Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomalainen konserttiyleisö

tärinää katsomoon!

Surullista oli katella sitä yleisön istumista rock-konsertissa! Mitä helvettiä. Istutaan tuppisuuna kädet ristissä kuin sunnuntaipaskalla kirkossa, ettei ääntäkään kuuluisi. Mikä helvetti ihmisiä oikein vaivaa. Joitain oli taas oikein kuputeltu selkään ja pyydetty istumaan. Ei tana, ei toi ole konsertin tarkoitus. Musiikkia voi kuunnella kotona, konserttiin mennään fiilisteleen ja joraamaan. Monen konserttifiilis meni pilalle näiden istujien takia. Lauri tähäkä ja jari sillanpää on teitä varten, jotka ette jaksa hyppiä ja pomppia. Menkää sinne. Kyllä hävettää tää suomalainen yleisö. Ilmankos nämä suuret nimet ei käy meillä kuin kerran 50:ssä vuodessa.

44

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärinää perseesees

      vittu päähäs ääliö!

      • 9

        Olen samaa mieltä..Olisin kaivannut hieman enemmän menoa, laulua. fiilistä. Siinä meidän ympärillä ainakin jotkut istuivat naama norsunvitulla ja räpläsi puhelinta. Siis mitä vittua???? Ei suomalainen vaan pysty jos ei saa pulloa kossua. Säälittävää ja noloa. Joskus harvoin kun saadaan STADIKALLE joku kunnon esiintyjä eikä vaan aina sinne kämäseen halliin.


    • 080+8+08+080+8

      samaa mieltä. Itselläni osui sikäli hyvä paikka, että edessäni ja takanani oli kunnon fanittajia, joten mielikin pysyi pirteänä. Kuitenkin vieressäni istui tyyppejä, jotka olivat ihan väärässä paikassa väärään aikaan. Ei hymyä, ei laulua, ei käsien taputusta, ei mitään. Lieneekö tyypit kuunnelleet pelkästään iskelmäkanavalta Onea, jonkun suomalaisen versioimana ;) Vältin katsomasta sinne suuntaan, koska mieli synkkeni heti. Ja osa vanhemmasta väestä takanani valitteli kun ei tullut riittävästi niitä vanhoja hittejä. Itsekin kuuntelen ehkä mieluummin sitä U2:n vanhempaa tuotantoa, mutta hemmetti ymmärrän hyvin, että myös uusia pitää olla mukana listalla. Nyt on 2010, ei vuosi 1985. Jokaiselle jotakin ja tasaisesti eri albumeilta.

      Olet ihan oikeassa siinä, että rock-konsertti on rock-konsertti ja siellä perinteiset käytöstavat eivät ole voimassa. Tämän tyyppisissä konserteissa pitää osata olla menossa mukana. Nimenomaan yhteisöllisyys on ja hauskanpito on se juttu.

      • ed.kirjoittaja

        mieleeni, että Suomessa muutenkin kaikkien pitää olla hajuttomia ja värittömiä. Jos ei ole, niin kiusataan niin pahasti, että varmasti olet sitä vuosien kuluttua...Ei mikään ihme, ettei meillä ole Bonon kaltaisia esiintyjiä täällä. Jos Bono olisi Suomesta kotoisin, hän olisi paniikkihäiriöstä kärsivä entinen kiusattu.

        Täällä motto on: Älä missään nimessä näy äläkä kuulu.


    • mäkätimäkmäk

      Antaa kuule kaikkien kukkien kukkia. Mikä sä olet siellä arvostelemaan sitä tapaa, jolla joku haluaa nauttia keikasta. Jos en joka biisiä hikipäässä joraa seisaallaan niin ei se sitä tarkoita, ettenkö biiseistä ja bändistä diggailisi. U2 ei ole kaikille se maailman kovin juttu, mutta silti tietääkseni meilläkin on tilaa olla ja tulla stadikalle keikasta nauttimaan?

      Kyllä mullakin omat suosikkibändini on (tosin ei Lauri Tähkä tai Sillanpää) ja niiden keikoilla fiilistellään ja jorataan seisaallaan, ja aina sielläkin joku istuu ja kuuntelee hiljaa. Ei oo tullut mieleenikään heille siitä suuttua :) Sitä paitsi ei mulla olis aikaakaan analysoida ja tarkkailla vierellä istujia niin tarkkaan, jos kerran bändi kiinnostaa. Itse keskityn ainakin bändin kuunteluun ja joraamiseen ja jokainen valitkoon oman tapansa nauttia keikasta kaikessa rauhassa. Kyllä kato monenlaista mahtuu joukkoon, ei siitä stressiä kannata ottaa

      • 9

        Ei ole kyse siitä, että ei sais olla niin kuin haluaa. Mutta jos ihan oikeasti kova bändi tulee 13 vuoden jälkeen Suomeen ja katsomomassa vain istutaan ja toljotetaan. Kuka tänne enää halua tulla esiintymään kun ihmiset on kuin perämettästä vetästy ekaa kertaa ihmisten ilmoille? Stadikkaa ei uein saada täyteen eikä siellä voida pitää montaa keikkaa,jotka vetävät paikan täyteen kahtena iltana..Ja suomalaiset on niin vitun kiittämättömiä. Ihan mielenkiinnolla mietin tässä, että ei tule mieleen yhtään bändiä joka vetäisi stadikan verran porukkaa...? Onko muita kuin u2? Kaikki showt on jäähallilla eikä sitä voi verrata stadikkakeikkaan. Suomalainen se ei vaan osaa. Niin se on. Tuli monta hyvää hittibiisiä ja tunnelma olis voinu olla pilvissä, mutta EI. Kaikki vaan istui ja ihmetteli. Olis voinu edes nousta ylös ja taputtaa. Vittu mitä sakkia. Saa hävetä silmät päästä kun saksalainen ystävä kysyy vieressä, että mikä on kun ei oo fiilistä suomalaisilla...


      • :)
        9 kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä, että ei sais olla niin kuin haluaa. Mutta jos ihan oikeasti kova bändi tulee 13 vuoden jälkeen Suomeen ja katsomomassa vain istutaan ja toljotetaan. Kuka tänne enää halua tulla esiintymään kun ihmiset on kuin perämettästä vetästy ekaa kertaa ihmisten ilmoille? Stadikkaa ei uein saada täyteen eikä siellä voida pitää montaa keikkaa,jotka vetävät paikan täyteen kahtena iltana..Ja suomalaiset on niin vitun kiittämättömiä. Ihan mielenkiinnolla mietin tässä, että ei tule mieleen yhtään bändiä joka vetäisi stadikan verran porukkaa...? Onko muita kuin u2? Kaikki showt on jäähallilla eikä sitä voi verrata stadikkakeikkaan. Suomalainen se ei vaan osaa. Niin se on. Tuli monta hyvää hittibiisiä ja tunnelma olis voinu olla pilvissä, mutta EI. Kaikki vaan istui ja ihmetteli. Olis voinu edes nousta ylös ja taputtaa. Vittu mitä sakkia. Saa hävetä silmät päästä kun saksalainen ystävä kysyy vieressä, että mikä on kun ei oo fiilistä suomalaisilla...

        Täytyy sanoa, että on mukavamman näköistä kun ihmiset joraa, mutta älä nyt saksalaisten takia häpeä.
        Minä pääsin konserttiin monen vuoden odotuksen jälkeen ja kyllä välillä täytyi vain istahtaa kuuntelemaan.
        En viitsi odottaa 13 vuotta sen takia, että heiluisin ja meuhkaisin niin etten muistaisi konsertista mitään.
        Minulle tarpeeksi TUNNELMAA oli jo siinä, että sain lipun keikalle. Ne jotka keskittyivät siihen mitä muut tekivät ei varmaan muista keikasta mitään.

        Ps. Iron maiden veti 2 stadionia täyteen 2008


    • Minä vaan

      Minua ainakin otti rajusti päähän kuunnella kahta aussia, jotka lauloivat kovaan ääneen lähes kaikki kappaleet. Olin tullut kuuntelemaan Bonon enkä kahden hardcore-fanin ääntä. Myös jatkuva käsien taputus ja huutelu häiritsivät ja lähes pilasivat muuten niin mahtavan konsertin. On OK taputtaa ja vastata bändin kehoituksiin, mutta jatkuva metelöinti on turhaa häiriköintiä.

    • x

      jos yleisö saa yleisöä joraamaan, turha siitä on suomalaista kansanluonnetta syyttää. Keikka oli täysin hajuton ja mauton, ihan jukeboksi-meininkiä.
      Paska keikka ja paska bändi, nyt olen lopullisesti siitä vakuuttunut

      • allikkina

        Olen nähnyt yleisön istuvan myös mm. Metallican, Ac/Dc:n, Chris Cornellin, 3 doors down, Bruce Springsteenin keikoilla. Suomalaiset vaan on sellaista löhnöttäjä-kansaa, ettei jaksa pitää persettään ylhäällä. On se niin kauhian noloa tanssia jonkun biisin tahdissa, m utta baareissa sitä voi pimeässä keikuttaa persettään.


    • että huonoa...

      oli mukana. A-katsomossa oli ainakin hyvä meininki päällä. Ei liikaa, ei liian vähän. Jokainen sai mielestäni tehdä, niin kuin halusi. Onneksi mitään väkisin seisottamista ja käsien hakkamista ei ollut, hyvä meininki, hyvä keikka se oli pääasia. Joku istui, joku seisoi, joku hakkasi käsiään, joku ei. Osa seisoi tai istui tuppisuuna koko ajan, oma murhe heille.

    • örkkipeikkotar

      En mä ainakaan kumpakanaan päivänä mitään tommosta huomannut. Kyllä ainakin meillä D-katsomossa ja perjantaina B-katsomossa oli hyvä ja joraava fiilis. Eilen ainakin, kun B-katsomosta katsoin (paikat ylhäällä joten näki kaiken hyvin) niin muissakin katsomoissa jorattiin täysillä ja kenttä näytti olevan mukana 110 prosentilla. Mä olen sitä mieltä, että jokainen tekee ja näkee keikkansa juuri niin kuin haluaa nähdä. Mä sain molemmista keikoista sen irti mitä halusin, eli kaiken. Jorasin ihan huolella ja aivan sama jos siitä joku suuttuu, että kehtaan olla keikoista eri mieltä, mut se on vain mun mielipide. Kaipa oisin oman olonikin saanut myrtsiksi mikäli olisin joka ikisen naama väärepäin tyypin antanut häiritä keikkaintooni ja jorausta..luojan kiitos mun katsomoilla niitä ei ollut.

      • uuhykkönen

        juu näkemyksiä on monenlaisia, esim iltalehden toimittajan mukaan täysi paska, kun taas ulkomaisen fanisivuston mukaan yksi parhaista keikoista ikinä, siis kyse lauantain keikasta.

        Ois vaan meikäläisen makuun saanu olla kappaleita war-levyltä, ja enemmän achtung baby levyiltä.


      • metall-leidi

        Kyllä A katsomossakin oli tunnelmaa vaikka nyt itse en riekkunutkaan. "Passiivisuuteni" johtui kipeistä jaloistani ja onnittelin itseäni, että sain voimisteltua itseni kisapaikalle.
        Olin mukana konsertissa täysillä ja nautin annista, mutta jaloissani oleva vihlova särky esti enimmän eläytymisen.
        Olen kyllä keikoilla jorannut ja nähnyt yhden jos toisenkin keikan.Ikäähän mulle on kertynyt kunnioitettavasti.
        Risuja antaisin näille ns järjestyksenvalvojille ja kirjoitinkin konsertista tultuani tohkeissani.
        Mulla tuli tarpeet ja poistuin väillä, konsertin loppuvaiheessa WC:hen ja koska oli jyrkät betoniportaat alas katsomoon en uskaltanut enää kavuta paikalleni vaan jäin tasanteelle, hiukan syrjään katsomaan konserttia.
        Jo alkoi mussutus ja tiukka kehoitus kivuta kipeillä jaloillani takaisin paikalleni. Ei auttanut perustelut vaikka koetin sanoa, että eikös ole parempi että olen loppuajan tasanteella kuin että kompuroin paikalleni.
        Vaikka itse en nyt tällä kertaa pystynyt joraamaan niin mä olen niin itsekäs, että osaan itsenäisesti nauttia keikasta ja muut saavat jorata tai olla vaikka riukupaskalla.
        Joka konsertin jälkeen on tällä bändipalstalla kirjoittajia jotka arvostelevat toisten keikkakäyttäytymistä.


    • ljljljlj
    • loistava ilta

      Taas siinä yksi heikolla itsetunnolla varutettu henkilö, joka tuhlasi U2 keikkansa häpeilemiseen nauttimisen sijasta.

      Muuta Afrikkaan ja tanssi bongorummun tahdissa yöt ja päivät, kyllä ne maailman luokan bändit siellä käy jatkuvasti.

    • tarvitse enää häpeil

      Meme sinä tanssitunneille ja pysy siellä. Taidat olla todellinen ääliö, huh huh!

      Kun Götebörgussa käyt katselemassa keikkoja niin siellä vedätte letkajenkkaa muna perseessä?

      • cracyyyy

        Tämä on juuri suomalaisten perisynti; niin heikko itsetunto, että hyväkin suoritus mielletään täysin paskaksi. Kuvitellaan että muualla on aina paremmin. Joka helvetin asiassa, lätkämatsit hävitään etukäteen, ruoka on paskaa, ihmiset täysiä juntteja ja varsinkaan konserteissa ei osata rokata! Voe vittu ma sanon!!! Olin perjantain keikalla ja mielestäni mitään hävettävää ei ole. Yleisö oli hyvin mukana ja bändi esiintyi edukseen. Hieno ilta kaikin puolin. Lauantaista en tiedä kun en ollut paikalla, mutta kuuleman mukaan sama juttu silloinkin. Jopa uuden biisin vetivät ekaa kertaa suomalaisyleisölle! Tuskin näin lauantaina jos perjantai-ilta olisi ollut bändille pettymys. Sitä paitsi uskoakseni bändille maksetaan kohtuu hyvä korvaus yleisön viihdyttämisestä, eikä toisinpäin ;-) Jokatapauksessa suomalainen kansanluonne on hieman jäykkä ja juro, mutta niin sen kuuluu ollakin. Siihen on tultu historian kautta. Sinä päivänä kun näin ei enää ole, olemme jotain muuta kuin suomalaisia. Olkaa ylpeitä juuristanne, tai muuttakaa johonkin muuhun, "parempaan" maahan. Pelkäänpä vaan että tulette maitojunalla takaisin.


      • wartour
        cracyyyy kirjoitti:

        Tämä on juuri suomalaisten perisynti; niin heikko itsetunto, että hyväkin suoritus mielletään täysin paskaksi. Kuvitellaan että muualla on aina paremmin. Joka helvetin asiassa, lätkämatsit hävitään etukäteen, ruoka on paskaa, ihmiset täysiä juntteja ja varsinkaan konserteissa ei osata rokata! Voe vittu ma sanon!!! Olin perjantain keikalla ja mielestäni mitään hävettävää ei ole. Yleisö oli hyvin mukana ja bändi esiintyi edukseen. Hieno ilta kaikin puolin. Lauantaista en tiedä kun en ollut paikalla, mutta kuuleman mukaan sama juttu silloinkin. Jopa uuden biisin vetivät ekaa kertaa suomalaisyleisölle! Tuskin näin lauantaina jos perjantai-ilta olisi ollut bändille pettymys. Sitä paitsi uskoakseni bändille maksetaan kohtuu hyvä korvaus yleisön viihdyttämisestä, eikä toisinpäin ;-) Jokatapauksessa suomalainen kansanluonne on hieman jäykkä ja juro, mutta niin sen kuuluu ollakin. Siihen on tultu historian kautta. Sinä päivänä kun näin ei enää ole, olemme jotain muuta kuin suomalaisia. Olkaa ylpeitä juuristanne, tai muuttakaa johonkin muuhun, "parempaan" maahan. Pelkäänpä vaan että tulette maitojunalla takaisin.

        Täysin samaa mieltä kanssasi.

        Itse oli perjaintain keikalla. Loistava lämmin ja pimeä ilta, erinomainen bändi ja hieno yleisö!
        Tapahtuma oli myös järjestetty esimerkillisesti.

        Kiitos kaikkile paikkalla olleille! (Edelleen pää sekaisin.)


      • suomalaiset!!
        wartour kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä kanssasi.

        Itse oli perjaintain keikalla. Loistava lämmin ja pimeä ilta, erinomainen bändi ja hieno yleisö!
        Tapahtuma oli myös järjestetty esimerkillisesti.

        Kiitos kaikkile paikkalla olleille! (Edelleen pää sekaisin.)

        PARAS BIISI!

        http://www.youtube.com/watch?v=ejJdfkFjKCA

        Ottakaa oppia tästä yleisöstä seuraavan kerran! tulee tunnelmaa! tuppisuina kädet ristissä ei tunnelmaa tule! siis ottakaa oppia! " JOS " U2 aikoo tulla " vielä " suomeen .....
        but i don't think so :/

        telkkaria katsotaan kotona !


      • tämän kaa...
        suomalaiset!! kirjoitti:

        PARAS BIISI!

        http://www.youtube.com/watch?v=ejJdfkFjKCA

        Ottakaa oppia tästä yleisöstä seuraavan kerran! tulee tunnelmaa! tuppisuina kädet ristissä ei tunnelmaa tule! siis ottakaa oppia! " JOS " U2 aikoo tulla " vielä " suomeen .....
        but i don't think so :/

        telkkaria katsotaan kotona !

        Katsokaa mikä ero!! ;D

        johan Bonoakin videossa naurattaa Edgen kanssa, kun ihmiset ei liikkunut!!! ;D

        http://www.youtube.com/watch?v=M_bA_1N2aOU


      • lisäys...
        tämän kaa... kirjoitti:

        Katsokaa mikä ero!! ;D

        johan Bonoakin videossa naurattaa Edgen kanssa, kun ihmiset ei liikkunut!!! ;D

        http://www.youtube.com/watch?v=M_bA_1N2aOU

        PS: lukekaa suomi- videon kommentit hiukan alempana ;D


      • ölsmdöldsflölö
        lisäys... kirjoitti:

        PS: lukekaa suomi- videon kommentit hiukan alempana ;D

        taisit ite kirjoittaa ton kommentin , etkä ollut edes konsertissa koska runkkaat metallican tahtiin.


      • vituttaa tollanen
        suomalaiset!! kirjoitti:

        PARAS BIISI!

        http://www.youtube.com/watch?v=ejJdfkFjKCA

        Ottakaa oppia tästä yleisöstä seuraavan kerran! tulee tunnelmaa! tuppisuina kädet ristissä ei tunnelmaa tule! siis ottakaa oppia! " JOS " U2 aikoo tulla " vielä " suomeen .....
        but i don't think so :/

        telkkaria katsotaan kotona !

        paska biisi kuka tollasen tahtiin edes viittii tanssia paitsi irkut tietty kun u2 on niitten suurin firma.

        eikä ole toi keikka mitään verrattuna perjantain hesan keikkaan. vittu sä oot urpo kun muodostat konsertti mielipiteet dvd/ you tuben avulla ja uskot muitten juttuja.

        menisit ite joskus keikalle sieltä vitun tv äärestä.


      • 9
        vituttaa tollanen kirjoitti:

        paska biisi kuka tollasen tahtiin edes viittii tanssia paitsi irkut tietty kun u2 on niitten suurin firma.

        eikä ole toi keikka mitään verrattuna perjantain hesan keikkaan. vittu sä oot urpo kun muodostat konsertti mielipiteet dvd/ you tuben avulla ja uskot muitten juttuja.

        menisit ite joskus keikalle sieltä vitun tv äärestä.

        Irkkujen firma??? Voi vittu..Jos oot hiukankin perillä tästäkin asiasta miten kehtaat väittää tollasta. Pelle.


      • zzz top
        9 kirjoitti:

        Irkkujen firma??? Voi vittu..Jos oot hiukankin perillä tästäkin asiasta miten kehtaat väittää tollasta. Pelle.

        kasva aikuiseksi u2 set on irkkuja ja kerta ne on jättäneet suomen väliin 13 vuotta en ala niiden persettä nuolemaan, samoin u2n levyt on ollut sontaa viimiset 15 vuotta en niitäkään osta.

        keikka oli hyvä, yllätti positiivisesti, mutta olen jo niin vanha että mun persettä nuolemalla ei u2 hurmaa mua. u2 on aina rakastanut ruotsia, mutta irkkujen bändi se on.

        kasva aikuiseksi.


      • 9
        zzz top kirjoitti:

        kasva aikuiseksi u2 set on irkkuja ja kerta ne on jättäneet suomen väliin 13 vuotta en ala niiden persettä nuolemaan, samoin u2n levyt on ollut sontaa viimiset 15 vuotta en niitäkään osta.

        keikka oli hyvä, yllätti positiivisesti, mutta olen jo niin vanha että mun persettä nuolemalla ei u2 hurmaa mua. u2 on aina rakastanut ruotsia, mutta irkkujen bändi se on.

        kasva aikuiseksi.

        Niin no u2 on siirtänyt liiketoimintansa hollantiin...JA sitä ennen u2 ei tarvinnut maksaa veroja irkkuihin, olivat ns verovapautettija ennen hollantiin menoa...

        Ja kyllä minäkin menisin ruotsiin kirkuen jos osais kieltä kunnolla ja sais kunnon töitä sieltä. Et en ihmettele miks ylensäkin isot nimet menee ruottiin mut ei tänne tuu. Kuka tänne maailman perseeseen jaksaa tulla? Ihmiset on niin vitun kusipäitä ja itsekkäitä. Ei viitsi edes rock konsertissa yrittää. Kun sielläkin istutaan vaan läskiperseineen penkissä hiljaa kädet ristissä...


      • uuhykkönen

    • U2Ikuisesti

      saa joku ulkomaalainen sanoa vaikkapa, että v**** ootte p**** kansa ja suomalaiset sanovat, että niin olemmekin. Milloin oikein opimme arvostamaan niitä ominaisuuksia, joita meillä on.. Milloin opimme sanomaan, että emme ole paskoja, olemme erinomaisia, ehkä emme samanlaisia kuin muut. Mutta mitä sitten?

      • kyynikko öflkfdkfkl

      • juu juu
        kyynikko öflkfdkfkl kirjoitti:

        u on vasta kakkonen. Newsweek: Suomi maailman paras maa.

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/newsweek_suomi_maailman_paras_maa_1907414.html

        mulle suomi oli paras ennenkuin tänne alettiin ottamaan muslimeita, somaleita ja romanian kerjäläisiä. u2 varmaan pitää mua rasistina, mutta mitä sitten. u2 voisi ite luopua miljoonistaan ja muuttaa vuokra kaksioon asumaan.

        edelliselle,


        noinhan se on nykyään ihan joka maassa? ei vain suomessa.

        nimmari u2ikuisesti:lle

        niin jokainen saa tietysti olla oma itsensä, skandinaavialaisia ei voi vertaa esm espanjalaisiin tai italialaisiin, siellä yleisö on ihan erillaista jos U2 antaa konsertin.


    • 360

      istumaan, kun parin ekan biisin aikana seisoin katsomossa. Muutaman biisin ajan tottelin, mutta sitten nousin taas ylös, uudestaan ei enää valitettu onneksi.

      Suomessa tosiaan on ihmisillä väärä asenne. Mitä hienoa on tulla istumaan keikalle kuin kirkkoon?

      • Elinajaala

        Juuri tästä oli kyse, jos itsellä olisi fiilistä hyppiä musan tahdissa, niin johan sen joku selkäänkoputtelija onnistui latistamaan. Täällä nyt älykääpiöt nimettömänä jakelee tappouhkauksia ja ovat olevinaan niin helvetin kovanaamoja ja kaiken huipuksi: ottavat koko yleisöä koskevat kommentit henkilökohtaisena loukkauksena! Missä sitä järkeä on taas jaettu?

        Noooh, itse onneksi pääsin hyppimään musiikin tahtiin, ja mun mielestä taas perjantain konsertti oli parempi, kuin lauantain. Mutta johtui pitkälti siitä, että perjantaina en ollut katoksen alla istumassa, lauantaina olin, jolloin se katos särki pahasti musiikin.


    • triangle

      Osin tuosta syystä mä hakeuduin kentälle ja mahdollisimman lähelle, ja fiilis oli aivan mahtava!!! Parasta ikinä! Ei sillä seisomokatsomoon mä paikat otan aina mikäli vaan saan, kyllähän sen tietää että osa yleisöstä on aina niitä jotka ei saa kankkua nostettua ylös, vähänkö ois ärsyttävää olla siellä keskellä..huh...

    • eimitäänhäpeemistä

      Sanoin jo toisessa keskustelussa että no problem vaikka jotkut istuivatkin. Kun katselin katsomoa aivan lavan vierestä, se näytti aivan upealta! Ei niitä istujia sieltä huomannut, joka katsomossa oli upea meno päällä, se näytti todella hienolta!! Hieno yleisö!! Siltä se näytti ja kuulosti, ollaan vaan ylpeitä!! Hienot keikat!!

      • fölkfdlölöflöfdllfl

        ainakin b- katsomo jorasi paikoitellen, itsekin istuin muutaman kerran ja vedin happea. sillen o hyvät noi katsomo paikat että voi välillä istua jos ei jaksa hitaiden aikaan seistä.

        Vittumaista on jos joku alkaa urputtamaan , onneksi itelle ei käynyt niin kun takana olevatkin seiso koko konsertin.


    • Uu Kaks

      Itse olin F-katsomossa ja vielä aika kaukana ylhäällä.Otti päähän etten saanut kenttäpaikkoja jossa meno näytti paljon paremmalta.Suurin osa istui koko keikan ajan ja näytti siltä että ovat eksyneet väärään paikkaan.Onneksi ympärillä oli porukkaa joka sai välillä perseet penkistä irti.Soundit oli kohdallaan ja musa kuului tosi hyvin.

      • Kullervo Pelli

        Keikkaa odotettu. U2- fani pienestä pitäen, nyt ikää 33 v. Liput vaimon kanssa E-katsomon istumapaikoilla. Kävi sitten niin, että bändin tullessa lavalle, hyppäsin ylös, huutelin ja taputin railakkaasti. No, tämä oli liikaa vieressä istuneelle ikäiselleni naiselle; selkääni tuli napakka koputus ja käsky istua alas.

        Vastasin naiselle, että "ai niin, unohdin, että tänne ei saanut tulla pitämään hauskaa." Parempi olisi ehkä ollut kysyä, jäikö pillerit ottamatta. Niin paljon v.., että mieleeni tuli Markku Pölösen elokuvasta Kivenpyörittäjän kylä kohtaus, missä Lasse Pöystin roolihahmo neuvoo elämänviisauden, jolla pärjää suuressa maailmassa (lue: kehäkolmosen sisäpuolella, fiksut, älkää provosoituko): Älä koskaan pidä hauskaa, ota kaikki haudan vakavasti ja älä naura missään nimessä. Lää lää, lättäpää, älä kasva ikinä!


      • ömöm-m-m-m-
        Kullervo Pelli kirjoitti:

        Keikkaa odotettu. U2- fani pienestä pitäen, nyt ikää 33 v. Liput vaimon kanssa E-katsomon istumapaikoilla. Kävi sitten niin, että bändin tullessa lavalle, hyppäsin ylös, huutelin ja taputin railakkaasti. No, tämä oli liikaa vieressä istuneelle ikäiselleni naiselle; selkääni tuli napakka koputus ja käsky istua alas.

        Vastasin naiselle, että "ai niin, unohdin, että tänne ei saanut tulla pitämään hauskaa." Parempi olisi ehkä ollut kysyä, jäikö pillerit ottamatta. Niin paljon v.., että mieleeni tuli Markku Pölösen elokuvasta Kivenpyörittäjän kylä kohtaus, missä Lasse Pöystin roolihahmo neuvoo elämänviisauden, jolla pärjää suuressa maailmassa (lue: kehäkolmosen sisäpuolella, fiksut, älkää provosoituko): Älä koskaan pidä hauskaa, ota kaikki haudan vakavasti ja älä naura missään nimessä. Lää lää, lättäpää, älä kasva ikinä!

        perjantaina B-katsomossa ja meininki oli hyvää, mutta osassa katsomoita näytti niiin puuduttavalta. Voisiko syy löytyä myös siitä, että näitä 90/150 euron paikkoja ostetaan paljon yrityksien tarpeisiin? 30 katsomot ovat ehkä meidän "rahvaan valloittamia", samoin 55 euron kenttäpaikat.

        Joskin pilasit kyllä viestillä päiväni, koska inhoan noita istumaan pakottajia niiiiin paljon :). Puhuimme juuri ennen keikkaa asiasta ystäväni kanssa, että toivottavasti saamme seisoa ilman mulkoiluja ja saimme, luojan kiitos. Sanoin vielä, että no onhan tää nyt U2, kyllä sitä katsomaan tulleet ihmiset seisovat muutkin. Mutta eipä sitten ollutkaan niin.

        Ymmärtäisin siinä tapauksessa jos takanani olisi joku jalkansa loukannut henkilö, joka ei itse kykene seisomaan, mutta kuinka monia sellaisia nyt oikeasti stadionille mahtuu (ja vaikka itselläni olisikin jalka kipeä, enkä pystyisi seisomaan, niin hemmetti en sitä iloa muilta kiellä). Rock-konsertissa seisominen on tapa, myös istumakatsomoissa..


      • lldlödslödsldlödlö
        ömöm-m-m-m- kirjoitti:

        perjantaina B-katsomossa ja meininki oli hyvää, mutta osassa katsomoita näytti niiin puuduttavalta. Voisiko syy löytyä myös siitä, että näitä 90/150 euron paikkoja ostetaan paljon yrityksien tarpeisiin? 30 katsomot ovat ehkä meidän "rahvaan valloittamia", samoin 55 euron kenttäpaikat.

        Joskin pilasit kyllä viestillä päiväni, koska inhoan noita istumaan pakottajia niiiiin paljon :). Puhuimme juuri ennen keikkaa asiasta ystäväni kanssa, että toivottavasti saamme seisoa ilman mulkoiluja ja saimme, luojan kiitos. Sanoin vielä, että no onhan tää nyt U2, kyllä sitä katsomaan tulleet ihmiset seisovat muutkin. Mutta eipä sitten ollutkaan niin.

        Ymmärtäisin siinä tapauksessa jos takanani olisi joku jalkansa loukannut henkilö, joka ei itse kykene seisomaan, mutta kuinka monia sellaisia nyt oikeasti stadionille mahtuu (ja vaikka itselläni olisikin jalka kipeä, enkä pystyisi seisomaan, niin hemmetti en sitä iloa muilta kiellä). Rock-konsertissa seisominen on tapa, myös istumakatsomoissa..

        Muuten meni hyvin mutta vieressä joku akka hymyili mulle keikan jälkee ivallisesti, sitä en tiedä istuko vai seisoko se . Vanha korppu kuitenkin ukkonsa kanssa konsertissa.


      • öäölkökökkölk
        lldlödslödsldlödlö kirjoitti:

        Muuten meni hyvin mutta vieressä joku akka hymyili mulle keikan jälkee ivallisesti, sitä en tiedä istuko vai seisoko se . Vanha korppu kuitenkin ukkonsa kanssa konsertissa.

        ne oli tulleet katsomaan sukellusvenettä ;)


      • Me2 81
        öäölkökökkölk kirjoitti:

        ne oli tulleet katsomaan sukellusvenettä ;)

        Mä en ymmärrä, mitä porukka haukkuu tääl Suomalaista konsertti yleisöä. Itse olin molemmilla keikoilla ja etenkin lauantainen oli aivan loistava ja yleisö hyvin mukana. Joo olisi porukka voinut seistä enemmän katsomossa, mutta mitä sitten kun tunnelma oli muuten loistava. Perjantaina olin kentällä ja lauantaina katsomossa ja en pahemmin istunut katsomossakaan. Katsomo oli itse asiassa parempi, koska sieltä näki shown paremmin ja lauantaina oli muutenkin spesiaalimpi tunnelma.

        Lukekaa vaikka huviksenne Pascalin kommentti oheisesta linkistä:

        http://www.u2gigs.com/show1648.html

        Ei tarvitse suomalaisen yleisön hävetä yhtään ja uskon, että U2 tulee nopeammin takaisin ensi kerralla. Itse asiassa niin Bono toisen konsertin aikana lupasi. Loppuun ei voi muuta sanoa kuin magnificent!


      • juutuuu222222222
        Me2 81 kirjoitti:

        Mä en ymmärrä, mitä porukka haukkuu tääl Suomalaista konsertti yleisöä. Itse olin molemmilla keikoilla ja etenkin lauantainen oli aivan loistava ja yleisö hyvin mukana. Joo olisi porukka voinut seistä enemmän katsomossa, mutta mitä sitten kun tunnelma oli muuten loistava. Perjantaina olin kentällä ja lauantaina katsomossa ja en pahemmin istunut katsomossakaan. Katsomo oli itse asiassa parempi, koska sieltä näki shown paremmin ja lauantaina oli muutenkin spesiaalimpi tunnelma.

        Lukekaa vaikka huviksenne Pascalin kommentti oheisesta linkistä:

        http://www.u2gigs.com/show1648.html

        Ei tarvitse suomalaisen yleisön hävetä yhtään ja uskon, että U2 tulee nopeammin takaisin ensi kerralla. Itse asiassa niin Bono toisen konsertin aikana lupasi. Loppuun ei voi muuta sanoa kuin magnificent!

        Varsinkin kun vertaa esim. moskovan keikkaa, jossa ainakin keskiviikkona U2 soittaa puolityhjälle passiiviselle katsomolle . Veikkaan että U2:n jäsenille jäi hyvä maku hesan keikoista.


      • 8jöljlöjöljlöj
        juutuuu222222222 kirjoitti:

        Varsinkin kun vertaa esim. moskovan keikkaa, jossa ainakin keskiviikkona U2 soittaa puolityhjälle passiiviselle katsomolle . Veikkaan että U2:n jäsenille jäi hyvä maku hesan keikoista.

        Helsingin hyvä puoli on myös tuo pieni stadion. Tunnelma on enemmän kohollaan. Ja suomalaiset ovat aika kohtelias yleisö kaikin puolin. Osataan kuunnella, mutta osataan olla myös osoittaa suosiota laulamalla mukana, taputtamalla jne. Jossakin paikoissa meno menee pelkäksi huutokonsertiksi "katsokaa, täällä mä olen", vaikka kuitenkin pääosassa pitäisi olla bändi ja musiikki.

        Pakko kuitenkin silti todeta, että osa ihmisistä on täysiä idiootteja. Siis, ne jotka mököttää tällaisilla keikoilla (hapannaamat) ja pyytävät muita istumaan. Jos ei itse pidä musiikista, mitä hittoa ylipäätänsä tekevät keikoilla. Nytkin jäi rannalle ruikuttamaan moni U2:n fani, jotka eivät lippua onnistuneet saamaan. Minun takanani joku alkoi heti keikan jälkeen valittamaan kun eivät soittaneet tarpeeksi vanhoja biisejä ja että oli siis huono keikka (siis henkilö, joka ei ole kuunnellut U2:sta sitten 80-luvun jälkeen). Mutta 20 vuodessa bändille kertyy kyllä aika paljon uusia faneja ja uusia kappaleita :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe