Osaatteko parantaa

654321

ihmisiä? Osaatteko auttaa ihmisiä? Osaatteko olla ihmisiä? Osaatteko ajatella sitä, että jos joku jossain sairastuu.. että hänestä pitäs saada semmonen ihminen mikä hän oli ennen sairastumista..

Osaatteko ajatella miten sattuu ne asiat mitä tapahtu vuosia sitten.. miten muut ihmiset yrittää sinusta tehdä ihmistä joka sinä et pohjimmiltasi ole..

Veikko Lavin laulun sanat siteeraan tähänkin.. eli Jokainen ihminen on laulun arvoinen..

"Jokainen ihminen on laulun arvoinen,
jokainen elämä on tärkeä,
jokainen ihminen elää hetken sen,
jonka kohtalo on hälle määräävä."

Muut ihmiset siihen jumalan määräämään kohtaloon ei vaikuta... ainoastaan jumala päättää meidän jokaisen matkan tällä telluksella..

27

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iltaa pohojanmaalta!
      Kuorma-autoja mä osaan korijata ja siihen hantvärkkihin vissihin oon oikein koko hyväkin. En mä ennätä enää alakaa kenenkään korvaanväliä hoitelemahan. Tai no joo, kyllä mä päästän ne asiakkaani rahanpainehista, sekiin on laillaansa lähimmääsen rakkautta. Soon sitten ukoolla kevyt olo ku pussi on tyhyjä, ei minkäänlaasta päänvaivaa notta mihin ne sijoottaasi.
      Hyvää Illan jatkoa toivootteloo ahanes seppä.

• ne korvaanvälit ku eivät edes parane!
        Kuorma-autot tasan kiitollisempia hoidettavia.

• Hanhenmaksaa

he kuitenkin saavat rahalle vastinetta? Jotta pääsevät taas seuraavaa pussillista täyttämään. :)

Kyllä se pitää paikkansa, että toisen hätä on toisen leipä. Tai puutteesta syntyy kysyntä. Tai vaihtokaupalla kaikki pysyy hengissä. :)

• minttupuu kirjoitti:

ne korvaanvälit ku eivät edes parane!
        Kuorma-autot tasan kiitollisempia hoidettavia.

Heps Sinullekin Minttu..
        Kaikilla meillä on omat ristimme, sellaaset ku sanotahan notta "myllynkivet" selijäs. Itte noon raahattava mukana, ei sitä kukaan toinen tee meirän puolesta, eikä trenkääkään.
        Mun ristis on se mun olokapääni malli ja se parhaaten passaa justihin minun kannettavakseni. Niin tualla pajaas ku maaliman maanteilläkin kuuloo sen tuhannenlaaset tarinat notta jos jokaasen ottaas mielensäpäälle, niin oliis vielä palijoki hullumpi ku ny oon.
        Kaikkia muuta voi muuttaa, paitti tuata aurinkoa. Soon tasapuolisuuressaan vertaansa vailla.
        Ny on hyvin ja toivotahan notta huomenna oliis vielä pikkuusen paremmin. Sitten jaksaa taas tätä varsitietä etehen päin.
        Hyvät löylyyt oli saunas ja kohta mä keitän iltateetä ja kivan kultaanen Minttu on siellä ruurun takana. Ei sunkahan sitä tällaanen musta sepään torvelo muuta elämältä tarvittekaan.
        terv. minä vaan täältä kotoa..

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Heps Sinullekin Minttu..
        Kaikilla meillä on omat ristimme, sellaaset ku sanotahan notta "myllynkivet" selijäs. Itte noon raahattava mukana, ei sitä kukaan toinen tee meirän puolesta, eikä trenkääkään.
        Mun ristis on se mun olokapääni malli ja se parhaaten passaa justihin minun kannettavakseni. Niin tualla pajaas ku maaliman maanteilläkin kuuloo sen tuhannenlaaset tarinat notta jos jokaasen ottaas mielensäpäälle, niin oliis vielä palijoki hullumpi ku ny oon.
        Kaikkia muuta voi muuttaa, paitti tuata aurinkoa. Soon tasapuolisuuressaan vertaansa vailla.
        Ny on hyvin ja toivotahan notta huomenna oliis vielä pikkuusen paremmin. Sitten jaksaa taas tätä varsitietä etehen päin.
        Hyvät löylyyt oli saunas ja kohta mä keitän iltateetä ja kivan kultaanen Minttu on siellä ruurun takana. Ei sunkahan sitä tällaanen musta sepään torvelo muuta elämältä tarvittekaan.

lauantaita sullekin Seppä!
        Tota en tullut edes aatelleeks!
        Tietty siellä pajalla jutellaankin ja sä kun oot symppis kaveri, ihmiset taatusti vuodattavat murheitaan sulle.
        Aika monena saat säkin olla.

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Heps Sinullekin Minttu..

Seppä hyvä ole koskaan "vaan". Tuollaista tekstiä kirjoittava immeinen on aivan erityinen :)

• Ja täys rähinä päällä,hyvin pyyhkii.

• Meriläinen

Systerin kanssa haettiin oikein iso wc-paperi pakkaus kun se oli täällä viimeks. Mulla on paljon millä voi pyyhkiä hyvin :))

• rähistä, kuunnellaan musiikkia, eikä itketä.
        Saat komentaa minua, jos siltä tuntuu.
        Vaikka minua aina itkettää tuo kohta "kauas ei siivet kantaneetkaan, poikasen haavoitetun".

http://www.youtube.com/watch?v=WfUUtjCsucc

• Meriläinen kirjoitti:

Systerin kanssa haettiin oikein iso wc-paperi pakkaus kun se oli täällä viimeks. Mulla on paljon millä voi pyyhkiä hyvin :))

Oikein kaksoiskreppiin?
        Olen orotellut koska pienen hiilijäljen jättävät pyyhkäsy päreet tulee kauppoihin.

• Meriläinen kirjoitti:

hymiöt pois, tääl kuulemma ei saanut hehettää, nyt ei saa käyttää hymiöitäkään!!

Dee dee sitten, menee Adrian piikkiin!

• Meriläinen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Oikein kaksoiskreppiin?
        Olen orotellut koska pienen hiilijäljen jättävät pyyhkäsy päreet tulee kauppoihin.

Kuule ihan toi orava tuolla puussa aina huiskuttaa hännällään ja kun kauppaan menin joku sanoi korvissani "serlaa sen olla pitää"

• 654321

sanoppa kotikiusattu.. miksi elämäni oli paljon parempi ennen mitä nyt? miksi muutama vuosi sitten rakensimme kotia.. teimme lapsia.. kuljimme kylässä.. meillä oli koko joukko kavereita jotka kävivät vastavuoroisesti meillä..

missä tuo aika nyt on.. jos vähänkään mietit asioita.. että ihminen haluaa sen elämän takaisin.. jollonka sulla oli kavereita.. sulla oli ystäviä.. sun ei tarvinnut koskaan olla yksin.. sua aina joku auttoi.. pyyteettä.. ihan vain ystävyydestä ja kaveruudesta..

missä on se se aika.. jollonka olit se odotettu vieras eri juhlissa.. missä se aika on.. milloin se palaa takaisin..

ennen myös kuljimme paljon eri paikkakunnilla, varsinkin kesäaikaan.. lomamatkoilla.. missä tuo aika nyt on.. milloin se palaa takasin..

milloin palaavat takaisin ne minun ystävät ja kaverit joita minulla oli.. jo vuosia sitten.. tuolla -90 luvun puolivälissäkin.. missä ne ihmiset on.. minä kaipaan heitäkin.. niitä minun ystäviä.. kavereita.. kirjekamuja.. joidenka kanssa vaihdeltiin posteja.. milloin mistäkin aiheesta.. välillä kysyttiin ihan toistemme kuulumisia.. ja välitettiin kuvia puolin ja toisin..

monesti meillä oli haaveena nähdäkkin joidenkin kanssa.. joidenkin kanssa nähtiinkin.. mutta yksikin perhe joidenka tuttu olen.. heitä en ole nähnyt koskaan muuta kun kuvissa.. milloin aika tulee että toinen puolisko paranee niin paljon että pystyy matkustamaan suomen päästä päähän.. ja olemaan kuten ennenkin..

miten koira kaipaa kaveria metsälle.. senkin näkee koiran silmistä.. miten se odottaa kaveria.. ihmistä joka hänen kanssa ennen kulki.. yhdessä..

milloin tuo aika palaa..

milloin ihmiset oppii.. että jos tuollaisten hoitovirheiden seuraukset.. niiden hoito voi viedä vuosikymmeniäkin..

milloin ihmiset oppii.. että uutta työtä ihmisille pitää tulla ja ihmisiä palkata töihin.. jotta hoitomaksut ym. pystyy hoitamaan..

milloin tulee aika.. jollonka toista ihmistä rakastetaan hänen itsensä vuoksi.. ja sanotaan minä rakastan sinua ja välitän sinusta.. sen takia että olet olemassa.. milloin?

• Anceli kirjoitti:

rähistä, kuunnellaan musiikkia, eikä itketä.
        Saat komentaa minua, jos siltä tuntuu.
        Vaikka minua aina itkettää tuo kohta "kauas ei siivet kantaneetkaan, poikasen haavoitetun".

http://www.youtube.com/watch?v=WfUUtjCsucc

Komenna ,pohjatonta hyvyyttä koko mies.
        Musiikkia oon kuunellut itekkin nyt kun on ehjät pelit läppäris.
        Mul on menos venäläinen sotaajan musiikki,oikein kunnon propakanda kipaleita,kokeile tri tankista kipaletta.

• Meriläinen
        minttupuu kirjoitti:

hymiöt pois, tääl kuulemma ei saanut hehettää, nyt ei saa käyttää hymiöitäkään!!

Dee dee sitten, menee Adrian piikkiin!

Ai niin en muistanutkaan ettei hymiöitä, mie niin helposti kaiken unohan.... naurua

• koti-kiusattu kirjoitti:

Komenna ,pohjatonta hyvyyttä koko mies.
        Musiikkia oon kuunellut itekkin nyt kun on ehjät pelit läppäris.
        Mul on menos venäläinen sotaajan musiikki,oikein kunnon propakanda kipaleita,kokeile tri tankista kipaletta.

enkä ala sitä pilaamaan venäläisten sota-ajan musiikilla, toiste sitten.
        Nytkin on kyyneleet silmissä, siitä ettet komenna :)

• .
        654321 kirjoitti:

sanoppa kotikiusattu.. miksi elämäni oli paljon parempi ennen mitä nyt? miksi muutama vuosi sitten rakensimme kotia.. teimme lapsia.. kuljimme kylässä.. meillä oli koko joukko kavereita jotka kävivät vastavuoroisesti meillä..

missä tuo aika nyt on.. jos vähänkään mietit asioita.. että ihminen haluaa sen elämän takaisin.. jollonka sulla oli kavereita.. sulla oli ystäviä.. sun ei tarvinnut koskaan olla yksin.. sua aina joku auttoi.. pyyteettä.. ihan vain ystävyydestä ja kaveruudesta..

missä on se se aika.. jollonka olit se odotettu vieras eri juhlissa.. missä se aika on.. milloin se palaa takaisin..

ennen myös kuljimme paljon eri paikkakunnilla, varsinkin kesäaikaan.. lomamatkoilla.. missä tuo aika nyt on.. milloin se palaa takasin..

milloin palaavat takaisin ne minun ystävät ja kaverit joita minulla oli.. jo vuosia sitten.. tuolla -90 luvun puolivälissäkin.. missä ne ihmiset on.. minä kaipaan heitäkin.. niitä minun ystäviä.. kavereita.. kirjekamuja.. joidenka kanssa vaihdeltiin posteja.. milloin mistäkin aiheesta.. välillä kysyttiin ihan toistemme kuulumisia.. ja välitettiin kuvia puolin ja toisin..

monesti meillä oli haaveena nähdäkkin joidenkin kanssa.. joidenkin kanssa nähtiinkin.. mutta yksikin perhe joidenka tuttu olen.. heitä en ole nähnyt koskaan muuta kun kuvissa.. milloin aika tulee että toinen puolisko paranee niin paljon että pystyy matkustamaan suomen päästä päähän.. ja olemaan kuten ennenkin..

miten koira kaipaa kaveria metsälle.. senkin näkee koiran silmistä.. miten se odottaa kaveria.. ihmistä joka hänen kanssa ennen kulki.. yhdessä..

milloin tuo aika palaa..

milloin ihmiset oppii.. että jos tuollaisten hoitovirheiden seuraukset.. niiden hoito voi viedä vuosikymmeniäkin..

milloin ihmiset oppii.. että uutta työtä ihmisille pitää tulla ja ihmisiä palkata töihin.. jotta hoitomaksut ym. pystyy hoitamaan..

milloin tulee aika.. jollonka toista ihmistä rakastetaan hänen itsensä vuoksi.. ja sanotaan minä rakastan sinua ja välitän sinusta.. sen takia että olet olemassa.. milloin?

tulee sinullekin kun opit että maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Olisin voinut kietoa viestini pumpuliin, mutta olen liian väsynyt luettuani viestisi.

• 654321 kirjoitti:

milloin tuo aika palaa..

Sinä et tunne minua,en ala eras vakuuttelemaan sinulle omia vaikeuksiani.
        Sanon vain sen että vanhemman ihmisen sairaus ja vamma on helpompi sietaa kuin lapsen sairaus.
        Oikeudenmukaisuutta et koskaan tule mailmasta löytämään ,kokoa ne hyvät murut mitä kokoon saat ja nauti niistä.
        Minä koitan elää niin että en häpeä illalla kun katson peiliin.

• 654321 kirjoitti:

milloin tuo aika palaa..

Ei tästä trenkää mitään maraton kirijootuksia kirijoottaa, ennen oli ennen ja ny on ny. Ihiminen on mikä on ja omasuu on lähempänä ku kontinsuu. Pitää orootella sellaasia suvantopaikkoja elämäs ja antaa virran vierä.
        Optimisti näköö juuston, mutta pessimisti vaan sen reijät.
        Ny on hyvin, tai ainakin sierettävästi ja huomenna on jo palijonki paremmin. Usko ku mä sanoon..
        terv. tyytyväänen seppä

• Anceli kirjoitti:

enkä ala sitä pilaamaan venäläisten sota-ajan musiikilla, toiste sitten.
        Nytkin on kyyneleet silmissä, siitä ettet komenna :)

En kuule eres ääntäsi ,voin vain kuvitella kotisi ja koneesi jonka vieressä istut.
        Mä voin vain lähteä mielikuvitus matkalle ja antaa lämpösen halauksen mielessäni.

• koti-kiusattu kirjoitti:

En kuule eres ääntäsi ,voin vain kuvitella kotisi ja koneesi jonka vieressä istut.
        Mä voin vain lähteä mielikuvitus matkalle ja antaa lämpösen halauksen mielessäni.

jos minä laitan sulle pohjapiirustuksen talosta, niin näet missä istun.
        Lämmin halaus myös sinulle, mielessäni.

• Romanuii
        koti-kiusattu kirjoitti:

Oikein kaksoiskreppiin?

vai vauhtiviivat. Kumpi lie parempi?
        Katselin eilen toosasta ohjelmaa Rooman gladiaattoreista...kaikki eivät halunneet kunniakasta kuolemaa kentällä, vaan valitsivat vapauden oman käden kautta. Yksi keino oli tukehduttaa itsensä vessassa, paperin tai sormen sijaan käytetyllä, tikkuun kiinnitetyllä sienellä...

Suomessahan on ne peräsuihkut vessoissa standardina...paperia ai tarvittane ollenkaan.

;)

• 654321
        . kirjoitti:

tulee sinullekin kun opit että maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Olisin voinut kietoa viestini pumpuliin, mutta olen liian väsynyt luettuani viestisi.

minä elän suomalaisessa yhteiskunnassa.. olen elänyt koko ikäni.. ja pyrkinyt aina tekemään asiat niin hyvin kuin kulloisessakin tilanteessa osaan..

• lottamari_1

Kyllä sitä pitää osata jokaisen auttaa ja olla ihminen toiselle silloin kun näkee toisen hädän. Auttamisessa pitää kuitenkin olla rajansa, ihmisen rajoja pitää kunnioittaa, eikä pyrkiä häntä muuttamaan. Jokaisella ihmisellä on sellaisenaan oikeus ihmisarvoon ja häntä pitää tukea ja auttaa, eikä hylätä oman kohtaloonsa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      257
      8870
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6176
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1320
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1277
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1091
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      75
      923
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      847
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      758
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      310
      680
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      666
    Aihe