Siskoni (yli 70v) meni lankaan ja hankki Elisashopin suosituksesta Saunalahden langattoman. Asensin sen ja toimi aluksi kohtuullisesti. Ongelmia tuli kuitenkin melko nopeasti. Ei yhdistä, pyytää operaattorin määrityksiä, yhteyttä ei ole ja vaikka mitä herjaa. Postia ei ole saatu laitettua kun tilausvahvistuksessa ei tullut palvelinmäärityksiä eikä Oma Saunalahti tunnuksia. Soiton mukaan palvelintunnukset saa netistä Saunalahden sivuilta, mutta kun nettiin ei edes ainakaan nyt pääse. Elisan antamissa papereissa oli sähköpostin asennusta varten käyttäjätunnus ja salasana. Suullisesti oli annettu ohjeet, että muuten sama, mutta elisanet.fi sijaan saunalahti.fi.
Onneksi oli vielä ns. koeaika, joten homman sai purettua vaikeuksitta.
Ihmettelen tuota operaattoreiden mainosmyräkkää, jolla houkutellaan ihmisiä kärsimykseen. Eivät laadi kunnollisia ohjeita eivätkä ehdi puhelimessa palvella. Kehityksen tässä vaiheessa nettitikku ei ole tavallisen ihmisen nettiyhteys.
Ei nettitikkua
3
409
Vastaukset
> ... tässä vaiheessa nettitikku ei ole tavallisen ihmisen nettiyhteys.
eikä luotettavaa toimintaa vaativan nettiyhteys. Nettitikku oli minullamonta kuukautta kelvottoman hidas. Alkoi toimia taa juhannuksen aikoina, mutta nyt alkuviikolla latasi yhden illan ajan 20 kB/s eli 0,16 Mtavua/s- tahmaista
Nettitikut ovat tosiaan Tahmalahden tuotekirjon alinta kastia. Toivovat, että väki siitä siirtyy hiljalleen kalliimpiin tuotteisiin; tullaan niin riippuvaisiksi netistä, että halutaan ostaa sitten isolla rahalla joku todella toimiva tuote.
Minulla on toiminut hienosti ehkä 40 % ajasta. Keskimääräinen 20 min käynnistysaika on kyllä hieman liikaa. Suomalaiset ovat selkärangattomia nynnyjä kun hyväksyvät tällaiset tuotteet ja tällaiset firmat. Missä tahansa keski-Euroopassa nämä naurettaisiin pois markkinoilta aika nopeasti. Tavallista paremmat atk-taidot vaatii, että saa patistettua tikun liikkeelle. En suosittele vanhuksille (enkä itselleni), mutta voi olla että tavallisella netti-Nuorella ei ole mitään ongelmia. - elisa fac
Kyllä se pelaa jos linkkimasto on lähempänä kun 3km, eikä esteitä välillä. Olisit antanu siskos asentaa olisi ehkä tullut toimiva yhteys. Mitään "määrityksiä" ei tarvita, ihan vaan klikkaa "yhdistä" ja sitte se rupee toimimaan. Eikä myöskään mitään "tunnuksia" tarvita, mitähän sä olet oikein sielä säätäny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141148
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689- 74664
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 82629
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet94465