Onko joku pyrkinyt urheilulukioon ihan minne vaan?itseä kun kiinnostais...Niihin taitaa olla tosi vaikea päästä...laittakaa kommentteja mikä koulu on best!
urheilulukioista!
6
3091
Vastaukset
- Tyttö -88
Mä hain Kuortaneen urheilulukioon. Ja oon ainakin kuullu, et se on tosi hyvä paikka. Mut mä en hakenu sinne siks et se on/ei oo hyvä paikka, vaan siks et se on ainoo paikka missä on kunnollista valmennusta mun lajille. =)
No, en nyt tiiä onko niihin urheilulukioihin niin hirveen vaikee päästä. Kuortaneelle ei ainakaan oo edes pääsykokeita. Ja ainakin Kuortaneelle pääsee sellasten pisteiden mukaan. Joitakin pisteitä saa sillein, että lasketaan keskiarvon ja liikunnan numeron keskiarvo, ja siitä saa sit tietysti sitä enemmän pisteitä mitä parempi se keskiarvo on. Sen lisäks sen oman lajin lajiliitto antaa 1-7 pistettä urheilusuoritusten perusteella. Ja tietysti sitä urheilumenestystä katotaan siellä.
Mä ainakin uskon, että mä pääsen sinne. =) Tai siis mun keskiarvo tais olla jotain 9.7 ja liikunta 9. En sit tiiä noista lajiliiton pisteistä, mutta niitäkin saa lähinnä sen urheilumenestyksen mukaan. Mulla itellä on menny nyt lähiaikoina toi mun laji ihan hyvin, oon tehny pari Suomen ennätystä ja SM-mitaleitakin taitaa olla n. 10, joten kyllä mä uskon, että mä sinne pääsen.
Mutta siis, en usko, että niihin urheilulukioihin nyt niin hirveen vaikee on päästä. Ja Kuortaneellekin on keskiarvoraja 7.0, eli ei sekään mikään korkee.
Mitäs lajia sä harrastat? Ja minkä ikänen sä oot?- Tyttö -88
Eikö täällä oo ketään muita, jotka ois lähdössä urheilulukioon?!
- santeri
Tyttö -88 kirjoitti:
Eikö täällä oo ketään muita, jotka ois lähdössä urheilulukioon?!
mä oon kans hakenu urheilulukioon mut tosin kuopioon ja koulu on kuulemma jees ja sillee mut mun mmielestä sinne normaalin ihmisen on vaikee päästä. meil oli pääsykokeet ja sit samaan tyylin liikunta painotettu keskiarvo ja liiton pisteet mut sinne on urheilija kiintiö eikä mitään lajikiintiöitä ni se muuttaa tilannetta ihan erillaisesks... mut yrittää pitää.
- vasta nyt..
Moi sulle tyttö-88!!
Oon itse sua vuotta nuorempi ja laji on lentopallo!Mun RaGas lajini!!Miks muuten kysyit?toivottavasti näet tän viel...MoiKKa!!:)
- Plöts
Tänä vuonna esimerkiksi Mäkelänrinteen urheilulukioon pääsi sisälle n. 1/3 hakijoista (ensisijaisia hakijoita jotain 300 ja sisään otetaan vähän päälle sata opiskelijaa). Että kyllä sinne aika vaikea on päästä. Ja pitää olla kanssa tosi hyvät suositukset esim. valmentajilta ja muilta.
- lentopallotyty
onko tietoa että montako hakijaa suunnilleen pääsee kuortaneen urheilulukioon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181