Tiedän kaksi, mielestäni aika harvinaista esiintymää, itä-Suomesta. Toisessa kasvaa villinä orapihlaja, tunnistettu Siperian orapihlajaksi. Toisessa paikassa on valkokukkainen horsma, kukat aivan vitivalkoiset.
Ovatko nämä harvinaisuuksia vaiko aivan yleistä? Itselläni on käsitys, että harvinaista on. Koulussa ei luonnontieteen opettaja uskonut ollenkaan, että voisi olla villi orapihlaja. Väitti, että takuuvarmasti on maata jostain tuotu. Minä taas tiedän takuuvarmasti että ei ole tuotu.
Asiantuntijoilta kysyn
Harvinaisiako?
4
527
Vastaukset
- KTH.
...ei ole epätavallinen joskaan ei ihan jokapaikan tapauskaan.
- paivisantala
Jep. Kurikassa olen nähnyt punaisia ja valkoisia horsmia, sekä vaaleanpunaisia. Johtuisiko kuumasta kesästä tai kuivuudesta tai sitten auringon UV-säteilystä?
Samassa paikassa olen nähnyt myös normaalin värisiä kissankäpäliä sekä valkoisia. Onko tämä normaalia? Onko niitä kahta väriä vai johtuuko jostakin ulkoisesta tekijästä?
Onko muissa kasvilajeissa ollut samoja ilmiöitä?
- otto12345
Tänään huomasin ensimmäistä kertaa valkokukkaisia horsmia. Metsätyyppi on kanervatyyppi. Ja ne kasvaa avohakkuualueella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432947Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602839- 422323
- 261788
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251689Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa701576- 481566
- 361226
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771225- 791050