Onko kenelläkään kokemusta/tietoa aiheuttaako Sepram 20 mg hiustenlähtöä? Olen itse syönyt kyseistä lääkettä 4 kk ja sopii erittäin hyvin muuten minulle mutta 3-4 vkoa sitten huomasin että hiustenlähtö on kiihtynyt normaalia enemmän. Hiuksista on tullut myös hauraita ja helposti irtoavia, ennen tälläistä ongelmaa minulla ei ole ollut missään vaiheessa, ei edes jos olen stressaantunut. Kävin lääkärissä ja lääkäri totesi siihen että ei ole ainakaan mitään informaatiota että se aiheuttaisi hiustenlähtöä. Sovin kuitenkin että lopetan Sepramin käytön ja katson loppuuko hiusten tiuha lähteminen päästä vai ei.
Kilpirauhas kokeetkin on otettu toukokuussa ja ne oli normaalit.
Kilpirauhas kokeetkin on otettu toukokuussa ja ne oli normaalit.
Vastaukset 13
Vanhimmat
...onko lääkkeellä osuutta hiustenlähtöön. Itse käytän 60 mg/vrk. eikä ole moisia vaikutuksia ilmennyt ja muutenkin sivuvaikutukset olemattomat. En ole kyllä kuullut tai lukenut tältä palstalta, että lääke olisi hiustenlähtöä aiheuttanut.
hiukset lähtee. Kokemusta on. Eikä kasvaneet takaisin vaikka lopetin lääkkeet.
Voi perkl.... ei kuulosta alkuunkaan hyvältä :( Jos eivät vielä kasva takaisin niin sama ku vetäisin hiukset kokonaan pois ja olisin kirjaimellisesti se kalju nainen... mutta katson kuitenkin kuinka käy ja toivon parasta että saan pitää hiukseni ja ne kasvaisivat takaisin.
paikkansa minun kohdallani. Käytin Seronilia 20 mg kolme kuukautta ja alkoi hiukset irrota päänahasta. Lähti paljon ja Seronil on ssri- lääke. Sitten minulla kokeiltiin Sepram, joka myös on ssri- lääke ja sama juttu. Kuusi kuukautta popsin Sepramia 20 mg ja hiukset ohenivat silmin nähden. Oli pakko lopettaa sekin lääke, sillä muuten olisin nyt kalju. Ehkä kokeillaan vielä jotain lääkettä?????
aijo kyllä kokeilla mitään muuta lääkettä nyt vaan kokeilen olla ekana ilman. Sen verran pelko iski perseeseen että hiukset lähtisivät kokonaan ja eivät kasvaisi ollenkaan takas (ilmeisesti yhdelle ainakin käynyt niin ettei ole kasvanu takaisin). Pystytkö kertomaan kuinka kauan meni aikaa kun lopetit sepramin käytön että hiukset ei enää irtoillu päästä ja onko ne kasvanu takaisin vai onko hiukset jääneet huomattavasti ohkasimmiksi?
Kiitos etukäteen :) Sitkee olet kun vielä uskallat kokeilla muita lääkkeitä.
Itselläni sama juttu. syön ssri (sepraM lääkettä ja hiustelähtö jatkuu järkyttävänä.. Nyt kysyihin kuinka kauan on mennyt hiustenlähdön loppumiseen lääkkeen lopettamisen jälkeen?
Mullakin lähti hiuksia just sepramin takia. 20mg/vrk Annoksella.
Mulla 40mg/vrk. Käytössä ollu yli 6kk. En oo todennu hiusten lähtöä ainakaan omalla kohdalla.
20 mg vrk sepram. Olen kyllä huomannut että hiuksia irtoilee reilusti enemmän kuin ennen ja ovat ohenneet myös. Rupesin miettimään että en halua olla kalju joten lopetan mieluummin lääkkeen ja kokeilen ehkä jotain toista. Nämä lääkkeiden haittavaikutukset ei kyllä ole yhtään mukavia.
Tiedättekö että mikä auttaisi tässä tilanteessa? Kenties joku hiusten kasvuun auttavaa vai lopetanko vain lääkkeen ja kokeilen vaikka jotain toista lääkettä? Apuvaaaaa!!
Ei mutta kun "tukka" on tarpeeksi sekaisin, niin jollain sitä pitää yrittää selvittää.
Jatkakaa Kaljumax 20mg:n käyttöä niin hiustenlähtö on pian teidän pienin ongelmanne.
Täällä on kerrottu hiusten lähdöstä johtuen Sepramin käytöstä.
Söin Sepramia 4 kk ja hiuksia rupesi lähtemään ihan hirveästi.
Kävin ihotautilääkärillä ja hän kertoi, että Sepramin käyttö aiheuttaa toisilla hiusten lähtöä ja toisilla ei.
Lopetin lääkkeen käytön ja odottelen mitä tapahtuu.
Toivottavasti helpottaa.