Moi
Laitanpa kysymyksen myös tälle palstalle...
Teimme naapurin kanssa sovussa lauta-aidan tonttien rajalle.
Aidasta pitäisi varmaankin tehdä jonkinlainen kirjallinen sopimus (huolto, omistus, jne...).
Löytyisikö joltakin valmiiksi tällaista sopimusta? Tai tietääkö kukaan voiko sellaisen jostakin netistä löytää ja hyväkseen käyttää? Jos valmista mallia ei löydy, mitä asioita sopimukseen tulisi kirjata?
Entä jos jompi kumpi myy talonsa, sitooko nyt tehty sopimus uutta omistajaa?
Aita rajalle
3
1589
Vastaukset
- asianajajasiko
mahdollimman yksinkertainen sopimus, periaatteessa myös suullinen sopimus on voimassa mutta saattaa myynnin jälkeen uusien naapurien kesken aiheuttaa ongelmia joten suosittelen tekemään mahdollisimman yksinkertaisen sopimuksen esim.
Tontti-/rajanaapurit Esa Esannen sekä Matti Mattinen ovat tehneet tonttien (ehkä tähän Rek-Nrot näkyviin) välisen aidan puumateriaalista. Aidan pituus ..., korkeus.... Aidan valmistamisesta sekä muut aiheutuneet kulut on maksettu osapuolten kesken puoliksi. Aidan omistus, sekä huolto- korjaus jne. vaadittavat toimenpiteet tullaan hoitamaan sekä maksamaan osapuolten kesken.
Mikäli aita halutaan purkaa, on se päätettävä molemman osapuolen yhteisymmärryksessä.
Paikka, päivä allekirjoitukset
Näin ei tule kenellekään mitään yllätyksiä ja se on sitova juridisesti.
Olepa Hyvä, Taloni on rakennettu 79 ostin sen vuonna 2007 toiselta asukkaalta.
Naapuri osti omansa 2010 vanhemmiltaan.
Naapuri väittää että hänen isä on sopinut että minun tontin omistaja leikkaa molempien puolet aidasta koska hän ei olisi halunnut aitaa.
Sopimus on ollut suullinen tästä ei minua ole informoitu taloa ostaissa velvoittaako tällainen vuosikymmeniä vanha suullinen sopimus minua huolehtimaan koko aidan hoidosta?
Naapuri heittelee oksat minun tontille?- Anonyymi
Tuo sopimus tuollaisenaan ei ole sinua sitova.
Totta tietenkin on, että suullinen sopimus on sitova, mutta suullisena se pätee vain kahden henkilön välillä. Sopimukseen ei voi liittää ns. kolmatta, jollainen sinä olet.
Tuo aidan hoito näkyy sinuun päin "kirjaamattomana rasitteena", joka sinulla olisi tullut olla tiedossa luovutushetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel374414Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1472623Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1032206Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221714Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781686Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276141440Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma651426- 731398
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e811355- 791355