Jarrut pohjassa

kultsipentu

Minulla on kultaisennoutajan pentu ja kaikki on mennyt loistavasti kahta seikkaa lukuunottamatta. Eli kun menemme kävelylle, pentu tulee ensin nätisti hihnassa, mutta yhtäkkiä saattaa lyödä jarrut pohjaan, jää istumaan paikalleen ja vetää päällään taaksepäin ihan kuin toivoisi että annan periksi. Mitkään kutsut eivät auta tässä vaiheessa. Koira vain istuu ja tuijottaa minua ja pitää hihnan tiukalla. Olen koittanut olla välittämättä koirasta ja kääntänyt selän sille, olen myös jatkanut vain matkaa ja koira on tullut perässä mutta kiskonut samalla itseään taaksepäin. Mitä pitäisi asialle tehdä?

Toinen on sisäsiisteys. En odotakaan vielä pennultani sisäsiisteyttä, mutta mistä johtuu että pentu on alkanut pissimään ja kakkaamaan kaikkialle muualle kuin sanomalehdille? Alussa kaikki meni lehdille, mutta enää ei. Eikä voi johtua siitäkään että lehdet olisivat likaisia, koska vaihdan ne usein.

4

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d

      mihin pissii niin putsaa ne kohdat kloriitilla. Lähtee vanhan pissan haju pois niin ei pissaa samaan kohtaan enää vaan voi jopa mennä sanomalehdelle.

      • Kultsu

        Oma uros kultsuni on nyt ½ vuotta. Oli sama homma sillon pentuna, ei meinannut kulkea hihnassa. Jatkoin matkaa sisukkaasti, enkä antanut pennun vinkumisen ja vetämisen haitata. Iän myötä oppi kuka määrää hihnan päässä. Oli niin pihaan kiintynyt ettei kai tahtonut lähtä pois pihasta. Ainakin oma koirani istui aina kun päästiin pois pihasta. Nykyään todella tottelevainen koira. Eikä ole koskaan vetänyt hihnassa, itselläni. Jos joku muu taluttaa, ja menen itse perässä tai eellä koira vetää minua kohti kuin vimmattu. Haluaa kulkea vain oman maman kanssa. :)
        Sisä siisteydestä en osaa sanoa, oma koirani oppi sisäsiistiksi hyvin nopeaa. Jo kolmessa viikossa... :)


    • madam nell

      Meillä on kohta 4 -vuotias narttu ja istuu vieläkin lenkillä ja funtsii, jatkaisko matkaa vai ei. Tarpeeksi napakasti nykäsee hihnasta, niin kyllä se liikkeelle lähtee...

      • koirahan

        On vasta pikkupentu niin miksi sen ei voi antaa pysähdellä ja ihmetellä uusia asioita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8185
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4716
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3512
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1767
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      361
      1577
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1243
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1148
    Aihe