Lämmittimet

Ostaja_

Hei. Akvaarioni on noin 180 litranen ja lämmittimen osto on edessä.
Kumpi parempi? Kestävämpi? Turvallisempi? Tetratec vai eheim/jäger?

Kannttaako hommata isompiin altaisiin tarkoitettu lämmitin vai se "oikean" kokoinen?
Mihin kohtaan akvaariota kannattaa sijoittaa?

4

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noupadi

      Kyllä noi molemmat merkit on aika toimivia ja turvallisia. Jäger on ehkä kuitenkin se tunnetumpi, laatu-merkki. Kaikki Jägerin lämmittimet on ainakin meillä toiminut moitteetta.

      Ehdottomasti kannattaa hommata mieluummin vähän reilumman kokoinen lämmitin altaaseen, kuin yhtään liian nafti. Näin ollen lämmittimen ei tarvitse koko ajan paahtaa täysillä, ts. sähkölasku on pienempi ja lämmittimen käyttöikä todennäköisesti pidempi.

      • ostaja_

        Hei. Olen hiukan kahden vaiheilla...Tarjolla ois 125w 150-200litraseen ja 200w 300-400 litraseen tarkoitetut lämmittimet. Jälkimmäinen kiinnostaisi enemmän,mutta onko sähkönkulutus tossa selkeästi isompi? En oikein ymmärrä wateista. Altaani tosiaan on toi n.180l ja tiedän et mulle kävis toi pienempi,mut tulevaisuudessa tulee olemaan isompi allas. Onko järkeä vai ei?


      • ostaja_ kirjoitti:

        Hei. Olen hiukan kahden vaiheilla...Tarjolla ois 125w 150-200litraseen ja 200w 300-400 litraseen tarkoitetut lämmittimet. Jälkimmäinen kiinnostaisi enemmän,mutta onko sähkönkulutus tossa selkeästi isompi? En oikein ymmärrä wateista. Altaani tosiaan on toi n.180l ja tiedän et mulle kävis toi pienempi,mut tulevaisuudessa tulee olemaan isompi allas. Onko järkeä vai ei?

        Kuten noupadikin sanoi, järkevämpää on ostaa vähän isompi, jonka ei tarvitse olla kokoajan lämmittämässä. Noiden välisestä kulutuserosta en osaa tarkkaan sanoa, tuo teho ei käsittääkseni kuitenkaan ole sama kuin virran kulutus?


    • fish KING

      Kannattaa ostaa se jonka imukupit ovat joustavampaa/kestävämpää materiaalia.

      n. 100-150W lämmitin on sopeva, maksanee parikymppiä.

      Mulla on lämmitin akvaarion pääty lasissa kiinni, ihan sama kummassa päädyssä, pois näkyvistä jonkun puskan takana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe