Panasonic DMC-FZ28 - missä kamerani voi korjataan?

Sodankyläläinen

Kameran salama ei toimi. Kun valitsen "ilta mode", näytössä lukee "Please open the flash". Avasin salaman, mutta kuitenkin vieläkin lukee "Please open the flash". Lisäksi en voi käytä "forced flash". Meillä on Rovaniemen menoa pian...tietääkö joku, missä kamerani voi korjataan?

KIITOS avusta!!!

7

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon D90

      käytät noita erikoisohjelmia? Käyttökelpoisia ovat P, A ja S. P säätää ajan ja aukon sopiviksi, A säätää ainoastaan aikaa ja sinä määräät aukon ja S säätää vain aukkoa koska sinä määräät ajan. Salamaa käytät jos on tarvis mutta jos etäisyys on 5m tai yli niin unohda koko salama.

      Suuressa tilassa salama vain pilaa kuvan ylivalottaen kohteet lähellä taustan jäädessä mustaksi salamasta huolimatta.

      Muista myös valkotasapaino WB. Valitse myös niin iso ISO kuin mahdollista ilman liiallista kohinaa, olen omalla FZ38 kamerallani ottanut yökuvia joista yksi on tuossa alla ja pari sen vieressä. Niissä on käytetty ISO400 - 800 herkkyyttä.

      http://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/HangessaKahlailuaJaVahanMuutakinWalkingInSnowAndSomeMore#5426892733259050434

      ps. en koskaan käytä niitä "aiheohjelmia" vaan ihan perusasetuksia P, A ja S.

      • inInkliish

        tämä ei nyt kuulu asiaan mutta katsoin tuon sievän kirkkokuvan, ja kommentitkin luin. ilmeisesti robotti oli kääntänyt ne suomalaiset tekstit tuommoseksi hassu-englanniksi.


      • Nikon D90
        inInkliish kirjoitti:

        tämä ei nyt kuulu asiaan mutta katsoin tuon sievän kirkkokuvan, ja kommentitkin luin. ilmeisesti robotti oli kääntänyt ne suomalaiset tekstit tuommoseksi hassu-englanniksi.

        minunkin hassu englantiani, sillä kuitenkin pärjään niin Euroopassa kuin Amerikassakin. On tullut kokeiltua. Kieltähän useasti puhutaan varsin persoonallisella tavalla (vrt. tankero Karjalainen) enkä ainakaan minä kiinnitä siihen huomiota kuin koulun kokeissa ja minä luin aikoinaan -50 luvulla saksaa, aber ich habe alles vergessen.

        Pidän asian ymmärtämistä tärkeämpänä kuin hienoa muotoiolua ja täydellistä kielioppia lisättynä vielä opettajien knopeilla. Minä haistatan kieliopeille ja muulle hömpälle ja en ole koskaan vielä joutunut pidätetyksi kielitaidon vuoksi jos nyt en muutoinkaan.


      • inInkliish
        Nikon D90 kirjoitti:

        minunkin hassu englantiani, sillä kuitenkin pärjään niin Euroopassa kuin Amerikassakin. On tullut kokeiltua. Kieltähän useasti puhutaan varsin persoonallisella tavalla (vrt. tankero Karjalainen) enkä ainakaan minä kiinnitä siihen huomiota kuin koulun kokeissa ja minä luin aikoinaan -50 luvulla saksaa, aber ich habe alles vergessen.

        Pidän asian ymmärtämistä tärkeämpänä kuin hienoa muotoiolua ja täydellistä kielioppia lisättynä vielä opettajien knopeilla. Minä haistatan kieliopeille ja muulle hömpälle ja en ole koskaan vielä joutunut pidätetyksi kielitaidon vuoksi jos nyt en muutoinkaan.

        ei ei kyllä sen on pakko olla ropottienglantia


      • jiang aht seen sumek
        inInkliish kirjoitti:

        ei ei kyllä sen on pakko olla ropottienglantia

        Se robotti on japanilainen ja puhuu nipponia


    • Nikon D90

      FZ38:n, sen night scenery pyytää salamaa potret asennossa ja se aukeaa kun salaman napista painaa. Muissa neljässä ilta/yökuvaus mahdollisuudessa salama ei laukea vaan kuvaus tapahtuu olevalla valolla. Salama myös laukesi punasilmien estolla potretissa.

      Jos todella haluat muita yökuvia kuin naamakuvia niin älä ihmeessä käytä salamaa koska se pilaa kuvan.

      Veikkaan FZ28:n toimivan suurin piirtein samoin.

    • noin että..

      Salamavalossa on kytkin joka tunnistaa onko salama avattu vai ei. Nyt tuo kytkin on siis jumissa ja kamera luulee koko ajan, että salama on alhaalla. Siksi pakkosalamaakaan ei voi käyttää.

      Katso onko siellä salaman alla olevissa koloissa hiekkaa tms. likaa/paskaa.

      Epäilen sitä, että kytkin olisi rikki, sillä olen ottanut n. 100 000 valokuvaa DMC-FZ-sarjalaisella ja vielä toimii kuin unelma. Akkukin on alkuperäinen. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe