Onko tietoa taide- ym. museoiden aukiolosta joulun aikaan?
Onko hyviä vinkkejä erilaisista tapahtumista, uskonnolliset tai läpikaupalliset ei kiinnosta?
Oletan, että siellä on niin paljon eriuskoisia ja uskonnottomia, että avoimia ruokapaikkoja löytyy.
Minne päin kaupunkia majoittuisit, kun ei siis tarvitse olla tavaratalon nurkilla?
Berliini jouluna
5
1382
Vastaukset
- vuonna2009
on paikkoja auki joulunakin. Aattona menevät kiinni vasta illalla ja joulupäivänä jo on nähtävyyksiä auki. Kaupat tosin on kiinni tänä jouluna pe illasta ma aamuun, mut ruokapaikat (ei kaikki) ovat auki. Nähtävyyksistä ainakin Charlie, Madame Tussaud, Lego center, TV torni, eläinpuisto osittain (kuten yleensäkin talvella) ja joulumarkkinat ovat auki joulupäivätkin.. Kannattaa tsekata museoiden kotisivuilta miten ovat auki, niin mäkin tein ennen reissua. Me saatiin ainakin hyvin aika kulumaan joulun yli, vaikka ei sitten kauppoihin päästykään. Kioskit on auki koko ajan joten pikku purtavaa saa. Ja joulumarkkinat ovat joka päivä auki, ne aivan mielettömän ihania.
Jos hakee enemmän noita museoita ym.. (muistaakseni museosaarikin on auki) niin kannattaa varmaan katsella hotellia jostain Mitten alueelta, siitä on kävelymatka moneen paikkaan. Suosittelen Berliiniä jouluna.. - Meni
Onko kaupat edelleen kiinni joulu/tapaninpäivänä?
- Menossa
Sama kyselen,olen kiitollinen jos joku kertoisi,olemme menossa Berliiniin jouluksi,2 teiniä mukana,olisi kiva shoppailla yms..miten liikkeet ja ruokapaikat ovat auki joulunpyhinä?
- 768aa
Pääsääntöisesti Saksassa pyhisin ja juhlapyhinä on paikat enemmän kiinni kuin Suomessa.
- Lippa
Sunnuntaisin ja juhlapyhinä kaupat ovat kiinni koko Saksassa. Joskus tästä voi olla jokin paikallinen poikkeus, mutta tuskin jouluna. Ruokapaikatkin tuuppaavat olemaan juhlapyhinä enimmäkseen kiinni. Hampurilaispaikat ovat kuitenkin usein auki. Kaupunkien keskustatkin ovat osein silloin aika hiljaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882