Parketin pesu vedellä

siivoojatyttö

Eräs asiakkaani toivoo että heidän parketti pyyhitään pelkällä vedellä. Mutta perheessä on lapsia ja koiria ja minusta se kyllä tulisi puhtaammaksi laimealla pesuliuoksella. Miten teen? Puhdistanko pelkällä vedellä toivomusten mukaan vai voisinko lorauttaa sekaan tipan parkettipesuainetta, niin tulisi lattiakin oikeasti puhtaaksi. Ei ole kiva, jos se on sitten siivoojan vika kun laittia on harmaa ja läikikäs...

8

4760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saakkia

      joo itsekin olen siivooja.ei kaikkee kuitenkaan tarvii uskoa mitä asiakas sanoo.itse ammattitaitoisena koska työn hoidat niin tiedät parhaiten mikä sopii mikä ei.laita vaan tilkka pesu-ainetta veteen.eihän se lika muuten sieltä lähdekään.sama kun oman kodin puhdistas pelkällä vedellä,ei tulis toimiin.lattiathan pinttyy.itse erehdyin tiskiaineella joskus peseen yhtenään lattiat,vaatii yllä paremman aineen.esim. kiillolla on huippuhyviä tuotteita.ja parkettiin soveltuu juuri ne omat aineensa.sittenhän ne syyttää suo kun muutaman kuukauden peset vedellä,että lattia on pilalla.itse tiedän kun olen käynyt laikkarin koulutuksen,kyllä siellä aineita käytettiin joka ikikselle pinnalle.myös pölyliinat kostutettiin pesuvedessä.tsemppiä sulle!!! !!!

      • Parkettipesu

        pesuainetta, edes tippa. Sanoi minulle näytönvaljoja siivousnäytössä!

        Puhtaampi lattia tulee, kun se puhdistetaan oiken annostetulla pesuaineliuoksella!

        Voimin ja tsemppia, Sinulle kollega!


      • tarkkaa
        Parkettipesu kirjoitti:

        pesuainetta, edes tippa. Sanoi minulle näytönvaljoja siivousnäytössä!

        Puhtaampi lattia tulee, kun se puhdistetaan oiken annostetulla pesuaineliuoksella!

        Voimin ja tsemppia, Sinulle kollega!

        Muuten oletko käyttänyt parketin pyyhkimiseen sitä kiillon parkettisuihketta? Itse, kun käytän niin laitan ämpäriin puhdasta vettä, jonka vaihdan aina välillä, kastelen levymopin parkettiliinan ja sitten suihkutan siihen ja pyyhin lattian ja kastelen vedessä sen ja väännän kuivaksi liinan ja sitten suihkutan uudestaan liinaan. Voisiko sitä suihkuttaa suoraan siihen pesuveteen? Itse kyllä mielummin käytän pesuainetta, joka on tarkoitettu parkettilattiaan. Ei nimittäin samaa parkettiliinaa voi käyttää jatkuvasti yhdellä suihkeella.


      • säästä selkää
        tarkkaa kirjoitti:

        Muuten oletko käyttänyt parketin pyyhkimiseen sitä kiillon parkettisuihketta? Itse, kun käytän niin laitan ämpäriin puhdasta vettä, jonka vaihdan aina välillä, kastelen levymopin parkettiliinan ja sitten suihkutan siihen ja pyyhin lattian ja kastelen vedessä sen ja väännän kuivaksi liinan ja sitten suihkutan uudestaan liinaan. Voisiko sitä suihkuttaa suoraan siihen pesuveteen? Itse kyllä mielummin käytän pesuainetta, joka on tarkoitettu parkettilattiaan. Ei nimittäin samaa parkettiliinaa voi käyttää jatkuvasti yhdellä suihkeella.

        Kuulostaa aika hankalalta toimintatavalta. Itse olen siirtynyt kokonaan käyttämään parkettimoppeja, jotka voi puristaa kuppipuristimessa nihkeäksi. Nyt on kokonaan jäänyt tuollainen älytön kumartelu ja ämpärissä luttaaminen pois. Aika monta kymmentä kumarrusta tulee nyt vähemmän päivän aikana, meinaan jos työkseen siivoaa...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla on asiakas, jonka kodissa lattiat pestään pelkällä vedellä ja olen tehnyt niin. Olen kyllä saanut lattiat puhtaaksi.

    • Anonyymi

      Mä teen kans kotisiivouksia työkseni(tai kodinhoitaja nimikkeel, että kaikenlaista avustusta mukana myös). Olen laminaattien ja parkettien kanssa vähän jännän äärellä välillä, kun tuntuu että pinnat jäävät osittain himmeiksi ja mopin jäjet näkyvät myös. Puristan mopin kuivaksi ja käytän aineita jotka kys. Pinnalle tarkoitettu. Käytän työssäni asiakkaiden aineita, joten en voi käyttää "parasta mitä on". Kertooko tämä teistä enemmän mopin liiasta märkyydestä vai liiasta pesuaineesta?
      Aijemmin olen tehnyt porras ja kauppasiivousta, niin pinnat on kovin erilaisia. Mulla ei myöskään oo alan koulutusta, mutta asiakkaan on kyllä ollut ihmeen tyytyväisiä, voi olla et kiinnitän vaan liikaa huomiota lattian pinnan ulkonäköön.
      Auttakaa mua kollegatD:

      • Anonyymi

        En ole kollega, mutta kokeilin vast'ikään omassa asunnossani Kiillon laminaattipesuainetta. Tuloksena oli huomattavasti kirkkaampi lattia.
        Tein sopivan seoksen spraypulloon, ruiskin hyvin kevyesti lattialle sinne tänne ja pyyhin mopilla.
        Olin yli 20 v käyttänyt Tolua. Laminaatissa ei pitäisi käyttää saippuapohjaisia aineita, koska nähtävästi ne juuri tekevät pinnan sameaksi.

        "mopin jäjet näkyvät myös"
        Onko moppia pesty koska?
        Vettä ei pitäisi laminaatissa käyttää paljoa niinkuin sanoitkin puristavasi mopin kuivaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe