Olen 18 vuotias nuori nainen. Minua ahdistaa todella paljon asua kotona. Äiti kyttää koko ajan tekemisiäni, arvostelee ja neuvoo joka asiassa miten minun pitäisi se tehdä. Isä on alkoholisti ja en oikeasti kestä enää katsella sitä joka viikonloppuista alkoholin kittaamista ja sitä, että hän melkein tukehtuu sohvalle joka yö, koska hänellä on todella paha tupakkayskä ja hän on ylipainoinen.
Itse sairastan masennusta ja paniikkihäiriötä. Tällä viikolla saan onneksi lähetteen mielenterveystoimistoon. Eihän siinä mennyt kuin neljä vuotta.. Tautini on todella paha, hyvä kun pystyn lähtemään edes ulos. Olen todella vainoharhainen. Nämä asiat masentavat minua todella paljon. Minut on melkein raiskattu ja muutama vuosi sitten minut kivitettiin. Minua on myös haukuttu koko kouluikäni. Sitä ei välttämättä uskoisi, sillä olen vaalea ja hyvännäköinen nuori nainen.
Ongelmani on se, että haluan muuttaa kotoa pois nyt heti. Tilanne kotona ahdistaa tosi paljon ja se, että minulle on tapahtunut niin paljon kamalia asioita näillä kaduilla. Tunnen olevani vankilassa. MUTTA ongelma on se, että en saa Ollenkaan opintotukea vanhempieni tulojen takia! Asumistukea saisin 150e, mutta eihän sillä maksa edes vuokraa. Miten voin keskittyä täysillä opiskeluun, jos mun pitäisi olla töissä ja elättää itseni? Onko muita tukia joita Kela voi antaa? Tai sossu? Täältä kotoa minun on pakko päästä pois, tänne jääminen ei ole vaihtoehto. Mitä ihmettä oikein keksin?
Antakaa neuvoja
epätoivonennuori
5
813
Vastaukset
- epätoivoinennuori
vielä lisäys, että vanhempani ovat todella pihejä, vaikka tienaavat hyvin. Saan kuukaudessa 20e ja syödä, muuta ei tipu. Joten hyvät neuvot ovat tarpeen..
- äidille
puhu äidille,että haluat omaan asuntoon..
- ehdottomasti esille
siellä mielenterveystoimistossa.
Heillä on taatusti kokemusta vastaavista tapauksista ja
ehdottaa jotain ratkaisumalleja.- King's Kid
Heitä rukous tonne ylospäin ; ) Jeesus auttaa! =) usko pois.
- Nnenna]
Sossu todennäköisesti auttais rahallisesti koska oot täysikänen, käy kysymässä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308418Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4363224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17756Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?60650En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588