AUK vs. miehistö

Eroja on

Olin erikois-AUK:issa ja ampumaleirillä Porin Prikaatissa Säkylässä.

Meillä oli puolustusammunnat ja siinä tulenkuvauspanokset paukkuivat ja multaa ja lunta lensi. Yhdessä vaiheessa koko rinne muuttui tulimereksi ja nousi ilmaan karmean jyrähdyksen saattelemana. Painuimme poteroihin ja multaa tuli niskaan muutama kilo.

Heti tämän jälkeen kurkkasimme poteroista ja näimme vihollisen (ilmapallojen) rynnäköivän rinnettä pitkin. Teimme niistä selvää lyhyin sarjoin RYNNÄKÖI-huutojen saattelemana.

Ammuntojen jälkeen Porin Prikaatin upseeri kehui meitä ja saavutimme huomattavasti paremmat pisteet kuin jääkärijoukkueet keskimäärin. Upseeri sanoi, että toiminnasta huomasi heti, että montuissa oli johtaja-ainesta. Miehistö jää kuulemma montu pohjalle, kun ensimmäisen kerran kunnolla pamahtaa.

Siinä on se ero.

5

2628

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpraal1

Pitää muista että miehistössä on myös sellaisia ihmisiä, joita koko armeija touhu ei kiinnosta yhtään. Ja jos miehistö jää montun pohjalle niin se on kyllä johtajan syy. Aliupseerin päätehtävä on ohjata, käskeä ja motivoida miehistöä, eikä ampua paremmin kuin he.

Tuo esimerkki kertoo enemmän porin prikaatin miehistön nollatauluista, kyvyttömistä miehistön kouluttajista ja lahjattomista aliupseereista.

• Reservin johtaja

Yllättävän räjähdyksen jälkeen 80% miehistön jäsenistä ei pysty riittävään (ks. jäljempänä) tulivoimaan. Samassa tilanteessa 95% johtajistosta pystyy ampumaan 100 l/min 70%:n osumatarkkuudella.

• kers.

voi teitiä.. :D

• asrasdfdsf

Itse arvostan vuoden miehiä lähinnä sen takia, että heidän muijansa jäävät kontolleni.

• 22

asrasdfdfsf: Kiitokset! Itsellä armeija 11 kk rt n. 26 kk. Muuta ei paljon näppiin jäänyt
        (tai sitten näppiin on jäänyt paljonkin?) kun että muija lähti vetämään kun lopulta tulin pois.
        Melkein kaksikymmentä vuotta olin osittain katkera pv:lle, mutta kun olen kuullut muijan
        myöhemmistä edesottamuksista,olen oppinut olemaan kiitollinen, että sain toisen rt-keikan.
        Säästin ruokkoja, markka-aikaanhan yksi kersa maksoi about 200000 Smk/kpl , kun 50 pros. suomal.
        liitoista päättyy eroon, ja makselet rakkauttasi 18 v.
        Hyvä että on kaltaisiasi, meikäläiselle onkin sen muijan kavaluuden jälkeen riittäny nämä
        näppis-hommat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      806
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      531
      749
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      75
      674
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe