Hei! Oliskos täällä ketään kohtalotoveria, joka sairastaisi kroonista sappiteiden ahtaumatautia eli Primaaria Sklerosoivaa Kolangiittia?? Olen just saanut diagnoosin ja olisi kuulla millaisia oireita muilla on!!
PSC
5
2751
Vastaukset
- Totuudentorvi
Minulla sama sairaus. Mikä tahansa muu sairaus olisi parempi kuin tämä. Olen sairaanhoitaja ja tieto lisää tuskaa. Syön Adursalia ja tiedä, että jpssakin vaiheessa sappitiesyöpä ilmaantuu tai tila etenee maksakirroosiin. Ja sitten sanotaan, että ei noin vanhalle enää tehdä maksansiirtoa. Me priorisoidaan. En voi sanoa tästä sairaudesta mitään myönteistä.
- Anonyymi
Mulla epäillään myös psc:tä kohonneen afos-arvon ja aikaisemmin diagnosoidun haavaisen koliitin perusteella. Kolmen viikon päästä menossa magneettikuvaan. Paljonko sulla oli afos-arvo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla epäillään myös psc:tä kohonneen afos-arvon ja aikaisemmin diagnosoidun haavaisen koliitin perusteella. Kolmen viikon päästä menossa magneettikuvaan. Paljonko sulla oli afos-arvo?
Afos arvo minulla yli 200.ollut myös yli 300. Solumuutoksia ja useita kolangiittia peräkkäin. Nyt valmistellaan maksansiirtoon. Hirvittää.
- Anonyymi
Kohtalotoveri täällä Psc todettu 2009. Aluksi meni adursal nyt menee ursochol. Keltaisuutta oli paljon kun sairaus todettiin. Nyt oireina vaan kutina ja pahoinvointi. Aivan kauheasti ahdistusta aiheuttaa kyllä tämä paska tauti. Nyt maksansiirtoselvittelyjä menossa... afos aina ollut yli 200 tällähetkellä mennään jo 400. Ikää vasta itsellä 23 vuotta, tän taudin kanssa elänyt jo 15 vuotta...
- Anonyymi
Mulla todettiin psc vasta hetki sitten ja oon ihan ahdistunut tästä.. mulla siis todettiin tää ku Afos oli yli200 ja maha oli jatkuvasti löysällä ja kipe.. no tehtiin maha tähystys mistä sain haimatulehduksen jonka seurauksena olinkin 3päivää letkuissa osastolla..
Mulla lääkkeenä on se joku urschocol ja mulla välillä tulee ihan pahoinvointia ja maha on löysällä..
Ihana nähdä että täällä on muitakin kohtalotovereita.. 🙈
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019