Minulla on siis pitkään ollut todella korkea syke, ainakin kesästä lähtien. En ole sitä päässyt vaan mittailemaan, enkä ole sitä edes pahemmin tajunnut ennenkuin lääkäri sanoi siitä ja käski mittailemaan sitä. Ostin siis verenpainemittarin ja viikon aikana alin sykkeeni on ollut 108. Mittaan sykettä monta kertaa päivässä, pienen kävelyn jälkeen (silloin yleensä 130), rentoutmisen jälkeen, ennen syöntiä ja syönnin jälkeen. Tällöin lukemat ovat yleensä 120-115. Ajan varaan huomenna lääkärille, mutta olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä tähän/mistä tämä voisi johtua?
Mistähän tämä voisi johtua? Ikää minulla on vasta 20v.
Todella korkea leposyke, 115-130
4
2789
Vastaukset
- Ehkäpähkä
Voisi johtua nestevajauksesta. Juotko vettä tarpeeksi? Kokeilemalla se selviäisi. Juo 3dl, odota tunti ja mittaa pulssi uudelleen.
- Amiodarone
oiretta tänä kesänä. Olisikohan jokin virus. Välillä syke nousee mitättömistä asioista, kuten kotitaloustöistä. Välillä ei ole mitään, kuten tänään, pulssi n. 75. Onko sulla muuta oiretta kuten esim. hengenahdistusta? Mulla on ollut aika pahaa hengenahdistusta välillä.
- acx..
että alhaisemmalla sykkeellä ei pärjää. Minulla oli myös syke toukokuussa 120. Nyt se on 50 paikkeilla. Olin pari viikkoa sairaalassa ja nyt lääkkeet säätelee sydämen tahtia. Minä olen jo vanha, 75v. on ikää ja oli ehtinyt kehittyä mm. korkea verenpaine. Nuorella on varmaan eri asiat vaikuttamassa.
- Anonyymi
114.69.108
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään20618051Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903845Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu382120Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2831562Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?681522Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1661456Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1201379Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?1331359Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141334- 811121