Onko tietoa taide- ym. museoiden aukiolosta joulun aikaan?
Onko hyviä vinkkejä erilaisista tapahtumista, uskonnolliset tai läpikaupalliset ei kiinnosta?
Oletan, että siellä on niin paljon eriuskoisia ja uskonnottomia, että avoimia ruokapaikkoja löytyy.
Minne päin kaupunkia majoittuisit, kun ei siis tarvitse olla tavaratalon nurkilla?
Berliini jouluna
5
1456
Vastaukset 5
- vuonna2009
on paikkoja auki joulunakin. Aattona menevät kiinni vasta illalla ja joulupäivänä jo on nähtävyyksiä auki. Kaupat tosin on kiinni tänä jouluna pe illasta ma aamuun, mut ruokapaikat (ei kaikki) ovat auki. Nähtävyyksistä ainakin Charlie, Madame Tussaud, Lego center, TV torni, eläinpuisto osittain (kuten yleensäkin talvella) ja joulumarkkinat ovat auki joulupäivätkin.. Kannattaa tsekata museoiden kotisivuilta miten ovat auki, niin mäkin tein ennen reissua. Me saatiin ainakin hyvin aika kulumaan joulun yli, vaikka ei sitten kauppoihin päästykään. Kioskit on auki koko ajan joten pikku purtavaa saa. Ja joulumarkkinat ovat joka päivä auki, ne aivan mielettömän ihania.
Jos hakee enemmän noita museoita ym.. (muistaakseni museosaarikin on auki) niin kannattaa varmaan katsella hotellia jostain Mitten alueelta, siitä on kävelymatka moneen paikkaan. Suosittelen Berliiniä jouluna.. - Meni
Onko kaupat edelleen kiinni joulu/tapaninpäivänä?
- Menossa
Sama kyselen,olen kiitollinen jos joku kertoisi,olemme menossa Berliiniin jouluksi,2 teiniä mukana,olisi kiva shoppailla yms..miten liikkeet ja ruokapaikat ovat auki joulunpyhinä?
- 768aa
Pääsääntöisesti Saksassa pyhisin ja juhlapyhinä on paikat enemmän kiinni kuin Suomessa.
- Lippa
Sunnuntaisin ja juhlapyhinä kaupat ovat kiinni koko Saksassa. Joskus tästä voi olla jokin paikallinen poikkeus, mutta tuskin jouluna. Ruokapaikatkin tuuppaavat olemaan juhlapyhinä enimmäkseen kiinni. Hampurilaispaikat ovat kuitenkin usein auki. Kaupunkien keskustatkin ovat osein silloin aika hiljaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1211719Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91857Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148802- 60780
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔42640Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat40637Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö255630- 67609
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577