Tiedän kaksi, mielestäni aika harvinaista esiintymää, itä-Suomesta. Toisessa kasvaa villinä orapihlaja, tunnistettu Siperian orapihlajaksi. Toisessa paikassa on valkokukkainen horsma, kukat aivan vitivalkoiset.
Ovatko nämä harvinaisuuksia vaiko aivan yleistä? Itselläni on käsitys, että harvinaista on. Koulussa ei luonnontieteen opettaja uskonut ollenkaan, että voisi olla villi orapihlaja. Väitti, että takuuvarmasti on maata jostain tuotu. Minä taas tiedän takuuvarmasti että ei ole tuotu.
Asiantuntijoilta kysyn
Harvinaisiako?
4
556
Vastaukset
- KTH.
...ei ole epätavallinen joskaan ei ihan jokapaikan tapauskaan.
- paivisantala
Jep. Kurikassa olen nähnyt punaisia ja valkoisia horsmia, sekä vaaleanpunaisia. Johtuisiko kuumasta kesästä tai kuivuudesta tai sitten auringon UV-säteilystä?
Samassa paikassa olen nähnyt myös normaalin värisiä kissankäpäliä sekä valkoisia. Onko tämä normaalia? Onko niitä kahta väriä vai johtuuko jostakin ulkoisesta tekijästä?
Onko muissa kasvilajeissa ollut samoja ilmiöitä?
- otto12345
Tänään huomasin ensimmäistä kertaa valkokukkaisia horsmia. Metsätyyppi on kanervatyyppi. Ja ne kasvaa avohakkuualueella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2412751- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 58905
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825