Valkoinen Yamaha

Yamaha 5hp

Moi,

Meillä on suvussa kulkenut valkoinen Yamaha 5 hp perämoottori, ilmeisesti siis aika vanha koska kaikki muut näkemäni ovat sinisiä. Sillä ei ole juuri ajettu eli siltä osin se varmaan on kunnossa mutta muistelen, että kun sitä viimeksi on kokeiltu niin se kävi jonkin aikaa ja sammui jatkaen tätä. Kiintotankki on sisältä ruosteessa eli voisi olla roskia kaasarissa tai jossain mutta olen kokeillut käyttää irtotankkia muttei sekään oikein auta. Nyt olisi tarpeen saada vinkkejä mistä kannattaa vikaa etsiä vai kannattaako ollenkaan. Löytyisikö mahdollisesti jostain jotain räjäytyskuvaa, ohjekirjaa tai korjausopasta mistä voisi olla apua. Voisin harkita tietysti uuttakin moottoria, mutta kyse on lähinnä haasteesta saada vanha peli vielä eloon.

6

2796

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauri

Oon meinaan kuullut, että ensimmäiset 4-tahtiset Yamahat oli väriltään valkoisia (jostain vm. 85 alkaen). Jos näin on ja oletkin laittanut 2-t öljyä bensan sekaan niin olisko siinä se sun ongelma?

• julle

vanhat yammut oli valkosia, olisko ollu vm. -74 vanhemmat? korjatkaa jos oon väärässä. Ja mallimerkintänä esim P95, P250, tarkottaa kuutiotilavuutta.

• Samppa
        julle kirjoitti:

vanhat yammut oli valkosia, olisko ollu vm. -74 vanhemmat? korjatkaa jos oon väärässä. Ja mallimerkintänä esim P95, P250, tarkottaa kuutiotilavuutta.

Sail malli jota käytettiin purjeveneissä.
        Sitten se olis pitkä rikinen.
        Öljyä tulpanreijästä sisään ja vetele narusta muutama veto.
        Pura kaasutin ja puhdista.
        Ota tankki irti ja jos ei pahasti ruosteessa niin hiekkaa ja vettä sisään pyörittele kunnes ruoste on irronnut tai hae romulasta puhdas.

• Jammu

Mulla olis jouten vanha valkoinen Jammu tyypiltään P 95A,moottori on vuosimallia 1968-69 ja teholtaan 4 hp.Trimmilukko olisi korjattava,koukut(taipuneet) eivät lukitse trimmiä kunnolla,ajettu vielä viime kesänä.Moottori on Rovaniemellä,mutta matkahuoltohan kuljettaa kauemmaksikin.Tarjoa!!!
      [email protected]

• Jonix

Tuli vaan tämmöinen asia mieleen että minä vuonna Yamahan perämoottorit ovat muuttuneet valkoisiksi?

• Anonyymi

-60 luvulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      1018
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      300
      939
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      78
      761
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      742
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      656
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      641
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      630
    Aihe