Todella korkea leposyke, 115-130

Pirkkiö

Minulla on siis pitkään ollut todella korkea syke, ainakin kesästä lähtien. En ole sitä päässyt vaan mittailemaan, enkä ole sitä edes pahemmin tajunnut ennenkuin lääkäri sanoi siitä ja käski mittailemaan sitä. Ostin siis verenpainemittarin ja viikon aikana alin sykkeeni on ollut 108. Mittaan sykettä monta kertaa päivässä, pienen kävelyn jälkeen (silloin yleensä 130), rentoutmisen jälkeen, ennen syöntiä ja syönnin jälkeen. Tällöin lukemat ovat yleensä 120-115. Ajan varaan huomenna lääkärille, mutta olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä tähän/mistä tämä voisi johtua?

Mistähän tämä voisi johtua? Ikää minulla on vasta 20v.

4

2850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpähkä

Voisi johtua nestevajauksesta. Juotko vettä tarpeeksi? Kokeilemalla se selviäisi. Juo 3dl, odota tunti ja mittaa pulssi uudelleen.

• Amiodarone

oiretta tänä kesänä. Olisikohan jokin virus. Välillä syke nousee mitättömistä asioista, kuten kotitaloustöistä. Välillä ei ole mitään, kuten tänään, pulssi n. 75. Onko sulla muuta oiretta kuten esim. hengenahdistusta? Mulla on ollut aika pahaa hengenahdistusta välillä.

• acx..

että alhaisemmalla sykkeellä ei pärjää. Minulla oli myös syke toukokuussa 120. Nyt se on 50 paikkeilla. Olin pari viikkoa sairaalassa ja nyt lääkkeet säätelee sydämen tahtia. Minä olen jo vanha, 75v. on ikää ja oli ehtinyt kehittyä mm. korkea verenpaine. Nuorella on varmaan eri asiat vaikuttamassa.

• Anonyymi

114.69.108

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27