PPP ja nivelkivut

kuutamolla?!

Olen sairastanut ppp:ä muutaman vuoden, nyt takana raskaus ja imetys menneillään, iho-oireet hävinneet lukuunottamatta jalkapohjien karstaisuutta. Uutena juttuna kipu nivelissä, sormissa, kyynärpäissä, lonkissa, polvissa ja nilkoissa. Kipu aika jatkuvaa. Lääkäri konsultoi reumalääkäriä, jolle en nyt ainakaan tässä vaiheessa päässyt, mutta kivut todettiin johtuvan ppp:ä. Lääkkeeksi särkylääke vielä.
Mietin vaan tulevaisuutta, mitenkähän tämä etenee, kuinka kipeä tulevaisuus edessä. Onko kohtalotovereita, mikä teillä auttanut särkyyn, auttaako joku liikuntamuoto tai ruokavalio? Oletteko tietoisia nettisivustosta, jossa voisi kohdata kohtalotovereita? Työkykyä mietin myös, pitemmällä tähtäimellä, kun ei tiedä tulevaisuutta..

5

4010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyyy

Psoriasisliiton nettisivulta löydät vertaistukihenkilön.

• oikea nivel

liittyä toisiinsa. Minulla todettiin ppp joskus 2004 ja 2007 sitten tuli ensin nivelkipuja ja kaupan päälle moniniveltulehdus. Eikun kiiruusti tays: ssiin. Tässä sitä syödään reumalääkkeitä ja kun on reumatekijä niin kyllä se muuttuu vielä reumaksi. Toivottavasti ei kovin pahaksi. Tayssissä tuli vierailtua muutaman jakson verran mutta nyt lääkkeet pitää isommat oireet poissa, en tiedä kuinka kauan-toivottavasti hyvin kauan.

• mctd tai psori

mctd ,joka on aika yleinen ja naisilla se esiintyy useammin kuin miehillä,itse olen mies ja minua hoidettiin ensin psorina ja lääkärini kun olikin kipeänä,tapasin toisen lääkärin,joka otti tumavastaaineeni,niin ne olivat koholla ,jolloin sain lähetteen reumalle,josta sainkin diaknoosini joka oli punajäkälä ja mctd reuma,nyt kymmenisen vuotta siitä,kun tauti todettiin,niin reumani on nyt alkanut menemään niveliin,kun ranteet ja nilkat sekä sormet ,eli kaikki nivelet ovat alkaneet turpoilemaan ja välillä ovat niin kivuliaita ettei meinaa päästä liikkeelle lainkaan,mutta jos sinulla on mtd niin paranemis ennuste on aika hyvä nykyisin ja siihen kuluu jalkapohjien karstoittuminen,eli ne paksuuntuu ja karhenevat aikalailla,siksi on hyvä krapata ne aika usein,niin pysyy ohkaisina eikä ala halkeilemaan,koska silloin onkin aika ikävä kävellä,kun tulee haavoja ja onkuin lasilla kävelisi,itse huomasin alussa ,jos vaan jokin asia aiheutti tressiä,alkoi iholla heti muutokset ja iho meni rikki raapimisen takia,kun kutina olikin aivan käsittämätöntä ja aivan samankaltaiset oireet oli kuin psorissa ja sitä sillä nimikkeellä aluksi ensinmäiset 10 vuotta hoidettiin,kunnes lääkärini sattui silloin sairastumaan,reumahan on aika yleinen sairaus,joka rikkoo ihoa ja tekee ihomuutoksia juuri karstoittumalla jalkapohjia ja kova kutina joka sotkee juuri diaknoosia,kun lääkärit ei tiedä onko reumaa vai ihotautia,riippuu siitä jos satut menemään remalle ensin ,niin sinulla on reuma,mutta jos menet iholle ensin,niin sinulla onkin psori,ota nyt sitten selvää lääkäreistä kumpaa sairastat,sinuna pyytäisin sinulta ottamaan tumavasta-aineet seuraavalla kerralla,kun annat verinäytteen ,pyydät lääkärisi lisäämään sen seuraaviin verikokeisiisi,sillä se ei maksa mitään lisää,kun sen katsovat,se vaan jää pois yleensä normaaleissa verikokeissa vaikka ne pitäisi olla ihan täydelliset,mutta ne ei taida sisältyä täydelliseen verenkuvaan,täytyy muistaa,että lääkärikin on vain ihminen ja erehtyväinen,siksi ei kannata heti antaa periksi vaan vaatia näytteiden ottoa,kunnes tauti lopultakin löytyy ja saa oikean lääkityksen,minulta karstoittuminen jaloista katosi ,samoin ihorikot korjaantuivat täysin,kun sain reumalääkityksen.

• ppp+psori

ja hyvä rasvaaminen hoitavat jalkapohjia paremmin kuin "krapaaminen". Jätä vähäksi aikaa pois punainen liha, tomaatti, paprika, munakoiso, peruna, vehnäjauho ja voimakkaat mausteet. Syö Omega3 kapseleita ja käytä oliiviöljyä ruoanlaitossa. Minulla nämä helpottavat oireita, joita on tuskin yhtään enää.

• Xikke****

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe