Fabia 1.2 TSI 85 Combi -kokemuksia

eka uusi auto

Tulipa tuommoinen Skodillac ostettua.

Ajettavuus maantiellä on ihan ok, Ambiente-tason 55-sarjan renkaat ovat hiukan liian leveät ja auto ei oikein osu uriin hieman liian pienen raidevälin takia. Urattomalla tiellä kulkee paremmin. Väritön ja mitäänsanomaton mutta myös turvallinen ja rauhoittava lienee osuvin nimitys maantieominaisuuksille.

Ajettavuus kaupungissa on parempi. Näkyvyys on keskivertoa parempi ja kone vääntää mukavasti. Kytkinpolkimen liike on pitkä ja välillä sammuu lähdöissä kun antaa vahingossa liian vähän kaasua. Mäkijarru on kiva varuste kun siihen tottuu. Ohjaus on kevyt, vaihteensiirto hiukan epämääräinen. Kulutus jopa 8 litraa ilmastointi päällä ruuhkaisessa kaupunkipyörittelyssä.

Suorituskyky riittävää luokkaa. Motarilla 130 alkaa olla suurin mahdollinen mukava matkanopeus. Välitykset (kierrokset koneessa) ovat kuin turbodieselissä mikä pitää melun kohtuullisena. Kuuden litran keskikulutus ilmastoinnin kanssa saatu, ei mikään todellinen pihistysauto, ehkä HB kulkisi pari desiä pienemmällä kevyempänä. 85-heppaisessa on viisi vaihdetta, 105-heppaisessa olisi kuusi. Voi olla ikävä kaupungissa moottorin dieselmäisen vetoalueen takia. DSG saatavilla vain tehokkaampaan. Varustelemalla hinta sitten kyllä nousisi pikkuautoksi sen verran isoksi että kannattaisi mieluummin ostaa Octavia, samalla Ambient -varustetasolla saakin sitten sen vakionopeussäätimenkin.

Varustelu Ambientessa hinta-laatu -suhteeltaan hyvä. Vakionopeussäädin ja kyynärnoja (edessä takana) ainoita mitä oikeasti haluisi lisää. Hinta näkyy pelkistettynä kojelautana, kaikki kuitenkin toimii ja yhteistä osaa Volkkarin kanssa on paljon. Ajotietokone näyttää pari desiä liian suurta kulutusta. Valot ovat hyvät. Polttoaineluukku on halvasti muovia, keskuslukituksen piirissä ja itse korkkikin on lukittava. Vaatii tottumista kun pitää ottaa avain irti tankattaessa. Istuimen korkeussäädön vipu tulee liikaa ulos penkistä ja on siten alttiina rikkoutumiselle.

Sisätilat riittävät yllättävän hyvin. Korkeus luo väljyyttä, neljä päällä ei kukaan ainakaan kehdannut valittaa ahtaudesta. Tavaratila on farkussa sopivan kokoinen. Tilaa on hukattu vararenkaan tilalle laitetulla styroksipalalla, jossa on kuitenkin mukana kompura ja paikka-ainepullo. Senkin tilan olisi voinut käyttää vaikka salalokerolle. Muuten säilytystilaa on riittävästi. Tavaratilan päällä oleva suoja toimii yllättäen paremmin kuin uudessa Golfissa.

Ihan kätevä kulkuneuvo siis. Pikkufarkkuja ei monia ole markkinoilla. Kuitenkin tilojen puolesta on keskimittaiselle normiperheelle riittävä ja hintaa on 3-4t€ vähemmän kuin Corolla-luokassa.

8

8830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grattis

Mallikas raportti

• Skodamönkkö

Fabian myyntiä kai haittaa juuri se, etä se on hinnallisesti liian lähellä Octaviaa, jolloin monet satsaavat pikkusen isompaan autoon. Uusilla moottoreilla Fabia on ihan riittävän nykyaikainen ja pirtsakka vaihtoehto.

• OcTaViA

Uusi Skoda Fabia 1.2TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 20310,75€
        Uusi Skoda Octavia 1.2TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 22955,36€
        Uusi Skoda Octavia 1.4TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 24574,25€

Itse ostin 1.4TSI Ambiente DSG:n.

En enää edes harkinnut Fabiaa Octaviaa ajettuani,Fabia on kääpiöauto eikä mitenkään sovi esim.edellä kuvatulle keskimittaiselle normiperheelle.

Kun Octavia Combin 1.2TSI koneella saa maksamalla vain 2644,32€ enemmän, kuin 1.2TSI Fabia Combi maksaa ei kannata ahtaa perhettään mihinkään "purkkiin",Octavia on tilava ja mukavuudessa voittaa mennen tullen Fabian. Käy koeajamassa molemmat,olen varma ettet ota Fabiaa perhe käyttöön.

• 11994433
        OcTaViA kirjoitti:

Uusi Skoda Fabia 1.2TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 20310,75€
        Uusi Skoda Octavia 1.2TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 22955,36€
        Uusi Skoda Octavia 1.4TSI Ambiente DSG verollinen hinta= 24574,25€

Itse ostin 1.4TSI Ambiente DSG:n.

En enää edes harkinnut Fabiaa Octaviaa ajettuani,Fabia on kääpiöauto eikä mitenkään sovi esim.edellä kuvatulle keskimittaiselle normiperheelle.

Kun Octavia Combin 1.2TSI koneella saa maksamalla vain 2644,32€ enemmän, kuin 1.2TSI Fabia Combi maksaa ei kannata ahtaa perhettään mihinkään "purkkiin",Octavia on tilava ja mukavuudessa voittaa mennen tullen Fabian. Käy koeajamassa molemmat,olen varma ettet ota Fabiaa perhe käyttöön.

Meitä on kaksi, vaimo ja minä. Sen puolesta mahdutaan kyllä Fabiaan ihan hyvin. Ja DSG:tä en halua, käsivalintainen aski riittää. Silloin vertailu menee näin
        Fabia Combi 1.2TSI 105 Ambiente 19155e toimituskuluineen
        Octavia Combi 1.2TSI Ambiente 21779e

Hintaero on edellen palttiarallaa 2600. Vähän enemmän saisi olla Fabian eduksi.

• DSG helppous
        11994433 kirjoitti:

Meitä on kaksi, vaimo ja minä. Sen puolesta mahdutaan kyllä Fabiaan ihan hyvin. Ja DSG:tä en halua, käsivalintainen aski riittää. Silloin vertailu menee näin

varmaan mahdutte mutta ajo-ominaisuudet on ihan eri maailmasta octaviassa,siitä et pääse mihinkään.
        sitten esittämäsi hinta, onko mielekästä maksaa lähes ison auton hinta pikkuautosta,sen saat päättää toki itse.
        meitäkin on kaksi ja tilaa piisaa octaviassa ruhtinaallisesti,kulutuslukematkaan eivät ole varmasti kovin paljon suuremmat kuin fabiassa.

mutta ajakaa millä lystäätte,oma valinta.

• imoth
        11994433 kirjoitti:

Jos et DSG:tä tarvitse niin miksi et ottaisi Fabiaa 85 hv:n TSI:llä? Koeajoin sen alkukesästä ja mielestäni tehot riittää mainiosti ja hinta on edullinen. Itse ottaisin ehdottomasti Elegance varustetasolla. Siinä saa mielestäni erittäin hyvin vastinetta rahalle.

• jikow

"Ohjaus on kevyt, vaihteensiirto hiukan epämääräinen".

Melkoisen uskomaton on tuo ajatelma Skoda MQ 200 vaihteiston
      vaihteensiirron toiminnan epämääräisyydestä.
      Mikähän siellä vaihteensiirrossa nyt takkuaa?

Miten on mahdollista, että todella livakasti ja kellontarkasti
      toimiva MQ 200 vaihteiston vaihteensiirto on nyt muka onnistuttu
      ryssimään?

• huh huh

Oikeasti, mun tekee pahaa. Tottakai, jos se on sun eka uusi auto, niin se tuntuu vähemmän pahalta, en mä edes tiedä, miksi mä aloin tähän kirjoittamaan, säälittävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13