Onko muilla vaihtelevaa pahoinvointia? Itsellä alkamassa kahdeksas raskausviikko. Pientä ellotusta oli neljänneltä viikolta asti, ensin se tuli aika kellontarkkana iltapäivällä ja uudestaan illalla, mutta pystyin toimimaan kuten ennenkin. Nyt viikon sisään se on muuttunut aamupahoinvoinniksi, joka vaihtelee rajusti päivän mukaan. Eilen en päässyt sängystä ennen iltapäiväneljää, tänään taas olo on ollut melkein normaali. Oksentanut en vielä ole kuitenkaan.
Mahtasko tähän vaikuttaa se, mitä ruokaa on syönyt? Vai riippuuko aterian koosta? Itse söin toissa iltana söin tuhdisti, mm. keitettyjä kananmunia, juusto-kinkkupaahtoleipiä ja korvapuustin (joiden jälkeen siis karmea olo seuraavana päivänä). Eilen illalla vain ruisleivän pienen palan mustikkapiirakkaa, olo huomattavasti parempi. Osaako joku kertoa, mitkä ruuat aiheuttaa herkästi pahoinvointia, eli mitä kannattais välttää?
Vaihteleva pahoinvointi
1
1634
Vastaukset
- rv18
joo pahoinvointi voi vaihdella. Mulla kans tässä raskaudessa oli samaa, että jos söi vähänkin tuhdimmin, niin se heti kostautui tosi huonona olona!!
Tossa alkukesästä ku oli pahoinvointia vielä niin esim. jos illalla grillattiin niin aamulla olo oli aivan hirveä! Sit jos söi vaan jotain leipää tmv niin oli paljon parempi olo.
Tulet itse varmasti pian huomaamaan että mitä sun kantsii syödä ja miten paljon/vähän että olo pysyis hyvänä.
Itellä auttoi se että söi parin tunnin välein jotain pientä, ei isoja aterioita! Ja muista juoda tarpeeksi!! Juominen auttaa myös pahoinvointiin. Aamulla jos on paha olo niin heti kun heräät niin nouse vaan mahd. äkkiä ylös ennenku paha olo tulee, juokse jääkaapille ja juo mukillinen kylmää mustikka-/mansikka-/raparperikeittoa. Se on helppo niellä ja on sopivan raikasta. Se myös täyttää mahaa paremmin ku joku vesi tai mehu. Piimä ajaa saman asian. Sitten pikkuhiljaa otat vähän leipää tmv että maha täyttyy.
Näin minä selvisin aamupahoinvoinnista!
Raskauspahoinvointi on tosi ikävää. Ite pelkään oksentamista, mutta olen nyt selvinnyt neljä raskautta ilman oksuja =). Toivotaan että sunkaan ei tarvi oksentaa!
Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293335- 1211355
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101285- 711038
- 581031
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871016olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38931Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67910Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78865