Enia

jellu4

juu elikäs onko Enialla paljon vittupäisiä pomoja?

135

21388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkukangas

      Ei varmasti yhtään sen vittumaisempia kuin muuallakaan. Työpaikkana tosin ei ole parhaimmasta päästä. Itse ympäristö on täynnä jotain ihme A4 saastetta, jotka lähemmän tarkkailun jälkeen ilmeneekin liittymäsopimuspapereiksi, joita siis on asiakkaille tehty. Kaiken kukkuraksi pomot tappelee keskenään kumman toimintamallit ovat parempia(Doneto vs. Dial Media). Saa nähdä kuinka kauan pomotkaan jaksaa kauaa katella tollasta meininkiä, nimittäin enpä itse nähnyt sen 2,5 kk:n työssäoloaikana kertaakaan johdon edustajaa toimistolla. Missähän mahtoivat olla... On siinä tekeminen olla suomen paras työpaikka.

      • slmyyntiedustaja

        Ei ole omalle kohdalle sattunut paskapäisiä pomoja enialla.A4 paperikasat ihmetyttää.toimistoillakun yleensä on erillinen varasto niille=)Olin ollut 2kk Enialla töissä kun toimitusjohtaja tuli käymään,että tolleen.


      • Tässäpä soittaa....
        slmyyntiedustaja kirjoitti:

        Ei ole omalle kohdalle sattunut paskapäisiä pomoja enialla.A4 paperikasat ihmetyttää.toimistoillakun yleensä on erillinen varasto niille=)Olin ollut 2kk Enialla töissä kun toimitusjohtaja tuli käymään,että tolleen.

        Hassua, mutta ne pikkupomot aina väittivät yhtä kun olivat sanoneet toista ja mistään ei oikein taidettu kantaa vastuuta paitsi siitä että kun homma menee hyvin niin silloin otetaan "vastuu". Täytyy tunnustaa että yksi pikkupomo oli oikeastaan varmasti ihan mukava kaveri, mutta se toinen... no, jääköön mainitsematta. Mi

        Ja meitä aina peloteltiin että johtaja/aluepäällikkö tulee käymään "ja hän ei tule olemaan iloinen" ja sitä miestä/naista ei koskaan näkynyt. Myös lauantaina meitä painostettiin olemaan töissä sillä uhalla että työpaikka lähtee. No, pidin lauantain vapaana ja kas kummaa, heti joutui pomon silmätikuksi. Vaikka tein työni aivan sopimuksen mukaan.

        Ja joo niitä A4-kasoja lojui siellä ja täällä.

        Ja siitä haluan varoittaa että ne kun puhuvat että tulet harjoittelijana sisään niin luulisi nyt pomojen kantavan vastuun jos itse ei osaa jotain. Oma kokemus osoitti että ainakaan tässä firmassa ei niin tehdä. Tekonaurua, tekorentoutta ja "kivoja kisoja" joka päivä.

        Ei tule ikävä tätä firmaa joka mainostaa itseänsä isoilla julisteilla eri opinahjoissa ja "menestystarinoilla".


      • Tässäpä soittaa...
        Tässäpä soittaa.... kirjoitti:

        Hassua, mutta ne pikkupomot aina väittivät yhtä kun olivat sanoneet toista ja mistään ei oikein taidettu kantaa vastuuta paitsi siitä että kun homma menee hyvin niin silloin otetaan "vastuu". Täytyy tunnustaa että yksi pikkupomo oli oikeastaan varmasti ihan mukava kaveri, mutta se toinen... no, jääköön mainitsematta. Mi

        Ja meitä aina peloteltiin että johtaja/aluepäällikkö tulee käymään "ja hän ei tule olemaan iloinen" ja sitä miestä/naista ei koskaan näkynyt. Myös lauantaina meitä painostettiin olemaan töissä sillä uhalla että työpaikka lähtee. No, pidin lauantain vapaana ja kas kummaa, heti joutui pomon silmätikuksi. Vaikka tein työni aivan sopimuksen mukaan.

        Ja joo niitä A4-kasoja lojui siellä ja täällä.

        Ja siitä haluan varoittaa että ne kun puhuvat että tulet harjoittelijana sisään niin luulisi nyt pomojen kantavan vastuun jos itse ei osaa jotain. Oma kokemus osoitti että ainakaan tässä firmassa ei niin tehdä. Tekonaurua, tekorentoutta ja "kivoja kisoja" joka päivä.

        Ei tule ikävä tätä firmaa joka mainostaa itseänsä isoilla julisteilla eri opinahjoissa ja "menestystarinoilla".

        Ilmeisesti muuten DNA:llakin on vähän rekryongelmia kun nyt eräässä nimeltä mainitsemattomassa opinahjossa Enian kanssa yrittävät värvätä opiskelijoita.


      • Asianvierestä
        Tässäpä soittaa.... kirjoitti:

        Hassua, mutta ne pikkupomot aina väittivät yhtä kun olivat sanoneet toista ja mistään ei oikein taidettu kantaa vastuuta paitsi siitä että kun homma menee hyvin niin silloin otetaan "vastuu". Täytyy tunnustaa että yksi pikkupomo oli oikeastaan varmasti ihan mukava kaveri, mutta se toinen... no, jääköön mainitsematta. Mi

        Ja meitä aina peloteltiin että johtaja/aluepäällikkö tulee käymään "ja hän ei tule olemaan iloinen" ja sitä miestä/naista ei koskaan näkynyt. Myös lauantaina meitä painostettiin olemaan töissä sillä uhalla että työpaikka lähtee. No, pidin lauantain vapaana ja kas kummaa, heti joutui pomon silmätikuksi. Vaikka tein työni aivan sopimuksen mukaan.

        Ja joo niitä A4-kasoja lojui siellä ja täällä.

        Ja siitä haluan varoittaa että ne kun puhuvat että tulet harjoittelijana sisään niin luulisi nyt pomojen kantavan vastuun jos itse ei osaa jotain. Oma kokemus osoitti että ainakaan tässä firmassa ei niin tehdä. Tekonaurua, tekorentoutta ja "kivoja kisoja" joka päivä.

        Ei tule ikävä tätä firmaa joka mainostaa itseänsä isoilla julisteilla eri opinahjoissa ja "menestystarinoilla".

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä tuosta vastuun kantamisesta. Sama ongelma taitaa olla koko yhtiössä, koska ylhäältähän kaikki heijastuu alaspäin. Onhan tuo johtajaporukka aika nuorta, parikymppisiä pikkutakit päällä ja yritetään siinä sitten vakuuttavia olla ja rentoja. Teennäistä sanon minä.
        On helppoa tehdä ja systätä vastuu toiselle ja pestä kädet juoksemalla tilanteesta pois. Juuri näin on Eniassa mielestäni tehty. Netti on täynnä artikkeleita Enian aikaansaannoksesta; milloin on Saunalahden joutumisesta markkinaoikeuteen puhelinmyynnin ongelmien takia tai työpaikkakiusaamisesta, josta keskisuomalainen kesällä kirjoitti. Välillä on ilmaa puhdistavia mainosjuttuja copy paste - tyyliin jokaisen toimipisteen paikallislehdissä. Firmassa kyllä jaetaan myyjille varoituksia, suullisia ja kirjallisia. Mutta saavatko yhtiön vastuuhenkilöt(enkä tarkoita nyt toimiston päälliköitä) näitä varoituksia? Epäilen vahvasti. Silloin vältyttäisiin paljolta, kuten joutumasta ikäviin lehtijuttuihin tai markkinaoikeuden tuomittavaksi. Olisiko nyt aika siirtyä tässäkin yhtiössä johtamisessa 2000-luvulle?


      • sdgsdg
        Tässäpä soittaa.... kirjoitti:

        Hassua, mutta ne pikkupomot aina väittivät yhtä kun olivat sanoneet toista ja mistään ei oikein taidettu kantaa vastuuta paitsi siitä että kun homma menee hyvin niin silloin otetaan "vastuu". Täytyy tunnustaa että yksi pikkupomo oli oikeastaan varmasti ihan mukava kaveri, mutta se toinen... no, jääköön mainitsematta. Mi

        Ja meitä aina peloteltiin että johtaja/aluepäällikkö tulee käymään "ja hän ei tule olemaan iloinen" ja sitä miestä/naista ei koskaan näkynyt. Myös lauantaina meitä painostettiin olemaan töissä sillä uhalla että työpaikka lähtee. No, pidin lauantain vapaana ja kas kummaa, heti joutui pomon silmätikuksi. Vaikka tein työni aivan sopimuksen mukaan.

        Ja joo niitä A4-kasoja lojui siellä ja täällä.

        Ja siitä haluan varoittaa että ne kun puhuvat että tulet harjoittelijana sisään niin luulisi nyt pomojen kantavan vastuun jos itse ei osaa jotain. Oma kokemus osoitti että ainakaan tässä firmassa ei niin tehdä. Tekonaurua, tekorentoutta ja "kivoja kisoja" joka päivä.

        Ei tule ikävä tätä firmaa joka mainostaa itseänsä isoilla julisteilla eri opinahjoissa ja "menestystarinoilla".

        nussikoot toisiaan perseeseen siellä enialla


      • asento ja lepo
        sdgsdg kirjoitti:

        nussikoot toisiaan perseeseen siellä enialla

        Sitäpä ne siellä tekeekin. Milloin päällikkö työntekijää tai milloin myyntijohtaja roudaa myyjänsä baarista kaikkien nähden kämpillensä. Erittäin sisäsiittosta touhua ellen sanoisi :)


      • Anonyymi
        Asianvierestä kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä tuosta vastuun kantamisesta. Sama ongelma taitaa olla koko yhtiössä, koska ylhäältähän kaikki heijastuu alaspäin. Onhan tuo johtajaporukka aika nuorta, parikymppisiä pikkutakit päällä ja yritetään siinä sitten vakuuttavia olla ja rentoja. Teennäistä sanon minä.
        On helppoa tehdä ja systätä vastuu toiselle ja pestä kädet juoksemalla tilanteesta pois. Juuri näin on Eniassa mielestäni tehty. Netti on täynnä artikkeleita Enian aikaansaannoksesta; milloin on Saunalahden joutumisesta markkinaoikeuteen puhelinmyynnin ongelmien takia tai työpaikkakiusaamisesta, josta keskisuomalainen kesällä kirjoitti. Välillä on ilmaa puhdistavia mainosjuttuja copy paste - tyyliin jokaisen toimipisteen paikallislehdissä. Firmassa kyllä jaetaan myyjille varoituksia, suullisia ja kirjallisia. Mutta saavatko yhtiön vastuuhenkilöt(enkä tarkoita nyt toimiston päälliköitä) näitä varoituksia? Epäilen vahvasti. Silloin vältyttäisiin paljolta, kuten joutumasta ikäviin lehtijuttuihin tai markkinaoikeuden tuomittavaksi. Olisiko nyt aika siirtyä tässäkin yhtiössä johtamisessa 2000-luvulle?

        Näinhän se on nykyäänkin tässä palautumassa. Yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas kolmatta. Siinä tapa miten Elisalla ja Enialla hoidetaan asiat.

        Mitään ei saa tietenkään kirjallisesti, siitähän saattaa jäädä jopa dokumentit talteen. Umpipaskasti johdettu firma. Samaa paskasäätöä joka asiassa työntekijöiden lisäksi myös asiakkaille.

        Paras vitsi tässä firmassa on ns. "laadunvalvonta", jossa joukko täysin merkityksettömiä urpoja miettii laiket päivät paskat housuissa miten asiat voisi tehdä entistä paskemmin ja vaikeammin.

        Nämä ovat luoneet firmalle joukon sisäisiä sääntöjä, mm. monien sivuja ylipitkät kaupankertaukset, jotka eivät kiinnosta työntekijöiden lisäksi asiakkaita paskan vertaa. Täysin turhan lätinän kuuntelemista. Mm. kiireessä olevalle asiakkaalle nämä paskanlätinät joutuu lukemaan sanasta sanaan, vaikka samat asiat tulevat kirjallisena tilausvahvistuksessa. Näin ollen jos asiakas sattuu jonkun Elisan paskatuotteen haluamaankin, sitä ei lähetetä ellei asiakas suostu/ehdi kuuntelemaan minuuttitolkulla tätä paskanlätinää. Päälle tietysti laitetaan kaikenmaailman toimitus-/vaihto-/avausmaksut 6,9 E/liittymä, joista 2 viimeistä ovat puhdasta rahastusta. Jos joku myyjä lukee kaksinkertaisesta yhdenkin sanan virheellisesti, laadunvalvonta varastaa palkasta kuukausittain ensin 25E, sen jälkeen 40E per "virhe", vaikka tilauksen kannalta näillä ei olisi mitään merkitystä. Päätökset ovat myös täysin mielivaltaisia, riippuu millä tuulella päätökset tekevät paskahousut ovat eikä niistä yleensä edes tiedoteta myyjille mikä on toimistopäälliköiden tehtävä ja yksi asia lisää minkä he jättävät hoitamatta.


        Paras vitsi Enialla ovat numeronsiirrot (tyttönimeltään numsit) eli ouhelinliittymiin siirrot Telialta tai DNA:ltä Elisalle. Nämä Enia nimittää tärkeimmiksi tuotteikseen. Liittymät siirretään ties minkä ATM-kysymysten, kotimaisuusargumenttien (verorahat Suomeen, eh hehe, eh hehe) ja muun venkulointien jälkeen. Jos saat jollain tavalla manipuloitua asiakkaan ottamaan kalliimman ja paskemmin toimivan Elisan liittymän ja ympättyä siihen kaikenmaailman avaus- ja toimittamaksihan päälle, käyt ensin asiakkaalle päälle normaaliakin pidemmän kaupankertauksen winbavk-hallitukseen, markkinointilupineen ja muine paskoineem läpi. Kukaan ei näitä oikeasti jaksa kuunnella.

        Paras vitsi tulee siinä, jos olet tässä ATM-kysymyksessä sanonut yhdenkin sanan väärin.

        Tällöin asiakkaalle soitetaan uudelleen ja kerrotaan, että LÄHETÄTKÖ TOIMISTOMME NUMEROON TEKSTIVIESTIN "Haluan kilpailuttaa matkapuhelinliittymäni" ja "kun viesti on tullut perille, soitan ja kerron että kaikki on ok". Siis tämä JO MYYDYN/MYYTYJEN LIITTYMIEN JÄLKEEN, HAH HAH xDD

        Ja sitten kun asiakasta on jälleen rasitettu täysin yhdentekevällä asialla, soitetaan uudelleen perään ja käydään samat pitkät kaksinkertaiset uudelleen läpi, HAH HAH xD

        Mikä firma oikeasti toimii näin?
        Mikä muu kuin Elisa?


    • eniaa kannattava

      en kyllä ymmärrä noita valituksia. Itse olen ollut kohta kuukauden töissä, ja pomot on aivan loistavia ! He auttavat jos heiltä apua tarvitsee, ja he ovat ystävällisiä. Työpiiri on mukavaa, ja työpisteissäkään ei mitään haukuttavaa ole. Sitäpaitsi palkka on hyvä. itse en ole keksinyt vielä mitään valitettavaa. Eikä meillä ainakaan töissä mitään kummempia paperikasoja ole, jokaiselle sopimukselle yms on oma paikkansa.

      • ei kiva

        siellä ne vanhat sopimukset lojuu kaikkien luettavana ja johtamistapa on kuin armeijassa yhden törkyturvan huutaessa komentojaan.


      • asian vierestä taas
        ei kiva kirjoitti:

        siellä ne vanhat sopimukset lojuu kaikkien luettavana ja johtamistapa on kuin armeijassa yhden törkyturvan huutaessa komentojaan.

        Onko tuo nyt kummakaan kun ainoa koulutus esimies-/johtajatyöhön on saatu armeijasta joten armeija tyylistä johtamista näiltä parikymppisiltä kouluttamattomilta sitten on luvassa.


    • enialla 4,5kk

      en nyt vittumaisiksi sanoisi meidän toimiston kumpaakaan päällikköä.
      informaatio näiden kahden välillä on vain aika heikkoa. toinen kysyy minulta jotain, ja kahden minuutin päästä tonen on kysymässä ihan samaa. tai jos olen aamupäivän esimerkiksi hammaslääkärissä, ja olen ilmoittanut siitä edellisenä päivänä toiselle, niin toinen kysyy, että miksi olen myöhässä.
      'isompi' pomoni on kyllä todella mukava. siitä toisesta en oikein pidä, koska hän on muuten hiljaa, ja jos hän jotain sanoo, se ei mitään hyvää yleensä ole. muuten työpaikalla on todella hyvä ilmapiiri, mahtavat työkaverit ja siisti työympäristö.

      • QWERTY951

        oon nyt megalla, enia laajentaa tännä. Kannattaako vaihtaa ?


      • Hellu432
        QWERTY951 kirjoitti:

        oon nyt megalla, enia laajentaa tännä. Kannattaako vaihtaa ?

        Jos haluat mukavan tuntipalkan tarvitsematta tehdä juuri mitään, niin siitä vain.
        Enia ei kuulemma jakele potkujakaan kovin helposti jos vain vaivaudut työpaikallesi ja soittelet muutaman puhelun silloin tällöin. Se on sitten kokonaan toinen juttu mihin toimistoon joudut, osassa on tosi kyrpämäisiä pikkunilkkejä pomoina ja niiden kanssa ei tule toimeen.


      • Totuuden torvi.
        Hellu432 kirjoitti:

        Jos haluat mukavan tuntipalkan tarvitsematta tehdä juuri mitään, niin siitä vain.
        Enia ei kuulemma jakele potkujakaan kovin helposti jos vain vaivaudut työpaikallesi ja soittelet muutaman puhelun silloin tällöin. Se on sitten kokonaan toinen juttu mihin toimistoon joudut, osassa on tosi kyrpämäisiä pikkunilkkejä pomoina ja niiden kanssa ei tule toimeen.

        se on kuule TULOS tai ULOS!

        ja näin sanoo Myyntipäällikkö Enilta, Suomen parhaasta työpaikasta.


      • Vetelin Kuivat Ry
        Totuuden torvi. kirjoitti:

        se on kuule TULOS tai ULOS!

        ja näin sanoo Myyntipäällikkö Enilta, Suomen parhaasta työpaikasta.

        sen pitää ollakin. Jos on osoitettu että tuote on myytävissä ja joku ei osaamisen puutteellisuuden / ymmärryksen puutteen / asennevamman takia pärjää niin miksi pitäisikään maksaa tuntipalkkaa pidempään. TULOS tai ULOS on myynnissä ainoa oikea yhtälö. Yritys antaa onnistumisen mahdollisuuden ja loput on itsestä kiinni. Tietysti jos firmassa / kyseistä tuotetta ei kukaan onnistu myymään niin voi olla vika muualla. Harvoin kuitenkaan on.


      • Esko Niemi
        Totuuden torvi. kirjoitti:

        se on kuule TULOS tai ULOS!

        ja näin sanoo Myyntipäällikkö Enilta, Suomen parhaasta työpaikasta.

        Suomen parhaasta työpaikasta. Joopa joo. Näytäpä faktaa vaikka heittämällä tänne linkki jossa enia olisi valittu suomen parhaimmaksi työpaikaksi.

        Mä kerron. Ei sellasta edes löydy, joten turhaa väittelet.


      • tp enialla
        Totuuden torvi. kirjoitti:

        se on kuule TULOS tai ULOS!

        ja näin sanoo Myyntipäällikkö Enilta, Suomen parhaasta työpaikasta.

        tp vai amp? :D

        kyllä se meillä näin menee että emme tietenkään pidä ihmisiä istumassa tuntipalkalla jossei työt maistu tai ei pysty sitä tekemään mihin palkataan.


      • dfhdhdh
        tp enialla kirjoitti:

        tp vai amp? :D

        kyllä se meillä näin menee että emme tietenkään pidä ihmisiä istumassa tuntipalkalla jossei työt maistu tai ei pysty sitä tekemään mihin palkataan.

        Nyt oot karvanaamainen peto välillä HILJAA!


      • MegaHAHAHAHAH
        QWERTY951 kirjoitti:

        oon nyt megalla, enia laajentaa tännä. Kannattaako vaihtaa ?

        Jonkun vitun Megan voi tunkea syvimmälle perseeseen.

        Naurettava orjalafka, joku helvetin 5,15 E tuntipalkkana, HAH HAH xD
        Olin yhdessä toimistossa peräti viikon töissä ja myyntipäällikkönä naurettava kerrostalokyttääjä, sellinen typerä punkero ämmä vailla elämää.


      • Anonyymi
        QWERTY951 kirjoitti:

        oon nyt megalla, enia laajentaa tännä. Kannattaako vaihtaa ?

        Ei kannata.


      • Anonyymi
        Totuuden torvi. kirjoitti:

        se on kuule TULOS tai ULOS!

        ja näin sanoo Myyntipäällikkö Enilta, Suomen parhaasta työpaikasta.

        Ai ihanko Suomen parhaasta työpaikasta?

        Voisitko tarkentaa`
        Kylläpä Suomen työpaikat ovat matalalla tasolla, jos joku vitun Enia on paras työpaikka, HAHAHAHA xDDD


    • enialainen

      Oon nyt ollut reilu puolitoista kuukautta Enialla töissä ja kyllä on ollut ihan hyvät kokemukset hommasta. Rentoa meininkiä pomojen osalta myös, kyllä ne sitä tulosta kokoajan soittajista kaivaa mutta ei mitenkään kynsin ja hampain raivoten todellakaan. Koulutus oli tosi hyvä ja ikinä ei ole tuntunut siltä että pikkupomoille ei uskalla tyhmiä kysymyksiä esittää. Kaikinpuolin positiivinen kokemus tähän asti, tosin joulu ja uuden vuoden ajoilla olisi saanut olla enemmän lomapäiviä :)

      Mahdollisesti kyllä tilanne on toinen muilla paikkakunnilla, mutta omalla toimistollani ainakin on ihan fiksu meininki eikä niitä väitettyjä paperipinojakaan missään näy - ovat omissa kaapeissaan.

      • härbäbäbä

        Olin Enialla töissä lyhyen tovin, pomot olivat peruspuhelinmyyntilinjaa noudattaen entisiä myyntitykkejä joiden ainoa tehtävä on tsempata myyjiä "kaukaisilla uroteoillaan, esim. Kun MINÄ myin niin myin ainakin 600 liittymää kuukaudessa ja se on helppoa kuin heinänteko!". Tietenkin aina unohtuu mainita, että eri tuotetta ja vuosia sitten kun hintatasot olivat erilaiset ;) Toimistotilat olivat siistit ja jos haluaa kahvilla ja pullalla tienata pikkurahaa niin suosittelen. Muutenhan lafka on sitä perus pakkomyyntiä ja tuputusta niinkuin telemarkkinointi aina on :p


      • hartsa944
        härbäbäbä kirjoitti:

        Olin Enialla töissä lyhyen tovin, pomot olivat peruspuhelinmyyntilinjaa noudattaen entisiä myyntitykkejä joiden ainoa tehtävä on tsempata myyjiä "kaukaisilla uroteoillaan, esim. Kun MINÄ myin niin myin ainakin 600 liittymää kuukaudessa ja se on helppoa kuin heinänteko!". Tietenkin aina unohtuu mainita, että eri tuotetta ja vuosia sitten kun hintatasot olivat erilaiset ;) Toimistotilat olivat siistit ja jos haluaa kahvilla ja pullalla tienata pikkurahaa niin suosittelen. Muutenhan lafka on sitä perus pakkomyyntiä ja tuputusta niinkuin telemarkkinointi aina on :p

        Minäkin olin Enialla reilun vuoden töissä ja eipä ole puljusta mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa jos sitä verrataan muihin Telemarkkinointilafkoihin, on Enia mielestäni parhaasta päästä. Toimilat siistejä ja esimiehet ainakin minun kapungissani osasivat hommaa pyörittää fiksusti ja ottivat yksilötkin huomioon.

        Palkka on mielestäni hyvä (tes), jonka päälle saat extraa. Monesti nämä paskakirjoitukset ovat näiden poispotkittujen juttua ja sinällään ikävää jos joku jättää kokeilematta työpäaikkaa vain näiden perusteella. Menkää sinne toimistolle niin näette itse todellisen tilanteen.


      • perinteinenm
        hartsa944 kirjoitti:

        Minäkin olin Enialla reilun vuoden töissä ja eipä ole puljusta mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa jos sitä verrataan muihin Telemarkkinointilafkoihin, on Enia mielestäni parhaasta päästä. Toimilat siistejä ja esimiehet ainakin minun kapungissani osasivat hommaa pyörittää fiksusti ja ottivat yksilötkin huomioon.

        Palkka on mielestäni hyvä (tes), jonka päälle saat extraa. Monesti nämä paskakirjoitukset ovat näiden poispotkittujen juttua ja sinällään ikävää jos joku jättää kokeilematta työpäaikkaa vain näiden perusteella. Menkää sinne toimistolle niin näette itse todellisen tilanteen.

        Todellinen tilanne = Toimiston jossa on 2 myyjää?


      • jaskajonkunen
        perinteinenm kirjoitti:

        Todellinen tilanne = Toimiston jossa on 2 myyjää?

        27.12.2010 | Lähde:Balance Consulting / PRH Kaupparekisteri

        "Enia Oy:n liikevaihtoa oli viime tilikaudella 7.0 miljoonaa euroa. Edellisellä normaalia lyhyemmällä 3 kuukauden mittaisella tilikaudella liikevaihtoa kertyi 1.1 miljoonaa euroa. Yhtiön tilikausitasoitettu

        eli 12 kuukautta vastaavaksi muutettu liikevaihdon kasvu oli 60.8 prosenttia.

        Voittoa tilikaudelta kertyi 36 tuhatta euroa, kun edellisellä normaalia lyhyemmällä tilikaudella voitto oli 127 tuhatta euroa."


        Ovat rahat ilmeisesti menneet päällystön hauskan pitoon :)


    • hyviä viestiketjuja

      Mikä kysymys :D

      MItäköhän odotat vastaukseksi...

    • onneks ex-enialainen

      Itse olin töissä Enialla melkein vuoden. Tuntipalkka olikin sitten ainoa hyvä asia koko yrityksessä. Alunperinkin yritys on ihan rosvojen perustama, periaatteessa huonopohjaiset puhelinmyyntiyhtiöt liittyivät yhteen ja ottivat uuden nimen puhdistakseen mainettaan. Osalla toimistopäälliköistä ei ole minkäänlaista alankoulutusta, esim. Kuopion on alunperin rautakaupanmyyjä, jonka ammattitaidottomuuden huomaa töykeästä käytöksestä; ammattiliiton henkilön huorittelua, alaikäisten työntekijöiden tissien vertailua, huutamista, vittuilua, kesken työpäivän ryyppäämistä, uhkailemista yms. Lisäksi toimistolla on sellanen pelinhenki että toimiston asioita muille kertovat/vastaan panevat savustetaan pihalle, laittomia potkuja ja varoituksia kirjoitellaan jos et ole päälliköille mieliksi.
      Nimimerkki ASIANVIERESTÄ, Toimistopäälliköille ei kukaan anna varoituksia, vaikka todellakin syytä olisi.
      Nimimerkki JASKAJONKUNEN, Aivan rahat menevät alaikäisten juottamiseen, yleensä juuri toimiston mm. pikkujouluissa, kesänpäättäjissä.. aina löytyy joku syy juhlia tässä yrityksessä, monen tonnin piikki auki baarissa, ymss. Näinhän sitä työntekijöitä hommataan.
      Noh onneksi ammattiliitosta ollaan puuttumassa asiaan!

    • 28

      -

    • Lahtis-Kaaleppi

      Enian koko telemarkkinoinnin johdossa on ihmiset jotka luulee tietävänsä kaiken mutta joilla ei ole kokemusta telemarkkinoinnista! Tämän olen kuullut monelta pääliköltä ja myyjältä. Joku puhelin myynnin ammattilainen johtoonkin??!!??

      • Enialainen

        Enialla niinkuin muillakin myyntifirmoilla on hyviä ja huonoja puolia. Itse olen ainakin tyytyväinen Eniaan!


    • toinen ex

      kuopion toimistopäällikkö on kyl ihan ammattitaidoton kusipää viitti nimeä edes mainita mut sori vaan kaikista ei siihen hommaan ole :/ ex enialainen puhuu kyl asiaa :) itse lähdin surkeen työilmapiirin vuoksi sieltä menemään ehdin olla reilut puol vuotta palkanmaksusta ei valittamista :)

    • ei kiitos enialle

      vittupäitä ne just on ja sitä vittua siellä enialla huudetaankin joka ainut päivä. ja kaikki 16-vuotiaat työntekijät perässä. motivoivaa.

    • harsta

      Vieläkö sinä Hartsa oot siellä ihmisiä kiusaamassa?

    • Kokemusta löytyy!

      Itse olen Tampereen Enialla ollut töissä jo reilu vuoden, eikä todellakaan mitään valittamista. En tiedä mikä meininki kuopiossa on todellisuudessa ollut, mutta tosi pahalta kuulostaa ja tosta pitäisi ehdottomasti ottaa yhteyttä enian johtoon, ottaisin itse, mutta ei ole omaa kokemusta niin huhupuheiden perusteella en mene kenestäkään mitään puhumaan. Mielestäni on naurettavaa että tänne tullaan yritystä haukkumaan kuukauden työkokemuksella, joka kertoo jo tositarinan: olit huonon asenteen omaava paska myyjä, joka lensi pihalle, shit happens, älä syytä siitä muita jos et pärjännyt. Itse tienaan helvetin hyvin ja oon tosi ilonen, että hain enialle. kympin tuntipalkka lisineen ja bonuksineen, hyvä, rento ilmapiiri, mukavat pomot ja rehellinen meininki niin toimistolla kuin myynnissäkin on harvinaista herkkua nykypäivänä.

    • Kokemusta myös

      Näin on! Itsekin työskentelen Tampereen Enialla ja kyllä on hyvä ilmapiiri siellä. Palkat tulee ajallaan ja työajat ovat joustavia, suosittelen :)

    • Ville Rissan

      Kertokaa joku kokemuksia Lahden Eniasta? Kiinnostusta olisi.

    • kysymys

      Entä Joensuun Enia? Millaista on?

    • Jtn123123

      Kuusamon eniassakaan ei mitään vikaa, homma toimii. Toimistopäälikkökin todella mukava ja rehti.

    • möllipee

      Lahen Enia iha ok..hiukan epäsiisti työympäristö, mut työkaverit mukavia ja toimistopäälliköt asiansa osaavia ja reiluja. mukava ja rento ilmapiiri.

    • n

      Jaha. Se sitten loppui liittymämyynti puhelimitse Suomessa tämän kevään aikana. Eduskunta vahvisti lain joka kieltää liittymien myynnin puhelimitse uusille asiakkaille ja laki on voimassa seuraavat kolme vuotta.

    • Go enia

      Eikö Enia myy myös nettiliittymiä? Myykö jotain muutakin? Olen saanut kuvan Eniasta toimivana yrityksenä. Toivottavasti siellä ei nyt jäädä tumput suorana seisomaan, vaan laitetaan rattaat pyörimään ja erikoistutaan myymään muita tämän ajan tuotteita. Myyjiä tarvitaan aina.

    • Minä

      Onneks laki tuli, eihän ne myyjätkää tiedä yhtään mitä myyvät varsinkaan kun "bisnes on helppoa ja pidetään homma yksinkertaisena" asiakas parat kusessa ja m.pääliköt kimpussa!!

    • ENia!!

      Enia on huippupaikka! Pomot reiluja, työilmapiiri hyvä ja työkaverit mukavia :) Itsellä ei ole mitään valittamista siitä että istut sen 6,5 tuntia luureissa ja palkkaa tulee 3200 € /kk :)

      • mietityttää

        OHO! Kuinka se toimii , onko ne x minuutit vai niin paljon kuin myy tuotteita jokka tuotta ns boonuksia?
        Kokemuksia Vaasan Eniasta , anyone?


    • PITÄÄ OLLA TARKKANA

      kun menee enialle töihin,kannattaa katsoa mitä lukee työsopimuksessa.Keski-Suomessa enialla on elisa viihde puoli ja saunalahti puoli.pomo voi heittää viihdepuolelta sauniksen puolelle mitä kummemmista syistä.Liitto ei voi asialle mitään kun ei lue erikseen kummalla puolella oot duunissa.sama tuntipalkka on molemmissa mut sauniksella huonommat provikat.. työntekiät jauhaa pomoille paskaa toisistaan ja pomot eivät edes selvitä asioita siellä.SIT SITÄ RANKAISTAAN JOSTA ON PUHUTTU PASKAA!ystäväni joutui tuollaisen paskanjauhamisen kohteeksi :(

      • jaska jokunen

        Puhut varmaan Jyväskylän toimipisteestä?olen kuullut myös että Elisa Viihde puolella työntekiät jauhaa toisistaan paskaa jos ei toisilleen sit pomolle.työntekiät ovat lyöneet vetoja mm. siitä,kuinka pitkään uusi työntekiä on töissä ennen ku lentää saunalahden puolelle tai ottaa lopputilin jne..Viihde puolella pomo kuulemma ihan kauhea,huutaa ja tiuskii työntekijöille ja suosii joitakin työntekiöitä enemmän.Kumma että työsopimuksessa ei lue,mitä työtä tekee siellä.mitähän siellä sitten lukee jos krt voivat heittää niin vaan toiselta puolelta toiselle.ei huonompi palkkaiseen työhön saa siirtää,onhan siinä laki työntekijän puolella..ystäväni on töissä siellä saunalahden puolella ja työkaverit mukavia samoin pomot siellä puolella,nuoria siellä on paljon töissä alle 18.v.


    • 10+7

      Mikähän mahtaa olla nykyään Enialla tuo takuupalkka / h.

    • hönöhönö

      Varmaan 8,08 euroa tunti ekat 150 tuntia jonka jälkeen 10,65 euroa tunti.

    • tyhmätitkeejavalitta

      haha jengi pelkää puhelin myyjii :D voivoi, pakko myöntää et valitettavasti toiset kusettaa ja lentää kyllä työpaikalta pihalle kans, toiset taas myy rehellisesti TEIDÄN hyvää ajatellen! aidosti halvempaa ja parempaa tai nopeempaa. Ymmärrän et ette vaa ymmärä mut se on iha teijän oma ongelma, haluutte maksaa enemmän huonosta yhteydestä, siitä vaan!!
      työpaikkana, jos tekee hyvin tulosta erittäin mukava paikka, omat vuorot, omat tauot, kaikki rentoja ja ystävällisii varsinki pääliköt ja rahaan tulee mukavasti, opiskelijana tein noin 70tuntii kuus ja noin 2000e palkka. Kaikille ei todellakaa sovi, mut jos ei osaa mennä sääntöjen mukaa ei voi mitää ja jos ei osaa myydä ni ei voi mitää.
      Ja niille jotka vihaa/tallentaa puhelin myyjien numeroita niin: Koittakaa kerranki ottaa puhelu itse haluun ja keskustelkaa oikeesti kunnolla mikä se tarjous oikee on, hyvin mahdollista et laskusi puolittuu, elikkä antakaa YKSI kunnon mahdollisuus.. HUOM, puhun koko ajan liittymä myyjistä, en kenestäkää muista.

      • kuukernappi

        Just ja joo joo... juuri tänään viimeksi joku taula soitti Enialta ja väkisin halusi harjoittaa suoramarkkinointia vedoten siihen, että olen Saunalahden asiakas ja mukamas ikivanhassa liittymäsopimuksessani olisi ollut ehtona, että operaattori saa tarjota tuota liittymäpakettitörkyä puhelimitse. Kissan villat. Tätä kaveria ei lainkaan vaivannut, että kerroin voimassa olevasta suoramarkkinointikiellosta ja siitä, että aivan hiljattain olin kieltänyt Eniaa pitämästä tietojani rekisterissään ja soittelemasta. Kaveri jyräsi sieltä jotain "sopimus on sopimus"-tyylistä lausetta, eikä tajunnut, kun sanoin hyvin nopsaan lopettavani koko liittymän, ellei kieltoani oteta todesta. Jouduin lopulta soittamaan Saunalahtee ja he laittoivat siellä sitten numeroni viereen maininnan, ettei saa soitella. P-----e, sanon minä. Jokainen kielto, joka tehdään johonkin yritykseen suoramarkkinointia koskien, on pitävä ja elinikäinen. Minulla ei ole mitään tarvetta keskustella puhelinmyyjän kanssa. Olen tallentanut kyseisen numeron puhelimeeni nimellä "ÄLÄ VASTAA." Soittamalla kaltaiselleni vastarannan kiiskelle ei saa minkäänlaista kauppaa aikaan, varsinkaan jos alkaa puhelun aikana naureskella vähättelevästi... joten viisautta olisi Enialla jättää suosiolla sellaisten ihmisten numerot listoiltaan pois, joihin todella on kielletty soittamasta.


      • Rauhoitu
        kuukernappi kirjoitti:

        Just ja joo joo... juuri tänään viimeksi joku taula soitti Enialta ja väkisin halusi harjoittaa suoramarkkinointia vedoten siihen, että olen Saunalahden asiakas ja mukamas ikivanhassa liittymäsopimuksessani olisi ollut ehtona, että operaattori saa tarjota tuota liittymäpakettitörkyä puhelimitse. Kissan villat. Tätä kaveria ei lainkaan vaivannut, että kerroin voimassa olevasta suoramarkkinointikiellosta ja siitä, että aivan hiljattain olin kieltänyt Eniaa pitämästä tietojani rekisterissään ja soittelemasta. Kaveri jyräsi sieltä jotain "sopimus on sopimus"-tyylistä lausetta, eikä tajunnut, kun sanoin hyvin nopsaan lopettavani koko liittymän, ellei kieltoani oteta todesta. Jouduin lopulta soittamaan Saunalahtee ja he laittoivat siellä sitten numeroni viereen maininnan, ettei saa soitella. P-----e, sanon minä. Jokainen kielto, joka tehdään johonkin yritykseen suoramarkkinointia koskien, on pitävä ja elinikäinen. Minulla ei ole mitään tarvetta keskustella puhelinmyyjän kanssa. Olen tallentanut kyseisen numeron puhelimeeni nimellä "ÄLÄ VASTAA." Soittamalla kaltaiselleni vastarannan kiiskelle ei saa minkäänlaista kauppaa aikaan, varsinkaan jos alkaa puhelun aikana naureskella vähättelevästi... joten viisautta olisi Enialla jättää suosiolla sellaisten ihmisten numerot listoiltaan pois, joihin todella on kielletty soittamasta.

        Numerot jotka tulee soittoon ei ole Enian päätettävissä :-) soittolistat tulevat Elisalta ja Saunalahdelta.

        Sitä soitetaan mitä annetaan soittoon. TM-kielto ei ole Enialla myyjän tiedossa.


      • get a laiffi
        kuukernappi kirjoitti:

        Just ja joo joo... juuri tänään viimeksi joku taula soitti Enialta ja väkisin halusi harjoittaa suoramarkkinointia vedoten siihen, että olen Saunalahden asiakas ja mukamas ikivanhassa liittymäsopimuksessani olisi ollut ehtona, että operaattori saa tarjota tuota liittymäpakettitörkyä puhelimitse. Kissan villat. Tätä kaveria ei lainkaan vaivannut, että kerroin voimassa olevasta suoramarkkinointikiellosta ja siitä, että aivan hiljattain olin kieltänyt Eniaa pitämästä tietojani rekisterissään ja soittelemasta. Kaveri jyräsi sieltä jotain "sopimus on sopimus"-tyylistä lausetta, eikä tajunnut, kun sanoin hyvin nopsaan lopettavani koko liittymän, ellei kieltoani oteta todesta. Jouduin lopulta soittamaan Saunalahtee ja he laittoivat siellä sitten numeroni viereen maininnan, ettei saa soitella. P-----e, sanon minä. Jokainen kielto, joka tehdään johonkin yritykseen suoramarkkinointia koskien, on pitävä ja elinikäinen. Minulla ei ole mitään tarvetta keskustella puhelinmyyjän kanssa. Olen tallentanut kyseisen numeron puhelimeeni nimellä "ÄLÄ VASTAA." Soittamalla kaltaiselleni vastarannan kiiskelle ei saa minkäänlaista kauppaa aikaan, varsinkaan jos alkaa puhelun aikana naureskella vähättelevästi... joten viisautta olisi Enialla jättää suosiolla sellaisten ihmisten numerot listoiltaan pois, joihin todella on kielletty soittamasta.

        Hanki elämä, luuseri, marssi sinne Kelaan vaan hakee lisää rahaa, et saat maksettu onnettoman säästöliittymälaskus, vitun kitisijä, varmaan oot joku onneton rakennusalan yrittäjä, BUHAhahahahahhaha


    • tervemiesterveessä

      Puhelinmyyjät on raivostuttavia jankkaajia.

    • NAURATTAA11

      LOL siis oikeesti, ei se oo tyhmä joka kysyy vaa se joka maksaa! Sitä varten on punanen nappi puhelimes. Älä ny per***le valita ku et osannu painaa punasta nappii vaan luovutit ja sanoit joo otan sen ! HAHAHaha, te oottee nii hauskoja ja heikkoja. Valittakaa vaa teille nauretaan selän takana! kunnon tukarit!

    • pettynyt3

      Itse tulin Enian myyjän taholta petetyksi tällä viikolla. Onneksi en aktivoinut laitetta enkä käynnistänyt liittymää. Sain palautettua vehkeet koskemattomina Saunalahdelle. En koskaan osta mitään puhelinmyynnistä. Luuri korvaan vaan. Älkää ostako kukaan muukaan. Kyllä niitä firmojen tarjouksia voi sähköpostitse pyytää omiin tarpeisiin. Jää ainakin kiistaton oikeustoimikelpoinen dokumentti asioista.

    • trolololoo0o0o0

      Ei ole. Niillä on kyllä korvat päässä :D

    • missu89

      On. Mukavia silti paljon enemmän. Keskimäärin hyville myyjille ollaan kivempia kuin huonoille

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Itse olen entinen "puhelinmyyjä" ja nykyään jos/kun mulle joku soittaa ja tarjoaa jotain niin huomio ei kiinnity niinkään tuotteeseen vaan myyjään ja miten hän asiansa esittää ja osaa myydä.

        Aikannan kun itse kyseistä ammattia harjoitin niin mulle sanottiin jo koulutuksen alussa että käytännössä sillä ei oo väliä mitä sä sanot vaan miten sä sanot asiasi.

        Mä tiedän melko tarkkaan 10 vuoden kokemuksella kaikki maholliset ja mahottomat myyntikikat ja -tekniikat. Ennenkaikkea kiinnitän huomiota niihin ja myyjän tapaan hyödyntää niitä.

        Jos myyjä osaa asiansa niin sillon vastaanottokin on asiallinen ja kauppaa tulee.


    • hyvä juttu

      mut tuleehan sieltä AINA tilausvahvistus ennen ku tarvii mihinkään sitoutua siitä vaan varmistaa et kaikki on ok ja jos ei oo nii ei hae tuotetta postista nii tilaus ei lähe menemään. Se on omaa tyhmyyttä jos joku sua huijaa. Itse ainakin haluun et mulle soitetaan joka paikasta koska niillä ne parhaat tarjoukset on eikä siinä mitään häviäkään jos pari minuuttiia kuuntelee mitä niil asiaa.

    • uphhuuihui

      up

    • jeeejeeejeeeeeeeeeee

      itse olen ollu enialla myymässä saunalahden liittymiä ja se on kyl semi helppoa duunia kun tuli tää megareilu. ei voi ku tykätä

      • mynttinenm

        miten voi myydä liittymiä, kun laki kieltää niiden myynnin?


      • lueppas kunnolla läpi..
        mynttinenm kirjoitti:

        miten voi myydä liittymiä, kun laki kieltää niiden myynnin?

        Puheliittymiä voi markkinoida asiakkaille esimerkiksi jos asiakas on antanut siihen luvan esimerkiksi vastaamalla kyselyyn netissä. Nettiliittymiä saadaan kaupata asiakkaille koska vain, siitä ei ole kyseisessä laissa merkintää.


      • Kiellonkannalla123

        Kaikkien liittymien myös netti sais lailla lopettaa!


    • Ayttg

      Tampereen toimisto.... Luoja mitä meininkiä! Työntekijät ja ilmapiiri ei hyvä

      • Nakkii

        Samaa mieltä !!


      • Jjollool

        Joo ja Tampereella kirjoitetaan nykyään sakot jos unohdat sanoa asiakkaalle jonkun liittymään liittyvän asian 30-100e viedään palkasta. Asiaa ei voi korjata soittamalla asiakkaalle.


    • 26+1

      Olen kyllä samaa mieltä. Tämä vastaava toimistopäällikkö varsinkin puhuu kovasti paskaa muista selän takana.

      • 11+7

        Jep... Tosi huono ilmapiiri. Uusista ei niin hyvistä puhutaan paskaa selän takana ja suosikkeja taputetaan päälaelle.


    • häiriköt vastuuseen

      Enia harrastaa soittoja, missä heti kuin vastaa nii luuri lyödään korvaan.

    • ant5

      Enia Helsingin toimisto kuin hullujen huone, stereot soi pomojen käskystä niin lujaa et ei omaa ääntä kuule samalla pomot itse huutaa yli stereo äänen myyntiä ... myyntiä mikä vi.... mättää myykää :)) 2 päivää riitti aivan kreisi paikka.......

    • tolva ekva

      "...... stereot soi pomojen käskystä niin lujaa et ei omaa ääntä kuule samalla pomot itse huutaa yli stereo äänen myyntiä ... myyntiä mikä vi.... mättää myykää ....."

      Tästä jo huomaa että ollaan jääty sinne vuoteen 2003. Eikai enää missään näin ihmisiä johdeta?

    • venturo2

      Kävin työhaastattelussa. Aika tiukka meininki tuntuu olevan.

      • Koooki

        Toi on muuten hienoa jos on suoraan kerrottu siitä kaikesta nipottamisesta, valvonnasta ja bonusten leikkaamisesta. Nimittäin ihminen joka ei siedä sellaista osaa olla ottamatta työtä vastaan. Varsinkin nuorten kohdalla pelottavaa jos tämä on ensimmäisiä työpaikkoja.


    • Jani1666

      Lahden toimisto on ainakin ihan paska. Pomot täysiä mulkkuja, työkaverit jees.

    • juthuh

      Yhtä paljon niitä joka firmassa on :)

    • samppa linnan mäki

      Laiskoista ja vittumaisista alaisista puhumattakaan. Se kuuluisa syy-seuraus :)

    • sdvsdv

      Tiedä häntä mutta karhun kyrpäluu heiluu ja eritteet roiskuvat.

      • lissukla

        :D


    • rps234

      Kamala mitä juttua. Hienoja ihmisiä olette kommentoijat.

    • Harkinnassa

      Millaiset työajat Enialla on? Viikonloppu/iltatöitä ja mihin asti illalla? Mietin tässä että hakisinko töihin sinne

    • paskapakas

      tää o iha paska

      • Jvbkkin

        Jos on vailla koulutusta, löyhä moraali/omanarvontunto ja tykkää olla enemmän papukaija kun ihminen niin kyllä siellä voi elantonsa ansaita. Ei siinä helpolla pääse todellakaan.


      • Jikooki

        Ja tietysti pitää kyetä sietämään viikottaista työhön puuttumista, potkuilla uhkailua ja vittuilua jos ei kulje. Sairaslomistakin puhutellaan jos on flunssakausi.


      • Jikooki

        Ei se asia siihen jää että on lääkärintodistus.


    • kiinnedtu

      Millainen paikka on Oulun Enia Oy? Ja työaika, myydäänkö kännykkäliittymiä vai jotain nettipaketteja vaan?

      • Leikkuri Iskee

        Rento ja mukava paikka työskennellä. Myynti on monipuolista ja voit myydä monennäköisiä tuotteita nettiliittymistä puhelinliittymiin ja Elisa Viihde paketteihin. Jokaisiin tuotteisiin tietenkin myös liittyy omat päivitysmahdollisuudet ja niissä rako tienata. Työaika on normaalisti 9-16, mutta osa-aikaiset työskentelevät enemmän miten sattuu.


      • Tuijki

        Ja leikkuri iskee kun tulee palkan maksun aika niin sulta vähennetään jos jonkinlaista.
        Ääritapauksessa kieltäytyvät maksamasta mitään.


      • Äyts
        Leikkuri Iskee kirjoitti:

        Rento ja mukava paikka työskennellä. Myynti on monipuolista ja voit myydä monennäköisiä tuotteita nettiliittymistä puhelinliittymiin ja Elisa Viihde paketteihin. Jokaisiin tuotteisiin tietenkin myös liittyy omat päivitysmahdollisuudet ja niissä rako tienata. Työaika on normaalisti 9-16, mutta osa-aikaiset työskentelevät enemmän miten sattuu.

        Pomo kehuu omaa firmaansa


      • Zxvbk

        Siellä soitetaan samoille vanhoille asiakkaille uudestaan ja uudestaan ja väkisinmaataan niitä puhelimessa. Asiakkaat ovat kurkkua myöten täynnä Elisan yhteydenottoja Enian suunnasta. Hyvin harvoin löytyy ihminen jota ei ole jo parin kuukauden sisään häiritty samalla asialla ja yritetty tehdä kauppaa väkisin.

        Minuutteja tarkkaillaan, virheiden suhteen on nollatoleranssi, bonuksia leikataan tai ei makseta ollenkaan, jatkuvia kehityskeskusteluja ja käyrien katsomisia paljonko pitää myydä lisää. Potkuilla uhkaamista jos kauppa ei käy joka päivä jne.. Oikeastaan kaiken suhteen nollatoleranssi eli kaikista virheistä/poikkeamista helvetin pitkästä luottelosta asioita tulee bonuksien leikkausta, puhuttelua, uhkailua jne.. Tämä ei ole lähiesimiehistä kiinni vaan firman tapa toimia. Evil business kuvaa hyvin firmaa.


      • Lnllnnoi

        Jokaisen kaupan jälkeen luetaan asiakkaalle 2 kpl A4 paperia tekstiä sanasta sanaan ja bonuksia et saa jos teet virheen tai asiakkaalla on kiire. Jos myyt siis tuotetta josta tavoite on saada 6 kauppaa päivässä niin luet päivän aikana sen muun tauottaman papatuksen lisäksi ne kaupanlopetuspaperit eli 12 A4 paperia jos asiakkaat jaksavat kuunnella.


    • Pulliaines

      Elisan asiakkaiden on mahdollista ottaa 1€/kk maksava suoramarkkinointikielto koskien ainakin tekstareita ja sähköpostia. En tiedä koskeeko se suojaa Enian tuputtamiselta, mutta ainakaan jatkuvia tekstareita ei tule jos tuon euron jaksaa maksaa.

      • Jokikik

        No Elisa nyt ottaa kaikenlaisia pikkumaksuja joka asiasta joista tulee yhteenlaskettuna iso raha. Oikein hävettää tarjota asiakkaalle sellaista. Myynti on sitä että soitetaan aina uudestaan ja myydään asiakkaalle kaikki mahdollinen vaikka eri kertoina. En tiedä saako asiakas koskaan "rauhaa" että se poistuu listalta kun koko koti on jo "valloitettu" täysin. Sitten tietysti aletaan soittaa että vaihda kännykkä ja tabletti uusiin kun ovat jo vuoden vanhoja. Joskus käy onni että asiakas on juuri suunnitellut vaikka netin nopeuden nostoa, muuten on kauheaa vääntämistä ja monet peruvat jälkikäteen kun on 14 päivän palautusoikeus.


    • Juuh123

      Ei älkää menkö kyseiseen firmaan töihin.... ilmapiiri ja pomot ei mitään parhaita ihmisiä.

      • Jujiii

        Lapsellisesti johdettu työpaikka jossa kytätään alaisia kuin rikollisia. Välttäkää. Itse en myöskään enää osta mitään Elisalta koska ovat Enian kanssa toimiva yhtiö.


      • Ellu123456
        Jujiii kirjoitti:

        Lapsellisesti johdettu työpaikka jossa kytätään alaisia kuin rikollisia. Välttäkää. Itse en myöskään enää osta mitään Elisalta koska ovat Enian kanssa toimiva yhtiö.

        Toi on kyllä paskapuhetta. Harvassa on ne työpaikat jossa voi itse päättää työaikansa ja helpolla tienaa palkkansa. Keskiansio on aivan älyttömän paljon parempi kuin esim. Hoitoalalla. Ne jotka täällä itkee on niitä jotka on olleet alalle sopimattomia, ja asiakkaat ei aina tunnu tajuavan että siihen on syy miksi soitetaan. Vai oletko tyytyväinen huomatessasi että etukauden loputtua sopimuksen hinta on noussut normiin, kun olisit voinut välttyä siltä kun olisit kuunnellut sitä myyjää joka sulle soitti!!! Turha kitistä miten operaattorien omat asiakkaat ei saa etuja eikä niitä tarjota, jos et jumalauta vastaa tai kuuntele kun sulle soitetaan! Siinähän maksat normihinnan, se ei ole myyjiltä pois vaan ihan siltä maksajalta.


    • Jooga12949585

      Ihan kauhea mesta. Työntekijöitä kohdellaan kuin rikollisia. Ainakin Kuopion toimistolla.

    • jjj32

      Vaasan toimipisteessä pomot luulee liikoja itsestään. Myyjiä aliarvioidaan.

    • Kävin tänään haastattelussa Lappeenrannassa ja jätin kysymättä tärkeimmän eli saako täällä polttaa. Vaikuttaa olevan kauppakeskuksen ylimpiä kerroksia, ei kattotasannetta, muuta ulkoilumahdollisuutta ja, jos tupakalla saakin käydä niin pirun matkan joutuu menemään ko. kauppakeskuksen alakertaan. Polttamatta en kyllä aio olla, jos paikan saan.

    • aä689

      Vaasan Enia monella tapaa erittäin huono työpaikka. En suosittele sitä kenellekkään.

    • goNaali

      Meinasin Oulun toimistolle hakea, mutta taidanpa jättää hakematta näiden kokemuksien jälkeen :D. Etsii sitten kerrasta parempia töitä, kun kuitenkin täs pystyy hetken liiton rahoilla olemaan, eikä viitti riskeerata niitä sillä, että menisi tuonne töihin :D

    • roisto

      Mitä v*tun nössöjä tääl oikeen pyörii. Työ on työtä. Jos enialla teet hyvää työtä niin maksetaan myös hyvin! Jos teet huonosti tulet todennäköisesti kirjoittamaan tänne. Näen miksi tämä ei kaikille sovi mutta tää voittaa monen duunipaikat 10-0. Ainaki tääl on kunnon palkkaus ja edut.

      T. Enialainen

    • Vasa

      Alaiset ovat eiarvoisessa asemassa. Jotkut myyjät saavat parempia soittolistoja, enemmän etuja ja bonuksia kuin toiset. Tämä johtaa siihen, että palkat eivät tule oikeudenmukaisesti.

    • Paheksun

      Pitäisi valita tarkemmin, keitä kelpuutetaan johtoportaaseen. Siellä on nykyisellään joitain täysin työhänsä sopimattomia röyhkeitä henkilöitä.

    • zolback

      tjoo... itse 3 vuotta talossa... nyt parhaita myyjiä... voin todeta että kohtelu todella on epäoikeudenmukaista. pistää vihaksi että jaan kaikki "herkkulistat" yhden toisen myyjän kanssa ja muut ihmettelee miten tehdään niin hyvää tulosta... muita jopa syyllistetään siitä etteivät pääse samaan ja uhkaillaan että jos tulosta ei synny niin ei kauaa tarvi talossakaan olla.... asiasta ei voi konttorilla puhua tai tulee vihat niskaan johdolta ja johdolle ei voi mainita tai jää palkkataso todella alas. itse taas on velvollinen tän johdosta olemaan joka päivä paras... tai taas tulee huutia tai muuta shaibaa niskaan... Tähän duuniin haluavien kannattaa pitää mielessä että on aina nokkimisjärjestyksen viimeinen... ainakin sen koko ensimmäisen vuoden ja palkka nyt on mitä on noilla nollaasiakaskorteilla. eihän siinäkään mitään tietysti jos osaa myydä 12 eri tuotetta taidokkaasti ja on myyntinero xD Tämä tietysti vain oma mielipide mutta vaihtuvuutta kun seuraa niin jotain on aika pahasti pielessä.

    • slaagi

      vastaus alkuperäseen.... ei mukavii pomoja olekkaan :D
      okei.... tuol ehkä viel astetta mulkumpia... mut ei ei paikkana hassumpi. viihdyin hetken... sit tultiin ikävä kyl siihen pisteeseen et pomot tökkii olalle et tee paremmin... paremmin... paremmin.... ja sit katkes pinna xD

    • duunari142

      tajuun kyl tost jo.... okei.... ei taida olla ihan oma juttu

    • Kokemustaon

      Kauniit naiset saivat hyviä soittolistoja, ilmaisia kauppoja ja paljon bonuksia. Lisäksi he pääsivät monesti pomojen kanssa nauttimaan kosteita ravintolaillaillallisia työnantajan kustannuksella. Muut työskentelivät osta hiessä ja pomot huusivat niskan takana: "Lisää kauppaa, lisää kauppaa...".

    • Parempityöttömänä

      Paskin työpaikka ikinä. Toivottavasti kukaan ei koskaan mene sinne töihin.

    • Anonyymi

      Psykopaatti toimiston johtajana. Ylennetty nyt. Syytä epäillä että kuunteli omia yksityisiä puheluja. Kun tulin töistä entisen työpaikan kiusaaja tuli sanomaan jotain kävellen perässä. Oliko sattumaa en tiedä. Ketkä menestyy ja miten.

      • Anonyymi

        Ai se Kouvolan pelle vai?


    • Anonyymi

      Lyhyesti... :)

      Palkka:

      Tulot, etuudet ja arvostus myyjiin laskee vuosi vuodelta ja ovat nyt sellaisella tasolla, ettei hyvältä näytä tuon puljun tulevaisuus suoraan sanottuna.

      Ilmapiiri:

      Niin juutalaista/pihiä/lapsellista meininkiä nykyään, että oikein ällöttää. Kunnon työvälineisiin ei ilmeisesti ole varaa ja jumittavilla päätelaitteilla sitten soitellaan samoille asiakkaille uudestaan ja uudestaan (ja vielä kerran uudestaan). Työvoiman vaihtuvuus on ihan järkyttävän suurta (tsekatkaapa, että montako työntekijää hakevat parhaillaankin) ja uusien ”hölmöjen/tulokkaiden” avulla sitten kyykytetään vanhaa myyjää. Johto ei oikein tahdo ymmärtää sitä tosiasiaa tekemisissään, että ketkä niitä euroja heidän palkkaansa oikein tuovat (arvostus myyjiin siis enimmäkseen pyöreä 0).


      Työnteosta:

      Kun myynti kulkee, niin soittolistat ”loppuu yllättäen” ja tilalle saat jotain ”hv” kamaa. Bonuksia et kummemmin tule saamaan, koska myyntisi eivät useimmiten tule ylittämään tuntipalkkoja (taitaa olla näin ihan tarkoituskin). Myyjiä johdetaan kuin lastentarhaa samalla kertoen satuja suurista bonuksista ja limusiineista, mutta todellisuudessa taitavat haluta vaan paljon myyntiä pelkällä tuntipalkalla. Mikäli käytät vahingossa kiellettyä sanamuotoa (myyntipuheluissa), niin virhe vähennetään välittömästi palkastasi (vaikkei tämä kyseinen myynti edes toteutuisi / asiakas peruu yms), eli voit siis tienata myynneilläsi jopa persnettoa. Olen kuullut entisiltä työkavereilta, että vähentävät nykyään lomarahat ja arkipyhäkorvauksetkin vielä myyntibonuksista, siis täh?!

      Lopuksi:

      Enialla et koskaan tunne olevasi ”oikeissa töissä, vaan pikemminkin rikollinen, kehen ei ikinä luoteta. Älkää ihmiset menkö tuonne tuhlaamaan aikaa, hermoja ja nuoruuttanne.

      T: monta vuotta tuolla firmassa työskennellyt ex-työntekijä.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta Enian lopputilin maksusta?

    • Anonyymi

      On kyllä hieno paikka.

      Asiakkaat 3-vuotiaan tasolla olevia persereikiä, jotka ulisevat kuin apinat puhelimessa ja näille pitäisi jotain "tarpeita" alkaa luomaan. Kenenkään itseään kunnioittavan ei tule tällaisten kanssa puhua sekuntiakaan. Aivan kusipää-porukkaa, joilla ei ole alkeellisintakaan logiikkaa asiaan kuin asiaan.

      Muuten "Enia" tai pikemminkin koko Elisa on yksi perse edellä puuhun menevä, täysin päin v*ttua organisoitu yritys, joka menee roina edellä ja palvelut perässä. Myyvät kaikkea toimimatonta paskaa kuten mm. kirkkaasti huonoimmat netit kaikista kolmesta pääoperaattorista, mutta kalliimmat hinnat tietysti. Tämä itseään "hiilineutraaliksi" mainostava firma on saavuttanut markkinajohtajan aseman vain tunkemalla kaikkea roinaa ja paskaa joka asiakkaalle niin paljon kuin pystyy. Sillä ei ole mitään merkitystä toimivatko palvelut ja mitä asiakkaat niillä tekevät. Pääasia roinan määrä.

      Asiakaspalvelun Elisa on ollut aina kaikista operaattoreista surkein, sekavin ja kallein. Puheluiden jonotukset maksavat, kaiken maailman liittymien avaus- ja toimitusmaksut päälle. Liittymien avaus- ja vaihtomaksut nykyään kuulemma jo 5,90E/kpl. Eli kun joku puupää vaihtaa Elisalle kaikki 4 puhelinliittymäänsä ja korottaa nettinopeutta niin tulee kivat 5 * 5,90E maksuja kaupan päälle.

      Mutta ai hei, Elisahan on kotimainen ja "verorahat jäävät Suomeen". Ainakin melkein 70%.

      • Anonyymi

        Viesti muuten ihan spot on, mutta lapsellista syyllistää kuluttajia nihkeästä suhtautumisestaan. Kaikki puhelinmyyntihän on ylihintaisen paskan huijaamista hölmöläisille, joten eihän kukaan näitä puheluita halua vastaanottaa. Kieltäisivät jo lailla koko paskan.


    • Anonyymi

      Oon Enian Vantaan toimistolla ja on kyllä aika epämiellyttävä työpaikka. Pomo joko huutaa tai heittää röyhkeitä vitsejä (just kaikkee seksi läppää). Erittäin samaa mieltä siitä että työntekijöitä kohdellaan kuin rikollisia. Kytätään ja valitetaan vessassa käynnistä, sanoivat että sa käydä vain tauolla. Firmaan tavallaan houkutellaan väärin verukkein, eli sanotaan että hyvä palkka ja helposti myytävät tuotteet. Tämä ei ole totta. Jopa ohjeistetaan valehtelemaan että joku asia toimii vaikka tiedät jo myyntivaiheessa ettei se toimi. Esim. Puhelin liittymä jollain tietyllä alueella jossa on heikko kuuluvuus meitä ohjeistetaan sanomaan että se toimii vaikkei toimisi

    • Anonyymi

      Kouvolan toimistolla osaamattomia johtajia oikeastaan toinen vain ei sitten yhtään osaa ottaa työntekijää ihmisenä huomioon kaikenlisäksi tämä "mies" on lapsellisempi kuin 6 vuotias vaikka olevinaan on varmaan jotain 40

      • Anonyymi

        Joo. On tainnut ressukalla jäädä pää pienenä patterin väliin.

        Täysin onneton tapaus. Ei hoida omia hommiaan ollenkaan ja äksyilee ja vittuiee myyjille minkä kerkeää. Täysin pätemätön kenenkään esimieheksi mihinkään, ihmettelen millä tämä on ylipäätään tehtävään valittu ja miksi edelleen saa tehtävässään olla, vaikka jokainen on nähnyt jo alusta asti, että kusee kaikki hommansa ja äksyilee päälle. Kenkää tolle olisi pitänyt jo ajat sitten antaa, mutta ei taida tässä paskafirmassa olla pokkaa siihenkään kenelläkään.

        Te, jotka tässä pellefirmassa olette edelleen töissä, irtisanoutukaa välittömästi ja etsikää joku oikea työpaikka. Tämä on pelkkä pikkunaperoiden leikkikenttä, jossa työntekijät keskimäärin tuskin parikymppisiä (helppo huijareiden kusettaa) ja kykenevät elämässään lähinnä kännykkänsä räpläämiseen ja keskusteluun jääkiekosta, parhaimmillaan peräti jalkapallosta.


    • Anonyymi

      Ei.

      Pelkkiä hienoja, rehellisiä ja kirjoitustaitoisia miehiä.

      Mitä Eniaan tulee, sain valaistuksen. Ennen vietin aikaa ystävien kanssa, sukuloin, urheilin ja kävin sunnuntaisin kirkossa. Hylkäsin kaikki nämä.

      Enialle mentyäni olin ollut tuskin 1-2 viikkoa töissä kun valaistuun ja tajusin mikä elämässä oikeasti on tärkeää:

      1. Älä luovuta ensimmäiseen vastaväitteeseen
      2. KUUNTELE ASIAKASTA --> asiakas maksaa teidän palkat
      3. ATM-kysymykseen oikein kysyminen
      4. Lisärien tarjonta
      5. Suoratoistopalvelut mistä näkyy lätkää
      6. Viihdeboxi (viihtyminen voi alkaa)


      Hylkäsin koko edellisen elämäni ja elän nykyään tämän Pyhän kuusyhteyden varassa.

      Meillä ei perheessä enää vietetä jouluaattoja, vappuja, juhannuksia ja muita turhakkeita. Meillä vietetään ainoastaan SUPERPÄIVIÄ, jolloin rikotaan henkilökohtaisia ennätyksiä. Jouluaattona istumme asiakkaiden kanssa VÄÄNTÄMÄSSÄ klo 21 asti ja myymässä tuplakortteja ties mihin Vepastoon ja Huawein kakkatablettiin. - laitenettejä yhtään väheksymättä.

      Päivän aikana tilataan kotiin pizzaa, pidetään kaikkia kivoja arpajaisia ja EDUT OVAT HYVÄT kuten kaikkina muinakin vuoden 364 päivänä.

      Lisärit tarjotaan tietysti jokaiseen kauppa-ja ei-kauppapuheluun (onhan se nyt herranjumala tyhmää jättää lisärit tarjoamatta. Jos jokaiseen puheluun tarjoaa päivän aikana lisärit niin väkisin menee 2kpl per päivä. Ja paljon te saitte lisäreistä? 21E. Vuodessa on 200 työpäivää. 200 * 42E = 8400E, 10 vuodessa 84000E. Kuka teistä haluaa heittää 84000E roskiin? 84000E:llä saa melkein omakotitalon ja vielä puuvajan takapihalle? Keitä teistä ei kiinnosta puuvaja?)

      Ja koska kyseessä on hiilineutraali, ihmisoikeuksia kunnioittava ja muutenkin harvinaisen rehellinen firma, tietysti jokaiseen puheluun tungetaan kaikki mahdollinen roska mitä saadaan (älkää epäillä asiakkaan maksukyvykkyyttä. Kun yhden tuotteen saa myytyä asiakkaan lompakko on auki ja sinne voi samantien myydä 5-6 tuotetta lisää). Tabletit ovat kaikille erittäin tärkeitä ja siksi kannattaa myydä kiinalaisia Huawein ja Lenovon tabletteja. Ja niihin tietysti omat liittymät, jotka ovat vieläkin tärkeämpiä. Ja tietysti ihmisoikeuksia kannattavana hiilineutraali firmana myydään myös kaikki Huawein ja ZTE:n 5G-reitittimet erittäin halvalla 420E hinnalla, jossa katteet ovat olemattoman pienet.

      • Anonyymi

        Hyvin tiivistetty.


    • Anonyymi

      On.

      Se on tosin roskaa koko firma, joten kannattaa pysyä kaukana. PIkkulasten päiväkerho, jossa leikkivät kilpaa kotia.

    • Anonyymi

      Koko johtamisen voi oikeastaan tiivistää yhteen sanaan: Nepotismi

    • Anonyymi

      Enia (Enia Oy) on ylihuono työpaikka. Siellä on joitain äärettömän röyhkeitä ja epärehellisiä esimiehiä.

    • Anonyymi

      Enialta soitellaan asiakkaille ja kaupataan kaikenlaisia tuotteita. Puhelinmyynti ei ole kunnon työtä. Itseään kunnioittavan ihmisen kannattaa hakeutua arvostetumpaan työhön. Olin pari kuukautta Enialla työssä ja se oli järkyttävä kokemus.

    • Anonyymi

      Ainahan pomot on vittumaisia

    • Anonyymi

      Johtoryhmä toimii ala-arvoisesti. Siellä pitäisi antaa jollekin potkut, niin Eniasta tuli viihtyisämpi ja oikeudenmukaisempi työpaikka.

    • Anonyymi

      Järkyttävän huono työpaikka. Jotkut pomot käyttäytyy törkeästi. Olin pari kuukautta Enialla työssä ja sitten vaihdoin kilpailijalle. Työolot, kohtelu ja palkka paranivat.

    • Anonyymi

      Sain tappouhkauksia Elisan asiakkailta…🏳️‍🌈

    • Sain tappouhkauksia Elisan asiakkailta…🏳️‍🌈

    • Anonyymi

      Vaihtuvuus on eniassa erittäin suurta, ihmekös tuo kun rivityöntekijöitä kusetetaan ja kohdellaan miten sattuu.
      Palkkojen yhteydessä puhutaan Ibizan matkoista ja uusista Audeista. Todellisuus on jotain ihan muuta tässä pellefirmassa. (Toki tämä varmaan ongelmana koko alalla ei pelkästään enialla)

      Hauskaa kun johtoporras ihmettelee miksi täältä meiltä halutaan pois.

      Nimin. 4,5 vuotta firmassa ollut entinen työntekijä.

    • Anonyymi

      Johtoportaassa huippuröyhkeitä ja ammattitaidottomia työntekijöitä varsinkin yksi henkilö.

      • Anonyymi

        Näille Enian johtoryhmässä oleville kusipäälle koittaa vielä päivä, jolloin aurinko ei paista. Silloin on kylmä ja armoa ei tunneta.


    • Anonyymi

      Kannattaa hakeutua johonkin parempaan työpaikkaan kuin Enia. Itse olin siellä jokin aika sitten pari kuukautta ja vieläkin harmittaa, että tuli kuunneltua kettuilua ja haukkumista niinkin kauan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe