Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Burn- out ja muistihäiriöt

stressman

Onko kenelläkään tietoa siitä, että kuuluuko burn-outtiin tai suureen työväsymykseen myös muistihäiriöt - sekä unohtelu että väärät muistikuvat? Onko kokemuksia tällaisesta?

10

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluu...

      Muistaakseni?

    • nyt katkolle

      Ei mitenkään harvinainen oire tuo unohtelu työuupumuksen yhteydessä. Tarpeeksi pahaan jamaan kun menee, niin todellisuudentajukin heikkenee ja väärät muistikuvatkin ovat mahdollisia.

      Jos puhut itsestäsi, niin nyt stop ja hoitoon, tilanne on tosi huolestuttava. Lohdullista on se, että jos hoidatat itsesi ajoissa, palaudun todennäköisesti täysin. Älä päästä itseäsi syvään depressioon tai psykoositilaan...

      • 15+24

        burn- out ja masennus muutama vuosi sitten. Muistihäiriöitä, ajatuskatkoja ja unohtelua.
        Päästin sen liian pitkälle, jouduin hoitoon ja pitkälle sairauslomalle. Meni melkein 4v ennen kuin
        tunsin oloni normaaliksi, heräsin siis henkiin, niin kuin itse ajanjaksoa nimitin. Loma ja lääkkeet
        auttoivat, olen ollut sen jälkeen 8v työelämässä ja osaan jo arvioida jaksamistani ja hiljentää vauhtia,
        jos oireilua alkaa esiintyä. Älä päästä liian pitkälle, hae apua ja pian !


      • stressman

        Kiitokset kommentistasi! Tilanne on se, että puolisolla esiintyy näitä oireita ja alan olla jo huolissani. Hänellä on takanaan pitkähkö henkinen työrupeama, mikä on loppumaisillaan.

        Hänellä on ollut muistoja asioista, mitkä eivät 100 % varmuudella ole tapahtuneet. Muistikuvat tulivat oikeastaan täysin tyhjästä, ja en osaa oikein itse nähdä tälle tilanteelle muuta selitystä kuin työuupumus.


      • nyt katkolle
        stressman kirjoitti:

        Kiitokset kommentistasi! Tilanne on se, että puolisolla esiintyy näitä oireita ja alan olla jo huolissani. Hänellä on takanaan pitkähkö henkinen työrupeama, mikä on loppumaisillaan.

        Hänellä on ollut muistoja asioista, mitkä eivät 100 % varmuudella ole tapahtuneet. Muistikuvat tulivat oikeastaan täysin tyhjästä, ja en osaa oikein itse nähdä tälle tilanteelle muuta selitystä kuin työuupumus.

        Olethan puolisosi tukena ja kannustathan häntä hoitoon! Hän ei välttämättä itse tunnista tilanteensa vakavuutta ja tarvitsee siihen paljon tukea.

        Vaikka työrupeama nyt onkin lopuillaan, niin se ei ratkaise välttämättä auta, jos kropan välittäjäaineet ym. ovat jo sekaisin stressin ja uupumuksen seurauksena. Tuo todellisuudentajun hämärtyminen (väärät muistot) ovat jo todella hälyttävä merkki siitä, että tilanne on päässyt vakavaksi. Olen tosiaan itse psyk. osastolla töissä, ja meille tulee tasaista tahtia potilaita, joilla työstressi on laukaissut psykoosin.

        Voitte ottaa yhteyttä esim. työterveyteen tai mielenterveystoimistoon.

        Tsemppiä!


    • apple__

      Kyllä on kokemuksia, nimittäin tällä hetkellä olen hoidossa tuon asian kanssa, itse en halunnut myöntää itselleni työuupumusta, mutta kumppani potki minua perseelle tuon asian kanssa ja on tukena ollut koko ajan :)
      Tuon muistihäiriön, unohtelun ja ajatuskatkoksien lisäksi osasin myös elää päässäni omaa fantasia elämää, että en elännyt todellisuudessa.. kuulostaa hieman oudolta, i know...

    • työkamu

      kyllä ne muistikatkokset on mahdollisia! Kun ainakin mun työkaveri alkoi olla tosi stressaantunut(ei jääny heti kehoituksista huolimatta saikulle) ja uupunut -häneltä menikin yhtäkkiä totaalisesti lähimuisti..jotain vanhoja jauhoi mutta ei edes muistanu missä on kahvihuone tai mitä oli töissä tekemässä...tulos 6kk sairausloma ja yrittää palata töihin tekemnään pari pv viikossa..saa nyt nähdä miten käy..

    • Gaius Julius Ceasar

      Tarkoitatko, ettet ole ehkä yhteiskunnassa vielä?

      Ja sinulla on siitä ilmeisesti jonkinlainen jota patoutuma jota haluat välillä sulkeutuneesti käsitellä kanssani. Välillä taas hyvinkin avoimesti kohdentaa mun kehoon, ympäristöön ja yhteiskuntaan. Patoutumat testataan tuntoaistilla

      Mun patoutumat:
      1. Kauneus
      2. Raamattu¨
      3. Minä itse
      4. TV
      5. Kauhu ja riistäminen

      Burn Out ja stressi aiheuttavat skitsofreniaa, jonka takia mulla on esim. lapsenvahti.lol... ajoittain, kun se itse pystyy siihen. Burn Out ja Stressi aiheuttavat muuten patoutumia kauhuun ja riistämiseen. Vellikello-tilan Jumalkäsityksetön puoli on oikeasti. Opi yhteiskuntaa ja oikeutta-kurssi. Ainakin lukujonovirhe on....

      She crucifed, I'm Crucifed Army of lovers

      • Kosmopoliitti-STN

        niin, pitäis vain jaksaa taas joka päivä. Miten voisit helpottaa omaa tilaasi? Sellasta vellikellon kääntöpuolta ei kannata miettiä, et mikä on Jumalkäsitys ja silleen? Jaga oss? Mikä Jumalkäsitys se sellainen on?

        Mun ihminen halus viimeksi laittaa mut pyörätuoliin tän jälkeen, kun mä olisin miettinyt näitä mun riistoja nuoren kohdalta. Mä en ymmärrä miksi en olisi suostunut. Kerran sairaalassa mä päätin, että mä suostun ihan kaikkeen. Siitä lähtien mä olinkin marionetti-holhouksessa about 1 vuoden tai 10-vuotiaaksi. Todellisuudessa mä olin suostunut veteleen oman näön pois itseltäni stressiin ja burn outiin bliss-symbolskielellä ja vetelin lsd:tä. Ei, se ei ollut laillista. Ei, missään nimessä. Siellä maailmassa on niin raskasta, kun ei jaksa olla sellaista yhteisöleikkiä.

        "Mä en päässyt pois mun siinä luodusta aviosta." Mutta ei sen mitenkään tulevaisuuteen pitänyt siirtyä, vaan jäädä sikseen.

        Olisiko jotenkin sairasta olla narsisti ja ml. & pl. koko ajan suodatinpussista? Ehkä sukupuoli? Lsd:n vaaroja kertailen masentuneena, en ole yleensä lainkaan masentunut


      • Ihmiskunta-Sinde
        Kosmopoliitti-STN kirjoitti:

        niin, pitäis vain jaksaa taas joka päivä. Miten voisit helpottaa omaa tilaasi? Sellasta vellikellon kääntöpuolta ei kannata miettiä, et mikä on Jumalkäsitys ja silleen? Jaga oss? Mikä Jumalkäsitys se sellainen on?

        Mun ihminen halus viimeksi laittaa mut pyörätuoliin tän jälkeen, kun mä olisin miettinyt näitä mun riistoja nuoren kohdalta. Mä en ymmärrä miksi en olisi suostunut. Kerran sairaalassa mä päätin, että mä suostun ihan kaikkeen. Siitä lähtien mä olinkin marionetti-holhouksessa about 1 vuoden tai 10-vuotiaaksi. Todellisuudessa mä olin suostunut veteleen oman näön pois itseltäni stressiin ja burn outiin bliss-symbolskielellä ja vetelin lsd:tä. Ei, se ei ollut laillista. Ei, missään nimessä. Siellä maailmassa on niin raskasta, kun ei jaksa olla sellaista yhteisöleikkiä.

        "Mä en päässyt pois mun siinä luodusta aviosta." Mutta ei sen mitenkään tulevaisuuteen pitänyt siirtyä, vaan jäädä sikseen.

        Olisiko jotenkin sairasta olla narsisti ja ml. & pl. koko ajan suodatinpussista? Ehkä sukupuoli? Lsd:n vaaroja kertailen masentuneena, en ole yleensä lainkaan masentunut

        Joo, mä en halunnut nähdä, mutta ei siitä tarvinnut kellekään kertoa.

        Niin, ihminen halus, joka on sun päässä. (kuvitelma) saada järjestää lapselle kosmopoliitilla invalidilla parempi todellisuus ja maailma

        Miksi sanavalinta ei ole
        "Mä en päässyt pois mulle siinä luodusta aviosta?"

        Ja sitten juttelet kahdestaan jollekin aikuiselle ihmiselle siitä asiasta, niin sekin on avio. ----> haaremi on hyvä ajatus lapsillekin. Katso vaikka parempi tulevaisuus, kun on aito oma elämä.

        Arvaa mitä tää maksoi? Tän kuvitelman seuranta monia tuhansia euroja.... Konkurssiin asti mut, kuoleks sä siihen floristiseen omaneduntavoitteluun?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe