Ei kakkahätää, miksi?

pulassa87

Ongelma on kertakaikkisen yksinkertainen mutta tajuttoman iso ja ongelmallinen!

Niin, elikkä siis ei kertakaikkiaan ole kakkahätää!
-Miksi??

Ongelman tuloksenahan on tietenkin vakava ummetus ja ilma joka ei mahdu poistumaan suolesta.

Käyn suunilleen pari kertaa viikossa vessassa ja yleensä sieltä ei tule juuri mitään.
Noin kuukauden välein vatsa toimii "kunnolla", tai itseasiassa monien kuukausien välein satunnaisesti se toimii kunnolla (= olo helpottuu, suoli tyhjenee, tunnen sen). Eikös normaalilla ihmisellä toimi ihan päivittäin jotenkuten?

Syön terveellisesti ja kuitupitoisesti, en säännöllisesti, vaihtelee, riippuu... Liikun ihan ok, ei keliakiaa jnejne....

Ei kakkahätää - miksi??????? Auttakaa!!

24

8818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vi Siblin

      ...siihen en osaa vastata. Kaikilla ei ilmeisesti suoli toimi ihan joka päivä, mutta se saattaa silti olla ihan normaalia. Kauanko sinulla on tuota vaivaa ollut ? Onko suolentoimintasi viime aikoina muuttunut huomattavasti vai ollut kauemmin samanlaista ?

      Kokeilisin aluksi apteekin ViSiblin kuitulisää. Vettä, kasviksia, liikuntaa ( reipasta kävelyä tms )...

      ViSiblinin pitäisi auttaa sekä kovaan, että löysään vatsaan. Notkistaa ulostetta tai kiinteyttää sitä tarpeen mukaan. ViSiblinin kanssa tulee muistaa juoda riittävästi vettä.

      Jos ei ala auttaa, niin sitten varmaan kannattaa käydä lääkärissä.

      Tämä vain minun mielipiteeni, mutta en ole mikään lääkäri :)

      • *Emilie*

        Kyllä kantsis ihan tosissaan mennä jo lääkäriin, jos suoli toimii kunnolla vaan kerran kuussa. Laxoberonia ovat monet kehuneet ummetuslääkkeenä, kokeile vielä vaikka sitä, mutta toi kyllä kuulostaa jo niin vakavalta ummetukselta, et kannattais tarkemmin tutkia.


      • pulassa87
        *Emilie* kirjoitti:

        Kyllä kantsis ihan tosissaan mennä jo lääkäriin, jos suoli toimii kunnolla vaan kerran kuussa. Laxoberonia ovat monet kehuneet ummetuslääkkeenä, kokeile vielä vaikka sitä, mutta toi kyllä kuulostaa jo niin vakavalta ummetukselta, et kannattais tarkemmin tutkia.

        no saatana siellä ollaan juostu ja pitkään ja sitähän varten mä vaivauduin tänne nettiin avautumaan ja hakemaan apua teiltä. lääkäristä vaan annettiin jotain saatanan glyxejä, jotain älyttömiä peräruiskeita jotka ei auttanu mitään kun en pystyny pidättelemään sitä vitun nestettä!

        ärsyttää ja häiritsee. sitte vielä tullaan päätä aukomaa että mee lääkärii, voi saatana? onko se niin vaikeeta saada 23 vuotiaan miehen vatsa toimimaan? ollu jo monta vuotta tämä enkä lääkäriin mielellään juokse.

        tähystyskin tehtiin jne

        perkele?


      • Morrigan87
        pulassa87 kirjoitti:

        no saatana siellä ollaan juostu ja pitkään ja sitähän varten mä vaivauduin tänne nettiin avautumaan ja hakemaan apua teiltä. lääkäristä vaan annettiin jotain saatanan glyxejä, jotain älyttömiä peräruiskeita jotka ei auttanu mitään kun en pystyny pidättelemään sitä vitun nestettä!

        ärsyttää ja häiritsee. sitte vielä tullaan päätä aukomaa että mee lääkärii, voi saatana? onko se niin vaikeeta saada 23 vuotiaan miehen vatsa toimimaan? ollu jo monta vuotta tämä enkä lääkäriin mielellään juokse.

        tähystyskin tehtiin jne

        perkele?

        Täällä kukaan mitään päätä aukonu... sitä näkee ja kuulee mitä haluaa.
        Mulla on sama ongelma kun sulla. Tai ainakin sun ongelma kuulostaa hyvin samankaltaiselta omani kanssa.
        Joskus kun syön puuroa ja juon kahvia aamulla heti herättyäni niin rupeaa suoli toimimaan mutta vessaan pitää juosta "nyt tai ei koskaan" tyylillä, nimittäin jos hätä menee ohi, seuraava kerta onkin sitten joskus ensiviikolla. Joskus taas maha toimii aivan täydellisesti, kakka tulee noin 2 kertaa päivässä, eikä mitään papanoita joita saa vääntää naama punasena ja verisuonet päästä poksuen, vaan ihan oikea, kunnollinen kakka. Siihen saattaa vaikuttaa jos olen syönyt enempi salaattia tai hedelmiä, mutta aina ei sekään auta vaikka kuinka niitä rehuja ja kuituja puputtelis. Olen tullut siihen tulokseen, että ummetus on elinikäinen sairaus minulla ja on vain opittava elämään sen kanssa. On se kuitenkin vähän kivempi kun joku krooninen ripuli...


      • 1513
        pulassa87 kirjoitti:

        no saatana siellä ollaan juostu ja pitkään ja sitähän varten mä vaivauduin tänne nettiin avautumaan ja hakemaan apua teiltä. lääkäristä vaan annettiin jotain saatanan glyxejä, jotain älyttömiä peräruiskeita jotka ei auttanu mitään kun en pystyny pidättelemään sitä vitun nestettä!

        ärsyttää ja häiritsee. sitte vielä tullaan päätä aukomaa että mee lääkärii, voi saatana? onko se niin vaikeeta saada 23 vuotiaan miehen vatsa toimimaan? ollu jo monta vuotta tämä enkä lääkäriin mielellään juokse.

        tähystyskin tehtiin jne

        perkele?

        Syötkö paljon kalsiumpitoisia ruokia, esim. juustoa? Kalsium liikaa nautittuna voi aiheuttaa ummetusta.

        Apuna voi olla vesiliukoinen kuitu, esimerkiksi psylliumjauhe tai pellavansiemenrouhe. Pitää nauttia suositeltu annos ison vesilasillisen kanssa.

        Macrogol-jauhe pistää suolen toimimaan joissakin päivissä. Ensin otetaan kolme kertaa päivässä. Kun suoli alkaa toimia harvennetaan kertoja. Voi riittää lopuksi jopa joka toinen tai kolmas päivä. Voi nauttia ilman ongelmia jatkuvastikin.

        http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=2015535(yabasecatalog)

        Saa muualtakin kuin apteekeista. On myös muita valmistajia.


      • pulassa87
        1513 kirjoitti:

        Syötkö paljon kalsiumpitoisia ruokia, esim. juustoa? Kalsium liikaa nautittuna voi aiheuttaa ummetusta.

        Apuna voi olla vesiliukoinen kuitu, esimerkiksi psylliumjauhe tai pellavansiemenrouhe. Pitää nauttia suositeltu annos ison vesilasillisen kanssa.

        Macrogol-jauhe pistää suolen toimimaan joissakin päivissä. Ensin otetaan kolme kertaa päivässä. Kun suoli alkaa toimia harvennetaan kertoja. Voi riittää lopuksi jopa joka toinen tai kolmas päivä. Voi nauttia ilman ongelmia jatkuvastikin.

        http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=2015535(yabasecatalog)

        Saa muualtakin kuin apteekeista. On myös muita valmistajia.

        No en syö, taasko se suoraan sanottuna haistattelu alkaa? Koita jo uskoa kaikki on kunnossa, syön todellakin terveellisesti ja monipuolisesti ja olen yrittänyt säännöllisesti, mutta kun ei niin ei!!!!

        Ja pitää muuten paikkansa mitä Morrigan kirjoitit! Vessaan todella pitää juosta nyt tai ei koskaan tyylillä, tai seuraava kerta on sitte viikkojen päässä plus vielä, että onko se silloin kunnon hätä vai semmonen "ohimenevä" pieni kakkavuodatus.

        Ikävintähän tässä on se, kun kaikenlisäksi huomasin, että kaverit kaikkoavat ja suhteet menevät...taas oli tarjolla eilen biletystä kavereiden kanssa, mutta en kerta kaikkiaan pystynyt taas menemään eikä enään jaksanutkaan vatsan takia. Sairasta. Tulee vaan surulliseks kun lukee facebookista esimerkiks kuinka toisilla on ollut taas niin kivaa ja hienoa ja elämä paistaa ja minulla menee kaikki ohi jonkun vatsan takia.

        Häiritsee elämää helvetisti, olo on kalpea, kylmä, valkoinen, väsynyt, sairas, puolikuollut, jäätävä...


      • Vainoharha??????
        pulassa87 kirjoitti:

        No en syö, taasko se suoraan sanottuna haistattelu alkaa? Koita jo uskoa kaikki on kunnossa, syön todellakin terveellisesti ja monipuolisesti ja olen yrittänyt säännöllisesti, mutta kun ei niin ei!!!!

        Ja pitää muuten paikkansa mitä Morrigan kirjoitit! Vessaan todella pitää juosta nyt tai ei koskaan tyylillä, tai seuraava kerta on sitte viikkojen päässä plus vielä, että onko se silloin kunnon hätä vai semmonen "ohimenevä" pieni kakkavuodatus.

        Ikävintähän tässä on se, kun kaikenlisäksi huomasin, että kaverit kaikkoavat ja suhteet menevät...taas oli tarjolla eilen biletystä kavereiden kanssa, mutta en kerta kaikkiaan pystynyt taas menemään eikä enään jaksanutkaan vatsan takia. Sairasta. Tulee vaan surulliseks kun lukee facebookista esimerkiks kuinka toisilla on ollut taas niin kivaa ja hienoa ja elämä paistaa ja minulla menee kaikki ohi jonkun vatsan takia.

        Häiritsee elämää helvetisti, olo on kalpea, kylmä, valkoinen, väsynyt, sairas, puolikuollut, jäätävä...

        Siis mikä ihmeen haistattelu ja pään aukominen?! Ei mikään ihme ettei halukkaita ole sinua auttamaan kun käyttäydyt noin :(


      • Anonyymi
        pulassa87 kirjoitti:

        no saatana siellä ollaan juostu ja pitkään ja sitähän varten mä vaivauduin tänne nettiin avautumaan ja hakemaan apua teiltä. lääkäristä vaan annettiin jotain saatanan glyxejä, jotain älyttömiä peräruiskeita jotka ei auttanu mitään kun en pystyny pidättelemään sitä vitun nestettä!

        ärsyttää ja häiritsee. sitte vielä tullaan päätä aukomaa että mee lääkärii, voi saatana? onko se niin vaikeeta saada 23 vuotiaan miehen vatsa toimimaan? ollu jo monta vuotta tämä enkä lääkäriin mielellään juokse.

        tähystyskin tehtiin jne

        perkele?

        Taitaa paska tulla suusta näköjään ulos. Työnnä kuule vesiletku perseesees ja paska lentää.


      • Anonyymi
        UUSI
        pulassa87 kirjoitti:

        no saatana siellä ollaan juostu ja pitkään ja sitähän varten mä vaivauduin tänne nettiin avautumaan ja hakemaan apua teiltä. lääkäristä vaan annettiin jotain saatanan glyxejä, jotain älyttömiä peräruiskeita jotka ei auttanu mitään kun en pystyny pidättelemään sitä vitun nestettä!

        ärsyttää ja häiritsee. sitte vielä tullaan päätä aukomaa että mee lääkärii, voi saatana? onko se niin vaikeeta saada 23 vuotiaan miehen vatsa toimimaan? ollu jo monta vuotta tämä enkä lääkäriin mielellään juokse.

        tähystyskin tehtiin jne

        perkele?

        Keitä tattaripuuroo, ryssätkin syövät sitä ja paska kuulemma luistaa hyvin


    • Onlymii

      Oiskos sulla heikentynyt kyky aistia ulostamisen tarve?
      Omalla kohdallani peräsuolenlaskeumaleikkaus aiheutti sen, että joskus täytyy oikein miettiä että vessaanko vai ei? Kun ei tunnu, että pitäisi ulostaa ja wc-käynti jää väliin, niin tottakai uloste- ja ilmamassa kerääntyy suoleen. Joskus taas , kun on kunnon hätä vessaan täytyy päästä heti tai todellakin seuraavasta hädästä ei tietoakaan.
      No, helpotan ongelmaa VESIperäruiskeilla. Kun suoli ei toimi tyhjennän sen itse.
      Oletkos kokeillut? Biletykseen lähtöä ainakin helpottaisi, koska tietäisit, että suoli on tyhjä eikä vessahätää tule vähään aikaan.
      Yritähän jaksaa "juosta" siellä lääkäreillä. Varmasti joku löytää syyn vaivaasi, koska eihän tuo kuulu normaaliin nuoren miehen elämään.
      Tsemppiä.

      • pulassa87

        Glyxit oli niin naurettavia. Viimeks kun otin niin en pystyny pidättelemää ja kaikki vesi tuli ulos. Ei auttanu mitää. Kakkaa ei silti tullu tipan tippaa. Plääh.


    • Josa75

      Täällä harvoin kans kunnon hädän tunnetta. Eilen ostin Ratiopfarmin macrogol jauhetta. Otin eilen illalla ja tänään aamulla. Nyt olen sit käynyt tyhjennyksellä jo kaksi kertaa. Tätä käyttänyt aikaisemminkin. Jatkossa yksi pussi aamuisin riittää.
      En ole kuitenkaan käyttänyt säännöllisesti, koska rahaa menee tuhottomasti. Välillä pungen vaan jäniksen papanoita:(

      • pulassa87

        Magrocolin ensisijainen tehtävä on saada kova kakka löystymään ja siten tulemaan ulos, mutta mulla ei taas oo kovaa kakkaa koskaan ollutkaan. Niinä harvoina kertoina jona pääsen käymään, kakka on yleensä normaalia.

        Elikkä magrocolista ei ole mitään hyötyä. Turhaa vaan löysyttää vatsaa (= ei silti tule ulos, mutta vatsassa kiertää ja ilmaa tulee lisää)

        Olenko todella ainut ihminen tässä maailmassa jolla on tämmönen ihan hullunkurinen ongelma??? Ikävää huomata tällainen asia.


      • Aloittajalle
        pulassa87 kirjoitti:

        Magrocolin ensisijainen tehtävä on saada kova kakka löystymään ja siten tulemaan ulos, mutta mulla ei taas oo kovaa kakkaa koskaan ollutkaan. Niinä harvoina kertoina jona pääsen käymään, kakka on yleensä normaalia.

        Elikkä magrocolista ei ole mitään hyötyä. Turhaa vaan löysyttää vatsaa (= ei silti tule ulos, mutta vatsassa kiertää ja ilmaa tulee lisää)

        Olenko todella ainut ihminen tässä maailmassa jolla on tämmönen ihan hullunkurinen ongelma??? Ikävää huomata tällainen asia.

        Aloittaja, turhaa täällä on raivota, kun vastaajat koettavat auttaa sinua. Eikö aamukahvi saa vatsaa toimimaan, oikein vahvaa kahvia, entä peräruiskeet, oletko kokeillut reseptivapaita, ne ovat tehokkaita. Oletko käynyt alan erikoislääkärillä, en tarkoita tk-lääkäriä vaan gastroenterologia??


      • pulassa87
        Aloittajalle kirjoitti:

        Aloittaja, turhaa täällä on raivota, kun vastaajat koettavat auttaa sinua. Eikö aamukahvi saa vatsaa toimimaan, oikein vahvaa kahvia, entä peräruiskeet, oletko kokeillut reseptivapaita, ne ovat tehokkaita. Oletko käynyt alan erikoislääkärillä, en tarkoita tk-lääkäriä vaan gastroenterologia??

        No painutaan sitte helvettiin kiitos moi!


      • Nainen40+
        pulassa87 kirjoitti:

        No painutaan sitte helvettiin kiitos moi!

        Turhaan täällä riehut, jos osaisit olla ihmisiksi, ehkä olisit saanut apua, muttet ilmeisesti osaa edes alkeellisia käytöstapoja. Tuollainen nuorimies, huh.


    • tosiaan-joo-nainen

      Mielenkiintoista. Aika hiljaiseksi vetää. Pakko kysyä naurettavaa kysymystä, mutta kuinka useasti liikut viikossa suunilleen?

    • Eikakkoseen

      Anaaliseksi turruttaa peräsuolen hermot, jolloin suoli ei reagoi ulosteeseen ja siten ulostamisen tarpeen tunne vaimenee. Joten lopettakaa kakkosen kähmiminen.

    • vipinääkinttuihin

      Syö ainakin pari maitosuklaalevyä päivän aikana, lisäksi luumunektarimehua tai luumuja tai kokeile vanhan kansan risiiniöljyä suun kautta, apteekista kai saa. Liiku, älä makoile.

    • varma.kikka

      Vanha kikka, toimi isoisosedän serkulla: Kyykkyhyppelyä 35 min samaan aikaan kokonainen omena suussa ja särkylääke peräaukon suulla. Hyppely vapauttaa happoja, nopea tahti, ei saa lopettaa hetkeksikään.

    • kjdnsjdjdos

      Suolentyhjennykseen on eräs halpa kotikonsti:

      liuota ruokalusikallinen merisuolaa puoleen litraan vettä ja hörppää satsi mahdollisimman nopeasti mahaasi.

      Pitäisi toimia melko pian.

      Ja lääkäriin tarttet ajan. Vaadi erikoislääkärille lähete. Pahimmassa tapauksessa sulla on jotain ylimääräistä kudosta suolistossa estämässä ravinnon liikkumista.

    • Anonyymi

      Suoli saadaan tarvittaessa aina tyhjäksi, vaikka olisi kuinka kauan ollut ummessa. Tyhjennys tapahtuu silloin sairaalassa.

    • Anonyymi

      ota illalla lasillinen kaurahiutaleita sokeriton mehussa lopussa lisää 2rkl oliviöljyä.

      kyllä lähtee voi laiska suolta ruokkimaan viikkoja .

      ja paljon vettä

    • Anonyymi

      Vanha hyvä ja halpa konsti: RISIINIÖLJY !!!
      Juot aina aamuisin 1 desilitran risiiniöljyä, niin alkaa tapahtumaan!!!

      Kannattaa todella kokeilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe