V70 huippunopeus

volvonako

Vanhemmissa ykköskopan V70 -malleissa 2,4 20v ( 170 hv ) ja 2,4T ( 200 hv ) ilmoitettu huippunopeus on vain 210 km/h.

2,4 ( 140 hv ) kulkee kuitenkin 205 km/h, luulisi noiden nyt hieman kovemmin pääsevän.

Myös S60 2,4T ( 200 hv ) näkyi olevan 210 km/h, ei voi muuta kuin ihmtetellä.

40

4165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersu 250 km

      Niihin on laitettu rajoitin ettei laukea vaan kovassa vauhdissa.

    • frangröbbä

      suomessahan suurin sallittu nopeus on 120km/h,mitä sen sitten sun mielestäsi pitäisi kulkea

    • 120 kattonopeus

      esim tuossa 2.4 T S60:ssa on huippunopeus rajoitettu tuohon 210km/h siksi, ettei omistajan tarvitse ostaa kalliita ylemmän nopeusluokan renkaita kun niitä ei kuitenkaan ikinä todellisessa elämässä tarvita. Tämä on kerrottuna aikanaan auton tietojen yhteydessä.
      Volvolla osataan ajatella järkevästi ja sen ei tarvitse mainostaa huimia huippuja koska niitä ei todellakaan tarvita ikinä.
      Tarvitsetko tuota huippunopeutta yli tuon 210km/h?

    • Vähempikin riittää

      Tuskinpa kukaan järjissään oleva pohjoismaalainen ostaa farkku-Volvon suuren huippunopeuden tähden. Aivan muut ominaisuudet ratkaisevat.

      Oman 2 vuotta vanhan autoni (ei Volvo) huippunopeus on tehtaan ilmoituksen mukaan 220 km/h. Eipä ole tullut mieleenkään kokeilla (suomalaisessa liikenteessä), pitääkö ilmoitus kutiaan. Minulle on aivan yks' lysti, onko huippu 200 vai 220. Halusin vaivatonta ja turvallista ohituskiihtyvyyttä, ja tuo kohtalaisen korkea mutta turha huippunopeus tuli ikään kuin kaupan päälle.

      Saksassa en ole nykyisellä autollani vielä koskaan käynyt. Siellä olen aikaisempina vuosina ajanut ”kolmatta sataa” monestikin, mutta moottoriteiden geometria ja yleinen ajokulttuuri ovat siellä Suomeen verrattuna kovin erilaiset. Mikä sopii hyvin sinne, ei ole sovellettavissa tänne.

      Sinulla ei ilmeisestikään ole vielä useampaan vuoteen ajokorttia? Toivottavasti korvantaustasi ehtivät kuivua ennen kuin kortin hankinta tulee ajankohtaiseksi!

      • Pässes

        Kyllä se huippunopeus yleensä kertoo auton muotoilusta ja ilmanvastuksestakin jotakin, viitataan nyt vaikka yllä kirjoittaneelle, jolla 2 vuotta vanha ajoneuvo.

        En minä ainakaan ostaisi sellaista autoa missä esim. 150 - 200 hv ja huiput vaikka 160 km/h, en helvetissä!

        Rajoitinhan se siellä ainakin T -malleissa lymyää, tosta vaparista ei tietoa...


      • kerro heti
        Pässes kirjoitti:

        Kyllä se huippunopeus yleensä kertoo auton muotoilusta ja ilmanvastuksestakin jotakin, viitataan nyt vaikka yllä kirjoittaneelle, jolla 2 vuotta vanha ajoneuvo.

        En minä ainakaan ostaisi sellaista autoa missä esim. 150 - 200 hv ja huiput vaikka 160 km/h, en helvetissä!

        Rajoitinhan se siellä ainakin T -malleissa lymyää, tosta vaparista ei tietoa...

        Kyllä 150-200 hopista olevissa henkilöautoissa on huiput siinä 200 ja yli. Minkäkälainen huippunopes on milläkin autonmuodolla ja ilmanvastuskertoimella, voi kiesus?!?!?


      • On rajoitin
        Pässes kirjoitti:

        Kyllä se huippunopeus yleensä kertoo auton muotoilusta ja ilmanvastuksestakin jotakin, viitataan nyt vaikka yllä kirjoittaneelle, jolla 2 vuotta vanha ajoneuvo.

        En minä ainakaan ostaisi sellaista autoa missä esim. 150 - 200 hv ja huiput vaikka 160 km/h, en helvetissä!

        Rajoitinhan se siellä ainakin T -malleissa lymyää, tosta vaparista ei tietoa...

        On noissa vapareissakin se rajoitin(210km/h) ettei pojat hurjastele, että kyllä voimaa löytyy riittävästi.


      • TSI TSI

        1.8 TSI 160 hv vääntö 250 nm ja huiput 220


      • Vag 1.8t lastulla 200bhp/350nm scoda octavia 1 farkku242 kmh0-400m 16.2


    • Mitattu on

      140 hv ei riitä nopeuteen 205 km/h V70 korimallilla, paitsi jos on myötäinen myrskytuuli tai jyrkkä alamäki. Tarinasi perustunee mittarin näyttämään nopeuteen, joka on satua. Todellinen nopeus oli n. 190 km/h.

      • Mullakin

        D 5:ssa valehtelee mittari 16" renkailla 7km ja 15" 8km eli nuo tehtaan antamat lukemat on sanoisko kuvitteellisia.Mullakin -98 mallin T5:nen V70 kulki mittarinsa mukaan kevyesti pohjaansa eli 260,kun vastaavasti nykyinen D5:nen 220,mutta mielestäni merkityksellisempää on auton vääntö.Nykyisin pelottaa tiellä nuo öky maasturiella pärräävät jotka monesti roikkuu puskurissa ja sitten ollaan niin,niin miestä kun istutaan siellä ns. paskahuussissa.Ja yleensä se nopeusmittari näyttää enemmän kuin todellinen nopeus on.Turvallista matkaa kaikille ja ollaan ihmisiksi niin tiellä kuin muutenkin.


      • Useat sakot saanut
        Mullakin kirjoitti:

        D 5:ssa valehtelee mittari 16" renkailla 7km ja 15" 8km eli nuo tehtaan antamat lukemat on sanoisko kuvitteellisia.Mullakin -98 mallin T5:nen V70 kulki mittarinsa mukaan kevyesti pohjaansa eli 260,kun vastaavasti nykyinen D5:nen 220,mutta mielestäni merkityksellisempää on auton vääntö.Nykyisin pelottaa tiellä nuo öky maasturiella pärräävät jotka monesti roikkuu puskurissa ja sitten ollaan niin,niin miestä kun istutaan siellä ns. paskahuussissa.Ja yleensä se nopeusmittari näyttää enemmän kuin todellinen nopeus on.Turvallista matkaa kaikille ja ollaan ihmisiksi niin tiellä kuin muutenkin.

        Mulla on vm. -98 V70 2.5 TDI eli VW-konsernin viisipyttyisellä koneella. Alkukesästä kokeilin Tsekeissä motarilla, että paljon kulkee. Mittari ei juuri valehtele ja 190 km/h loppui kantti. Olisi kiihtynyt vielä vaikka kuinka.

        Kolmisen viikkoa reissun jälkeen yksi Volvo-intoilijatuttuni koeajoi mulla jo 4 vuotta olleen autoni. Ja kas, hän vakuutti että se on lastutettu. Epäili, että kulkee kepeästi 210 km/h.

        Tärkeintä on kuitenkin mojova vääntö jo alhaisilla kierroksilla. Kyllä Vollella kerkiää.


      • Villehard_
        Useat sakot saanut kirjoitti:

        Mulla on vm. -98 V70 2.5 TDI eli VW-konsernin viisipyttyisellä koneella. Alkukesästä kokeilin Tsekeissä motarilla, että paljon kulkee. Mittari ei juuri valehtele ja 190 km/h loppui kantti. Olisi kiihtynyt vielä vaikka kuinka.

        Kolmisen viikkoa reissun jälkeen yksi Volvo-intoilijatuttuni koeajoi mulla jo 4 vuotta olleen autoni. Ja kas, hän vakuutti että se on lastutettu. Epäili, että kulkee kepeästi 210 km/h.

        Tärkeintä on kuitenkin mojova vääntö jo alhaisilla kierroksilla. Kyllä Vollella kerkiää.

        "Kulkee, kokeiltu on"
        "ja 190 km/h loppui kantti"
        "Epäili, että kulkee kepeästi 210 km/h"


        Siis mitä? Ollaanko sitä miehiä vai hiiriä?
        Ensin väitetään kokeilluksi ja sitten sanotaan ettei kokeiltukaan ja sitten joku epäili jotakin.
        Vai ei mittari valehtele? Kyllä valehtelee, sekin on tarkastettu.

        Minullakin on 98-mallin tdi ja olen kokeillut kymmeniä kertoja kymmeniä kilometrejä yhtämittaisesti talla pohjassa, eikä se todellakaan kulje, kuin myyntiesitteessä luvatun 198 km/h. Moottorin teho loppuu niillä kierroksilla kuin seinään.


      • ....
        Useat sakot saanut kirjoitti:

        Mulla on vm. -98 V70 2.5 TDI eli VW-konsernin viisipyttyisellä koneella. Alkukesästä kokeilin Tsekeissä motarilla, että paljon kulkee. Mittari ei juuri valehtele ja 190 km/h loppui kantti. Olisi kiihtynyt vielä vaikka kuinka.

        Kolmisen viikkoa reissun jälkeen yksi Volvo-intoilijatuttuni koeajoi mulla jo 4 vuotta olleen autoni. Ja kas, hän vakuutti että se on lastutettu. Epäili, että kulkee kepeästi 210 km/h.

        Tärkeintä on kuitenkin mojova vääntö jo alhaisilla kierroksilla. Kyllä Vollella kerkiää.

        Konsernin koneella liikkuu taatusti pitkälle yli 200 km/h. Itselläni 1.8 TSI 160 hv Superb, tehdas lupaa 220 km/h, ajoin mittarin mukaan 250 km/h lukuja ois mittarissa ollu 270 asti. Vaikka tuolla 250 nopeudella taatusti on jo mittarivirhettä, mutta tuskin sentään 30 km/h:n verran. Kyllä VW-konserni nopeita ja vääntäviä koneita osaa tehdä, samoja käyttävät Audit ja monet muut.


      • työnäyte
        .... kirjoitti:

        Konsernin koneella liikkuu taatusti pitkälle yli 200 km/h. Itselläni 1.8 TSI 160 hv Superb, tehdas lupaa 220 km/h, ajoin mittarin mukaan 250 km/h lukuja ois mittarissa ollu 270 asti. Vaikka tuolla 250 nopeudella taatusti on jo mittarivirhettä, mutta tuskin sentään 30 km/h:n verran. Kyllä VW-konserni nopeita ja vääntäviä koneita osaa tehdä, samoja käyttävät Audit ja monet muut.

        kyllä on Vokkerin koneet huimia, ei ole ennen maailmalla nähtykään tuollaisia tykkejä, ihan 160hv wauh.


      • ....
        työnäyte kirjoitti:

        kyllä on Vokkerin koneet huimia, ei ole ennen maailmalla nähtykään tuollaisia tykkejä, ihan 160hv wauh.

        On, jotkut osaa tehdä moottoreista tehokkaita, ilman 300 hv:tä paperilla, totuus on toinen. Superbin 160 hv TSI, vastaa todistetusti vapaasti hengittävän n. 320 hv tehoja. Jos se ei sulle riitä, niin jos törmätään, niin mä työnnän ihan kummat hepat vaan sun perseeseen ja vedän päälle turpaan.


      • ingenjöör
        .... kirjoitti:

        On, jotkut osaa tehdä moottoreista tehokkaita, ilman 300 hv:tä paperilla, totuus on toinen. Superbin 160 hv TSI, vastaa todistetusti vapaasti hengittävän n. 320 hv tehoja. Jos se ei sulle riitä, niin jos törmätään, niin mä työnnän ihan kummat hepat vaan sun perseeseen ja vedän päälle turpaan.

        millä kertoimella lasketaan Skodan hevosvoimat verrattuna Volvon hevosvoimiin?
        Olen vissiin ymmärtänyt asiat väärin kun olen luullut hevosvoiman arvon olevan kaikille sama?!!?


      • TSI TSI
        ingenjöör kirjoitti:

        millä kertoimella lasketaan Skodan hevosvoimat verrattuna Volvon hevosvoimiin?
        Olen vissiin ymmärtänyt asiat väärin kun olen luullut hevosvoiman arvon olevan kaikille sama?!!?

        Koeajamaan, niin tajuat.


      • si järjestelmä
        TSI TSI kirjoitti:

        Koeajamaan, niin tajuat.

        mitä olen aikoihin kuullut. Epäilen C30 t5 230 hv pärjäävän tuolle Skodan 160 hv:lle ihan hyvin.


      • .....
        si järjestelmä kirjoitti:

        mitä olen aikoihin kuullut. Epäilen C30 t5 230 hv pärjäävän tuolle Skodan 160 hv:lle ihan hyvin.

        Mä just tarkoitan. Täyty ottaa Skodaltakin isompi moottori ja vähän pienempi auto kuin Superb, eli Octavia rs, koska C30 on myös pieni. Eli Octavian 2.0 TSI kone 200 hv/C30 T5 peräti 2.5 ltr kone ja tehot 230 hv. Skodan huiput 242 km/h/Volvon 235/241 (onkohan tuo 235 automaatti, Skodan arvot on kaikki automaatista. Kiihtyvyys 0-100 km/h Skoda 7,2 s ja Volvo 7,1 s, eli vaikka Volvon pata on noin rajusti suurempi, eipä sillä sitten sen enempää tee kuin Vag konsernin pienemmillä.


      • .....
        ..... kirjoitti:

        Mä just tarkoitan. Täyty ottaa Skodaltakin isompi moottori ja vähän pienempi auto kuin Superb, eli Octavia rs, koska C30 on myös pieni. Eli Octavian 2.0 TSI kone 200 hv/C30 T5 peräti 2.5 ltr kone ja tehot 230 hv. Skodan huiput 242 km/h/Volvon 235/241 (onkohan tuo 235 automaatti, Skodan arvot on kaikki automaatista. Kiihtyvyys 0-100 km/h Skoda 7,2 s ja Volvo 7,1 s, eli vaikka Volvon pata on noin rajusti suurempi, eipä sillä sitten sen enempää tee kuin Vag konsernin pienemmillä.

        Vielä vielä pienempi moottori kehiin. 1.4 TSI 180 hv, huiput 224 km/h sekä 0-100 km/h 7,3 sekkaa, tää vaan tarkoittaa sitä, että isokokoisten moottoreiden aika on ohi, aika moni moottoritekniikan hallitseva tehdas tai "sitä kopioiva" on jo seurannut Vag konsernia. Mikä vielä tärkeämpää, nämä pienemmät koneet kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin nämä Volvon reilusti yli 2.0 litraiset moottorit. Kyllähän Skodallakin Superbilta löytyy tuo yksi muinaisjäänne 3,6 ltr kokoisena, mutta ainoaksi jäänee.


      • V8, kaunis ääni
        ..... kirjoitti:

        Vielä vielä pienempi moottori kehiin. 1.4 TSI 180 hv, huiput 224 km/h sekä 0-100 km/h 7,3 sekkaa, tää vaan tarkoittaa sitä, että isokokoisten moottoreiden aika on ohi, aika moni moottoritekniikan hallitseva tehdas tai "sitä kopioiva" on jo seurannut Vag konsernia. Mikä vielä tärkeämpää, nämä pienemmät koneet kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin nämä Volvon reilusti yli 2.0 litraiset moottorit. Kyllähän Skodallakin Superbilta löytyy tuo yksi muinaisjäänne 3,6 ltr kokoisena, mutta ainoaksi jäänee.

        katsotaan kuinka ne pienet mopon moottorit kestää, nyt ainakin kovasti kerrotaan tuosta 1,2millilitraisen ongelmista.
        Kyllä mikä tahansa moottorin tekijä tehoja saa irti moottorista kuin moottorista, mutta onko siinä mitään järkeä? Nyt mennään taas tämän päästö- ja kulutushysterian aallon harjalla ja tehtaat tekee mitä hyvänsä, että saisivat myyntinsä nousuun. Katsotaan sitten muutaman vuoden ja 150.000 km jälkeen mikä moottori on vielä kunnossa ilman kalliita remontteja.


      • 1+1=3,2
        .... kirjoitti:

        On, jotkut osaa tehdä moottoreista tehokkaita, ilman 300 hv:tä paperilla, totuus on toinen. Superbin 160 hv TSI, vastaa todistetusti vapaasti hengittävän n. 320 hv tehoja. Jos se ei sulle riitä, niin jos törmätään, niin mä työnnän ihan kummat hepat vaan sun perseeseen ja vedän päälle turpaan.

        että Skodan 160hv on enemmän kuin vaparin 320hv, ei kai huipputehoja turbo tai vaparissa lasketa erilailla. Menee muuten tuo laskuoppi aikalailla uuteen uskoon.


      • moponkone huutaa
        ..... kirjoitti:

        Mä just tarkoitan. Täyty ottaa Skodaltakin isompi moottori ja vähän pienempi auto kuin Superb, eli Octavia rs, koska C30 on myös pieni. Eli Octavian 2.0 TSI kone 200 hv/C30 T5 peräti 2.5 ltr kone ja tehot 230 hv. Skodan huiput 242 km/h/Volvon 235/241 (onkohan tuo 235 automaatti, Skodan arvot on kaikki automaatista. Kiihtyvyys 0-100 km/h Skoda 7,2 s ja Volvo 7,1 s, eli vaikka Volvon pata on noin rajusti suurempi, eipä sillä sitten sen enempää tee kuin Vag konsernin pienemmillä.

        C30 T5 painaa saman kuin octavia RS, uskomatonta.
        Vääntö 320/250.
        Kiihtyvyys 6.7/7.2
        Volvoltakin on juuri julkaistu uusia moottoreita kuten S60:n 2litrainen: 203hv /300nm.

        Ja onko se moottorin pienuus ja siitä revitty mahdollisimman suuri teho se kaikkein tärkein ominaisuus.


      • ..--..
        ingenjöör kirjoitti:

        millä kertoimella lasketaan Skodan hevosvoimat verrattuna Volvon hevosvoimiin?
        Olen vissiin ymmärtänyt asiat väärin kun olen luullut hevosvoiman arvon olevan kaikille sama?!!?

        On suurinpiirtein 2.


      • 1.2 TSI 180 hv
        moponkone huutaa kirjoitti:

        C30 T5 painaa saman kuin octavia RS, uskomatonta.
        Vääntö 320/250.
        Kiihtyvyys 6.7/7.2
        Volvoltakin on juuri julkaistu uusia moottoreita kuten S60:n 2litrainen: 203hv /300nm.

        Ja onko se moottorin pienuus ja siitä revitty mahdollisimman suuri teho se kaikkein tärkein ominaisuus.

        Niin on väittänyt, että se on tärkein? Volvo aloittahan niistä nopeuksista alkoi höpöttämään. Kysymys on siitä, että kun mennään 5 vuotta eteenpäin, uskallan väittää, että on miltei rikos valmistaa "isoja" moottoreita, kun kerran pienemmillä päästään samoihin kiihtyvyyksiin ja vääntöihin. Ennen kaikkea, huomattavasti pienempiin kulutuksiin. Tänäpäivänä on aivan turha katsoa, minkä verran hevosvoimia on missäkin vehkeessä, itsekin ihmettelen, kuinka pienempi tehoisilla vehkeillä pestään suorituskyvyissä huomattavasti isompikuutioisia moottoreita.


      • .....
        1+1=3,2 kirjoitti:

        että Skodan 160hv on enemmän kuin vaparin 320hv, ei kai huipputehoja turbo tai vaparissa lasketa erilailla. Menee muuten tuo laskuoppi aikalailla uuteen uskoon.

        Tuli jo ylläsi, toinen vastaus on se, kun olen molemmilla paljon ajanut, mun ei tarvitse laskuoppia tuossa asiassa harrastella, kun ajan 75 tkm vuodessa, niin perstuntumani kertoo paljon enemmän kuin laskuopit.


      • ++++++++++++++++
        ..... kirjoitti:

        Tuli jo ylläsi, toinen vastaus on se, kun olen molemmilla paljon ajanut, mun ei tarvitse laskuoppia tuossa asiassa harrastella, kun ajan 75 tkm vuodessa, niin perstuntumani kertoo paljon enemmän kuin laskuopit.

        No jo on Eli 160 heppaa on tehokkaampi kuin 320 heppaa. Mikset mene insinööriksi esim kiihdytysporukoihin. Ne taistelee koneista esim top fuelissa 8000hv ja sinun laskuopeilla 4000 hv olisi nopeampi. Entäs rallitallit tai f1. Lopeta amis ja lähde kunnon töihin.. Tollanen jeppe saa aina duunia, kato vaan kun menet esittämään suuria viisauksiasi ettei tiimien naissihteerit vedä sua pattiin..


      • .....
        ++++++++++++++++ kirjoitti:

        No jo on Eli 160 heppaa on tehokkaampi kuin 320 heppaa. Mikset mene insinööriksi esim kiihdytysporukoihin. Ne taistelee koneista esim top fuelissa 8000hv ja sinun laskuopeilla 4000 hv olisi nopeampi. Entäs rallitallit tai f1. Lopeta amis ja lähde kunnon töihin.. Tollanen jeppe saa aina duunia, kato vaan kun menet esittämään suuria viisauksiasi ettei tiimien naissihteerit vedä sua pattiin..

        Siinä tiimillä olla aika raju naissihteeri, joka mua pattiin vetäis.


      • demo52
        Useat sakot saanut kirjoitti:

        Mulla on vm. -98 V70 2.5 TDI eli VW-konsernin viisipyttyisellä koneella. Alkukesästä kokeilin Tsekeissä motarilla, että paljon kulkee. Mittari ei juuri valehtele ja 190 km/h loppui kantti. Olisi kiihtynyt vielä vaikka kuinka.

        Kolmisen viikkoa reissun jälkeen yksi Volvo-intoilijatuttuni koeajoi mulla jo 4 vuotta olleen autoni. Ja kas, hän vakuutti että se on lastutettu. Epäili, että kulkee kepeästi 210 km/h.

        Tärkeintä on kuitenkin mojova vääntö jo alhaisilla kierroksilla. Kyllä Vollella kerkiää.

        Itsellä s70 tdi lastutettuna päälle 200 hv ei ole tarvinnu huippuja kokeilla mut navin mukaan on joskus ollu yli 200 ohituksessa en tiedä paljonko lähtis saksan autobaanalla tarttee mennä varmaan kokeilee


      • TSI TSI
        moponkone huutaa kirjoitti:

        C30 T5 painaa saman kuin octavia RS, uskomatonta.
        Vääntö 320/250.
        Kiihtyvyys 6.7/7.2
        Volvoltakin on juuri julkaistu uusia moottoreita kuten S60:n 2litrainen: 203hv /300nm.

        Ja onko se moottorin pienuus ja siitä revitty mahdollisimman suuri teho se kaikkein tärkein ominaisuus.

        Suoriutuu tuo 203 heppainen 2 ltr uusi kone? Superbiltahan tuli myös uusi 2.0 TSI 200 heppaa. Hyppää vakiona tonne vähän päälle 7 sekan.


      • TSI TSI
        TSI TSI kirjoitti:

        Suoriutuu tuo 203 heppainen 2 ltr uusi kone? Superbiltahan tuli myös uusi 2.0 TSI 200 heppaa. Hyppää vakiona tonne vähän päälle 7 sekan.

        Itse, automaatin kiihtyvyys 0-100 km/h on 8.2 sekkaa volvon moottorilla ja Superbin 7.7 sekkaa. Kaiken päälle vielä täytyy sanoa, että S60 on aika paljon pienempi kuin Superb, pitäisi saada S80 kehiin, mutta sieltähän ei vielä edes löydy tuota pataa.


      • lapsipakolainen
        TSI TSI kirjoitti:

        Itse, automaatin kiihtyvyys 0-100 km/h on 8.2 sekkaa volvon moottorilla ja Superbin 7.7 sekkaa. Kaiken päälle vielä täytyy sanoa, että S60 on aika paljon pienempi kuin Superb, pitäisi saada S80 kehiin, mutta sieltähän ei vielä edes löydy tuota pataa.

        tämä vanha ketju Waginaalista kun on täytynyt paperiarvoja etsiskellä näin kauan?
        0-100 kiihtyvyys ei ole kovinkaan järkevä ja käyttökelpoinen vertailuarvo eri autoille.Tuohon kiihtyvyyteen vaikuttaa valmistajan politiika ja mihin arvoihin halutaan painottaa. Esim Volvo on painava auto joka on tukeva ja turvallinen ja sopivan sporttinen rivakkaan ja turvalliseen ajoon. Veikkaampa näin asiaa tutkimatta, että kyseiset autot ovat saman painoisia, tai Skoda ei ainakaan ole painavampi. Se on siis paljolti välityksistä ja painotuksista kiinni kuinka autot kiihtyvät 0-100 leikeissä.
        Jokatapauksessa kuulostaa aikas paljon lapsen kirjoittelulta tuollainen 0-100 kiihdyttely arvojen ihannointi ja vertailu. Nyt viimeistään kun räntää ja lunta vihmoo ei noilla arvoilla ole mitään tekemistä, vaan alustasta, renkaista ja miehestä.


      • Suunnannäyttäjä
        TSI TSI kirjoitti:

        Suoriutuu tuo 203 heppainen 2 ltr uusi kone? Superbiltahan tuli myös uusi 2.0 TSI 200 heppaa. Hyppää vakiona tonne vähän päälle 7 sekan.

        30 vuotta olen nauttinut . Ja yhä nautin ja nauran Teidän huuppanoiden höpötyksille!.


      • fdsddsds
        ..... kirjoitti:

        Mä just tarkoitan. Täyty ottaa Skodaltakin isompi moottori ja vähän pienempi auto kuin Superb, eli Octavia rs, koska C30 on myös pieni. Eli Octavian 2.0 TSI kone 200 hv/C30 T5 peräti 2.5 ltr kone ja tehot 230 hv. Skodan huiput 242 km/h/Volvon 235/241 (onkohan tuo 235 automaatti, Skodan arvot on kaikki automaatista. Kiihtyvyys 0-100 km/h Skoda 7,2 s ja Volvo 7,1 s, eli vaikka Volvon pata on noin rajusti suurempi, eipä sillä sitten sen enempää tee kuin Vag konsernin pienemmillä.

        Tuossa kaikki luvut silkkaa paskaa.


    • Volvo-man.

      Volvon tulee ottaa maantiellä Johtajan paikka, ja siinä tarvitaan tehoja, kiihtyvyyttä ja kulkua. Kyllä nyt 250 pitää todellista kelata lasiin että sinne Johtajaksi pääsee! Nykyisin jo niin valitettavan moni kansanautomerkkien malli kulkee sen 200 ja yli että Johtajan paikan saadakseen täytyy rekyyliä olla reilusti sen yli.

      Ja fakta arjesta on se, että nopeutta koetellaan maantiellä ihan yleisesti, se on isojen poikien ja nykyisin myös naisten temmellyskenttä. ken ei usko, ajakoon pidemmän maantiematkan niin näkee...

      • ,,,;

        Mieltä, reserviä autossa pitää olla, tärkein kriteeri on 0-100 km/h kiihtyvyys, seuraavaksi huippunopeus ja kolmanneksi vääntö, automaatissa toi vääntö ei ole ihan niin tärkeä kuin manuaalissa. Turvallisiahan nykyautot ovat jokaikinen. Se on paskapuhetta joka väittää, että ei välitä pätkääkään autonsa tehoreserveistä, kunhan on "turvallinen" hah.


      • voimaa.
        ,,,; kirjoitti:

        Mieltä, reserviä autossa pitää olla, tärkein kriteeri on 0-100 km/h kiihtyvyys, seuraavaksi huippunopeus ja kolmanneksi vääntö, automaatissa toi vääntö ei ole ihan niin tärkeä kuin manuaalissa. Turvallisiahan nykyautot ovat jokaikinen. Se on paskapuhetta joka väittää, että ei välitä pätkääkään autonsa tehoreserveistä, kunhan on "turvallinen" hah.

        mitä enemmän horssea ja nyyttöneitä niin sen parempi.


    • Volvo_V70_

      No eihän se volvo (MK1) mikään kiihdytysauto ole, aika hiitaasti kiihtyy moottoritien rampilla. Jossain siinä 160 - 180 km vauhdissa tuntee että kone alkaa vääntämään ja auto "herää". Eipä tuollaista "210 km/h"rajotinta ole tullut vastaan ainkaan omassa autossa, ihan hyvin ottaa kierroksia ja vääntää vielä 250 km/h mittarissa ja se on ihan kuskista kiinni kuinka paljon tuosta Volvon koneesta haluaa rääkätä ulos, veto loppuu siinä 270 km/ kohdalla. Kone huutaa mutta auto ei enään kiihdy mihinkään. Kaasupolkimessa on vielä tuossa vauhdissa aika paljon varaa painaa lattiaa kohden. Omassa autossa on tullut testattua sekin että 1 vaihteella loppuu puhti 4000 kierroksen kohdalla muta siten taas 2 ja 3 vaihteella voi vetää mittarin punaiselle eikä tunnu missään (7000) 4 ja etenkin 5 vahde tuntuu selkeästi siten että koneessa olisi vielä tehoa mutta kiihtyvyys ei kasva. Oma auto on bensakoneella.

    • Volvo_V70_

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3431
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      177
      1487
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1247
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1132
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe