HELP!!

Mäh

Meillä on aivan ihana 2 vuotias poika,meidän ihmeemme!
Asia koskee minun äitiäni,eli pojan mummua.
Mummullani on hoidossa veljjeni 2 vuotias poika melkein päivittäin,8h kun vanhemmat ovat töissä.
Mutta myös viikonloppuisinkin mummu ottaa mielellään poikaa hoitoon kun äiti töissä ja veljeni muuten vaan keksii parempaa tekemistä ku olla poikansa kanssa kahdestaan.
Harmittaa aivan suunnattomasti kun meidän poika ei pääse hoitoon ikinä tälle mummulle,vaikka kysyisin kerran vuodessa ja mummulla vapaata niin kauhean nihkeesti ottaa edes tunniksi hoitoon..
En tosiaan edes muista koska viimeksi poikamme olisi hoidossa ollut edes sitä tuntia...
Mielellään poikamme kanssa ollaan,tietenkin oman ihanan murun kanssa mutta olis kiva saada joskus harvoin kahen keskistä aikaa mieheni kanssa...
Ja mummu puhutteleekin ihan eritavoin tätä veljeni lasta,mummun kulta,jne jne..
Meidän poikaa ei ikinä ole kullaksi sanonut...
Tuntuu kauhean pahalta....
Joskus kun kysyn äidiltäni vaikka tuntia että katsoisi meidän poikaa,hänellä tietenkin menoa ja sanoo että kyllä te voitte pojan mukaan ottaa mutta ootas kun veljeni soittaa ja sanoo että haluis men vaikka leffaan niin tottakai tämän poika hoitoon otetaan..
¨Mistä ihmeestä tämä voisi johtua? Veljeni on "lempilapsi",johtuuko siitä et kohtelee paremmin sen lasta?
Vai johtuuko siitä kun äitini ei kauheesti pidä mun miehestä???
Ja välillä tuntuu sen puheissa että veljeni poika on parempi kun meidän poika jne jne..
Yökyläilystä oon tullut siihen tulokseen että mummu taitaa vähän pelätä meidän pojan ottamista yökylään kun kaksi kertaa ollut yökyläs mummulla ja illalla ruvennut kauheesti itkemään mun perään,eikä suostu syömään jne jne ja taas veljeni poika nukahtaa kiltisti sänkyynsä eikä ikävöi vanhempiaan.
Muutama kuukausi sitten kysyttiin meidän poikaa yöhoitoon ja mummu sanoi että on menoja,että ottaa vaikka sitten meidän pojan yöhoitoon kun on veljeni tuparit...
Noh siinä kävikin sitten niin että mummu lupautui ottamaan veljeni pojan yökylään vaikka oli ekaks meille "luvannut" että ottaa meidän pojan hoitoon...
Kyllä itku pääsi,niin pahalta tuntuu!
Kyllä tämä meidänkin poika kasvaa isoksi ja hyvin pian huomaa että mummu on läsnä vaan veljeni pojalle eikä hänelle... Vai onko jo mahtanut jotain huomata kun haluaa yleensä vaan mun mieheni mummulle,höpöttää siitä jne? Mieheni äiti on todella läsnä meidän pojalle,leikkii jne.. höpöttää,kertoo kaikkea jne.. mutta hoitamaan ei pysty kun on sinänsä sairas!
Kertokaapa ihmiset omia mielipiteitä asiasta jne,omia kantoja tähän asiaan.
Äidilleni en viitsisi tästä kuitenkaan puhua,ei olla oikeen opittu puhumaan sisarusten tai äidin kanssa ongelmista,ja kuitenkin äiti niin hyväsydäminen ja herkkä että jos menisin asiasta puhumaan niin se menettäis yöunet ja kaikki ku silleki tulis paha mieli!

6

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      miksi et nosta kissaa pöydälle, ts. keskustele äitisi kanssa, ei kukaan voi tietää mistä on kyse ellet kysy.

      Siis kumpaa tarkoitat, miehesi äitiä vai miehesi mummua?

    • anna äidin olla

      Eipä voi muuta sanoa kun, että anna äitisi olla mikä on. Et voi muuttaa häntä mitenkään, vaikka haluaisit. Etsi lapsellesi muut hoitajat kuin äitisi, kun tarvetta hoidolle on.

      Veljesi perheen asiat äitisi kanssa ovat mitä ovat, ne ovat heidän asiansa, ja sinun asiasi äitisi kanssa ovat mitä ovat. Vertailusta ei tule kuin mielipahaa, joten turha on vertailla ja odottaa tasapäistämistä.

      Toisin sanoen: irtaudu äidistäsi ja ala elää omaa elämää oman perheesi kanssa.

      • birmis

        Anna äitisi vaan olla.. Itsepähän hän siinä enemmän menettää.. Itselläni vähän samanlainen äiti. Ollaan silloin mummu kun itse tykätään, vaikka kertookin kaikille kuinka läheiset välit meillä on.. Hoh hoijaa!!.. Minun äitini ei ole koskaan hoitanut tuntiakaan lastani, ollut kahdestaan missään yms. Juuri kävimme kylässä ja jaksoi vaan valittaa kun 1v 5kk lapsi sottaa niin kamalasti syödessä!! Tyttäreni haluaa itse syödä ja jos muutama leivän muru tippuu lattialle niin kamala haloo.. Ehkä jouluna voisi taas pikaisesti piipahtaa..


    • sassuli...

      Moikka!

      Meillä ihan sama tilanne - kirjoitinkin tuohon ylemmäs viestin, enkä huomannut, että ihan samasta asiasta on puhetta. Tuntuu pahalta ja sydämeen sattuu, mutta surusta selviää parhaiten, kun myöntää sen itselleen ja ajattelee niin, että ei itse sille mitään voi.

      • pikku myy

        Kaksi vuotta ja kolme kuukautta pikku tyttö, mummin mussukka. Tyttäreni sanoo, etten ikinä saa pikkuista yökylään, olenko koskaan pyytänyt tai edes halunnutkaan. Miksi sen huonosti nukkuvan ja öisin parkuvan tenavan pitäisi meillä parkua, hoitakoon omat hommansa kotonaan. Tyttäreni on synnytyksensä jälkeen suhtautunut minuun kuin alkoholistiin, eikä luota pikkuista minulle. Olen kuitenkin pitänyt hengissä kaksi lasta ja saatellut heidät elämäntaipaleelle ihan hyvissä voimissa. Tyttäristä tulee äitiyden myötä ällöttävän omahyväisiä, jotka pitävät äitejään jotenkin typerinä, mutta pienenkin hädän tai epäluulon hetkellä otetaan äitiin yhteys ja kysytään neuvoja. Ei todellakaan ole mikään onni ja autuus hoidella yökylässä olevaa kiukuttelijaa, vaan ollaan niitten lastenlasten kanssa iloisissa merkeissä. Mummit ja Vaarit ovat pyhäpäiviä varten, hoitakoon vanhemmat tenavansa arkisin.


    • mummi5

      Hyvä tyttö,juttele äitisi kanssa,miltä sinusta tuntuu,voi olla että hän loukkaantuu mutta ei myöskään ole oikein että hän suosii toista lastenlasta,itse en ikinä tee niin.Tasapuolisuutta tarvitaan,miten on suhteet toisiin isovanhempiin,onko apua sieltä päin?Toivon ratkaisua tilanteeseenne,mutta näkisin että äitisikään ei oikein tiedä missä mennään? Jutelkaa,ja kysy äidiltäsi miltä hänestä tuntuu sitten kun poikasi ,ei hyväksy ja tnne mummuaan? T,onnellinen kaikista lapsistaan ja lapsenlapsistan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe