Vakuutukset veneelle jotai ei CE-merkitty

searaymann

internetin ihmeellisessä maailmassa törmäsin http://www.vene-ce.com/uutiset.html?7 uutiseen joka kertoo että voimassa olevat venevakuutukset/vakuutusyhtiötyhtiöt eivät ole korvausvelvollisia veneille joissa CE-hyväksyntä vaaditaan ja joissa sitä ei ole.
Tietämäni mukaan mm. Suomessa on paljon veneitä jotka on saatu maahantuotua ja hyväksyttyä ilman EU:n CE-merkintää.
Vakuutusyhtiöille tietysti raha kelpaa, mutta ei olla kuitenkaan korvausvelvollisia??!!

10

2836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mtv3_____

vau tosi ovelaa sissimarkkinointia, nyt saat varmaan ainakin tuhat asiakasta! Pöllö.

• sissiiiiiii

sisssimarkkkinointia tai ei mutta huutelijat on kaikkein säälittävimpiä tapauksia. tämä on hyvä pointii nostaa asia esille ja samalla tarkastaa miten on venevakuutksen laita jos omalla kohdalla kyseessä vene joka o tuotu ilman CE:tä, vakuutettu ja kuuluu huvivenedirektiivin piiriin.

• ihmettelen ja kummas
        sissiiiiiii kirjoitti:

sisssimarkkkinointia tai ei mutta huutelijat on kaikkein säälittävimpiä tapauksia. tämä on hyvä pointii nostaa asia esille ja samalla tarkastaa miten on venevakuutksen laita jos omalla kohdalla kyseessä vene joka o tuotu ilman CE:tä, vakuutettu ja kuuluu huvivenedirektiivin piiriin.

Tämähän tarkoittaa sitä, että omavalmisteiseen veneeseenkään ei kannata ottaa vakuutusta.

• touho liisteri
        sissiiiiiii kirjoitti:

höpö höpö

• mattimerimies
        touho liisteri kirjoitti:

höpö höpö

laitoksista kuten on sen verran kokemusta ettäeihän ne pöllöt tiedä edes siellä itse mitä ne duunaa vaikka ovatkin ns. (a)siantuntijoita. aivan pöllö'ä porukkaa koko sakki.
        taitaa tämä kanava olla yleinen selkärangattomien vätyksien huutelupaikka jossa voi koommentoidan nimerkittä kaikkien asioita ilman että on tietoa itse asiasta mitään :)

• Don johnson
        mattimerimies kirjoitti:

laitoksista kuten on sen verran kokemusta ettäeihän ne pöllöt tiedä edes siellä itse mitä ne duunaa vaikka ovatkin ns. (a)siantuntijoita. aivan pöllö'ä porukkaa koko sakki.
        taitaa tämä kanava olla yleinen selkärangattomien vätyksien huutelupaikka jossa voi koommentoidan nimerkittä kaikkien asioita ilman että on tietoa itse asiasta mitään :)

Minun veneeni on tuotu maahan vuonna 1985 ameriikkalasta. Mistä voisin tietää, tai mahdollinen uusi omistaja voisi tietää ettei veneellä ole ce-hyväksyntää mutta vene on kuitenkin ihan laillisesti maahantuotu.
        Tai sitten vastaava tapaus jos vene on vaikka 1998 maahantuotu, vai mitä ne vuosimallirajat olivatkaan.

• ce sucks
        Don johnson kirjoitti:

Minun veneeni on tuotu maahan vuonna 1985 ameriikkalasta. Mistä voisin tietää, tai mahdollinen uusi omistaja voisi tietää ettei veneellä ole ce-hyväksyntää mutta vene on kuitenkin ihan laillisesti maahantuotu.
        Tai sitten vastaava tapaus jos vene on vaikka 1998 maahantuotu, vai mitä ne vuosimallirajat olivatkaan.

maahan laillisesti vuonna -85, ei siihen mitään CE tä tarvitse laittaa jälkikäten. Mutta jos nyt tuot mahaan samanlaisen veneen, silloin se pitää olla hyväksytty. Jos vene on laillisesti tuotu maahan sen hetken astuksia noudattaen, ei ole mitään ongelmaa.

• ceeeeeeeeeeeee

ainakin lupasi vakuutuksen aivan samalla tavalla vaikka ce puuttuukin. if taasen ei antanut vakuutusta josta tein pienen ilmoituksenkin ja en muista olisiko jopa sen jälkeen saanut ifin vakuutuksiin. voithan sä itse rakentaa mitä vaan ja vakuuttaa sen ja tuskin esim omatekoisessa veneessä on ce merkintää. toinen asia on että saatko myydä sitä omatekoista ilman ce tä olevaa venettä muille, luultavasti et.

• *Sea Ray*

Soitin pohjolaan ja sainkin erään henkilön langan päähän, joka ei kuitenkaan ollut ihan sen alan asiantunija.
        Hän koitti käydä kysymässäkin joltain toiselta asiaa, mutta sellainen henkilö joka olisi varsinainen venetarkastaja oli vielä tämän viikon lomalla, ei sitten ollut tavoitettavissa.

Henkilö jonka kanssa juttelin tästä asiasta pitkään oli sitä mieltä, että vakuutus korvaa, jollei onnettomuus liity tähän veneen rakenteesta kertovaan CE-merkintään.
        Eli jos ajat kivelle tai salama polttaa veneesi jne. ei siinä auta CE:t yhtään mitään. Suurin piirtein näin juteltiin.

Hän lupasi myöskin laittaa selvityspyynnön johonkin, josta saataisiin "virallisempi" vastaus.
        Minulle henk. kohtaisesti ainakin luvattiin ilmoittaa, miten se asia on. Nähtäväksi jää... koska ilmoittaavat.

Omavalmiste... lukee rek. otteessa aika monessa veneessä Suomessa, ja näitä veneitä myydään varmaan lähes jokapäivä ainakin muutamia.
        Sääntö on tietämäni mukaan niin, että itsetehdyn veneen saa myydä 5 vuoden kuluttua sen valmistumisesta. Eli kyllä niitä myydä saa ja on saanut myydä vuosikymmenten ajan jo.

jotenkin tuntuu, että täällä sepustelee näitä juttuja aikamoinen määrä ihmisiä, jotka eivät juurikaan näistä asioista tiedä tai ei ole omakohtaista kokemusta milläänlailla.
        Pitää vaan ymmärtää poimia "oikeat" kirjoittajat koko kirjoittajaporukasta.

• Vanha on hyvä
        *Sea Ray* kirjoitti:

Soitin pohjolaan ja sainkin erään henkilön langan päähän, joka ei kuitenkaan ollut ihan sen alan asiantunija.
        Hän koitti käydä kysymässäkin joltain toiselta asiaa, mutta sellainen henkilö joka olisi varsinainen venetarkastaja oli vielä tämän viikon lomalla, ei sitten ollut tavoitettavissa.

Henkilö jonka kanssa juttelin tästä asiasta pitkään oli sitä mieltä, että vakuutus korvaa, jollei onnettomuus liity tähän veneen rakenteesta kertovaan CE-merkintään.
        Eli jos ajat kivelle tai salama polttaa veneesi jne. ei siinä auta CE:t yhtään mitään. Suurin piirtein näin juteltiin.

Hän lupasi myöskin laittaa selvityspyynnön johonkin, josta saataisiin "virallisempi" vastaus.
        Minulle henk. kohtaisesti ainakin luvattiin ilmoittaa, miten se asia on. Nähtäväksi jää... koska ilmoittaavat.

Omavalmiste... lukee rek. otteessa aika monessa veneessä Suomessa, ja näitä veneitä myydään varmaan lähes jokapäivä ainakin muutamia.
        Sääntö on tietämäni mukaan niin, että itsetehdyn veneen saa myydä 5 vuoden kuluttua sen valmistumisesta. Eli kyllä niitä myydä saa ja on saanut myydä vuosikymmenten ajan jo.

jotenkin tuntuu, että täällä sepustelee näitä juttuja aikamoinen määrä ihmisiä, jotka eivät juurikaan näistä asioista tiedä tai ei ole omakohtaista kokemusta milläänlailla.
        Pitää vaan ymmärtää poimia "oikeat" kirjoittajat koko kirjoittajaporukasta.

Minulle ainakin kerrottiin if:stä että vakuutusturvani on ihan sama, kun vaihdoin Suvi-rimpulani vuoden -69 amerikkalaiseen, joka on entisöity (jossa kylläkin on uusi kone). Venessä on kyllä USA:n venevalmistajien kilpi, mutta ei silläkään ole kuulema mitään merkitystä. Ei pidäkään, sillä Saimaalla veneillessä riskejä on tasan kaksi; pitkäkyntiset paskiaiset ja metsäyhtiöiden miinat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe