Moi
Laitanpa kysymyksen myös tälle palstalle...
Teimme naapurin kanssa sovussa lauta-aidan tonttien rajalle.
Aidasta pitäisi varmaankin tehdä jonkinlainen kirjallinen sopimus (huolto, omistus, jne...).
Löytyisikö joltakin valmiiksi tällaista sopimusta? Tai tietääkö kukaan voiko sellaisen jostakin netistä löytää ja hyväkseen käyttää? Jos valmista mallia ei löydy, mitä asioita sopimukseen tulisi kirjata?
Entä jos jompi kumpi myy talonsa, sitooko nyt tehty sopimus uutta omistajaa?
Aita rajalle
3
1530
Vastaukset
- asianajajasiko
mahdollimman yksinkertainen sopimus, periaatteessa myös suullinen sopimus on voimassa mutta saattaa myynnin jälkeen uusien naapurien kesken aiheuttaa ongelmia joten suosittelen tekemään mahdollisimman yksinkertaisen sopimuksen esim.
Tontti-/rajanaapurit Esa Esannen sekä Matti Mattinen ovat tehneet tonttien (ehkä tähän Rek-Nrot näkyviin) välisen aidan puumateriaalista. Aidan pituus ..., korkeus.... Aidan valmistamisesta sekä muut aiheutuneet kulut on maksettu osapuolten kesken puoliksi. Aidan omistus, sekä huolto- korjaus jne. vaadittavat toimenpiteet tullaan hoitamaan sekä maksamaan osapuolten kesken.
Mikäli aita halutaan purkaa, on se päätettävä molemman osapuolen yhteisymmärryksessä.
Paikka, päivä allekirjoitukset
Näin ei tule kenellekään mitään yllätyksiä ja se on sitova juridisesti.
Olepa Hyvä, Taloni on rakennettu 79 ostin sen vuonna 2007 toiselta asukkaalta.
Naapuri osti omansa 2010 vanhemmiltaan.
Naapuri väittää että hänen isä on sopinut että minun tontin omistaja leikkaa molempien puolet aidasta koska hän ei olisi halunnut aitaa.
Sopimus on ollut suullinen tästä ei minua ole informoitu taloa ostaissa velvoittaako tällainen vuosikymmeniä vanha suullinen sopimus minua huolehtimaan koko aidan hoidosta?
Naapuri heittelee oksat minun tontille?- Anonyymi
Tuo sopimus tuollaisenaan ei ole sinua sitova.
Totta tietenkin on, että suullinen sopimus on sitova, mutta suullisena se pätee vain kahden henkilön välillä. Sopimukseen ei voi liittää ns. kolmatta, jollainen sinä olet.
Tuo aidan hoito näkyy sinuun päin "kirjaamattomana rasitteena", joka sinulla olisi tullut olla tiedossa luovutushetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922007Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671480YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741269- 711107
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2251082Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871044Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.145974Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237928Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881