Eli miten olette tehneet kestovaippojen pesun kanssa? Kun itse haluaisin pestä vaipat samassa muun pyykin kanssa, mutta ongelmana on se että oikeastaan kaikissa vaatteissa on pesuohjeessa että saa pestä 40 asteessa, mutta kestovaipathan pitäisi pestä 60 asteessa.
Kestojen pesu
2
470
Vastaukset
- 5kk kokemus
Kestovaipoille tosiaan suositellan pesua 60 asteessa, koska 60 asteen pesu irrottaa lian paremmin ja tappaa myös suuren osa bakteereista, jolloin ihoinfektiot ja ripulit vähentyvät. Varsinkaan kakkavaippoja ei suositella pestäväksi 40 asteessa.
Aika monien vauvanvaatteiden pesusuositus on 60 astetta, samoin kaikki pyyhkeet ja lakanat saa pestä 60 asteessa ja tähän päälle vielä ne muutamat omat 60 asteessa pestävät, niin meillä ainakin on riittänyt lähes aina kestovaipoille koneeseen kavereita. Meillä vaippoja pestään noin 4-5 koneellista viikossa. Vaipat täyttävät tällä tahdilla koneesta puolet ja toinen puoli täyttyy esim. yhdestä lakanasta ja parista pikkupyyhkeestä. "Kaverit" riiittävät kun en heti lakanan vaihdon jälkeen työnnä lakanoita koneeseen vaan jätän ne pyykkikoriin odottamaan vaippoja ja pesen sitten viikon mittaan aina vaippojen kaverina yhden tai kaksi kerrallaan.- ekopesu
Suosittelen pesemään luonnon pesuaineilla, imukyky säilyy parhaiten ja 60 asteessa voi pestä!
Itse käytän Ole Hyvä pesuaineita. Lasten Vintti Helsingissä myy pesuaineita ja siellä on myös täyttöastiat, joilla uuden pullon voi täyttää aina uudelleen (jos asuu lähellä...). Täyttäminen on myös huomattavati edullisempaa.
Ekologiset pesuaineet ovat kaikille pyykille sopivia, niissä ei ole käytetty syntteeisiä kemikaaleja, vaan ne ovat korvattu luonnon eteerisillä öljyillä, merisuolalla jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005