Moi
Laitanpa kysymyksen myös tälle palstalle...
Teimme naapurin kanssa sovussa lauta-aidan tonttien rajalle.
Aidasta pitäisi varmaankin tehdä jonkinlainen kirjallinen sopimus (huolto, omistus, jne...).
Löytyisikö joltakin valmiiksi tällaista sopimusta? Tai tietääkö kukaan voiko sellaisen jostakin netistä löytää ja hyväkseen käyttää? Jos valmista mallia ei löydy, mitä asioita sopimukseen tulisi kirjata?
Entä jos jompi kumpi myy talonsa, sitooko nyt tehty sopimus uutta omistajaa?
Aita rajalle
3
1492
Vastaukset
- asianajajasiko
mahdollimman yksinkertainen sopimus, periaatteessa myös suullinen sopimus on voimassa mutta saattaa myynnin jälkeen uusien naapurien kesken aiheuttaa ongelmia joten suosittelen tekemään mahdollisimman yksinkertaisen sopimuksen esim.
Tontti-/rajanaapurit Esa Esannen sekä Matti Mattinen ovat tehneet tonttien (ehkä tähän Rek-Nrot näkyviin) välisen aidan puumateriaalista. Aidan pituus ..., korkeus.... Aidan valmistamisesta sekä muut aiheutuneet kulut on maksettu osapuolten kesken puoliksi. Aidan omistus, sekä huolto- korjaus jne. vaadittavat toimenpiteet tullaan hoitamaan sekä maksamaan osapuolten kesken.
Mikäli aita halutaan purkaa, on se päätettävä molemman osapuolen yhteisymmärryksessä.
Paikka, päivä allekirjoitukset
Näin ei tule kenellekään mitään yllätyksiä ja se on sitova juridisesti.
Olepa Hyvä, Taloni on rakennettu 79 ostin sen vuonna 2007 toiselta asukkaalta.
Naapuri osti omansa 2010 vanhemmiltaan.
Naapuri väittää että hänen isä on sopinut että minun tontin omistaja leikkaa molempien puolet aidasta koska hän ei olisi halunnut aitaa.
Sopimus on ollut suullinen tästä ei minua ole informoitu taloa ostaissa velvoittaako tällainen vuosikymmeniä vanha suullinen sopimus minua huolehtimaan koko aidan hoidosta?
Naapuri heittelee oksat minun tontille?- Anonyymi
Tuo sopimus tuollaisenaan ei ole sinua sitova.
Totta tietenkin on, että suullinen sopimus on sitova, mutta suullisena se pätee vain kahden henkilön välillä. Sopimukseen ei voi liittää ns. kolmatta, jollainen sinä olet.
Tuo aidan hoito näkyy sinuun päin "kirjaamattomana rasitteena", joka sinulla olisi tullut olla tiedossa luovutushetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921776- 851252
- 1101123
- 72965
- 106907
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673