Olin erikois-AUK:issa ja ampumaleirillä Porin Prikaatissa Säkylässä.
Meillä oli puolustusammunnat ja siinä tulenkuvauspanokset paukkuivat ja multaa ja lunta lensi. Yhdessä vaiheessa koko rinne muuttui tulimereksi ja nousi ilmaan karmean jyrähdyksen saattelemana. Painuimme poteroihin ja multaa tuli niskaan muutama kilo.
Heti tämän jälkeen kurkkasimme poteroista ja näimme vihollisen (ilmapallojen) rynnäköivän rinnettä pitkin. Teimme niistä selvää lyhyin sarjoin RYNNÄKÖI-huutojen saattelemana.
Ammuntojen jälkeen Porin Prikaatin upseeri kehui meitä ja saavutimme huomattavasti paremmat pisteet kuin jääkärijoukkueet keskimäärin. Upseeri sanoi, että toiminnasta huomasi heti, että montuissa oli johtaja-ainesta. Miehistö jää kuulemma montu pohjalle, kun ensimmäisen kerran kunnolla pamahtaa.
Siinä on se ero.
AUK vs. miehistö
5
2289
Vastaukset
- korpraal1
Pitää muista että miehistössä on myös sellaisia ihmisiä, joita koko armeija touhu ei kiinnosta yhtään. Ja jos miehistö jää montun pohjalle niin se on kyllä johtajan syy. Aliupseerin päätehtävä on ohjata, käskeä ja motivoida miehistöä, eikä ampua paremmin kuin he.
Tuo esimerkki kertoo enemmän porin prikaatin miehistön nollatauluista, kyvyttömistä miehistön kouluttajista ja lahjattomista aliupseereista.- Reservin johtaja
Yllättävän räjähdyksen jälkeen 80% miehistön jäsenistä ei pysty riittävään (ks. jäljempänä) tulivoimaan. Samassa tilanteessa 95% johtajistosta pystyy ampumaan 100 l/min 70%:n osumatarkkuudella.
- kers.
voi teitiä.. :D
- asrasdfdsf
Itse arvostan vuoden miehiä lähinnä sen takia, että heidän muijansa jäävät kontolleni.
- 22
asrasdfdfsf: Kiitokset! Itsellä armeija 11 kk rt n. 26 kk. Muuta ei paljon näppiin jäänyt
(tai sitten näppiin on jäänyt paljonkin?) kun että muija lähti vetämään kun lopulta tulin pois.
Melkein kaksikymmentä vuotta olin osittain katkera pv:lle, mutta kun olen kuullut muijan
myöhemmistä edesottamuksista,olen oppinut olemaan kiitollinen, että sain toisen rt-keikan.
Säästin ruokkoja, markka-aikaanhan yksi kersa maksoi about 200000 Smk/kpl , kun 50 pros. suomal.
liitoista päättyy eroon, ja makselet rakkauttasi 18 v.
Hyvä että on kaltaisiasi, meikäläiselle onkin sen muijan kavaluuden jälkeen riittäny nämä
näppis-hommat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793