Kestojen pesu

lämpötila

Eli miten olette tehneet kestovaippojen pesun kanssa? Kun itse haluaisin pestä vaipat samassa muun pyykin kanssa, mutta ongelmana on se että oikeastaan kaikissa vaatteissa on pesuohjeessa että saa pestä 40 asteessa, mutta kestovaipathan pitäisi pestä 60 asteessa.

2

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5kk kokemus

Kestovaipoille tosiaan suositellan pesua 60 asteessa, koska 60 asteen pesu irrottaa lian paremmin ja tappaa myös suuren osa bakteereista, jolloin ihoinfektiot ja ripulit vähentyvät. Varsinkaan kakkavaippoja ei suositella pestäväksi 40 asteessa.

Aika monien vauvanvaatteiden pesusuositus on 60 astetta, samoin kaikki pyyhkeet ja lakanat saa pestä 60 asteessa ja tähän päälle vielä ne muutamat omat 60 asteessa pestävät, niin meillä ainakin on riittänyt lähes aina kestovaipoille koneeseen kavereita. Meillä vaippoja pestään noin 4-5 koneellista viikossa. Vaipat täyttävät tällä tahdilla koneesta puolet ja toinen puoli täyttyy esim. yhdestä lakanasta ja parista pikkupyyhkeestä. "Kaverit" riiittävät kun en heti lakanan vaihdon jälkeen työnnä lakanoita koneeseen vaan jätän ne pyykkikoriin odottamaan vaippoja ja pesen sitten viikon mittaan aina vaippojen kaverina yhden tai kaksi kerrallaan.

• ekopesu

Suosittelen pesemään luonnon pesuaineilla, imukyky säilyy parhaiten ja 60 asteessa voi pestä!
        Itse käytän Ole Hyvä pesuaineita. Lasten Vintti Helsingissä myy pesuaineita ja siellä on myös täyttöastiat, joilla uuden pullon voi täyttää aina uudelleen (jos asuu lähellä...). Täyttäminen on myös huomattavati edullisempaa.

Ekologiset pesuaineet ovat kaikille pyykille sopivia, niissä ei ole käytetty syntteeisiä kemikaaleja, vaan ne ovat korvattu luonnon eteerisillä öljyillä, merisuolalla jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe