Moi,
Meillä on suvussa kulkenut valkoinen Yamaha 5 hp perämoottori, ilmeisesti siis aika vanha koska kaikki muut näkemäni ovat sinisiä. Sillä ei ole juuri ajettu eli siltä osin se varmaan on kunnossa mutta muistelen, että kun sitä viimeksi on kokeiltu niin se kävi jonkin aikaa ja sammui jatkaen tätä. Kiintotankki on sisältä ruosteessa eli voisi olla roskia kaasarissa tai jossain mutta olen kokeillut käyttää irtotankkia muttei sekään oikein auta. Nyt olisi tarpeen saada vinkkejä mistä kannattaa vikaa etsiä vai kannattaako ollenkaan. Löytyisikö mahdollisesti jostain jotain räjäytyskuvaa, ohjekirjaa tai korjausopasta mistä voisi olla apua. Voisin harkita tietysti uuttakin moottoria, mutta kyse on lähinnä haasteesta saada vanha peli vielä eloon.
Valkoinen Yamaha
6
2719
Vastaukset
- Lauri
Oon meinaan kuullut, että ensimmäiset 4-tahtiset Yamahat oli väriltään valkoisia (jostain vm. 85 alkaen). Jos näin on ja oletkin laittanut 2-t öljyä bensan sekaan niin olisko siinä se sun ongelma?
- julle
vanhat yammut oli valkosia, olisko ollu vm. -74 vanhemmat? korjatkaa jos oon väärässä. Ja mallimerkintänä esim P95, P250, tarkottaa kuutiotilavuutta.
- Samppa
julle kirjoitti:
vanhat yammut oli valkosia, olisko ollu vm. -74 vanhemmat? korjatkaa jos oon väärässä. Ja mallimerkintänä esim P95, P250, tarkottaa kuutiotilavuutta.
Sail malli jota käytettiin purjeveneissä.
Sitten se olis pitkä rikinen.
Öljyä tulpanreijästä sisään ja vetele narusta muutama veto.
Pura kaasutin ja puhdista.
Ota tankki irti ja jos ei pahasti ruosteessa niin hiekkaa ja vettä sisään pyörittele kunnes ruoste on irronnut tai hae romulasta puhdas.
- Jammu
Mulla olis jouten vanha valkoinen Jammu tyypiltään P 95A,moottori on vuosimallia 1968-69 ja teholtaan 4 hp.Trimmilukko olisi korjattava,koukut(taipuneet) eivät lukitse trimmiä kunnolla,ajettu vielä viime kesänä.Moottori on Rovaniemellä,mutta matkahuoltohan kuljettaa kauemmaksikin.Tarjoa!!!
[email protected] - Jonix
Tuli vaan tämmöinen asia mieleen että minä vuonna Yamahan perämoottorit ovat muuttuneet valkoisiksi?
- Anonyymi
-60 luvulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979