2 tyttö hiirtäni välillä vikisee kun he nukkuvat samassa kopissa. Onko tämä leikkiä vai tappelua :o ? Vai keskenäistä 'puhetta' :D. En jotenkin uskoisi että tappelisivat kun tosi hyviä tovereita, vielä samasta terraariosta/häkistä ostettu (eläinkaupasta). Ja välillä kun tyttö hiiri on alakerrassa yksin nii silloin voi tulla taas vikinä :D
Kiitos pikaisia vastauksia :)
Hiiren vikinä ?
6
3492
Vastaukset
Ootko varma, ettei ääni kuulu jommankumman hengityksestä, jos kerran hiirien erillään ollessakin kuuluu vikinää? Terveen hiiren hengityksestä ei kuulu minkäänlaista ääntä.
- vikinämursu
siis se on iha kimee iha reilusti kuulee, ei mitenkää rähinää et hengityksessä vikaa ois, näitäki vikinöitä tulee aika harvoin :)
- meluu^
Minulla on ollut hiiriä n. 2-vuotta. Toinen hiiristä saattaa puolustaa pesää, ja siksi "satuttaa" toista, jolloin se alkaa vikisemään. Kaikki naaraatkaan ei tule toimeen keskenään.
- Pahnanpohjimmaisesta
Ja pitkällä tähtäimellä satuttava osapuoli voi saada melkoisesti harmia aikaiseksi hiirelle, niin fyysisesti kuin myös - yllättävää kyllä - henkisesti.
Minulla on kaksi tyttölaumaa, toisen kun ostin hankin tietysti heti kolme hiirtä aluksi. Sain sitten suuremman terraarion ja hankin vielä yhden, vaikka koon puolesta sinne mahtuisi liki 10, eli terra oli siis valtava! No, kolmas ei sitten tullutkaan toimeen yhden pomottavan yksilön vuoksi. Tämä chocolate-värinen tytteli oli suorastaan dominoiva - sekä ihmisille että hiirille, vaikka ei purrutkaan ketään muuta kuin ihmistä ja tätä tulokasta. En tiedä onko näillä johtaja-asemaan perustuvaa hierarkiaa, vai vain "nokkimisjärjestys" tai sitäkään, mutta tämä oli kyllä selkeästi johtaja jos näillä sellaisia on.
Valitettavasti tämä meni siihen kun tulokas yritti nukkua laumansa kanssa, sitä purtiin ja pitkin yötä kuului vain vikinää, välillä juostiin ympäri terraa hirmuista vauhtia. Lopuksi tämä yksi eli toisella puolella koko terraa. Se eli koko elämänsä niin. Olin silloin nuorempi ja tyhmempi, en ymmärtänyt kuinka paljon hiiri mahtoi kärsiäkään, mutta se eli elämänsä loppuun asti yksin. Se oli aina viimeinen, se oli pahnanpohjimmainen ja varmasti masentunut. Se ei ollut iloinen ja aktiivinen niin kuin kaikki muut, vaan nukkui yleensä itserakennetun kananmunakennoista tehdyn tornin alla, ilman ketään kenen viereen käpertyä.
Aloittajalle: Älä sinä tee samaa virhettä kuin minä, vaan anna hiiri pois, tai osta sille oma lauma. Kiusaajien kanssa ei sitä pidä pitää, sillä laumasta ei silloin ole mitään hyötyä, vaan olisi sama kuin pitäisi sitä yksin - tai jopa parempi vain, silloin hiirtä ei sattuisi fyysisesti kaikki ne puremat. - Tomutassu
Pahnanpohjimmaisesta kirjoitti:
Ja pitkällä tähtäimellä satuttava osapuoli voi saada melkoisesti harmia aikaiseksi hiirelle, niin fyysisesti kuin myös - yllättävää kyllä - henkisesti.
Minulla on kaksi tyttölaumaa, toisen kun ostin hankin tietysti heti kolme hiirtä aluksi. Sain sitten suuremman terraarion ja hankin vielä yhden, vaikka koon puolesta sinne mahtuisi liki 10, eli terra oli siis valtava! No, kolmas ei sitten tullutkaan toimeen yhden pomottavan yksilön vuoksi. Tämä chocolate-värinen tytteli oli suorastaan dominoiva - sekä ihmisille että hiirille, vaikka ei purrutkaan ketään muuta kuin ihmistä ja tätä tulokasta. En tiedä onko näillä johtaja-asemaan perustuvaa hierarkiaa, vai vain "nokkimisjärjestys" tai sitäkään, mutta tämä oli kyllä selkeästi johtaja jos näillä sellaisia on.
Valitettavasti tämä meni siihen kun tulokas yritti nukkua laumansa kanssa, sitä purtiin ja pitkin yötä kuului vain vikinää, välillä juostiin ympäri terraa hirmuista vauhtia. Lopuksi tämä yksi eli toisella puolella koko terraa. Se eli koko elämänsä niin. Olin silloin nuorempi ja tyhmempi, en ymmärtänyt kuinka paljon hiiri mahtoi kärsiäkään, mutta se eli elämänsä loppuun asti yksin. Se oli aina viimeinen, se oli pahnanpohjimmainen ja varmasti masentunut. Se ei ollut iloinen ja aktiivinen niin kuin kaikki muut, vaan nukkui yleensä itserakennetun kananmunakennoista tehdyn tornin alla, ilman ketään kenen viereen käpertyä.
Aloittajalle: Älä sinä tee samaa virhettä kuin minä, vaan anna hiiri pois, tai osta sille oma lauma. Kiusaajien kanssa ei sitä pidä pitää, sillä laumasta ei silloin ole mitään hyötyä, vaan olisi sama kuin pitäisi sitä yksin - tai jopa parempi vain, silloin hiirtä ei sattuisi fyysisesti kaikki ne puremat.Hei Pahnanpohjimmaisesta!
Tekstistäsi tuli mieleen:
Hiirten tapauksessahan ei päde sanonta "Mitä suurempi asumus, sen parempi". Jos hiirilauman terraario on liian suuri, ottavat asukkaat sieltä luultavasti omat reviirit ja alkavat tapella keskenään näitä puolustaessaan. Tosin taisit tämän nyt jo tietää :)
Ja ketjun aloittajalle:
Seuraile nyt tarkasti hiirtesi kuntoa. Onko kummassakaan puremajälkiä/onko turkissa kaljuja laikkuja/ovatko viiksikarvat nypittyjä? Toivottavasti hiirilläsi on terraariossaan myös useampia nukkumapaikkoja? Jos vikinät ovat harvoin, niin mitään hätäähän ei välttämättä ole, nahistelevathan hiiretkin keskenään välillä kuten me ihmisetkin. Jos alkaa näyttää siltä, että toinen sorsii toista liikaa niin sitten kiusaaja eri häkkiin:) - hiiriemo
Tomutassu kirjoitti:
Hei Pahnanpohjimmaisesta!
Tekstistäsi tuli mieleen:
Hiirten tapauksessahan ei päde sanonta "Mitä suurempi asumus, sen parempi". Jos hiirilauman terraario on liian suuri, ottavat asukkaat sieltä luultavasti omat reviirit ja alkavat tapella keskenään näitä puolustaessaan. Tosin taisit tämän nyt jo tietää :)
Ja ketjun aloittajalle:
Seuraile nyt tarkasti hiirtesi kuntoa. Onko kummassakaan puremajälkiä/onko turkissa kaljuja laikkuja/ovatko viiksikarvat nypittyjä? Toivottavasti hiirilläsi on terraariossaan myös useampia nukkumapaikkoja? Jos vikinät ovat harvoin, niin mitään hätäähän ei välttämättä ole, nahistelevathan hiiretkin keskenään välillä kuten me ihmisetkin. Jos alkaa näyttää siltä, että toinen sorsii toista liikaa niin sitten kiusaaja eri häkkiin:)Minulla on 4 tyttöhiirtä samassa häkissä. Joskus kuuluu pientä vikinää, mutta ei silti näy mitään tappelua. Erityisesti yksi on herkempi vikisemään, se vikisee jos sen ottaa syliin tai jos jää yksin häkkiin. Siis siivotessa siirrän hiiret dunaan, jos tämä yksi jää viimeiseksi alkaa vikinä. Ikään kuin sille tulisi hätä, missä muut ovat, sama juttu jos otan syliin.
Luulen siis, että tuo vikinä voi olla ihan normaalia ääntelyäkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768