eli, olen käsittänyt että on perunan kaltainen pakastuksen seuhteen, eli ei voi itekseen pakastaa. jonkun muun kanssa? mutta miten teette soseen? kun olen perunan ja bataatin painanut siivilän läpi, ettei tule liian kuohkeeta sekottimella, vauvalla herkkä maha.. mutta tuo kurpitsa on aika retkuista kun yritin sitä haarukalla pilkkoa, pitäs oll akuitenkin aika hienoa vielä pojalle! kertoka vinkkejä! käy varmaan perunan kanssa hyvin mutta siinä just kaks mitä ei voi pakastaa ;)
kesäkurpitsa soseen teko?
11
3529
Vastaukset
- fisutt
Minä olen ainakin pakastanut sekä perunaa että kesäkurpitsaa ihan yksinään ja hyviä on tullut. Ja tehosekoittimella teen kaikki soseet, tullut tosi hyviä.
- 9+2
Mä kans olen tehnyt perunaa ja kesäkurpitsaa ihan yksinään ja hyvää oli. Mä en tajua mistä nää jutut tulee et perunaa ei voi pakastaa yksin??!! Joo, joillakin se muuttunut huonoksi tms, mut ei se tarkota et niin tapahtuu kaikilla. Kannattaa kokeilla ensin itse eikä uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan...
- oijhgv
Tein kesäkurpitsasoseen veteen ja pakastin. Hyvin maistui pojalle. Sauvasekoittimella soseutin.
- oijhgv
Tai itseasiassa ei vettä tarvittu, kun on aikas "vetistä" jo itsekseen. Eli soseutin vaan ja pakkaseen.
- nyde3
Minä taas keitin perunaa ja kesäkurpitsaa ja soseutin sauvasekoittimella. Tuli ihan hyvää, ja hyvin maistui lapselle. Pistin loput soseet pakkaseen, mutta kun sulatin ne, niin olivat ihan hirveää liisteriä. En viitsinyt sellaista lapselle syöttää (kun en itsekään olisi sitä suuhuni laittanut), vaan soseet menivät roskiin.
Kyllä minä ainakin allekirjoitan täysin tuon perunan soveltumattomuuden pakastukseen. Ihan hyvää tulee, jos perunan lisäksi pakastaa jotain muuta kasvista, mutta perunasta yksinään tulee kyllä kamalaa liisteriä.
Bataatin kanssa tätä ongelmaa ei ole, joten olen käyttänyt sitä paljon. Lisäksi pakastealtaasta löytyy Oolannin perunamuussia, johon ei ole lisätty mitään perunan lisäksi. Sitä voi tosi kätevästi vaikka mikrossa valmistaen lisätä lihan tmv. joukkoon.- toimii!
peruna-bataatti-yhdistelmä toimii hyvin; maistuu lapselle ja kestää pakastuksen. Suosittelen!
- ...
...kattilaan, vettä sen verran, että juuri ja juuri peittyy. Keitetään kunnes pehmenneet ja suurin osa vedestä haihtunut. Sauvasekoittimella soseeksi keitinvesineen.
Näin tehnyt- emppu210
Minä olen soseuttanut perunan yksinään, sähkövatkaimella (ei mene niin liisteriksi), ohentanut hieman keitinvedellä jos vaatinut sitä, ja pakastanut jääpalamuotteihin, sulatus mikrossa 600W ja n. 30 sek., riippuen määrästä.. hyvin on onnistunut. Kesäkurpitsaa olen hieman keittänyt, mutta yrittänyt ylimääräisen veden saada pois ennen soseutusta, ja sauvasekoittimella soseeksi. Pakastus myös jääpalamuoteissa. Eli hyvin onnistuu! Sulatusvaiheessa olen saattanut yhdistellä sitten keskenään...
- mammoo.
molempia yhdessä ja erikseen. Eipä tuo ole hurjasti rakennettaan muuttanut, kesäkurpitsa vielä vähemmän. Tehosekoittimella/leikkurilla soseeksi ja pakkaseen. Mutta muista että ulkolainen kesäkurpitsa kannattaa kuoria ja kotimainenkin pestä hyvin. Itse kyllä tein niin että soseutin porkkanaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalia mitä näitä nyt on omiksi kuutioikseen pakkaseen ja perunaa keitin aina joko oman ruuan yhteydessä tai pienessä kattilassa jotta peruna oli aina tuoretta. Siihen sekaan sitten pakastettuja kuutioita mitä erilaisimpina yhdistelminä :) Myös tein lihasosekuutioita ja kalasosekuutioita ja vaikka vallan mitä. Myöhemmin lihapullat, kasvispullat.. ja muksu on kaikkiruokainen nyt kun siirtyy päiväkodin lihapatojen ääreen. Saanut pienestä asti ihan kaikkea.
- hei
Perunasta tulee aina liisteriä, jos soseuttaa sauvasekoittimella! Siivilän läpi ja pakkaseen vaan.
- liisteriöööö
Perunasta ei tule aina liisteriä jos sen sauvasekoittimella soseuttaa, ainoastaan jos soseuttaa liian pitkään. Voi tehdä esim. niin, että ensin muut kasvikset ja viimeksi peruna. Pakastaminen ei siis tee liisteriä, soseutus voi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680