Olisi tarkoitus ostaa halpa diesel auto ja mersut kiinnostais. olen katsellut n.400 000km ajettua 250d vm.91 eteenpän. Millaisia kokemuksia automaatista? Kulututuksista man/aut? Kaikenlainen kokemus kiinnostaa.
Viäläkö uskaltaa ostaa w124?
11
5362
Vastaukset
- Hans Brytyy Wön Kiew
Ajoin 95 mallisella 250sellä moniventtiilillä kelloon 553tuhatta
oli ilman turboa 113heppaa ilmastoitu tomaatti.
lootan pantoja kiristettiin jossain vaiheessa ja joku ohjaus yksikkö vaihdettiinkin.
Meneekö noi Mersun kilsat silleen että mitä vanhempi niin sitä vähemmän ajettu?
Kun en millän usko että 91 ollis vaan 400kulkenut.Ollut varmasti sokeella papilla saaressa.
Vaihteleva koe ajo kyllä kertoo onko älliä ostaa tomaattikin kyllä sen huomaa jos on vikaa.- Mmmm....
Mustalaisten työmatka-auton kun sais.. :) Kyllä niitä löytyy kohtuudellakin ajettuja mutta tuntuu olevan iso osa joilla on ainakin n.puoli miljoonaa kaikki ajettu. Kestääkö sellainen oikeasti niin kuin mersumiehet väittävät. Kulutuksia olisi mukava tietää. Millaisia ne on talvella käynnistymään/ajettavuus?
- ajettu.
Mmmm.... kirjoitti:
Mustalaisten työmatka-auton kun sais.. :) Kyllä niitä löytyy kohtuudellakin ajettuja mutta tuntuu olevan iso osa joilla on ainakin n.puoli miljoonaa kaikki ajettu. Kestääkö sellainen oikeasti niin kuin mersumiehet väittävät. Kulutuksia olisi mukava tietää. Millaisia ne on talvella käynnistymään/ajettavuus?
Mittarilukemalla ei ole noin vanhassa oikeastaan mitään merkitystä, lukipa siinä mitä tahansa, on niistä yleensä otettu pois satoja tuhansia.
Vanha Mersu pitää ostaa sellaisen henkilön kanssa, joka on ajanut ehyellä Mersulla edes muutamia kuukausia, mieluimmin vaikka vuosia. Sellainen yleensä erottaa onko auto kunnossa. Sinuna etsisin mahdollisimman uuden ja mahdollisimman myöhään Saksasta tuodun Mersun, jonka kori on oikeasti kunnossa, koska se on tärkein osa. Lisäksi siisti auto on yleensä muutenkin kunnossa.
Koeajolla kiinnitä huomiota ainakin seuraaviin asioihin: Moottori ei saa savuta vaaleaa savua missään tilanteessa pois lukien käynnistys jos hehkuja on rikki, muussa tapauksessa moottori on käytännössä väljä. Suuttimet eivät aiheuta terveeseen moottoriin kovinkaan kummoista savuamista, pikemminkin epätasaista käyntiä. Ehyitä moottoreita tosin saa kahdesta sadasta eurosta ylöspäin.
Vaihteitten pitää mennä kunnolla päälle, eikä ääni sisällä saa muuttua eri vaihteilla (siis vaihteiston ääni). Ehyt vaihteisto maksaa useampia satasia. Koskee sekä automaattia että manuaalia. Vaparina automaatti sopii oikeastaan vain kolmisataseen.
Perä ei saa ääntää, tosin korjaussarja ei maksa kuin 168 euroa, mikäli sen saa itse asennettua, ulina saattaa tulla myös takapyörän laakereista ( n.70€).
Alustassa on aika paljon nivetä ja kumeja, mutta jos auto on ajoiltaan kunnossa eikä kolise, asiaan ei kannata kiinnittää suurempaa huomiota, osat ovat varsin halpoja. Ohjaussimpukassa sattaa olla paljonkin välystä, mutta siitä pääsee eroon OIKEALLA TAVALLA suoritetulla säädöllä, väljällä simpukalla auto on rauhaton ajaa tuulisella ilmalla, paljon Mersulla ajanut ei välttämättä edes asiaa huomaa.
Jarrut ja muut kulutusosat ovat halpoja, eikä niitä tarvitse olla jatkuvasti vaihtelemassa.
Tyyppivikoja niistä kyllä löytyy ja ne ovat sellaisia, etteivät ne tule kuntoon kuin tietyksi ajaksi. Hakutoiminoilla löydät lisää tietoa, mutta niitä ovat esim: Kaikki lukkopesät, lasinpyyhkijä (jonka kestoa voi jatkaa puhdistuksella ja rasvauksella), ovien tuulihaat, jo aikaisemmin mainittu perä joka on lapsellisesti laakeroitu, ohjauksen vaimennussylinteri, ikkunahissit, katkeilevat jouset jne. Mutta ei oikeastaan mitään maata kaatavaa, varsinkin jos osat kykenee itse vaihtamaan.
Joka tapauksessa itse lähtisin ensisijaisesti ostamaan hyväkuntoista koria, tekniikan kanssa kyllä pärjää. Eivätkä edellä mainitut viat kaikki yhteen autoon mahdu, ellei auto ole ns. suomiauto jota on uitettu tuolla suolapaskassa kolmekymmentä vuotta ja kaksimiljoonaa kilometriä.
MB_Ce - ronbert taugh
''Kun en millän usko että 91 ollis vaan 400kulkenut.Ollut varmasti sokeella papilla saaressa''
Itsellä -90 250d A, ajettu 218tkm, savuarvo katsastukses maaliskuulla 0,71.
- Meseillä 45vee liike
auto on vaan ehjä.
Itsellä oli aikanaan juuri tuo 250D, vuosimallia 1989, palveli minua täysin moitteetta sellaiset 250 tuhatta kilometriä. Ajettu sillä oli ostaessani jotain 150 tkm, eli lähtiessä minulta oli 400tkm mittarissa (v.1996). Auto edelleen liikenteessä, ja ihan ryhdikkäänä, nyt varmasti jo lähempänä miljoona kilsaa mittarissa.
W124 on todella vahva auto, suorastaan legendaarisen kestävä, laadukas, ja rakennettu "mersumaisesti" vuosien käyttöä ajatellen, kaikki kuluvat osat helpohkoja vaihtaa.
Ajo-ominaisuudet 124;sessa mukavan leppoista, loistava matka-auto. kulutus tuolla koneella oli jotain 6-8 litraa löpöä matka-ajossa, itsellä oli manuaali.
Mutta; nyt on muistettava , että puhutaan jo todella iäkkäistä autoista, 1991-mallinen auto on nyt jo lähes 20 vuotta vanha. Mutta jos autolla todellakin todistettavasti ajettu vain 400tkm, sehän on jo todellinen helmi.- Mmmm....
kaikille vastanneille. Vanhaa diiseliä kun olen katselemassa niin kyllä se jotenkin vaikuttaa että ostan mersun tai vw:n. Kuullostaa niiden diiselit olevan tuossa hinta luokassa kestävimpiä.
- Nääonnähty
Mmmm.... kirjoitti:
kaikille vastanneille. Vanhaa diiseliä kun olen katselemassa niin kyllä se jotenkin vaikuttaa että ostan mersun tai vw:n. Kuullostaa niiden diiselit olevan tuossa hinta luokassa kestävimpiä.
Jos vanhaa dieselautoa ostat niin mersu on ainoa järkevä valinta. Volkkarit, audit, voortit ja japsilaiset/itämaiset on alustaltaan ja tekniikaltaan ihan lopussa tuossa 400 000 jälkeen. Mersun(124) kori, alusta ja voimansiirto on ihan tikissään vielä 700-800 000 jälkeenkin, kunhan on edes kerran vuodessa pesty tiesuolat pois pohjasta ja edes kerran vaihdettu peräöljyt!
- arpapeliä
tuon ikäisistä autoista on tullut jo melkoisia yksilöitä. Eiköhän tuo Mese ole kuinkin kestävyyden kannalta auto parhaasta päästä, kunhan vaan löydät sen oikean yksilön.
- mb230ceee
Tarkasta pohjasta perämurikan yläpuolelta onko ruosteenalkua jos pääset auton alle, samoten kuskin ja hanttarin jalkakoteloiden kohdalta pohjasta(palkeista) ruostuu mersu puhki. Kato myös tunkin korvakot ja listojen reunat HYVIN! Joskus ikkunan tiivisteiden alla on myös ylläreitä.
Koneella ajaa ilman isompia remontteja reippaasti miljoonan, isäukolla on alkuperäinen alakerta, laatikko ja perä(murikka säädetty ja laakerit vaihdettu kerran), kilometrejä on tällä hetkellä 1.2miljoonaa. Pirssi on siis vm 1986, eli eka 124koppa.
Hyviä kamppeita, mutta tuurissa alkaa kohta olemaan että ruosteettoman löytää jos ei ole kertaalleen rakennettu uusiksi. Nuo kuitenkin on uusimmillaankin kohta 20v vanhoja.
Itellä oli ce vm 1988 ja viimeisessä katastuksessa ennen myyntiä joutui jo pohjaan hitsaamaan palkit, listojen väleissä oli myös alkuja. Kaaret tehtiin kertaalleen uusiksi pokkauksen osalta.
- mersulla ajava akka.
aikanaan ylitte puol miljoonaa ajettu dieseli mersu, sano et se on vasta sisäänajettu..
et kärsii mersulla ajaa viel kaua sen jälkeenki..
itelläni ei oo ollu ku kaks bensamersua, 88 ja 89 vm. toinen automaatti, oli ylitte puolmiljoonaa ajettu sekin(meiltä sen ostanu oli sit itse pois myydessään ruuvannu mittaria et oli vaan 350t ajettu"muka"), mut kyyti oli hyvää! ja kulutus oli n. 10 sataselle..
ja tästä tän hetkisestä en oo kulutusta laskenu viel lainkaa..
ja tää on viel alle puol miljoonaa ajettu (epäilenpä vaa et on enempi ajettu, ku nähny ja kuullu noita mittarin ruuvauksia..) ja pelittää, mut on manuaali..
et itel ei oo noist dieseleist kokemusta. et vähä vanhempaa mallia ovat ku tuo mitä sie olet kattellu..
ja meillehän mies ei suostu muita mersuja ostamaankaan..(ja ei muita autoja ostaiskaa varmaan...)
ja ensimmäisen mersun kohdalla mun oli soitettava nii miehelle kun miehen kaverille et ku ne oli mersuja kehunut, että mitä ihmeellistä tässä on muihin autoihin nähden...en oo vielkää ymmärtäny, mut ehkä ei tarvitsekaan... - Anonyymi
Mercedes-Benz w124 220e Automatic ei mitään tiiseleitä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389