?

jos noin on niin siinähän videon laatu oletettavasti heikkenee moneen kertaan.

vaatii kunnollisen kaupallisen softan. moviemaker ei ymmärrä sitä ja pilalle menee laatu jos alat muuttamaan muotoa convertoimalla tai jotain.

• Editorrr
        Editorrr kirjoitti:

Mistähän kohtaa tuo pitää ladata... No täytyy tutkia kun on paremmin hereillä :)

Minkähän takia se on ylipäätään pitänyt vaihtaa avista surkeampaan :( Mikä idea?

Vanhassa kamerassa oli vain se huono puoli että videoitten äänet särkyivät pahasti ja kuvan laatukin.

Kun olisikin tiennyt että tuossa on tuollaista helvetin säätöä, olisi miettinyt vielä kameran vaihtoa..

• - SX10IS -

Oliskohan kamerasi videoformaatti .MOV ? Minun SX10IS:ssä on ja se on aivan hanurista. Samat pulmat oli kuin sinulla. Formaatti pitää muuttaa ensin .AVI:ksi, vasta sitten editointi onnistuu.

• Editorrr

MOV on.

Latasin tuon ohjelman, mutta herjaa jotakin ja heittää videoon keskelle watermarkin :(

Ketuttaa ostaa mitään ohjelmaa, kun luulisi nyt sen jo sisältyvän kameran hintaan, että videoita pystyy editoimaan!

• Editorrr
        Editorrr kirjoitti:

MOV on.

Latasin tuon ohjelman, mutta herjaa jotakin ja heittää videoon keskelle watermarkin :(

Ketuttaa ostaa mitään ohjelmaa, kun luulisi nyt sen jo sisältyvän kameran hintaan, että videoita pystyy editoimaan!

että "this is non-activated version."

Miten sen saa aktivoitua? Tyhmä mainostaa että ilmainen versio kun se ei edes auta mitään, videon kyllä muunsi hienosti mutta en halua mitään vesimerkkejä. Miten sait sen pois vai saitko?

• - SX10IS _
        Editorrr kirjoitti:

että "this is non-activated version."

Miten sen saa aktivoitua? Tyhmä mainostaa että ilmainen versio kun se ei edes auta mitään, videon kyllä muunsi hienosti mutta en halua mitään vesimerkkejä. Miten sait sen pois vai saitko?

Minä olen muuntanut videon formaatin Canonin omalla ohelmalla "ZoomBrowser". Sen jälkeen olen käyttänyt Movie Makeria editointiin.

• samparaikaa
        - SX10IS _ kirjoitti:

Minä olen muuntanut videon formaatin Canonin omalla ohelmalla "ZoomBrowser". Sen jälkeen olen käyttänyt Movie Makeria editointiin.

ZB:llä se näköjään onnistuu.

Onko kameran ostajien enemmistö todella niin "kädettömiä" ettei ne osaa edes asentaa kameran mukana tullutta softaa?

"Taikinoidaan ja räpelletään" ties millaisten freeware/shareware/trial-tekeleiden kanssa.

ZoomBrowserilla näköjään hoituu muunnos MOV to AVI. Jos sitä nyt joku oikeesti tarvii.
        Ainakin Adoben Premiere Elements 7/8 käsittelee ihan sujuvasti tuota MOV-formaattia.

Joku sentään oli älynnyt!

• dgfdggfd6546565
        samparaikaa kirjoitti:

Onko kameran ostajien enemmistö todella niin "kädettömiä" ettei ne osaa edes asentaa kameran mukana tullutta softaa?

"Taikinoidaan ja räpelletään" ties millaisten freeware/shareware/trial-tekeleiden kanssa.

ZoomBrowserilla näköjään hoituu muunnos MOV to AVI. Jos sitä nyt joku oikeesti tarvii.
        Ainakin Adoben Premiere Elements 7/8 käsittelee ihan sujuvasti tuota MOV-formaattia.

"ZoomBrowserilla näköjään hoituu muunnos MOV to AVI. Jos sitä nyt joku oikeesti tarvii. "

kyllä sitä voi tarvita. tuli ostettua canon ps sx200 ja siinä on tietenkin tuo sama .MOV formaatti. mukana tuli zoombrowser 6.3.0.7 ja päivitin 6.5.1.15:ksi. ja tämäkään ei suostu leikkaamaan noita .mov tiedostoja, mutta suostuu kuitenkin ihan kiltisti kääntämään ne aviksi.

editoin virtualdubilla eikä se ymmärtäne muita kuin avi-tiedostoja.

• Canonisti minäkin
        samparaikaa kirjoitti:

"...Onko kameran ostajien enemmistö todella niin "kädettömiä" ettei ne osaa edes asentaa kameran mukana tullutta softaa? ..."

Omat kokemukseni Canon laitteiden mukana tulevista softista ovat, että aina kannattaa ensin katsoa muut vaihtoehdot. Kokemusta on sekä kameroista, printtereistä että skannereista.

Elämä helpottui aika paljon, kun siirtyi ikkunamaailmasta käyttöjärjestelmä kymppiin. Mac'n kuluttajaohjelmistotkin syövät aika hyvin Canonini tuotteita.

• dgfdggfd6546565

siis sx200 ja mukana tuli se zoombrowser. asensin sen ja päivitin uusimpaan versioon mitä löytyi (6.5.1.15).

havainnoin että zoombrowser kyllä pystyy editoimaan kameran tuottamia hd h264 .mov videoita jos kuvat siirtää usb-piuhalla ja käyttää kameran omaa ohjelmaa (ei microsoftin mikä on toisena vaihtoehtona), tai sitten siirtää kuvat kortinlukijalla, mutta silloin pitää ottaa mukaan ne .thm-tiedostotkin.

mutta editointi ZB:llä on kyllä kankeaa, kun videotiedostoja voi leikata vain alusta ja lopusta. tiedostoja voi kyllä yhdistellä toisiinsa. palasen poistaminen tiedoston keskeltä onnistuu kuitenkin, mutta pitää tehdä kankeasti monessa vaiheessa.

ja tiedostot voi tallentaa vain joko .avi (motion jpeg) tai .mov (h264) formaateissa.

• EI AVCHD:ta

Itse olin kanssa ostamassa canonin pover shottia, ikäväkseni huomasin että canoni käyttää tällaista pa.ka formaatti stilkameroissaan ja tulin siihen tulokseen että pysyn ei kovin vanhassa ixus 960 IS:ssä jonka video on avi muodossa ja erittäin helppo editoira mm movie makerilla. Nyt kannatta pitää näpit erossa kaiken sorttisista AVCHD ja MOV (H.264 lineaarinen PCM [stereo]) jutuista. AVCHD H.264 formaatti on aiheuttanut kaikille jotka on niihin laitteisiin sortuneet pahoja ongelmia.

• Mööjjl

Joo.
        Mä tänään latasin ton movie makerin niin saan laitettua neljä kuvaa ja sit se ei enää anna. alkaa lagaamaan.
        en voi vaihtaa kuva/teksti tyyliä. Ihan käsittämättömän inhottavaa!!

• dgfdggfd6546565

ilmaisella avidemuxilla pystyy suoraan editoimaan noita .mov h.264 videoita. avidemuxin etusivun asetuksissa pitää vain laittaa moodiksi 'copy', ja jotakin pikku muutakin muutosta (en nyt muista kaikkea mitä) piti tehdä mutta vain siinä etusivun asetuksissa sen jälkeen kun on avannut jonkun videoleikkeen.

en nyt tarkkaan muista sitäkään pitikö asentaa joku erillinen h.264 koodekki, joka tapauksessa tuommonen näyttää koneella olevan, on joku ilmainen jostain sourceforgesta.

pystyy liimaamaan yhteen videoleikkeitä ja leikkaamaan, eli ainakin sen verran että riittää minulle. joissain videoissa on tullut pientä artefaktia, en tiedä miksi. mutta useimmissa videoissa ei ole teknisessä laadussa mitään moitittavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3130
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1349
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      91
      1234
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      53
      1062
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      64
      987
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      871
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      862
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      821
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe