Minulla on siis pitkään ollut todella korkea syke, ainakin kesästä lähtien. En ole sitä päässyt vaan mittailemaan, enkä ole sitä edes pahemmin tajunnut ennenkuin lääkäri sanoi siitä ja käski mittailemaan sitä. Ostin siis verenpainemittarin ja viikon aikana alin sykkeeni on ollut 108. Mittaan sykettä monta kertaa päivässä, pienen kävelyn jälkeen (silloin yleensä 130), rentoutmisen jälkeen, ennen syöntiä ja syönnin jälkeen. Tällöin lukemat ovat yleensä 120-115. Ajan varaan huomenna lääkärille, mutta olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä tähän/mistä tämä voisi johtua?
Mistähän tämä voisi johtua? Ikää minulla on vasta 20v.
Todella korkea leposyke, 115-130
4
2655
Vastaukset
- Ehkäpähkä
Voisi johtua nestevajauksesta. Juotko vettä tarpeeksi? Kokeilemalla se selviäisi. Juo 3dl, odota tunti ja mittaa pulssi uudelleen.
- Amiodarone
oiretta tänä kesänä. Olisikohan jokin virus. Välillä syke nousee mitättömistä asioista, kuten kotitaloustöistä. Välillä ei ole mitään, kuten tänään, pulssi n. 75. Onko sulla muuta oiretta kuten esim. hengenahdistusta? Mulla on ollut aika pahaa hengenahdistusta välillä.
- acx..
että alhaisemmalla sykkeellä ei pärjää. Minulla oli myös syke toukokuussa 120. Nyt se on 50 paikkeilla. Olin pari viikkoa sairaalassa ja nyt lääkkeet säätelee sydämen tahtia. Minä olen jo vanha, 75v. on ikää ja oli ehtinyt kehittyä mm. korkea verenpaine. Nuorella on varmaan eri asiat vaikuttamassa.
- Anonyymi
114.69.108
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066