Kameran salama ei toimi. Kun valitsen "ilta mode", näytössä lukee "Please open the flash". Avasin salaman, mutta kuitenkin vieläkin lukee "Please open the flash". Lisäksi en voi käytä "forced flash". Meillä on Rovaniemen menoa pian...tietääkö joku, missä kamerani voi korjataan?
KIITOS avusta!!!
Panasonic DMC-FZ28 - missä kamerani voi korjataan?
7
1300
Vastaukset
- Nikon D90
käytät noita erikoisohjelmia? Käyttökelpoisia ovat P, A ja S. P säätää ajan ja aukon sopiviksi, A säätää ainoastaan aikaa ja sinä määräät aukon ja S säätää vain aukkoa koska sinä määräät ajan. Salamaa käytät jos on tarvis mutta jos etäisyys on 5m tai yli niin unohda koko salama.
Suuressa tilassa salama vain pilaa kuvan ylivalottaen kohteet lähellä taustan jäädessä mustaksi salamasta huolimatta.
Muista myös valkotasapaino WB. Valitse myös niin iso ISO kuin mahdollista ilman liiallista kohinaa, olen omalla FZ38 kamerallani ottanut yökuvia joista yksi on tuossa alla ja pari sen vieressä. Niissä on käytetty ISO400 - 800 herkkyyttä.
http://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/HangessaKahlailuaJaVahanMuutakinWalkingInSnowAndSomeMore#5426892733259050434
ps. en koskaan käytä niitä "aiheohjelmia" vaan ihan perusasetuksia P, A ja S.- inInkliish
tämä ei nyt kuulu asiaan mutta katsoin tuon sievän kirkkokuvan, ja kommentitkin luin. ilmeisesti robotti oli kääntänyt ne suomalaiset tekstit tuommoseksi hassu-englanniksi.
- Nikon D90
inInkliish kirjoitti:
tämä ei nyt kuulu asiaan mutta katsoin tuon sievän kirkkokuvan, ja kommentitkin luin. ilmeisesti robotti oli kääntänyt ne suomalaiset tekstit tuommoseksi hassu-englanniksi.
minunkin hassu englantiani, sillä kuitenkin pärjään niin Euroopassa kuin Amerikassakin. On tullut kokeiltua. Kieltähän useasti puhutaan varsin persoonallisella tavalla (vrt. tankero Karjalainen) enkä ainakaan minä kiinnitä siihen huomiota kuin koulun kokeissa ja minä luin aikoinaan -50 luvulla saksaa, aber ich habe alles vergessen.
Pidän asian ymmärtämistä tärkeämpänä kuin hienoa muotoiolua ja täydellistä kielioppia lisättynä vielä opettajien knopeilla. Minä haistatan kieliopeille ja muulle hömpälle ja en ole koskaan vielä joutunut pidätetyksi kielitaidon vuoksi jos nyt en muutoinkaan. - inInkliish
Nikon D90 kirjoitti:
minunkin hassu englantiani, sillä kuitenkin pärjään niin Euroopassa kuin Amerikassakin. On tullut kokeiltua. Kieltähän useasti puhutaan varsin persoonallisella tavalla (vrt. tankero Karjalainen) enkä ainakaan minä kiinnitä siihen huomiota kuin koulun kokeissa ja minä luin aikoinaan -50 luvulla saksaa, aber ich habe alles vergessen.
Pidän asian ymmärtämistä tärkeämpänä kuin hienoa muotoiolua ja täydellistä kielioppia lisättynä vielä opettajien knopeilla. Minä haistatan kieliopeille ja muulle hömpälle ja en ole koskaan vielä joutunut pidätetyksi kielitaidon vuoksi jos nyt en muutoinkaan.ei ei kyllä sen on pakko olla ropottienglantia
- jiang aht seen sumek
inInkliish kirjoitti:
ei ei kyllä sen on pakko olla ropottienglantia
Se robotti on japanilainen ja puhuu nipponia
- Nikon D90
FZ38:n, sen night scenery pyytää salamaa potret asennossa ja se aukeaa kun salaman napista painaa. Muissa neljässä ilta/yökuvaus mahdollisuudessa salama ei laukea vaan kuvaus tapahtuu olevalla valolla. Salama myös laukesi punasilmien estolla potretissa.
Jos todella haluat muita yökuvia kuin naamakuvia niin älä ihmeessä käytä salamaa koska se pilaa kuvan.
Veikkaan FZ28:n toimivan suurin piirtein samoin. - noin että..
Salamavalossa on kytkin joka tunnistaa onko salama avattu vai ei. Nyt tuo kytkin on siis jumissa ja kamera luulee koko ajan, että salama on alhaalla. Siksi pakkosalamaakaan ei voi käyttää.
Katso onko siellä salaman alla olevissa koloissa hiekkaa tms. likaa/paskaa.
Epäilen sitä, että kytkin olisi rikki, sillä olen ottanut n. 100 000 valokuvaa DMC-FZ-sarjalaisella ja vielä toimii kuin unelma. Akkukin on alkuperäinen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252049
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301533En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931376- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1381176The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223922- 155881
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779