TE-toimistolta LIPSAHTI tietoja työnhakijoista

Työkkärissä osataan

44

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön Nöösi

      Ainakin minä, työtön työnhakija, sain tuon listan.

      Listalla tuntuu olevan myös vahvasti työelämässä mukana olevia ihmisiä. Samoin listalla on selkeästi eriteltynä työvoiman palvelukeskuksen asiakkaat.

      En tiedä perkele. Jotenkin uskomatonta, että henkilötietoja voidaan 1) säilyttää noin leväperäisesti, 2) vahingossa lähetellä ympäri kyliä ja 3) pyyhkiä tilanne pöydältä sen suuremmitta selityksittä.

      Tekisi mieli kirjoittaa tietosuojavaltuutetulle itsekkin.

      • 345

        mistähän tuota listaa voisi tilata.minulle ei tullut sp:een vaikka olen työtön?


      • Ihmettelen*

        Ei muuta kuin kirjoita pois tietosuojavaltuutetulle. Minusta tuo on törkeää, että henkilökohtaisia tietoja voidaan erehdyksissäkin postittaa tuhannelle henkilölle eteenpäin ja toiminta vaatisi jonkinlaisia sanktioita TE-toimistoa kohtaan.


      • Työtön Nöösi
        345 kirjoitti:

        mistähän tuota listaa voisi tilata.minulle ei tullut sp:een vaikka olen työtön?

        Kyseessä oli alunperin ilmeisesti tiedote teatterialan koulutuksesta SNO:lla. En tiedä millä perusteella ihmiset ovat vastaanottajiksi päässeet. Omaan alaani tuo ei liity mitenkään, vaikkakin mielelläni kuulen KAIKISTA koulutusmahdollisuuksista eli siinä mielessä ihan ok.

        Listaa en tule levittämään, varmasti kyliltä löytyy noin 1000 muuta immeistä keneltä voit kysellä omien tietojesi perään...


      • bingo-mummo
        Ihmettelen* kirjoitti:

        Ei muuta kuin kirjoita pois tietosuojavaltuutetulle. Minusta tuo on törkeää, että henkilökohtaisia tietoja voidaan erehdyksissäkin postittaa tuhannelle henkilölle eteenpäin ja toiminta vaatisi jonkinlaisia sanktioita TE-toimistoa kohtaan.

        Itse en nyt pysty tekemään tietosuojavaltuutetulle postia mutta joskus kun oon asioinu 3krs:ssa on henkilö ruvenu valittamaan mulle oman elämäsä vaikeutta,että minkähänlaisin perustein sinne pääsee??Jos tommosia virheitä tulee niin eikun asiasta julkinen, ainahan ne lakastaan pois pöydältä, jos kukaan ei anna palautetta.Syytetään hätäpäissään sitten tietokoneen tekemää virhettä.Ei ne useinkaan itsekseen tee virheitä vaan käyttäjä niitä tekee????


      • puuntakaa
        Työtön Nöösi kirjoitti:

        Kyseessä oli alunperin ilmeisesti tiedote teatterialan koulutuksesta SNO:lla. En tiedä millä perusteella ihmiset ovat vastaanottajiksi päässeet. Omaan alaani tuo ei liity mitenkään, vaikkakin mielelläni kuulen KAIKISTA koulutusmahdollisuuksista eli siinä mielessä ihan ok.

        Listaa en tule levittämään, varmasti kyliltä löytyy noin 1000 muuta immeistä keneltä voit kysellä omien tietojesi perään...

        Vaikka olisikik alunperin tarkoitettu muuhun, niin siinä rikotaan varmasti jotain lakia,ihminen tekee koneen kanssa vihreitä niinku minäkin tässä tahallaan..


    • kahtamoinen

      Ompa melkonen moka.Mtta kyllä se varmana hiljetään pois nopesti, eihän meillä muutaku myhäillään vaikka miten törkee tapaus olis.

    • närkästynyt työtön

      Mielestäni vähintä mitä Mikkelin TE-toimisto voisi tehdä, on ilmoittaa heille, joiden tietoja on levitetty ulkopuolisille ja pyytää anteeksi tapahtunutta. Itse en tuota listaa saanut, mutta koska olen ilmoittautuneena työnhakijaksi kyseissä toimistossa, en voi olla pohtimatta onkohan minun tiedot levitettyjen tietojen joukossa. Mikkeli on kuitenkin niin pieni paikkakunta, että ahdistaa ajatus siitä, että tuhat minulle tuntematonta ihmistä tietää minusta luottamuksella TE-toimistolle antamiani tietoja!

      • mokamokamoka

        ed. kirjoittajan kanssa! TE-toimisto laittakoon anteeksipyynnön kaikille, joiden tiedot ovat levinneet maailmalle. Ja potku persille sille onnettomalle, jonka syy tämä PAHA moka on!


      • Työtön Nöösi
        mokamokamoka kirjoitti:

        ed. kirjoittajan kanssa! TE-toimisto laittakoon anteeksipyynnön kaikille, joiden tiedot ovat levinneet maailmalle. Ja potku persille sille onnettomalle, jonka syy tämä PAHA moka on!

        Itse todella suuresti ihmettelen miksei anteeksipyyntöä tullut edes sähköpostilla. Johan sitä kautta vuodettiin muutakin tavaraa. Todella todella outoa.

        Miten me tehtäisiin tuon tietosuojavaltuutetun kanssa?
        Onko sinne joku jo ollut yhteyksissä tai onko jollakin polttava halu siihen?


      • On sellasia viranomaisia, että ne voi tehdä ihan mitä lystää, sillä ei ole mitään väliä, vaikka asiakas kärsisi vääryyttä.
        Itsellenikin tuli ko. viestit ja liite. Jollaon konstilla ovat yrittäneet perua tuon liitteen ja se on vahingoittunut, näkyy "vain" jotai 50n henkilön tietoja. Eli onkohan tapauksen tiimoilta loukattu yksityisyyttä jne. muutenkin, eli "hakkeroitu" vastaaottajille jo matkalla olevaa/jo saapuneita tietoja, silloin ei enää selitykset auta, vaan linnaan vie tie.

        Vois tuon viestin lähettäjä mennä niille ATK-kursseille, mitä itse työttömille tyrkyttäävät, siinä olis osa "rangaistusta".

        Ajatuksiin tuli, jotta onkohan tämä ainokainen kerta, vai onko tälläinen tietojenvuoto yleistäkin, jos on, jotain on ja pahasti pielessä.


      • Työtön Nöösi
        jussi7106 kirjoitti:

        On sellasia viranomaisia, että ne voi tehdä ihan mitä lystää, sillä ei ole mitään väliä, vaikka asiakas kärsisi vääryyttä.
        Itsellenikin tuli ko. viestit ja liite. Jollaon konstilla ovat yrittäneet perua tuon liitteen ja se on vahingoittunut, näkyy "vain" jotai 50n henkilön tietoja. Eli onkohan tapauksen tiimoilta loukattu yksityisyyttä jne. muutenkin, eli "hakkeroitu" vastaaottajille jo matkalla olevaa/jo saapuneita tietoja, silloin ei enää selitykset auta, vaan linnaan vie tie.

        Vois tuon viestin lähettäjä mennä niille ATK-kursseille, mitä itse työttömille tyrkyttäävät, siinä olis osa "rangaistusta".

        Ajatuksiin tuli, jotta onkohan tämä ainokainen kerta, vai onko tälläinen tietojenvuoto yleistäkin, jos on, jotain on ja pahasti pielessä.

        Ei se viestin lähettäjä pelkästään ole väärin tehnyt. Organisaatiossa on sisällä ja ylempänä jotain pahasti pielessä kun tuollainen on edes mahdollista. Henkilötietoja excel-taulukossa harhaanjohtavalla tiedostonimellä... Huhhelihuijaa.

        Jos ketuttaisi yhtään enemmän, niin ottaisin Googlen ja Finlexin auki selvittääkseni mitä laki sanoo henkilötietojen säilyttämisestä. Toisaalta olisi ehkä hyvä tsekata sekin miten valtio virastojaan käskyttää.


      • vai vielä
        mokamokamoka kirjoitti:

        ed. kirjoittajan kanssa! TE-toimisto laittakoon anteeksipyynnön kaikille, joiden tiedot ovat levinneet maailmalle. Ja potku persille sille onnettomalle, jonka syy tämä PAHA moka on!

        anteeksipyyntöä perään.
        Ruikuttakaa vaan täällä keskenänne.


      • kobin Huud
        Työtön Nöösi kirjoitti:

        Ei se viestin lähettäjä pelkästään ole väärin tehnyt. Organisaatiossa on sisällä ja ylempänä jotain pahasti pielessä kun tuollainen on edes mahdollista. Henkilötietoja excel-taulukossa harhaanjohtavalla tiedostonimellä... Huhhelihuijaa.

        Jos ketuttaisi yhtään enemmän, niin ottaisin Googlen ja Finlexin auki selvittääkseni mitä laki sanoo henkilötietojen säilyttämisestä. Toisaalta olisi ehkä hyvä tsekata sekin miten valtio virastojaan käskyttää.

        Mulle tuli lista jossa näkyy 2111 henkilön tiedot.............


      • kohta ei-Savossa
        Työtön Nöösi kirjoitti:

        Ei se viestin lähettäjä pelkästään ole väärin tehnyt. Organisaatiossa on sisällä ja ylempänä jotain pahasti pielessä kun tuollainen on edes mahdollista. Henkilötietoja excel-taulukossa harhaanjohtavalla tiedostonimellä... Huhhelihuijaa.

        Jos ketuttaisi yhtään enemmän, niin ottaisin Googlen ja Finlexin auki selvittääkseni mitä laki sanoo henkilötietojen säilyttämisestä. Toisaalta olisi ehkä hyvä tsekata sekin miten valtio virastojaan käskyttää.

        Eipä tuo oikeastaan edes yllättänyt, sillä Etelä-Savossa on perseellään lähes kaikki muukin työelämään liittyvä. Eräänlaisena pisteenä i:n päällä aika huvittava episodi, mutta onneksi kohta pääsee hakemaan ja tekemään töitä muualla ja Mikkelin työkkäri saa jäädä jatkamaan kesäteatteriaan loppujen 2110:n kanssa.


      • Harjoittelijan moka
        jussi7106 kirjoitti:

        On sellasia viranomaisia, että ne voi tehdä ihan mitä lystää, sillä ei ole mitään väliä, vaikka asiakas kärsisi vääryyttä.
        Itsellenikin tuli ko. viestit ja liite. Jollaon konstilla ovat yrittäneet perua tuon liitteen ja se on vahingoittunut, näkyy "vain" jotai 50n henkilön tietoja. Eli onkohan tapauksen tiimoilta loukattu yksityisyyttä jne. muutenkin, eli "hakkeroitu" vastaaottajille jo matkalla olevaa/jo saapuneita tietoja, silloin ei enää selitykset auta, vaan linnaan vie tie.

        Vois tuon viestin lähettäjä mennä niille ATK-kursseille, mitä itse työttömille tyrkyttäävät, siinä olis osa "rangaistusta".

        Ajatuksiin tuli, jotta onkohan tämä ainokainen kerta, vai onko tälläinen tietojenvuoto yleistäkin, jos on, jotain on ja pahasti pielessä.

        se kuuluisa liite tännekin palstalle .D

        Oli muuten tosi mielenkiintoista ilta lukemista ;)


      • Ihmetyksiä
        Harjoittelijan moka kirjoitti:

        se kuuluisa liite tännekin palstalle .D

        Oli muuten tosi mielenkiintoista ilta lukemista ;)

        Eipähän niitä tietoja kukaan järkevä eteenpäin pistä, vaan deletoi listan sähköpostistaan hyvin nopeasti. TE-toimisto on tehnyt tuossa todella pahan mokan. Luottamuksellista tietoa heidän asiakkaistaan.


      • tympiintynyt!!!
        Harjoittelijan moka kirjoitti:

        se kuuluisa liite tännekin palstalle .D

        Oli muuten tosi mielenkiintoista ilta lukemista ;)

        Ei mihinkään jakeluun todellakaan!

        Laitoin viestiä Mikkelin TE-toimistolle, että voisivatko edes ilmoittaa heille, joidan tiedot vuodettu... Suoraan sanottuna v******a ajatus siitä että tuhat tuntematonta tyyppiä saattaa tietää tietoja minusta.

        Osaako kukaan, joiden tietoja tuolla listalla ollut, kertoa onko TE-toimisto mitenkään pahoitellut asiaa teille tai ilmoittanut että teidän tietojanne on päässyt "lipsahtamaan"?


      • tympiintynty!

        Osaako kukaan, joiden tietoja tuolla listalla ollut, kertoa onko TE-toimisto mitenkään pahoitellut asiaa teille tai ilmoittanut että teidän tietojanne on päässyt "lipsahtamaan"?


      • tympiintynty! kirjoitti:

        Osaako kukaan, joiden tietoja tuolla listalla ollut, kertoa onko TE-toimisto mitenkään pahoitellut asiaa teille tai ilmoittanut että teidän tietojanne on päässyt "lipsahtamaan"?

        Ei sieltä mitään pahoitteluja lähetetä, ei niitten tarvii, kuten jo aikaisemmin mainitsin, tuo LSssa ollut pahoittelu jäänee ainoaksi, aivan kuin jokaisella työttömällä olisi varaa/halua koko lehteen.
        Koko juttuhan yritetään tietenkin painaa ns. villaisella/lakaista maton alle.

        Tää on yhtä teatteria koko TE-keskuksen toiminta, joten aika ironista, kun varsinainen asia oli teatterialan koulutus :D


      • en ymmärrä tätä
        Työtön Nöösi kirjoitti:

        Ei se viestin lähettäjä pelkästään ole väärin tehnyt. Organisaatiossa on sisällä ja ylempänä jotain pahasti pielessä kun tuollainen on edes mahdollista. Henkilötietoja excel-taulukossa harhaanjohtavalla tiedostonimellä... Huhhelihuijaa.

        Jos ketuttaisi yhtään enemmän, niin ottaisin Googlen ja Finlexin auki selvittääkseni mitä laki sanoo henkilötietojen säilyttämisestä. Toisaalta olisi ehkä hyvä tsekata sekin miten valtio virastojaan käskyttää.

        Kummallista toimintaa, ettei luottamuksellisia tietoja sisältäviä tiedostoja suojata edes salasanoin!


      • bingo-mummo
        vai vielä kirjoitti:

        anteeksipyyntöä perään.
        Ruikuttakaa vaan täällä keskenänne.

        JOS SULLEI OO TÄRKEEMPÄÄ SANOTTAVAA, HAISTAPPA JOUTESSAS VAIKKAPA paska


      • työtön Mikkelistä
        Työtön Nöösi kirjoitti:

        Itse todella suuresti ihmettelen miksei anteeksipyyntöä tullut edes sähköpostilla. Johan sitä kautta vuodettiin muutakin tavaraa. Todella todella outoa.

        Miten me tehtäisiin tuon tietosuojavaltuutetun kanssa?
        Onko sinne joku jo ollut yhteyksissä tai onko jollakin polttava halu siihen?

        Tänään tuli sähköpostiin pahoitteluviesti. Toisaalta sapettaa suunnattomasti, että tietojani on mennyt tuntemattomille, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että nyt tiedän asian. Oli ikävää olla epätietoisuudessa onko omat tiedot vuotaneiden joukossa vai eivät. Olivat ne.


      • Työllistetty
        työtön Mikkelistä kirjoitti:

        Tänään tuli sähköpostiin pahoitteluviesti. Toisaalta sapettaa suunnattomasti, että tietojani on mennyt tuntemattomille, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että nyt tiedän asian. Oli ikävää olla epätietoisuudessa onko omat tiedot vuotaneiden joukossa vai eivät. Olivat ne.

        - Inhimmillinen erehdyshän tämä oli .
        - Hyvää ja asiallista palvelua saaneena - en tule valittamaan, tämän anteeksi pyynnön jälkeen. Kiitos.


      • jussi7106 kirjoitti:

        On sellasia viranomaisia, että ne voi tehdä ihan mitä lystää, sillä ei ole mitään väliä, vaikka asiakas kärsisi vääryyttä.
        Itsellenikin tuli ko. viestit ja liite. Jollaon konstilla ovat yrittäneet perua tuon liitteen ja se on vahingoittunut, näkyy "vain" jotai 50n henkilön tietoja. Eli onkohan tapauksen tiimoilta loukattu yksityisyyttä jne. muutenkin, eli "hakkeroitu" vastaaottajille jo matkalla olevaa/jo saapuneita tietoja, silloin ei enää selitykset auta, vaan linnaan vie tie.

        Vois tuon viestin lähettäjä mennä niille ATK-kursseille, mitä itse työttömille tyrkyttäävät, siinä olis osa "rangaistusta".

        Ajatuksiin tuli, jotta onkohan tämä ainokainen kerta, vai onko tälläinen tietojenvuoto yleistäkin, jos on, jotain on ja pahasti pielessä.

        Tuossa tiistaina tuli meili henkilöltä H.M.:TE-toimisto, muotoa "pyydän omasta ja koko TE-toimiston puolesta anteeksi toimistossamme tapahtunutta tietovuotoa" allekirj I.V. Tuon tietovuotoviestin taas lähetti I.T.
        Jotta aika monta ihmistä tuohonkin soppaan tarvittiin, hyvä että työllistyyvät ;)

        Enpä taida tehdä sitä valitusta sinne tietosuojavaltuutetullekaan, vaikka olisihan tuo aika selkeä juttu, kun ovat itsekin asian noin myöntäneet, ei siis vaivan väärtti ja paras unohtaa koko juttu.
        Toivottavasti vaan ei ala tulla jotain roskapostia...jaa taidanpa vaihtaa osoitteen, sillähän siitä pääsee...


    • 22

      TE-keskus voisi korvata tekemänsä mokan tarjoamalla jokaiselle listalla olevalle vakituisen työpaikan, niin ei tarvitse vastaisuudessa moisella listalla olla.

    • hipheijakkaa

      Niin sitä vain pahoitellaan julkisesti, mutta pyytäisivät henkiökohtaisesti anteeksi heiltä, joiden tietoja vuodettu! On se kumma, että toteavat vain "Ups! Sori!" eivätkä ota mitään vastuuta asiasta!

      Digitodayn uutisesta "Liitetiedostossa oli ihmisten nimiä. Henkilöturvatunnuksia ei ollut nimien yhteydessä, Mikkelin TE-toimiston johtajan sijainen Mervi Huuskonen valittaa."
      :D Huuskosta näemmä harmittaa, että henkilöturvatunnukset ovat päässeet unohtumaan, kun noin valittaa!

      http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/mikkelin_tetoimistolta_vahingossa_jakoon_luottamuksellista_tietoa_10471478.html

      http://www.digitoday.fi/tietoturva/2010/08/26/vaara-liitetiedosto-levitti-luottamuksellista-tietoa/201011813/66

      • Diftonki.

      • Tekijä vastaa
        Diftonki. kirjoitti:

        Ensinäkin tänne kirjotellessa huomaatte. että sormi livahtaa naapurinappulalle aika
        herkästi. Välittömästi v,,,,,laa kirjotusvirheistä. Kun ollaa viisaampia.
        Tuo liitetiedostokin menee melkohelposti väärin, jos niitä joku laittelee.
        Kun ne tiedostot on koneella ja sieltä valitaan, on virhemahdollisuus suuri.
        Ei nyt hypitä seinille.

        Luulisi laissa olevan mitä seuraa


      • ihan ite
        Diftonki. kirjoitti:

        Ensinäkin tänne kirjotellessa huomaatte. että sormi livahtaa naapurinappulalle aika
        herkästi. Välittömästi v,,,,,laa kirjotusvirheistä. Kun ollaa viisaampia.
        Tuo liitetiedostokin menee melkohelposti väärin, jos niitä joku laittelee.
        Kun ne tiedostot on koneella ja sieltä valitaan, on virhemahdollisuus suuri.
        Ei nyt hypitä seinille.

        Salassapidettävä tieto on salassapidettävä ja sillä zipuli! Jotta ei pitäis olla mitään epäselvää!!!
        Ajattele asiaa ihan ite, miltä ite tuntuis, jos ite sun tietoja jaettais muille, ilman ite sun lupaa tai tietämättä ite!


      • Työtön Nöösi
        Diftonki. kirjoitti:

        Ensinäkin tänne kirjotellessa huomaatte. että sormi livahtaa naapurinappulalle aika
        herkästi. Välittömästi v,,,,,laa kirjotusvirheistä. Kun ollaa viisaampia.
        Tuo liitetiedostokin menee melkohelposti väärin, jos niitä joku laittelee.
        Kun ne tiedostot on koneella ja sieltä valitaan, on virhemahdollisuus suuri.
        Ei nyt hypitä seinille.

        Liitetiedoston nimi on Esiintymistaidon linja.XLS

        Mitä VATTUA henkilötiedot tekevät tuollaisessa tiedostossa?!

        PS. Soitan maanantaina tietosuojavaltuutetulle ja mikäli vihreä valo tulee, teen kirjallisen valituksen/tutkintapyynnön. Pyydän myös muita "vuodon uhreja" tekemään samoin.

        PPS. Tiedän että saan sen takia paskaa niskaani te-toimiston taholta, jos/kun olen vielä silloin kortistossa.


    • ei listalla

      siitä perkele! Ni ei tarvii alunperinkään "joutua" tuollaisille listoille!

      Vai pitäs TE-keskuksen (Nyk. ELY-keskus) vielä hoitaa korvauksena jokaiselle duunipaikat??
      Katoppa peiliin ja kysy, ottaisitko itse itsesi töihin.....

      • listalta listalle

        Olen siis töissä, mutta silti asiakas ja vielä tulla listalla.
        Että sillee!!!!


      • -.-

        Eipä kuule ole sinusta näin tietokoneen välityksellä sanomaan, kuka on ulkonäöllisesti pätevä menemään töihin.


    • Aikku/Allu

      27.08. klo 16:40 Australiassakin jo tiedetään
      Allu

      Sattumoisin itse kuulun tuohon joukkoon jonka tiedot tulivat julkisiksi. Lapseni ovat tällä hetkellä Sydneyssä, ja he olivat kaveriltaan saaneet tietää tämän tietovuodon ennen minua! Että silleen, kivalta kuulostaa.

      • karenssiavaan

        kyselin tietoja ja sitä ovatko minun tiedot vuotaneet julki.
        En ole saanut vastausta.
        Auta armias jo työtön jättää vastaamatta johonkin asiaan on karenssi heti päällä ja seliseli ei auta.vaikka olisi pätevä selitys.
        Että mitens nyt?!


    • lienee..

      kaikki jotka antaneet sähköposti osoitteen työkkäriin, itteni ja joitain tuttuja huomasin. Moka mikä moka, onneksi sos-turva tunnuksia ei sentään ollut mukana.

      • lähetetty

        Tänään lähetin toimenpidepyynnin (valmis lomake löytyy tietosuojavaltuutetun sivuilta). Näin saan henk. koht. tietoa miten asia etenee.


      • oikeastaan..
        lähetetty kirjoitti:

        Tänään lähetin toimenpidepyynnin (valmis lomake löytyy tietosuojavaltuutetun sivuilta). Näin saan henk. koht. tietoa miten asia etenee.

        hyödyttää, ei ne korvauksia kuitenkaan maksele, anteeksi pyytelevät pyytelemistään ja joku alempi-palkkainen toimisto-työntekijä saa varoituksen, tuskin sentään potkuja.


    • unnkown

      että on mukavaa...

      Ihan niinkuin vahinkoja ei voisi sattua kenelle tahansa!!

      Ja jos sotut ei mukana listoilla, niin ei tuo nyt kyllä katastrofaaliselta vaikuta.

      Vaikuttaa siltä näiden kirjoitusten perusteella, että viranomaiset pitäis vähintään lynkata tai jotain. Eihän ne toisaalta oo saanu teitä töihinkään....

      Koittakaa nyt vaan tomerasti pyrkiä pois "mokomilta" listoilta, ni ei tapahdu vastaavaa tulevaisuudessa.

    • ON....

      TE-toimisto, ei sieltä töitä löydy...ammattitaidottomuutta kaikki tyynni!

      • wrfw212w

      • prk!!!

        miten sieltä voi töitä löytyä, jos niitä ei sinne ilmoiteta...Ja mitä v:n tekemistä sillä on ammattitaidon kanssa, jos firmat ei palkkaa ja ilmoita paikkoja avoimiksi..??

        Eiköhän se mee useimmin niin, että usea on itse ammattitaidottomuuttaan työtön...

        Minä ainakaan työkkäriä syyttäs, jos työttömänä olisin...helppoahan se tietysti olis tuskaa jakaa, niinkuin useilla täällä tuntuu olevan tapana...

        Ja vaikka olis esim. ammatitoidoiltaan loistava strutsinkasvattaja, ni työkkärin tai muiden viranomaisten vikahan se on tietysti, jos on työttömänä ;) Eihän sieltä työkkäristä töitä saa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe