Hyvälaatuinen kasvain rinnassa

pian paha?

Minulla löydettiin hyvälaatuinen kasvain rinnasta ja ohjeeksi annettiin, että pitä tarkkailla tilannetta ja jos kyhmy muuttuu, niin tulla takaisin tarkistuttamaan tilanne. No itsehän en edes tunne koko kyhmyä, mielikuvitukseni kyllä. Kuinka helposti hyvälaatuinenkasvain muuttuu pahalaatuiseksi? Ja miksi kasvainta ei vain poistettu? Tietenkin itse löydän koko ajan vikaa rinnasta ja olen varma sen muuttuneen ja muuttaneen jo muotoaankin, mutta toki olen vain vain hieman vainoharhainenkin jo..

9

6775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justlife

      jos sinua vaivaa, ja jos tuntuu että se olisi jotenkin muuttunut! tai vaikka ei olisikaan selvästi muuttunut...
      Luota omaan tuntemukseen siitä. Et välttämättä ole lainkaan vainoharhainen eikä tarvi niin ajatella.
      Mieluummin niin että tutkitaan liikaa kuin että liian vähän! Voisiko siitä jostain kyhmystä ottaa vaikka koepalaa?

      huolessa on tosi ikävää elää, käy uudelleen lääkärillä ja vaadi uudelleen tutkimusta nyt

      • ap

        kyhmystä otittiin koepala ja se oli hyvälaatuinen.. mutta voiko se muuttua pahalaatuiseksi?


      • Hyvinvointi
        ap kirjoitti:

        kyhmystä otittiin koepala ja se oli hyvälaatuinen.. mutta voiko se muuttua pahalaatuiseksi?

        voisiko tuon hyvänlaatuisenkin kyhmyn poistaa varmuuden vuoksi. Tunnen ainakin yhden tapauksen, jossa näin on tehty. Toimenpide olisi todennäköisesti ihan pikku juttu ja vaikuttaisi hyvinvointiisi kun ei tarvitsisi enää asiaa miettiä tai koko ajan tarkkailla tilannetta.


      • krissa-67
        Hyvinvointi kirjoitti:

        voisiko tuon hyvänlaatuisenkin kyhmyn poistaa varmuuden vuoksi. Tunnen ainakin yhden tapauksen, jossa näin on tehty. Toimenpide olisi todennäköisesti ihan pikku juttu ja vaikuttaisi hyvinvointiisi kun ei tarvitsisi enää asiaa miettiä tai koko ajan tarkkailla tilannetta.

        Elin koko kesän 2010,muut nautti helteestä,minä en.
        Haluan jakaa kokemuksen,älkää heti ajatelko pahinta,hiton helppo sanoa,mutta kohdallani kävi juuri näin.Ajattelin pahinta,koska tulos rinnan patista ei selvinnyt hevillä.
        Meni toukokuusta,heinäkuun viimiseen päivään.Kun varma tulos.

        Ensin löysin patin,vahingossa(en osaa tutkia,muutenkin kyhmyisiä rintojani)eli telkkua katellessa,tunsin mielestäni kookkaan,kovankin kyhmyn oikeasta rinnasta lähellä nänniä:/
        Tilasin tk lääkärille ajan,meni reilu viikko ennen kuin pääsin,se tutkittiin käsin,ja vastaus,ei ole syöpää,alustastaan irti,sileä ym..mietin ei kukaan käsikopelolla voi tietää.(olen 43v)
        Sanoi,että hän lähettää "varmuudeksi "kaikki kyhmyt eteenpäin,Elikkä odotin taas kuukauden.

        Tehtiin mammografia,jonka jälkeen lääkäri halusi ultrata,ihmetteli,että näytti nestepatilta,mutta kuin olisi ollut joku tulppa,pyysi katsomaan monitoria,sanoin etten pysty.Pelotti niin paljon!
        En ollut kokeillutkaan koko pattia sen järkytyksen koettuani,kun patin tunsin.
        Sitten hän tokaisi,otetaanpa näyte.Mikä näyte mietin,ja milloin?Sanoi heti ,samantien ohutneula näyte,ai hitto tärisin siinä pöydällä.Mutta mikään noista ei kylläkään sattunut yhtään!!!Olen kipuherkkä,ja eka mammo,olin vaan lukenut kauhujuttuja.(pieni rintainen olen)
        No minulle sanottiin,2den viikon kuluttua kirurgin vastaanotto,saan tuloksen siellä,mikäli on pahanlaatuista tulee vastaus nopeammin.
        Vahdin postiauton tuloa joka päivä,soittelin lapsille töissä ollessani,että tuliko kirjettä..Eikä tullut.

        Koitti päivä,juuri juhannus torstaina,menin reippaana naisena sairaalan kirurgille,koskei nopeaa vastausta tullut,olin luottavainen.Vastassa Virolainen mieslääkäri,kysyi missä se patti on??no luulisi,että olisi katsonut ultrakuvat,mammokuvat jne..no näytin,ja vastauksena,luki papereista,ettei tulos ole 100%hyvälaatuinen,että olisi parempi leikata.Rouva päättää?Voi helvetti mietin,olin toista kuukautta jo pelännyt/jännittänyt,niin jatkuisi vaan epätietoisuus.Sanoin leikataan sitten:`(

        Kysyin milloin leikataan?vastauksena 1-2 kuukauden päästä.Tavallaan helpotti,saan olla hetken miettimättä nyt sitä toimenpidettä..No meni viikko,sain puhelun osastolta,että tulisitko ensiviikolla sairaalaan?Sanoin EN!Miksi mulle sanoi itse kirurgi,että menee kuukausi ainakin?
        Hoitaja ihmetteli,lähetteenne kiireellinen,se oli shokki,kun olin asennoitunut ihan muuhun.
        Menin sitten muutamaa päivää ennen kaikkiin kokeisiin,keuhkokuva,sydänfilmi verikokeet,haastattelu osastolla..no pelkäsin jo noitakin..Siinä mitta nauhalla myös mitattiin rinnanympärys,olin jo varma,että siksi,kun tilanteeni niin paha,mietin että varmaan poistavat koko rinnan:(

        Siis aika kotona,töissä missä vaan oli ihan kauheaa,lapsille koitin olla normaali(olen yh)samalla mietin miten mulle käy,jos pahalaatuista on,ja on se hemmetti tutkitaan ja testataan,tulos aina vaan epäselvä..ja miten töksäytetään,että olette kiireellisenä jonossa,vaikka lääkäri sanoi minulle,että menee aikaa,ja kysyi vielä leikattaisiinko koko patti pois!!Eli sain päättää..
        Tuli leikkaus aamu,menin sairaalaan 07!Leikkaava lääkäri oli eri, kenen luona olin käynyt.
        Sanoi suoraan,että patologi mukana leikkauksessa,tutkii patin,jos syöpää,leikataan myös kainalon vartijaimusolmuke,tutkitaan levinnäisyys...En pystynyt edes,syöpä sanaa sanomaan;heräämössä kysyin,onko kainalo leikattu.Ei ,sanoi anestesijahoitaja,jesss,mietin siinä huuruissani.
        Tuli seuraava aamu,jolloin lääkärin kierto.Tuli luokseni,että kerrankin hyviä uutisia.Oli jääleike suoritettu,ja ei syöpää...MUTTA,joskus kuulema voi vielä lopullinen tulos muuttaa diagnoosia,että menee 2 viikkoa,kun tulee lopullinen vastaus.

        Luulin tulevani hulluksi,olenhan koko kesän pelännyt,jännittänyt,ja leikkauksen jälkeen vielä 2 viikkoa.
        Sen ajan olin sairaslomalla,oli itsesulavat tikit,ja haava parantunut hyvin.Piti mennä henk koht-kuulemaan tulos..
        Sitten kuulin,ei syöpää.Jatka elämääsi,pidä itsestäsi huolta,ja 2den vuoden välein kontrolli mammografia.
        Onneksi näinkin voi olla,epätietoisuutta,epäilyjä,tutkittu,leikattu,ja kumminkin tulos,olikin enemmän kuin loistava...
        Kerron tämän täällä siksi,että koko kesän pelot,sai onnekkaan lopun.
        Olin varautunut pahimpaan,ja tuo on niin rassaavaa,ressaavaa.Ja näillä muilla sivuilla koko kesän mä googletin..
        Tää mun tarinani,saikkulapussa lukee kysta mammae..ja mulla mastopatiaa,jotenka tälleen se mun kohdallani oli..
        Jos joku tän loppuun jaksoi lukea:))
        Tsemppiä kaikille,tämän asian kanssa kamppaileville.Tiiän omakohtaisesti,kuinka pelot vie elämästä kaiken pohjan,ilon,ym..tai ennenkaikkea se epätietoisuus..


      • anestesianurse
        krissa-67 kirjoitti:

        Elin koko kesän 2010,muut nautti helteestä,minä en.
        Haluan jakaa kokemuksen,älkää heti ajatelko pahinta,hiton helppo sanoa,mutta kohdallani kävi juuri näin.Ajattelin pahinta,koska tulos rinnan patista ei selvinnyt hevillä.
        Meni toukokuusta,heinäkuun viimiseen päivään.Kun varma tulos.

        Ensin löysin patin,vahingossa(en osaa tutkia,muutenkin kyhmyisiä rintojani)eli telkkua katellessa,tunsin mielestäni kookkaan,kovankin kyhmyn oikeasta rinnasta lähellä nänniä:/
        Tilasin tk lääkärille ajan,meni reilu viikko ennen kuin pääsin,se tutkittiin käsin,ja vastaus,ei ole syöpää,alustastaan irti,sileä ym..mietin ei kukaan käsikopelolla voi tietää.(olen 43v)
        Sanoi,että hän lähettää "varmuudeksi "kaikki kyhmyt eteenpäin,Elikkä odotin taas kuukauden.

        Tehtiin mammografia,jonka jälkeen lääkäri halusi ultrata,ihmetteli,että näytti nestepatilta,mutta kuin olisi ollut joku tulppa,pyysi katsomaan monitoria,sanoin etten pysty.Pelotti niin paljon!
        En ollut kokeillutkaan koko pattia sen järkytyksen koettuani,kun patin tunsin.
        Sitten hän tokaisi,otetaanpa näyte.Mikä näyte mietin,ja milloin?Sanoi heti ,samantien ohutneula näyte,ai hitto tärisin siinä pöydällä.Mutta mikään noista ei kylläkään sattunut yhtään!!!Olen kipuherkkä,ja eka mammo,olin vaan lukenut kauhujuttuja.(pieni rintainen olen)
        No minulle sanottiin,2den viikon kuluttua kirurgin vastaanotto,saan tuloksen siellä,mikäli on pahanlaatuista tulee vastaus nopeammin.
        Vahdin postiauton tuloa joka päivä,soittelin lapsille töissä ollessani,että tuliko kirjettä..Eikä tullut.

        Koitti päivä,juuri juhannus torstaina,menin reippaana naisena sairaalan kirurgille,koskei nopeaa vastausta tullut,olin luottavainen.Vastassa Virolainen mieslääkäri,kysyi missä se patti on??no luulisi,että olisi katsonut ultrakuvat,mammokuvat jne..no näytin,ja vastauksena,luki papereista,ettei tulos ole 100%hyvälaatuinen,että olisi parempi leikata.Rouva päättää?Voi helvetti mietin,olin toista kuukautta jo pelännyt/jännittänyt,niin jatkuisi vaan epätietoisuus.Sanoin leikataan sitten:`(

        Kysyin milloin leikataan?vastauksena 1-2 kuukauden päästä.Tavallaan helpotti,saan olla hetken miettimättä nyt sitä toimenpidettä..No meni viikko,sain puhelun osastolta,että tulisitko ensiviikolla sairaalaan?Sanoin EN!Miksi mulle sanoi itse kirurgi,että menee kuukausi ainakin?
        Hoitaja ihmetteli,lähetteenne kiireellinen,se oli shokki,kun olin asennoitunut ihan muuhun.
        Menin sitten muutamaa päivää ennen kaikkiin kokeisiin,keuhkokuva,sydänfilmi verikokeet,haastattelu osastolla..no pelkäsin jo noitakin..Siinä mitta nauhalla myös mitattiin rinnanympärys,olin jo varma,että siksi,kun tilanteeni niin paha,mietin että varmaan poistavat koko rinnan:(

        Siis aika kotona,töissä missä vaan oli ihan kauheaa,lapsille koitin olla normaali(olen yh)samalla mietin miten mulle käy,jos pahalaatuista on,ja on se hemmetti tutkitaan ja testataan,tulos aina vaan epäselvä..ja miten töksäytetään,että olette kiireellisenä jonossa,vaikka lääkäri sanoi minulle,että menee aikaa,ja kysyi vielä leikattaisiinko koko patti pois!!Eli sain päättää..
        Tuli leikkaus aamu,menin sairaalaan 07!Leikkaava lääkäri oli eri, kenen luona olin käynyt.
        Sanoi suoraan,että patologi mukana leikkauksessa,tutkii patin,jos syöpää,leikataan myös kainalon vartijaimusolmuke,tutkitaan levinnäisyys...En pystynyt edes,syöpä sanaa sanomaan;heräämössä kysyin,onko kainalo leikattu.Ei ,sanoi anestesijahoitaja,jesss,mietin siinä huuruissani.
        Tuli seuraava aamu,jolloin lääkärin kierto.Tuli luokseni,että kerrankin hyviä uutisia.Oli jääleike suoritettu,ja ei syöpää...MUTTA,joskus kuulema voi vielä lopullinen tulos muuttaa diagnoosia,että menee 2 viikkoa,kun tulee lopullinen vastaus.

        Luulin tulevani hulluksi,olenhan koko kesän pelännyt,jännittänyt,ja leikkauksen jälkeen vielä 2 viikkoa.
        Sen ajan olin sairaslomalla,oli itsesulavat tikit,ja haava parantunut hyvin.Piti mennä henk koht-kuulemaan tulos..
        Sitten kuulin,ei syöpää.Jatka elämääsi,pidä itsestäsi huolta,ja 2den vuoden välein kontrolli mammografia.
        Onneksi näinkin voi olla,epätietoisuutta,epäilyjä,tutkittu,leikattu,ja kumminkin tulos,olikin enemmän kuin loistava...
        Kerron tämän täällä siksi,että koko kesän pelot,sai onnekkaan lopun.
        Olin varautunut pahimpaan,ja tuo on niin rassaavaa,ressaavaa.Ja näillä muilla sivuilla koko kesän mä googletin..
        Tää mun tarinani,saikkulapussa lukee kysta mammae..ja mulla mastopatiaa,jotenka tälleen se mun kohdallani oli..
        Jos joku tän loppuun jaksoi lukea:))
        Tsemppiä kaikille,tämän asian kanssa kamppaileville.Tiiän omakohtaisesti,kuinka pelot vie elämästä kaiken pohjan,ilon,ym..tai ennenkaikkea se epätietoisuus..

        patologi ei ole siellä leikkauksessa mukana, hänelle sen sijaan toimitetaan leikkauksen aikana tutkittavaksi kudosnäytteitä. Kaikissa tapauksissa on näin. Koska kasvaimen laatu pitää saada selville leikkauksen aikana jotta tiedetään miten paljon poistetaan jne.


      • aloittaja...
        anestesianurse kirjoitti:

        patologi ei ole siellä leikkauksessa mukana, hänelle sen sijaan toimitetaan leikkauksen aikana tutkittavaksi kudosnäytteitä. Kaikissa tapauksissa on näin. Koska kasvaimen laatu pitää saada selville leikkauksen aikana jotta tiedetään miten paljon poistetaan jne.

        Minulla oli toisessa rinnassa kaki isoa kyhmyä, jotka todettiin pelkästään mastopatiaksi, mutta toisessa rinnassa sitten on tämä hyvälaatuinen kasvain, jota en itse tunne, kai. Rinnat ovat koko ajan erittäin kipeät, minkä mastopatia aiheuttaa. Rinnat ultrattiin heti, sen jälkeen samantien samana päivänä kiireellisenä mammoon ja seuraavana päivänä otettiin ohutneulanäytteet kaikista pateista ja sitten tästä löydöksestä, mikä osottautui hyvälaatuiseksi. Olen kuitenkin alle 30-vuotias ja tuntuu kuin rinnassa olisi tikittävä aikapommi. Lääkärit eivät tahdo poistaa kasvainta, ilmeisesti siksi, ettei rinnan sisään jää ylimääräistä arpikudosta, jos tulevaisuudessa jotain tarvitsee vielä tutkia.

        Vainoharhaisuus kyllä alkaa pikkuhiljaa vaivata, löydän koko ajan uusia patteja ja kipuja... mutta toisaalta lääkärit ovat jo suhteellisen kyllästyneitä siellä ravamiseeni ja melkein jo hävettäisi mennä taas kysymään asiasta, varsinkin kun viimeksi, rintojani ei edes aluksi suostuttu tutkimaan, ennen kuin vaatimalla vaadin.

        Jos kuitenkin koepalat on olleet hyvälaatuisia, ei kai ne nyt ihan hetkessä siellä itsekseen pahaksi muutu..


      • krissa-67
        anestesianurse kirjoitti:

        patologi ei ole siellä leikkauksessa mukana, hänelle sen sijaan toimitetaan leikkauksen aikana tutkittavaksi kudosnäytteitä. Kaikissa tapauksissa on näin. Koska kasvaimen laatu pitää saada selville leikkauksen aikana jotta tiedetään miten paljon poistetaan jne.

        Minun tapauksessani,ensimmäinen kirurgi kertoi leikkauksessa tutkittavan patin heti(patologi),ja leikkaava lääkäri kertoi leikkauksen jälkeen,että patologi,oli mukana leikkauksessa,ja teki jääleikkeen( 6 osaan,)elikkä en usko minulle valehdelleen kenenkään tuota-ja miksi edes.
        Tuo patologin olo.ei kyllä minusta mitenkään ole olennainen että missä hän livenä oli,jääleikkeen tekemässä,Hesassa sitten muut tutkittiin...En jaksa ajatellakkaan,etteikö asia olisi niin ollut miten minulle se sairaalassa henk.koht kerrottiin:)))


      • Anonyymi
        krissa-67 kirjoitti:

        Elin koko kesän 2010,muut nautti helteestä,minä en.
        Haluan jakaa kokemuksen,älkää heti ajatelko pahinta,hiton helppo sanoa,mutta kohdallani kävi juuri näin.Ajattelin pahinta,koska tulos rinnan patista ei selvinnyt hevillä.
        Meni toukokuusta,heinäkuun viimiseen päivään.Kun varma tulos.

        Ensin löysin patin,vahingossa(en osaa tutkia,muutenkin kyhmyisiä rintojani)eli telkkua katellessa,tunsin mielestäni kookkaan,kovankin kyhmyn oikeasta rinnasta lähellä nänniä:/
        Tilasin tk lääkärille ajan,meni reilu viikko ennen kuin pääsin,se tutkittiin käsin,ja vastaus,ei ole syöpää,alustastaan irti,sileä ym..mietin ei kukaan käsikopelolla voi tietää.(olen 43v)
        Sanoi,että hän lähettää "varmuudeksi "kaikki kyhmyt eteenpäin,Elikkä odotin taas kuukauden.

        Tehtiin mammografia,jonka jälkeen lääkäri halusi ultrata,ihmetteli,että näytti nestepatilta,mutta kuin olisi ollut joku tulppa,pyysi katsomaan monitoria,sanoin etten pysty.Pelotti niin paljon!
        En ollut kokeillutkaan koko pattia sen järkytyksen koettuani,kun patin tunsin.
        Sitten hän tokaisi,otetaanpa näyte.Mikä näyte mietin,ja milloin?Sanoi heti ,samantien ohutneula näyte,ai hitto tärisin siinä pöydällä.Mutta mikään noista ei kylläkään sattunut yhtään!!!Olen kipuherkkä,ja eka mammo,olin vaan lukenut kauhujuttuja.(pieni rintainen olen)
        No minulle sanottiin,2den viikon kuluttua kirurgin vastaanotto,saan tuloksen siellä,mikäli on pahanlaatuista tulee vastaus nopeammin.
        Vahdin postiauton tuloa joka päivä,soittelin lapsille töissä ollessani,että tuliko kirjettä..Eikä tullut.

        Koitti päivä,juuri juhannus torstaina,menin reippaana naisena sairaalan kirurgille,koskei nopeaa vastausta tullut,olin luottavainen.Vastassa Virolainen mieslääkäri,kysyi missä se patti on??no luulisi,että olisi katsonut ultrakuvat,mammokuvat jne..no näytin,ja vastauksena,luki papereista,ettei tulos ole 100%hyvälaatuinen,että olisi parempi leikata.Rouva päättää?Voi helvetti mietin,olin toista kuukautta jo pelännyt/jännittänyt,niin jatkuisi vaan epätietoisuus.Sanoin leikataan sitten:`(

        Kysyin milloin leikataan?vastauksena 1-2 kuukauden päästä.Tavallaan helpotti,saan olla hetken miettimättä nyt sitä toimenpidettä..No meni viikko,sain puhelun osastolta,että tulisitko ensiviikolla sairaalaan?Sanoin EN!Miksi mulle sanoi itse kirurgi,että menee kuukausi ainakin?
        Hoitaja ihmetteli,lähetteenne kiireellinen,se oli shokki,kun olin asennoitunut ihan muuhun.
        Menin sitten muutamaa päivää ennen kaikkiin kokeisiin,keuhkokuva,sydänfilmi verikokeet,haastattelu osastolla..no pelkäsin jo noitakin..Siinä mitta nauhalla myös mitattiin rinnanympärys,olin jo varma,että siksi,kun tilanteeni niin paha,mietin että varmaan poistavat koko rinnan:(

        Siis aika kotona,töissä missä vaan oli ihan kauheaa,lapsille koitin olla normaali(olen yh)samalla mietin miten mulle käy,jos pahalaatuista on,ja on se hemmetti tutkitaan ja testataan,tulos aina vaan epäselvä..ja miten töksäytetään,että olette kiireellisenä jonossa,vaikka lääkäri sanoi minulle,että menee aikaa,ja kysyi vielä leikattaisiinko koko patti pois!!Eli sain päättää..
        Tuli leikkaus aamu,menin sairaalaan 07!Leikkaava lääkäri oli eri, kenen luona olin käynyt.
        Sanoi suoraan,että patologi mukana leikkauksessa,tutkii patin,jos syöpää,leikataan myös kainalon vartijaimusolmuke,tutkitaan levinnäisyys...En pystynyt edes,syöpä sanaa sanomaan;heräämössä kysyin,onko kainalo leikattu.Ei ,sanoi anestesijahoitaja,jesss,mietin siinä huuruissani.
        Tuli seuraava aamu,jolloin lääkärin kierto.Tuli luokseni,että kerrankin hyviä uutisia.Oli jääleike suoritettu,ja ei syöpää...MUTTA,joskus kuulema voi vielä lopullinen tulos muuttaa diagnoosia,että menee 2 viikkoa,kun tulee lopullinen vastaus.

        Luulin tulevani hulluksi,olenhan koko kesän pelännyt,jännittänyt,ja leikkauksen jälkeen vielä 2 viikkoa.
        Sen ajan olin sairaslomalla,oli itsesulavat tikit,ja haava parantunut hyvin.Piti mennä henk koht-kuulemaan tulos..
        Sitten kuulin,ei syöpää.Jatka elämääsi,pidä itsestäsi huolta,ja 2den vuoden välein kontrolli mammografia.
        Onneksi näinkin voi olla,epätietoisuutta,epäilyjä,tutkittu,leikattu,ja kumminkin tulos,olikin enemmän kuin loistava...
        Kerron tämän täällä siksi,että koko kesän pelot,sai onnekkaan lopun.
        Olin varautunut pahimpaan,ja tuo on niin rassaavaa,ressaavaa.Ja näillä muilla sivuilla koko kesän mä googletin..
        Tää mun tarinani,saikkulapussa lukee kysta mammae..ja mulla mastopatiaa,jotenka tälleen se mun kohdallani oli..
        Jos joku tän loppuun jaksoi lukea:))
        Tsemppiä kaikille,tämän asian kanssa kamppaileville.Tiiän omakohtaisesti,kuinka pelot vie elämästä kaiken pohjan,ilon,ym..tai ennenkaikkea se epätietoisuus..

        Anteeks että
        Kommentoin mut huh oot liian heikko ja vainoharhainen pidättäydy vähän meni hermot kun luin tekstisi leffoiskaan ei noin tehdä huh


    • Anonyymi

      Voi.
      Alta vuodessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe