MIKSI jotkut katsovat pakoksi että vauvan pyykit pitää pestä erillään muista pyykeistä...ja mieheni ystävät tekivät vielä niin että käyttivät pesukonetta vain vauvan pyykille ja pesivät itse talopesulassa omansa, HULLUA! Ostin meille pesukoneen joka tulee tälläviikolla ja mieheni sanoi että sitä ei mukamas käytetä kuin vauvan pyykille, uhkasin lähettää koneen takaisin ja pyysin lopettamaan tuollaisen hulluuden meidän kodissa. Eikö riitä että pesuaine on hajusteetonta ja herkälle iholle. Muutenkin vauvan kanssa ollaan kokoajan lähikontaktissa niin ei kai se haittaa että pestään sitten ne vaatteetkin yhdessä ja meillä pestään niin usein pyykkiä ettei tarvitse paljon edes pesuainetta käyttää. Jos joku kertoisi järjellisen selityksen asialle? Sitten voisin ehkä harkita että vauvan pyykit menisi eri koneellisessa mutta samassa koneessa kylläkin kuin muut pyykit.
miksi vauvan pyykki erillään?
14
4849
Vastaukset
- 1986433851
Olen aina pessyt lapsieni vaatteet samassa koneessa kuin omani :) ensimmäisinä viikkoina/kuukausina vauvan vaatteet erillään, koska niihin käytän hajusteetonta tai vastaavaa pesuainetta ja omiini hajusteellisia... En ymmärrä syytä kyllä tuohon erilliskoneisiin :DD
- 43hrewe
kyllä on aina menneet kaikki samaan koneeseen. Mutta on minulla yksi tuttu, joka pesee sukat ja pikkuhousutkin erillään muusta pyykistä, joten kai se on sitä samaa pöpökammoa. Meillä nyt ei muutenkaan olla mitään ylisteriilejä ihmisiä, vaan muksu on kyllä popsinut kaikenlaista lattialta jne.
- Helmivauvani
Mä pesin esikoisen kanssa ja tulen pesemään tulevan vauvan kanssa pyykit erillään, ihan vaan siksi kun vauvan pyykkiin käytän eri pesu- ja huuhteluaineita kuin muihin pyykkeihin, eikä muilla perheenjäsenillä ole kovinkaan paljon hempeän sävyisiä vaatteita verrattuna vauvan garderoobiin ;) Mutta kukin tyylillään, ei ole multa mitenkään pois jos joku pesee samassa kaikki tai vauvan vaatteet aivan omassa koneessaan. Jokainen perhe on erilainen, onneksi!!
- Pyykkäri kahden äiti
Minä pesen vauvan, esikoisen ja omat vaatteeni (sukkia lukuunottamatta) samassa koneessa tuoksuttomalla pesuaineella. Omat sukkani pesen miehen vaatteiden kanssa, koska en ole ihan varma onko varpaankynteni terveet. Miehen vaatteet pesen erillään muista, koska hän käyttää voimakkaita tuoksuja enkä halua niiden tarttuvan muuhun pyykkiin. En näe mitään syytä miksei vauvan vaatteita voisi pestä esim omien vaatteitteni kanssa, koska minustahan vauva on tullut ja varmasti jakaa samat pöpöt. Isomman lapsen likaiset ulkovaatteet pesen usein erikseen, mutta kaikki sisävaatteet samassa vauvapyykin kanssa.
- 687671489
Anteeksi, tämä menee nyt vähän ohi aiheen mutta arvoisa nimimerkki "Pyykkäri kahden äiti", aivan pakko kysyä kunnioitatko puolisoasi ollenkaan? Pistää ilkeästi silmään kommenttisi
"Omat sukkani pesen miehen vaatteiden kanssa, koska en ole ihan varma onko varpaankynteni terveet."
Siis itsesi ja lapsesi puet tietenkin mielihyvin puhtaisiin "terveisiin" vaatteisiin mutta puolisosi on päästä varpaisiin verhoutunut mahdollisiin kynsisienipöpöihin tms.?
Ohhoh. - Pyykkäri kahden äiti
687671489 kirjoitti:
Anteeksi, tämä menee nyt vähän ohi aiheen mutta arvoisa nimimerkki "Pyykkäri kahden äiti", aivan pakko kysyä kunnioitatko puolisoasi ollenkaan? Pistää ilkeästi silmään kommenttisi
"Omat sukkani pesen miehen vaatteiden kanssa, koska en ole ihan varma onko varpaankynteni terveet."
Siis itsesi ja lapsesi puet tietenkin mielihyvin puhtaisiin "terveisiin" vaatteisiin mutta puolisosi on päästä varpaisiin verhoutunut mahdollisiin kynsisienipöpöihin tms.?
Ohhoh.En pidä kovin todennäköisenä, että mulla on kynsissä mitään, koska kaikki kokeet ovat olleet negatiivisia. Mutta koska en ole 100 % varma, pesen sukkani erillään lasten pyykeistä. Pesen aika usein mieheni ja omia pyykkejäni sekaisin sukkineen päivineen. Tiettyjä vaatteitani pesen ihan väreistä johtuen aina lasten pyykkien joukossa ja toisia miehen pyykkien kanssa sekaisin. Pitkään yhdessä ollut pariskunta kyllä jakaa kaikki pöpötkin automaattisesti, en esim. kuuraa suihkun lattiaa jokaisen käyttökerran jälkeen.
- k
Pyykkäri kahden äiti kirjoitti:
En pidä kovin todennäköisenä, että mulla on kynsissä mitään, koska kaikki kokeet ovat olleet negatiivisia. Mutta koska en ole 100 % varma, pesen sukkani erillään lasten pyykeistä. Pesen aika usein mieheni ja omia pyykkejäni sekaisin sukkineen päivineen. Tiettyjä vaatteitani pesen ihan väreistä johtuen aina lasten pyykkien joukossa ja toisia miehen pyykkien kanssa sekaisin. Pitkään yhdessä ollut pariskunta kyllä jakaa kaikki pöpötkin automaattisesti, en esim. kuuraa suihkun lattiaa jokaisen käyttökerran jälkeen.
pestään kaikki pyykit sekaisin keskenään, niin lasten/vauvojen kuin aikuisten. Värien mukaan lajittelen. Lasten/vauvojen vaatteet on joskus pestävä erikseen muusta pyykistä vaan sen takia kun laitan ne 60 asteeseen jotta tahrat lähtisi paremmin. ja kuitenkaan aikuisten vaatteet harvemmin kestää 60 asteen pesua. (poikkeuksiakin on).
teitenkin ulkohaalarit/ puvut pesen erikseen, samoin kun miehen työvaatteet menee omaan koneeseen, kengät tms.
Pesuaineena käytän sellaista joka sopii kaikkkien iholle.
turhaa hysteriaa ja liioittelua toi että tarvii pestä pyykit eri koneessa tai eri kertoina.
- Neljän äiti
Minä pesen kaikkien pyykit samassa koneessa. Poikkeuksena tietysti sellaiset miehen työvaatteet, jotka ovat likaisuudeltaan aivan eri kastia kuin normaalit käyttövaatteet, mutta samassa koneessa nekin pestään huoletta. Pesuaineena on hajusteeton aine. Jos omat pyykkinsä haluaa pestä hajusteellisella pesuaineella, niin sitä pitäisin perusteltuna syynä pestä pienen vauvan vaatteet eri aikaan, mutta mitään muuta syytä moiseen en ymmärrä.
- pyykkiä
Minä pesin vauvan pyykin erillään, ja pesen kaiken muunkin pyykin omista alusvaatteistani erillään koska mulla on aika usein hiivatulehdus. En kylläkään tiedä missä lämpötilassa ne pöpöt kuolee mutta ajatus että pesisin sekaisin ei ole mukava. Ja vauvan vaatteet pesen muutenkin hajusteettomilla aineilla, omiini haluan "puhtaan pyykin tuoksun" joka mulle on huuhteluaineen raikas tuoksu!
- Tend
No kaikkea sitä kuulee!!!!
Eipä ole tullut mieleenkän että jonkun perheenjäsenen vaatteeet pitäisi pestä erillään. Eikö ne kannata lajitella värillisiin ja vaaleisiin, tai pesulämpötilan mukaan?
Ainoa selitys eri koneellisiin voisi olla jos joku haluaa käytää hajusteetonta pesujauhetta vauvalle, mutta miksei se sama kävisi muullekin perheelle. Ne hajustetut aineet pitäisi muutenkin kieltää lailla, miksi ihmeessä ihmiset ostavat kalliita hajuvesiä, kun kuitenkin haisevat Omolta?- ....
Hajustetut lisäävät kaiken lisäksi astmariskiä ja hajusteissa on hormooninhäiritsijäkemikaaleja.
Meillä pestään lasten ja äidin vaatteet yhdessä hajusteettomalla nestemäisellä erisanilla. Huuhteluainetta en ole ikinä käyttänyt. Miehen hikivaatteet (työvaatteet) pestään miedosti hajustetulla sertolla koska itse niin toivoo. Mitään zeoliittia sisältävää emme koneeseen käytä, koska lyhentää koneen käyttöiän alle puoleen.
- ,,,,,,
Silloin kun vauva pulautteli paljon saatoin pestä vaatteet ja pulautusrätit sekä vauvan petivaatteet keskenään, mutta vauvan ollessa hiukan isompi pesin värien ja pesulämpötilan mukaan: melkein kaikki 60 asteessa, tummat/värilliset keskenään ja vaaleat keskenään. Olen aina käyttänyt hajustamattomia pesuaineita, eli yksi jauhe valkopyykille, yksi jauhe kirjopyykille, yksi nestemäinen (villa ja vaikkapa vauvan silkkimyssy). Huuhteluainetta tuoksuttomana vain pyyhkeille ja liinavaatteille, sekin oli helppo jättää pois vauvan pyykistä.
Puuvilla kestää 60 asteen pesun, eli tarkista vaatteen pesulapuista materiaali, sen mukaan pesulämpötila. Aina ei tarvitse olla superpitkä pesu, ja jos tahroille on erikseen laitettu vaikka nestemäistä pesuainetta niin saattavat irrota helpostikin. Osa lähti parhaiten kun pyykki kuivui narulla auringossa. - :-D
Ei ole totta! Mulle ei ole tullut mieleenkään, että vauvan pyykit pitäisi pestä erikseen. Itse lajittelen värien ja pesulämpötilojen mukaan... en vaatteiden käyttäjien mukaan. Kaikkea sitä kuulee. Tästä sai hyvät naurut :-D
- s.t
Minä pesen kans kaikki sisävaatteet vaan värien mukaan. Ja käytän yleensä sertoa pesuaineena. Mulla on lisäks työvaatteille (navetta) omaa peuainetta. Se on tehty rasvasille ja tosi likasille vaateille.
Nyt kun vauva tulee ostan taas erisania ekan vuoden ajan, mutta pesen silti kaikki sisävaatteet samalla kerralla.
En ymmärrä miks pitäs pestä vauvan vaatteeet erikseen. Koskeehan sen vauvan iho aikapaljon muiden vaatteisiin/lakanoihin. Ja mitä ne tekee nälkäsenä? Avaa suunsa ja "nokkii" sun paitaa. Saatikka lattialla ollessaan, ne löytää kaikki pöpöt ja kissan karvat. Ne leijailee sen vauvan peiton päällekin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332