Bed ja kasvikset

Sinde vm-82

Erityisesti mua kiinnostaa tässä tällä hetkellä hirvittävän suosittu vegaaniruokavalio. Mun Bediin auttaa kaalinsyöminen, diettaaminen ja paastoaminen. Jospa vegaanius ei olekaan oikea lähtökohta bedi-ihmiselle, vaan joku ihan muu lähtökohta esim. lukeminen voisi auttaa paremmin. Kai vegaanius kehitettiin juuri tähän.

Itse olen ollut viikon ilman sipsejä ja vaikuttaa verenpaineeseen jo nyt suotuisasti. Uskon, että paranen sairaudestani. Ehkä jouluksi uuteen asuun kokoon 38, olisiko tämä jo mahdollista? Vähänkö toivon, että olisi. Viimeksikin meni överiksi... Tällaisia ovat Bed-ihmisen ilot ja surut. Heillä ei ole sitä jotakin...

4

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää roskaa

      Etköhän ole enemmän EDNOS mikäli kirjainyhdistelmällä nyt on mitään väliä. Sori vaan mutten oikein muutenkaan ymmärrä pointtiasi.

      Olen itse kasvissyöjä ( 15 vuotta) ja diagnosoitu BED-tapaus, mutta nämä kaksi asiaa eivät liity millään lailla toisiinsa. Päinvastoin näen punaista jos jossain (virheellisesti) vihjaillaankaan siihen suuntaan että "muodikas" (?) vegetaristinen/vegaaninen ruokavalio ja syömishäiriöt liittyisivät jotenkin toisiinsa (sen enempää kuin syömishäiriöisten ylenpalttinen kiinnostus mihin tahansa ravitsemukseen yleensä kellään voi asioihin vaikuttaa). Minua esim. kliseiset kapinointivaihettaan elävät teinit jotka julistavat olevansa niin vegejä ja jotka syövät pelkkää porkkanaraastetta ja ranskanpullaa lähinnä vain huvittavat. Mutta kuten hyvin tiedämme, syömishäiriöiden taustat ja laukaisevat tekijät ovat yleensä kaikessa muussa paitsi itse ruoassa.

      Tsemppiä ja jaksamista sinulle paranemisen tiellä. Aivan sama hei millä konstilla me pysytään sipseistä ym. roskasta erossa, ei sen väliä. :-)

      • Sinde vm-82

        fasistista ohjausta syömishäiriöiden piiriin? Amerikkalaista psykopatiaa ja siihen liittyviä ylipainoriskejä, siis. Mä olen Bed, vaikka olen ollut anorektikko. Toivoisin eettisistä syistä pääseväni nopeasti takaisin anoreksian piiriin. Vie aivan kauheasti aikaa olla läski. Ei jää ehkä edes aikaa tulojen nostamiseen. Lisäksi kärsin törkeästä vapaudenriistosta. Tätä ei voi selvittää ajattelun voimilla, on sellaisia täysin korvaamattomia asioita kehossa, joita ajattelu ei koske. Vapauden riisto ja sosiaaliturvan riistäminen (esim. seksin riistäminen) ja koskee näitä asioita.


      • Päivän Matadori
        Sinde vm-82 kirjoitti:

        fasistista ohjausta syömishäiriöiden piiriin? Amerikkalaista psykopatiaa ja siihen liittyviä ylipainoriskejä, siis. Mä olen Bed, vaikka olen ollut anorektikko. Toivoisin eettisistä syistä pääseväni nopeasti takaisin anoreksian piiriin. Vie aivan kauheasti aikaa olla läski. Ei jää ehkä edes aikaa tulojen nostamiseen. Lisäksi kärsin törkeästä vapaudenriistosta. Tätä ei voi selvittää ajattelun voimilla, on sellaisia täysin korvaamattomia asioita kehossa, joita ajattelu ei koske. Vapauden riisto ja sosiaaliturvan riistäminen (esim. seksin riistäminen) ja koskee näitä asioita.

        pointtini on vaikea ymmärtää? Amerikkalainen psykopatia mahdollistaa kaiken, myös laihtumisen. Uskon näin. Kuinka olet unohtanut tällaisen uskonnon?


    • yuftdtrders

      Mulla on ollut bed/bulimia ja tiukka kasvisruokavalio auttoi pääsemään syömiskierteestä irti. Verensokeri pysyi aisoissa eikä tullut kamalia ahmimiskohtauksia. En lihonut, mutta kuitenkin sain riittävästi kaloreita.

      Mulla tämä toimi, mutta ei ole varmaa toimiiko muilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe