Todella korkea leposyke, 115-130

Pirkkiö

Minulla on siis pitkään ollut todella korkea syke, ainakin kesästä lähtien. En ole sitä päässyt vaan mittailemaan, enkä ole sitä edes pahemmin tajunnut ennenkuin lääkäri sanoi siitä ja käski mittailemaan sitä. Ostin siis verenpainemittarin ja viikon aikana alin sykkeeni on ollut 108. Mittaan sykettä monta kertaa päivässä, pienen kävelyn jälkeen (silloin yleensä 130), rentoutmisen jälkeen, ennen syöntiä ja syönnin jälkeen. Tällöin lukemat ovat yleensä 120-115. Ajan varaan huomenna lääkärille, mutta olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä tähän/mistä tämä voisi johtua?

Mistähän tämä voisi johtua? Ikää minulla on vasta 20v.

4

2860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpähkä

Voisi johtua nestevajauksesta. Juotko vettä tarpeeksi? Kokeilemalla se selviäisi. Juo 3dl, odota tunti ja mittaa pulssi uudelleen.

• Amiodarone

oiretta tänä kesänä. Olisikohan jokin virus. Välillä syke nousee mitättömistä asioista, kuten kotitaloustöistä. Välillä ei ole mitään, kuten tänään, pulssi n. 75. Onko sulla muuta oiretta kuten esim. hengenahdistusta? Mulla on ollut aika pahaa hengenahdistusta välillä.

• acx..

että alhaisemmalla sykkeellä ei pärjää. Minulla oli myös syke toukokuussa 120. Nyt se on 50 paikkeilla. Olin pari viikkoa sairaalassa ja nyt lääkkeet säätelee sydämen tahtia. Minä olen jo vanha, 75v. on ikää ja oli ehtinyt kehittyä mm. korkea verenpaine. Nuorella on varmaan eri asiat vaikuttamassa.

• Anonyymi

114.69.108

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe