urheilulukioista!

JaG

Onko joku pyrkinyt urheilulukioon ihan minne vaan?itseä kun kiinnostais...Niihin taitaa olla tosi vaikea päästä...laittakaa kommentteja mikä koulu on best!

6

3663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö -88

Mä hain Kuortaneen urheilulukioon. Ja oon ainakin kuullu, et se on tosi hyvä paikka. Mut mä en hakenu sinne siks et se on/ei oo hyvä paikka, vaan siks et se on ainoo paikka missä on kunnollista valmennusta mun lajille. =)

No, en nyt tiiä onko niihin urheilulukioihin niin hirveen vaikee päästä. Kuortaneelle ei ainakaan oo edes pääsykokeita. Ja ainakin Kuortaneelle pääsee sellasten pisteiden mukaan. Joitakin pisteitä saa sillein, että lasketaan keskiarvon ja liikunnan numeron keskiarvo, ja siitä saa sit tietysti sitä enemmän pisteitä mitä parempi se keskiarvo on. Sen lisäks sen oman lajin lajiliitto antaa 1-7 pistettä urheilusuoritusten perusteella. Ja tietysti sitä urheilumenestystä katotaan siellä.
      Mä ainakin uskon, että mä pääsen sinne. =) Tai siis mun keskiarvo tais olla jotain 9.7 ja liikunta 9. En sit tiiä noista lajiliiton pisteistä, mutta niitäkin saa lähinnä sen urheilumenestyksen mukaan. Mulla itellä on menny nyt lähiaikoina toi mun laji ihan hyvin, oon tehny pari Suomen ennätystä ja SM-mitaleitakin taitaa olla n. 10, joten kyllä mä uskon, että mä sinne pääsen.

Mutta siis, en usko, että niihin urheilulukioihin nyt niin hirveen vaikee on päästä. Ja Kuortaneellekin on keskiarvoraja 7.0, eli ei sekään mikään korkee.

Mitäs lajia sä harrastat? Ja minkä ikänen sä oot?

• Tyttö -88

Eikö täällä oo ketään muita, jotka ois lähdössä urheilulukioon?!

• santeri
        Tyttö -88 kirjoitti:

Eikö täällä oo ketään muita, jotka ois lähdössä urheilulukioon?!

mä oon kans hakenu urheilulukioon mut tosin kuopioon ja koulu on kuulemma jees ja sillee mut mun mmielestä sinne normaalin ihmisen on vaikee päästä. meil oli pääsykokeet ja sit samaan tyylin liikunta painotettu keskiarvo ja liiton pisteet mut sinne on urheilija kiintiö eikä mitään lajikiintiöitä ni se muuttaa tilannetta ihan erillaisesks... mut yrittää pitää.

• vasta nyt..

Moi sulle tyttö-88!!
        Oon itse sua vuotta nuorempi ja laji on lentopallo!Mun RaGas lajini!!Miks muuten kysyit?toivottavasti näet tän viel...MoiKKa!!:)

• Plöts

Tänä vuonna esimerkiksi Mäkelänrinteen urheilulukioon pääsi sisälle n. 1/3 hakijoista (ensisijaisia hakijoita jotain 300 ja sisään otetaan vähän päälle sata opiskelijaa). Että kyllä sinne aika vaikea on päästä. Ja pitää olla kanssa tosi hyvät suositukset esim. valmentajilta ja muilta.

• lentopallotyty

onko tietoa että montako hakijaa suunnilleen pääsee kuortaneen urheilulukioon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4637
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      199
      3989
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2709
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2492
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2238
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      14
      1825
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1657
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1484
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1375
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1331
    Aihe